Nieuw zadel!! en ........................................

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
skreia
Contacteer:

Nieuw zadel!! en ........................................

Bericht door skreia » wo 19 jul 2006, 18:33

Ben vandaag met een vriendin naar Arthur's westernstore in Vorstenbosch (Brabant) geweest. Ik stap namelijk van mijn dressuurzadel af en ga lekker de westernkant op. Ik was alleen van plan om even te gaan kijken wat hij allemaal had liggen en in welke prijsklasse. En waar kom ik mee thuis: de hele uitrusting :o Mijn vriendin boodt aan om het geld voor te schieten :D Gelukkig had Arthur een mooi zadel voor een mooie prijs incl. pad, singel, hoofdstel, bit, teugels, kinriempje en olie!!! *o/*
Echt helemaal geweldig. Vanmiddag even het zadel op Skrei gelegd en het lag mooi. Morgen en de komende dagen lekker ermee rijden en kijken hoe het dan ligt en zit. Ik heb helaas nog geen foto's maar ik kan jullie melden dat ik echt stoere spulletjes heb :j

Ik ben echt helemaal in de wolkjes met mijn nieuwe spullen :D :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
saskia
Moderator

Bericht door saskia » wo 19 jul 2006, 20:09

Zozo dat is heel wat, heeel erg veel plezier ermee *o/*
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Viv

Bericht door Viv » do 20 jul 2006, 04:40

Heb je het zadel niet eerst gepast/laten passen?
Nou veel test plezier hoop dat het bevalt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » do 20 jul 2006, 08:21

Zo de hele mik mak tegelijk! Hahaha, doe je goed!

Foto's zijn welkom! :P
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 20 jul 2006, 09:10

Veel test plezier!
Leentje

Bericht door Leentje » do 20 jul 2006, 09:45

lijkt dat nu maar zo of is het echt zo dat westernzadels op elk paard zou moete npassen(of men denkt dat dit zo is)
ik heb het idee dat mensen zo'n zadel veel makkelijker kopen dan een engels zadel,terwijl er net zo veel maatwerk aan zit,of heb ik het verkeerd?

wel lekker dat je zo ff de hele bups in één keer kan kopen.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 20 jul 2006, 10:40

Dat klinkt heel erg gaaf!
Maar nu wil ik wel foto's zien :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » do 20 jul 2006, 11:02

Ik heb vandaag voor het eerst met mijn nieuwe zadel gereden. Het kraakt nog aan alle kanten van nieuwigheid dus iedereen kon me horen :D Het zadel ligt goed op Skrei, klappert niet en ligt ook niet te krap. Ze liep ook erg lekker in het bos, ze heeft nu flinke schoudervrijheid en dat zie je ook wel aan haar voorbenen. Met dit zadel gaat ze zeker geen pijn in haar rug krijgen :D
Vandaag even de beugels flink gedraaid zodat ze in de goede vorm komen te staan, morgen en de dagen erna flink in de olie zetten.
Ik moet zelf er nog aan wennen, het zadel heeft wel een lekkere diepe zit en zit ook heerlijk door :j

Er zitten inderdaad net zoveel maatwerk in als bij engelse zadels. Ik wilde eigenlijk een foto van Skrei meenemen zodat hij kon zien hoe ze eruit zag maar de batterij van de camera was leeg :( Mijn vriendin en ik heb gewoon goed uitgelegd hoe ze eruit ziet en hij heeft aardig wat kennis in huis dus kan vanuit daar een goed zadel voor je uitzoeken.

Als het zadel eventueel toch niet goed zou liggen kan ik hem zo na een paar dagen testen gewoon weer terugbrengen/ruilen. Ik moet het zowieso even bellen of het zadel goed ligt en ik stuur hem ook nog even een paar foto's via de mail. ;)
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Afbeelding
Heranda

Bericht door Heranda » do 20 jul 2006, 12:10

Wat gaaf zeg!
Fijn dat het ook goed op Skreia ligt :j
Ben erg benieuwd!
Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
viewtopic.php?f=9&t=39079
Viv

Bericht door Viv » do 20 jul 2006, 12:12

Wikke schreef:lijkt dat nu maar zo of is het echt zo dat westernzadels op elk paard zou moete npassen(of men denkt dat dit zo is)
Ik ben in 3 jaar tijd al aan mn 5e toe dus het is niet zo dat alle zadels maar passen. En deze zijn allemaal gepast en er is mee proef gereden maar Tjo verandert dusdanig per jaar dat zo'n zadel binne notime niet meer past.
Engelse zadels kun je makkelijk opvullen maar een westernzadel moet in zin geheel vervangen worden helaas.

Lizet, wees kritisch he? Ookal is het je droomzadel. Ik krijg zelf altijd beetje jeuk als zadelverkopers een zadel zomaar meegeven op de gok.
Op bokt zijn er heel wat topic over deze manier van zadel verkopen, weet niet of je die ook gevolgd hebt?
Iig veel plezier als boskraker hihihi
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » do 20 jul 2006, 12:18

Viv schreef:
Wikke schreef:lijkt dat nu maar zo of is het echt zo dat westernzadels op elk paard zou moete npassen(of men denkt dat dit zo is)
Ik ben in 3 jaar tijd al aan mn 5e toe dus het is niet zo dat alle zadels maar passen. En deze zijn allemaal gepast en er is mee proef gereden maar Tjo verandert dusdanig per jaar dat zo'n zadel binne notime niet meer past.
Engelse zadels kun je makkelijk opvullen maar een westernzadel moet in zin geheel vervangen worden helaas.

Lizet, wees kritisch he? Ookal is het je droomzadel. Ik krijg zelf altijd beetje jeuk als zadelverkopers een zadel zomaar meegeven op de gok.
Op bokt zijn er heel wat topic over deze manier van zadel verkopen, weet niet of je die ook gevolgd hebt?
Iig veel plezier als boskraker hihihi
Ja dat ben ik ook wel. Moet eerst echt ff een paar keer gereden hebben. Die vriendin van mij heeft haar zadel daar 5 jaar geleden ook zo gekocht bij hem en heeft er nog nooit problemen mee gehad.

Wil hem ook wel ff meenemen naar de keuring hoor, kan jij hem ook ff checken :D
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » do 20 jul 2006, 14:08

Ik ben op de boomloos toer, ben dat gedoe met die niet pasende bomen helemaal zat. Hij bevalt me vooralsnog prima (testzadel). :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 20 jul 2006, 14:30

ik hoop dat het zadel blijft bevallen, lekker rijden he zo'n westernzadel? Ik zit er zo relaxt op
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » do 20 jul 2006, 14:51

Ziggy schreef:ik hoop dat het zadel blijft bevallen, lekker rijden he zo'n westernzadel? Ik zit er zo relaxt op
Het is voor mij nu nog heel erg wennen, ben een dressuurzadel gewend :D Het zadel moet natuurlijk ook nog helemaal uitzakken en mijn beugels moeten nog helemaal in de goede stand komen te staan. Maar ik kan wel zeggen dat dit zadel echt verrukkelijk doorzit :j
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 20 jul 2006, 15:02

ja het is anders rijden he? Maar als je er eenmaal aan gewend bent is het zo heerlijk, tenminste dat vind ik hoor. Vanmiddag weer een heerlijke buitenrit gemaakt en dan zit je gewoon als een huis op je paard
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Vera

Bericht door Vera » do 20 jul 2006, 16:33

het is weer eens iets heel anders.
Ga je nu ook de western sport in, of is het gewoon voor de recreatie
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » do 20 jul 2006, 17:33

Vera schreef:het is weer eens iets heel anders.
Ga je nu ook de western sport in, of is het gewoon voor de recreatie
Het is vooral recreatie, maar misschien ga ik in de toekomst zo nu en dan ook wel westernlessen nemen. Dat lijkt me ook wel heel leuk :D
Afbeelding
Plaats reactie