Eva les op Uniek update pag. 3

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 10 jun 2008, 07:54

Nu zet je ook een foto neer Cindy van een meisje die haar schouders en polsen vast zet in het laag rijden en haar paard dus eigenlijk gewoon vast zet. Kun je ook een foto vinden van iemand die laag rijdt, maar met ontspannen houding?!

Als je laag rijdt met ontspannen hand, dan volgt het paard als het goed is je hand en is die lijn elleboog mond wel weer vrijwel 'recht'.
Geluk is de vrucht van intens werk
Krista

Bericht door Krista » di 10 jun 2008, 07:59

Dit systeem spreekt mij niet aan, afgaande op wat ik zo zie.
Als ik mijn paard zijn rug wil laten gebruiken is wel het laatste wat ik zou doen mijn bovenlijf naar voren kieperen in de overgangen, dat is alleen een flinke belasting voor de voorhand, verder niets. Ruimte in de hals en dus ook ruimte om de rug te gebruiken kun je ook op andere manieren creeeren dan door de handen zo vreemd hoog te dragen. Ik vraag me ook af hoeveel gevoel je zelf nog hebt als je je handen zo onnatuurlijk houdt? Ik zou gewoon de handen iets meer naar voren plaatsen en zorgen voor voldoende halslengte, naar het bit toerijden.
Wat mij bevreemd is dat je een paard zo iets aanleert (voorover leunen in overgangen, afwijkende handhouding) wat je later weer zal moeten afleren als je normaal dressuur wilt gaan rijden. Wat is dat het gevolg? Heeft je paard dan door deze "methode" ineens zo leren dragen en in evenwicht leren lopen dat ze dan wel moeiteloos kan schakelen met een diepzittende ruiter op de rug met een gewone teugelvoering? Daar heb ik zeer mijn vraagtekens bij. Plus dat je zelf als ruiter ook al die trucjes weer af moet leren?
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 10 jun 2008, 18:18

@ krista daar zie ook idd een punt! en dat ga ik ook zeker komende les eens navragen! en hier plaatsen uiteraard!

@ bella ja dit is idd een xtreem voorbeeld, maar waarschijnlijk heeft iemand met zijn handen boven de schoft ook een redelijk juiste lijn en dat geeft dan toch ook alleen maar aan dat als ze iig maar voven de schoft staan, het zo goed als dezelfde inwerking heeft?

ik draag mijn onderarm ook niet helemaal horzontaal alsop die foto met die man, maar wel hoger dan 'boven de schoft' zolang de lijn er dan toch is, is het toch ieder zijn eigen manier?!

in het begin was uniek haar rug zo slecht dat ze ook absoluut niet laag mocht lopen, omdat het dan gewoon duiken is, op het moment dat je hand dan ook wat hoger staat, duiken ze ook minder snel! (iig uniek ;) )
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 10 jun 2008, 18:28

De manier zal niet verkeerd zijn, de uitvoer moet waarschijnlijk ff bijgeschaaft worden. Wanneer heb je weer les? Bestook haar dan gelijk met onze vragen hihi.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 26 jun 2008, 11:00

***UPDATE***

nou ik heb nog geen les gehad, want ze was op vakantie, maar eva afgelopen maandag al wel weer!
en ik heb haar vandaag ff aan de tel gehad.

ze hebben maandag gegallopeerd (raar woord), ze nam mooie sprongen en chantal (instructie) was echt beretrots, was echt goed te horen! uniek vind het buigen ontzettend moeilijk, maar ze was al redelijk recht, ontspande veel, zocht veel aanleuning op en verruimde mooi, wat alleen kan als ze goed recht zijn op dat moment dus dat was voor haar een mooi bewijs van recht zijn!!!

ik heb gevraagd van het naar voren komen bij aandraven of middendraf e.d.
en wat wil het toeval???? ze hebben maandag voor het eerst omdat het zo goed ging de hulpen kleiner gemaakt :D
dus minder naar voren en goede reactie!!!
het was dus niet de bedoeling om dit te blijven doen en ze zei ook wel dat eva het best extreem deed het mee naar voren gaan, maar dat deze hulp uiteindelijk zo klein wordt dat je er alleen maar aan denkt en dan gebeurt er in je lichaam al t een en ander waardoor uniek dit moet voelen en reactie naar voren moet laten zien!!! dus echt op de gewichtshulpen gaan leren rijden!

dus dat is al een hele verduidelijking denk ik :D

zelf heb ik dinsdag weer les en dan zal ik nog eens uitgebreid over die handen vragen.....
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Plaats reactie