In de winter in de paddock bevalt dat?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Fran

Re: In de winter in de paddock bevalt dat?

Bericht door Fran » wo 02 jan 2013, 18:47

Krista schreef:Francis wat jammer dat je stal tegenvalt!
Waar onze dravers staan is nauwelijks gras, ook in de zomer mag het geen naam hebben door de zandgronden.
Die staan dus eigenlijk altijd in paddocks. Wel heel ruim de kleinste zijn zo groot als een rijbaan de groter, ze staan alleen of met een vriendje als het klikt. Gaan er smorgens in met heel veel hooi en worden s middags getraind .
Bij een vrije dag lopen ze er tot halverwege de middag. De ingangen zijn nu blubberig maar verder zijn ze wel vrij droog.
Jij bofte gewoon op je oude stal dat de weilanden niet zo nat zijn daar. Bij ons zijn ze ook veel drassiger en op veel andere plekken ook. Maar als het je tegen staat de paddocks wat ik me best voor kan stellen zou ik zoeken naar een plekje waar ze wel de wei op kunnen in de winter.
Ja, ik baal er ook van!
Ik heb een ideaale stal gevonden, dat zit vlak achter Riant. Dus precies aan het bos, eb en vloedbak + een extra bak met zandbodem voor losgooien of longeren en zomer en winter in grote weides, ruime stallen! Maarja die zit vol, ik sta op de wachtlijst maar het kon nog wel een jaar duren voordat er plek was. Dus daar ga ik niet op wachten.

Zoals het er nu uitziet gaat Olaf zolang we op die wachtlijst staan, naar de stal met de paddocks want die is verder gewoon prima.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » do 03 jan 2013, 19:15

Ik heb de paarden aan huis maar zit op klei grond en het is al heel erg nat dit jaar.
Dus mijne staan al vanaf half september in de paddock omdat het gewoon echt niet meer kon.
Met een beetje geluk kunnen ze begin april weer op de weide.
Ze kunnen lekker de hele dag de benen strekken.
En hebben voor een paar uur hooi.
Ik ben blij met mijn paddock.
Heb de dames niet horen klachen.
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Erika

Bericht door Erika » do 03 jan 2013, 20:45

Bij ons lopen de paarden overdag tussen de schuren in wat allemaal verhard is. Het is een ruim afgezet stuk. Daar krijgen ze dan ook eten. Regelmatig komen ze ook even een uurtje in de bak waar ze even lekker kunnen rennen/spelen en rollen. Zandpaddocks blijf ik een beetje eng vinden omdat Djaydee een keer zandkoliek heeft gehad.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 03 jan 2013, 23:47

Amber_ schreef:Ja maar jij mag niet meedoen Anita :P. Jij hebt teveel ruimte haha
:D :D :D

Besef ik me wel hoor, dat ik in een luxe positie verkeer. Knijp m'n handjes wat dat betreft dan ook heel stijf dicht.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie