Meline weer voor de kar

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Anita
Contacteer:

Meline weer voor de kar

Bericht door Anita » do 18 sep 2008, 09:03

Afgelopen maandag is Meline voor het eerst na mijn knieoperaties weer eens voor de kar geweest. Dat was inmiddels bijna een half jaar geleden want op 31 maart had ik mijn laatste menles en op 3 april ben ik het ziekenhuis ingegaan.

Ik zag er een beetje tegenop om weer te beginnen. Hoe zou het gaan om met mijn nieuwe knieën op de kar te klimmen want voor die tijd was dat altijd een groot probleem ondanks dat mijn kar een extra opstapje heeft. En wat zou Meline doen, ze is zo opstandig vaak de laatste tijd en erg afstandelijk. Een paar weken terug kreeg ik zelfs een schop van haar tegen mijn bovenbeen aan, vlak boven de nieuwe knie. Ze deelde een flinke tik uit met haar linkervoorbeen omdat het madam niet aanstond dat ze er geen strookje gras bij kreeg.

De maandag ervoor was ik even bij de menles om te kijken en ik heb toen even met mijn instructeur gesproken want hij wilde uiteraard weten hoe het met me was. Ik vertelde toen dat ik er een beetje tegen op zag om Meline weer te gaan mennen. Hij bood toen spontaan aan om bij me te komen om me op weg te helpen. Hij zou dan op maandag voor de lessen aan bij mij thuis komen omdat hij dan toch in de buurt was (hij woont zelf in Twente).

Tegen de tijd dat hij kwam had ik Meline al bijna zover klaar, alleen het hoofdstel moest er nog op en de leidsels dan vast aan het bit en de kar stond ook al klaar. We hebben Meline er voor gezet en mijn instructeur is op de kar gegaan en is met Meline naar het land gereden. Ik ben er eerst met de scootmobiel achteraan gegaan en heb de draden voor hem op en dicht gedaan en vervolgens de stroom er weer opgezet. We konden het natuurlijk niet gebruiken dat Celony en Djambo mee zouden gaan doen want die vonden het reuze interessant dat mama er voor de kar aankwam.

In het land ben ik ook op de kar gaan zitten en sjonge, wat ging dat een stuk gemakkelijker dan voor die tijd. Dat gaf zo'n goed gevoel. Meline was ook erg braaf, ook een grote opluchting.

Na een tijdje hebben we gewisseld van plaats en heb ik zelf weer gemend. Oh, wat een heerlijk gevoel, ik werd er zo blij van. We hebben ongeveer een half uur gereden en intussen heb ik ook nog les gehad. Geweldig was het.

We hebben afgesproken dat mijn instructeur volgende week maandag, mits het weer dat toelaat, nog een keer komt. Oh ik kan me er nu al op verheugen. Het kriebelt nu weer overal en ik wil weer aan de slag. Ook hoop ik dat het binnenkort weer gaat lukken om iedere week naar de menles te gaan, dan kan ik nog mooi een aantal maanden mennen voordat de dracht van Meline te ver gevorderd is.

Oh, was het alvast maar weer maandag........................
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
yvette

Bericht door yvette » do 18 sep 2008, 10:01

Dat klinkt goed zeg! Fijn dat je weer aan de slag kan!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Jowien

Bericht door Jowien » do 18 sep 2008, 10:18

Lekker zeg dat het zo goed ging. Dan kun je er weer van genieten!
Fijne instructeur ook zo te horen.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 18 sep 2008, 10:39

Een leuke opsteker voor je dat je zo lekker bezig geweest bent. Genieten is dat dan he?
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
colunder

Bericht door colunder » do 18 sep 2008, 10:41

wat fijn zeg, dat het zo goed ging, ik kan me voorstellen dat je helemaal happy bent.
als ik het zo lees ben je goed op vooruit gegaan sinds de operaties.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 18 sep 2008, 11:03

@ Jowien: Ja, mijn instructeur is goud waard. Wat heb ik al veel van die man geleerd sinds ik vorig jaar augustus bij hem begon te lessen. En wat in mijn geval ook belangrijk is, hij denkt altijd mee of het lichamelijk wel lukt.

@ Marijke: Ik heb echt genoten afgelopen maandag, het was heerlijk om er weer eens achter te zitten.

@ Annette: Oh zeker, ik ben echt vooruit gegaan. Mensen die mij voor die tijd hebben zien lopen en dat nu weer zien, weten niet wat ze overkomt. Ze staan met open mond te kijken van verbazing. Ik kan het zelf soms nog nauwelijks geloven en schiet regelmatig vol. Ik ben er zo blij mee.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
lauraatje

Bericht door lauraatje » do 18 sep 2008, 11:26

Wat heerlijk om weer aan de slag te gaan zo!
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » do 18 sep 2008, 11:58

Wat kan je dit dan gemist hebben als je al zo'n lange tijd dit niet gedaan hebt. Nog een paar nachtjes slapen en voor je het weet is het maandag, veel plezier!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 18 sep 2008, 15:34

super, betere revalidatie kun je mi niet hebben, geniet!!!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ilona

Bericht door Ilona » do 18 sep 2008, 17:55

Heerlijk voor je zeg.
Lekker weer aan de gang met je paardje en een lekker gevoel dat je knie ook weer mee wil gaan werken.
Daar knap je echt van op ja!
Esther

Bericht door Esther » do 18 sep 2008, 18:01

Fijn om te horen dat het zo goed gaat!!
Toch lekker als je weer aan de slag kunt gaan en als het dan ook nog zo goed gaat!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 18 sep 2008, 20:06

Wat kan je je dan voldaan voelen hè? Een mooie overwinning. Volgende keer foto's (laten) maken!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 18 sep 2008, 20:15

He wat heerlijk! Ik ben wel een beetje jaloers nu... Maar goed ik was wat dat betreft wel weer sneller op de been qua rijden en mennen met Imka. En nu kan jij in een keer lekker doorgaan neem ik aan. Er zitten bij jou nu toch geen operatie's meer te wachten?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 19 sep 2008, 06:43

Lovemischa schreef:Wat kan je je dan voldaan voelen hè? Een mooie overwinning. Volgende keer foto's (laten) maken!
Helaas waren we afgelopen maandag maar met 2 personen, had het fototoestel wel klaar liggen en ook een foto gemaakt van een bijna helemaal opgetuigde Meline en de kar die stond te wachten. Helaas is het daarbij gebleven. Als het goed is zal Jeroen a.s. maandag thuis zijn en ik heb hem al gezegd dat er verwacht wordt dat hij foto's maakt.
nancy imka schreef:He wat heerlijk! Ik ben wel een beetje jaloers nu... Maar goed ik was wat dat betreft wel weer sneller op de been qua rijden en mennen met Imka. En nu kan jij in een keer lekker doorgaan neem ik aan. Er zitten bij jou nu toch geen operatie's meer te wachten?
Nee, gelukkig ben ik er nu vanaf, ik zou weer net zo bang zijn als ik nu ben geweest. Het is ook wel heftig geweest hoor, 2 nieuwe knieën in 6 weken tijd. Maar nu gaan we volle kracht vooruit.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 20 sep 2008, 08:35

nancy imka schreef:He wat heerlijk! Ik ben wel een beetje jaloers nu... Maar goed ik was wat dat betreft wel weer sneller op de been qua rijden en mennen met Imka. En nu kan jij in een keer lekker doorgaan neem ik aan. Er zitten bij jou nu toch geen operatie's meer te wachten?
Nee, gelukkig ben ik er nu vanaf, ik zou weer net zo bang zijn als ik nu ben geweest. Het is ook wel heftig geweest hoor, 2 nieuwe knieën in 6 weken tijd. Maar nu gaan we volle kracht vooruit.[/quote]

Dat was jou ellende dat jij zo bang was. Dat is mijn voordeel geweest dat ik geen angst heb ervoor. Al zou ik nu wel even moeten slikken na die pijn die ik bij de 2e gehad heb.

Maar goed heerlijk meid dat je nu weer lekker kan gaan hobbelen in de kar!

waarschijnlijk heb ik vanaf vandaag ook een 4wieler en ze gaan bij ons in de buurt een vereniging starten dus wie weet voor ons ook nog les :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie