Heb echt mijn vertrouwde knol weer terug!!
Had afgesproken met een vriendin van me, Wendy, we zouden even wat gaan dressuren bij mij in de wei, we hadden al een poos niet samen gereden..
We begonnen wel met een enorm hoog tempo, Tea eigen, maar Mieke had me laatst de tip gegeven dat ik Tea gewoon helemaal stil moest zetten als ze te hard ging.. Dat hielp erg goed..
Ze liep daarna al vrij snel rustig, ook in draf behield ze een normaal tempo.. Het enige was eigenlijk dat ze heel erg graag naar de uitgang wilde.. Tja, Eachann stond ook vrolijk te bleren in de andere wei..
We reden in de wei en die was vorige week net bemest en dus was de bodem nog lekker zacht, af en toe ietwat glibberig, maar verder perfect om in te rijden, Tea liep ook echt heerlijk!!
Wendy zei me ook dat mijn houding ook erg goed was, ik ben wat dat betreft erg vooruit gegaan sinds ik Tea heb..
Door de fijne gangen van Tea zit je ook een stuk lekkerder natuurlijk.. Vind het nu wel erg jammer dat ik geen bak heb ofzo, ze zou op een fijne bodem vaker zo fijn zijn om te rijden..
De galop was nog even een strijd.. Ze werd erg druk en ze viel helemaal uit elkaar, maar moest het even doorzetten, en ze wilde nog steeds erg graag naar de uitgang.. Het aanspringen was dus geen gezicht en het galopje ook niet omdat ze helemaal scheef ging lopen richting de uitgang..

Maar goed we hebben toch een stukje gegalopeerd..
Ze loopt nu dus ook steeds vaker en langer nageeflijk, heerlijk toch!! En zo snel nadat ik haar weer ben gaan rijden..
Ik ben wederom in de wolken met mijn kampioentje!!