Modder, modder en nog eens modder....

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Ivonne

Modder, modder en nog eens modder....

Bericht door Ivonne » ma 01 okt 2007, 07:11

Gister een men-rit gehad met Claudia en Wolter. Wolter nam zijn kar mee, Claudia haar tuig en ik Marga :D . We vertrokken bij de manege in Gieten met zo'n 50 aanspanningen, mooi gezicht. Het Fries-gehalte was erg hoog, er waren maar 4 fjorden.
Het was een rit van zo'n 35 kilometer door wat dorpjes, maar het grootste gedeelte door het bos van Gieten. Modder, modder en nog eens modder....het was een mooi waterballet, al die karren in draf door de blubs, héérlijk!

Claudia loopt voor de zekerheid even naast Marga als we vertrekken. Marga heeft nog nooit een aangespannen rit gedaan in zo'n grote groep. Ze was erg braaf, wel wat druk in draf, maar ze deed het super. En in de pauzes ging ze in de slaapstand :Z Wat er zo grappig was weet ik niet, maar ik heb wel lol :D

Afbeelding

Toch even mijn nieuwe FW-jas laten zien. Hij past goed hoor Reinou! Lekkere jas. Hij was aan het eind van de dag trouwens niet lichtblauw meer, maar zwart van de modder... Let niet op mijn linkerhand. Maar na een ernstig auto-ongeluk kan ik de leidsels niet anders mee vasthouden helaas |(

Afbeelding

We moesten over een paar metalen platen om bij de verzamel-wei te komen. Marga denderde er zo over heen, zo braaf.

Afbeelding

De eerste koffie-pauze. Is geen bier hoor, wat Claudia heeft, Rivella :D

Afbeelding

Hier waren we nog redelijk schoon, kwamen net uit een dorpje het bos in.
Afbeelding

Dit was bij de lunchpauze, toen zagen we er al héél anders uit! Het had ook nog wel wat, iedereen zag er uit als een dalmatiër. Er was een man met een 2-span friezen, waarvan 1 niet door het water wil, die sprong er steeds over. Ik vraag me af hoe hij dat gedaan heeft op dat ene pad van wel een kilometer lang. Dat was echt 1 grote plas/modderpoel

Afbeelding

De laatste sherry-stop. Ik kreeg de hele rij met aanspanningen niet op 1 foto, maar de 4 fjorden wél!

Afbeelding

Marga in slaapstand op de laatste pauze. Ik ben trots op haar hoe ze zich gedragen heeft!
Afbeelding

Het was een leuke rit. Na afloop gauw Marga naar huis gebracht, kon die nog even lekker in de wei en toen weer snel naar Gieten. Daar konden we nog net aanschuiven voor het stamppot-buffet.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Lotte

Bericht door Lotte » ma 01 okt 2007, 07:17

Wat mooi dat het zo goed ging! Hoorde al van Claudia
dat jullie een rit gingen maken met Marga.
Het lijkt me een hele mooie rit en super dat Marga
zich zo braaf heeft gehouden!
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Susanne

Bericht door Susanne » ma 01 okt 2007, 09:41

jasses wat een modder zooi... Maar toch heeft het wat om met de koets door de plassen te kneuren... Heb je geen after foto van de mooie lichtblauwe jas?
Claudje

Bericht door Claudje » ma 01 okt 2007, 10:02

Zo valt het extra op, maar Marga is echt zo mooi breed :L En ze was echt heel braaf! Ik heb onwijs spierpijn van het achterop de kar staan,
maar zo super gaaf om door de blubber heen te scheuren. Ik had de blubber tot mijn middel zitten (vandaar mijn regenpak :D)
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » ma 01 okt 2007, 11:56

ziet er wel heel gezellig uit,lekker me z'n allen door de modder crossen..... :D dat hoort toch echt bij.
Wat fijn dat marga zo braaf was
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 01 okt 2007, 12:13

Grrrr, ik bedacht gister iets te laat dat de men-optocht door Gieten kwam. Helaas dus gemist. Maar ziet eruit alsof het erg gezellig was in elk geval. En ja, het bos zal na de 24 uurs regen van vrijdag op zaterdag wel 1 grote modderpoel geweest zijn.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
yvette

Bericht door yvette » ma 01 okt 2007, 12:15

Hey! Die jas heb ik ook besteld...
Ziet er ondanks de modder en andere nattigheid wel heel gezellig uit.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 01 okt 2007, 12:25

Annemarie schreef:Grrrr, ik bedacht gister iets te laat dat de men-optocht door Gieten kwam. Helaas dus gemist. Maar ziet eruit alsof het erg gezellig was in elk geval. En ja, het bos zal na de 24 uurs regen van vrijdag op zaterdag wel 1 grote modderpoel geweest zijn.
Tja, we misten je al bij het uitzwaaien ;)
Volgens mij zijn wij langs Nisko gekomen. Vanaf de kampstraat zijn we langs de ijsbaan gegaan. Daar stond een fjord, een shetlander en nog 2 anderen in een weiland. Was dat Nis? Ze vonden het erg interessant, 50 van de karren :D
Baranna 13-5-2006

Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 01 okt 2007, 12:30

Eeeh, nee, dat was niet Nisko! Tenminste, neem aan dat je de ijsbaan in Gieten bedoelt? Nisko staat nl in een weitje in Eext. Wel heeft ze een shetlander als gezelschap, maar er staat ook nog een witte pony bij Nisko en momenteel ook nog 2 KWPN'ers. Dus denk dat je Nizz helaas niet gezien hebt. Moet ook nog steeds eens met Nizz jou kant uit he? Doordat we nu een huis gekocht hebben heb ik door alle geregel nergens tijd voor zo lijkt het wel. _-:(
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » ma 01 okt 2007, 12:32

Annemarie schreef: Doordat we nu een huis gekocht hebben heb ik door alle geregel nergens tijd voor zo lijkt het wel. _-:(
ff oftopic hoor ,maar het is dus toch gelukt??gefeliciteerd
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Claudje

Bericht door Claudje » ma 01 okt 2007, 12:36

Annemarie schreef:Eeeh, nee, dat was niet Nisko! Tenminste, neem aan dat je de ijsbaan in Gieten bedoelt? Nisko staat nl in een weitje in Eext. Wel heeft ze een shetlander als gezelschap, maar er staat ook nog een witte pony bij Nisko en momenteel ook nog 2 KWPN'ers. Dus denk dat je Nizz helaas niet gezien hebt. Moet ook nog steeds eens met Nizz jou kant uit he? Doordat we nu een huis gekocht hebben heb ik door alle geregel nergens tijd voor zo lijkt het wel. _-:(
Waarvan 1 KWPN met een deken op? Ze leek er namelijk wel erg veel op! :j
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 01 okt 2007, 12:43

Annemarie schreef:Eeeh, nee, dat was niet Nisko! Tenminste, neem aan dat je de ijsbaan in Gieten bedoelt? Nisko staat nl in een weitje in Eext. Wel heeft ze een shetlander als gezelschap, maar er staat ook nog een witte pony bij Nisko en momenteel ook nog 2 KWPN'ers. Dus denk dat je Nizz helaas niet gezien hebt. Moet ook nog steeds eens met Nizz jou kant uit he? Doordat we nu een huis gekocht hebben heb ik door alle geregel nergens tijd voor zo lijkt het wel. _-:(
Nee, de ijsbaan in Eext, was haar vast wel, was nl aan de achterkant van de Gieterstraat. Móet haar zijn! Waar heb je een huis gekocht? Wel in Gieten? Ja, wanneer kom je nou met Nis deze kant op.... ;)
Baranna 13-5-2006

Plaats reactie