Deze zomer bleek het toch te veel te worden voor ouwe Jeskim en afgelopen maandag hebben mijn vader en ik haar dus opgehaald.
Omdat het bij mij thuis momenteel nog wat druk is in de wei met twee merries en twee grote veulens mocht Jeskim wel even bij Bart logeren.
Er was wel wat verdriet bij de kinderen om het afscheid, de nieuwe pony, die de plek van Jeskim moest gaan innemen, was laaaange niet zo leuk als Jeskim. Jeskim was wel 20.000 keer zo lief en die luistert altijd zo goed. Feitelijk is de nieuwe pony een schat, maar het is toch even wennen voor de kinderen. Er was ook wel een traantje weggepinkt. Dat is toch goed om te horen!!
Omdat ik niet goed wist hoe Jeskim nog uit de voeten kon vond ik het wat spannend om haar bij een ander in de wei te zetten. Maar ze loopt eigenlijk nog prima, drafje kan ook nog goed, dus vandaag mocht ze bij Fjella in, die ook al bij Bart logeert.
Nu is Jeskim een 'loner', ze maakt bijna nooit vriendjes met andere paarden, alleen veulens vindt ze leuk en Tatum vond ze lief. Ook op de dagbesteding trok ze niet naar een ander toe, ze wil de anderen wel zien, maar ze houdt afstand, prima, zelf weten!!
Ik stond dus ook behoorlijk verbijsterd te kijken dat Fjella en Jeskim elkaar helemaal vonden in de wei.
In eerste instantie kwam Fjella er gewoon aan wandelen, Jeskim maakte zich met een gilletje en een bokje uit de voeten, waarna ze beide gingen staan eten.
Toen ik later Gerdie terug bracht naar de wei stonden ze al heerlijk samen te krabben!! Ook met Gerdie ging het prima, even aftasten en verder eten.
Aan het eind van de dag weer even gekeken, camera mee, stonden ze weer heerlijk samen.
Puur genieten toch, mijn ouwe en mijn jonkie!!
v.l.n.r. Jeskim, Fjella en Gerdie.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11