De I-tjes deel 1

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
wendys

Re: De I-tjes deel 1

Bericht door wendys » za 06 okt 2012, 21:20

Haha idd Suus, kan hem beter een webcam geven, dan kan ik hem in de gaten houden! Weet wel dat als ik hem ga halen over 3 jaar, ik dan een chiplezer mee neem, voordat ik een andere mee krijg :+

Maar idd hij gaat het super krijgen in Balloo, dus gaat helemaal goed komen. En die foto's verwacht ik ook wel!
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 12 okt 2012, 17:35

Net ook een berichtje gedaan in het veulentopic, want dat is ze toch ook nog wel officieel.

Maar mijn meisje is vanaf gisteren ook mama loos.
Imre staat nu nog bij de rest in het land, maar Elinoor en Inez gaan morgen naar Wanneperveen. Dus dan zal Im alleen met Finn komen te staan in de weide.... en straks als Inez gechipt is gaan ze samen naar een stukje land verder op. Met eventueel Finn erbij... Ze kan Yanneke nu nog wel horen, maar verder niet zien. Straks in het andere land staan ze een aantal km van elkaar vandaan.
Ze was gisteren nog wat brullerig, maar vandaag was het eigenlijk allemaal wel best. Zo nu en dan een hinnikje, maar verder is ze lekker aan het dollen met Finn en Inez. Dus vanaf nu zal ze haar eigen boontjes moeten doppen!

Wat gaat het toch hard.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Rinske

Bericht door Rinske » di 16 okt 2012, 14:47

Afgelopen donderdag was Ingmar alweer 6 maanden oud. Dus vandaag even een foto gemaakt! Hij loopt nu nog lekker dag en nacht in de wei samen met zijn GROTE jaarling vriendin Daza.

Afbeelding

Ik had ook nog een foto van Gijs (v. Hermansen) dat hij 6 maanden was. Ik heb de foto's naast elkaar gezet om te vergelijken!

Afbeelding
05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 16 okt 2012, 19:22

Wij hebben nu 2 Itjes in de wei staan. Onze (H)Ikari en Irma, van mijn schoonvader. Irma is een halfzusje van Azalia van Fabienne. Moeder is dus Urma, papa is Cikaro. Ik zal kijken of ik morgen een foto van haar kan nemen. Irma mag nog op zoek naar een nieuw bazinnetje, dus zal ik binnenkort een topicje voor haar openen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » wo 17 okt 2012, 02:53

De twee I'tjes bij mij in de wei hebben nog steeds lol samen. Jemig wat waren ze laatst aan het racen en gek doen!! Heerlijk gezicht. Ben zo blij dat ik er een maatje voor Icarus bij te leen heb zodat hij gewoon lekker kan spelen!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther

Bericht door Esther » ma 22 okt 2012, 19:59

Moet ik het nu hier of in het veulentopic plaatsen??
Echte veulentjes zijn het al niet meer, dus hier maar.

Icarus gaat zijn laatste nacht in met zijn mammie, als alles goed gaat. Morgen komt Bart Yarra en Amiro ophalen en Icarus gaat dan meteen mee naar Vene. Heb de boys dus vannacht maar met hun moeders in de stal gezet, kan ik ze morgen zo pakken en staat Tea al binnen. Denk dat het erg mee gaat vallen, maar Tea staat morgen als we wegrijden dus wel als enige paard bij mijn ouders, dus toch maar even in de stal.
En dan in de box en uit de blubber is het dan toch een hele vent hoor. Ik vind dat altijd zo moeilijk in te schatten. Dacht dat Icarus niet zo groot was en Innvik en Imre een stuk groter waren, maar dat valt dan toch wel weer mee. Zat er ook altijd maar mee dat Amiro de dikke was en Icarus de normale, maar eigenlijk heeft Icarus het de laatste weken behoorlijk goed gedaan, best een dikkie eigenlijk. Denk dat hij dikker is dan Amiro..
zo gek, je kunt er in de wei zo tegenaan kijken en als ze dan op stal staan lijken ze ineens meer mans. Ben wel benieuwd wat Bart er van vindt, van zowel Amiro en Icarus.

En ben uiteraard ook benieuwd wat Icarus gaat doen zinder zijn moeder. Hij is dan echt een ventje, heel stoer, maar hij is toch wel veel bij zijn moeder hoor.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 23 okt 2012, 07:42

Icarus is ook al een best heertje! pfieuw. Lekker ding dat ook, die kan straks als dubbelspan maatje voor Innvik. hihi
Giel

Norvyn
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 23 okt 2012, 09:02

Wij gaan Indre dit weekend spenen is de bedoeling. Gisteren heeft ze de 1e helft van de basisenting gehad en eergisteren is ze geknipt. Mama vond het prima dat ze aan de muur stond en zijzelf nog achter het draad maar toen Indre even met Jeroen bij de boys ging kijken riep mama haar terug haha. Ze mag niet niet achter de jongens aan hihi.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » di 23 okt 2012, 16:29

Afscheid ging hier vlotjes, tot nu toe..
Gisteravond de paarden op stal gezet, dan hoefde ik vanmorgen de blub niet in..
Even met Janna staan kijken naar de dames en heertjes, lekker stro, hooi en brokjes gegeven.

Vanmorgen stond om 9 uur Bart op de stoep om ze op te halen. Yarra links in de trailer en Amiro en Icarus samen aan de andere kant. Heerlijk, beide mannen liepen er zo op!! Onderweg geen probleem, mattie en Tante Yarra waren er natuurlijk, lekker vertrouwd!
Van de trailer was meneer wel even sterk, maar toch ook wel op gevoed, dus was te controleren. Hij had wat energie over na een nachtje stal.. Lekker in de bak met z'n drieën. Icarus hinnikte wel wat, maar ging ondertussen ook lekker met Amiro spelen, dus er was weinig stress bij hem.
Aan het eind van de dag is Yarra met Amiro op stal gegaan, morgen komen ze keuren van Duitsland. Icarus mocht het land op met twee merries en hengstveulen Innvik. Daar was hij ook aardig rustig, moest uiteraard eerst wel even uitsloven, maar later stond hij al rustig te grazen. Lekker dat het zo makkelijk ging, vind het toch altijd wel zielig ineens zonder mama..

Wij vonden zelf Innvik een hele vent, maar Icarus doet niet veel voor hem onder eigenlijk.
Hij draafde ook nog even lekker door de wei, wat kan hij dat! Bart vond het ook een best veulen, maar hij zou ook wat anders zeggen tegen mij, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 23 okt 2012, 16:30

Vandaag zijn Inez en Imre samen met oom Finn op kamers gegaan. :D Vanmiddag hebben we eerst Imre en Finn opgeladen, daarna Inez uit Wanneperveen gehaald (die moest gechipt worden door het stamboek) en gezamenlijk zijn ze naar Giethoorn vertrokken.
De dames en heer staan op een grote lap grasland die volgend jaar omgeploegd gaat worden tot aardappelveld, dus ze kunnen er de hele winter blijven lopen. En het mooiste van alles is dat ik op mijn terugreis van Wanneperveen naar huis alleen maar opzij hoef te kijken om mijn meisje te zien staan! *o/*
Giel

Norvyn
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 23 okt 2012, 18:28

Icarus was net wel wat onrustig aan het rondlopen en vond bevestiging in het achterste land (volgens mij stond zijn halfbroer hem toe te brullen of het moet Fjella geweest zijn). Verder wilde hij graag bij de merrie van Knoop gaan staan, maar die moest dat niet zo...ik stem er alleen voor dat het Icarus wel gaat lukken, die deed zo tactisch steeds toch een pasje dichterbij :=
Maar mooi gezicht om ook alle Almpjes op een rij te zien :D...totaal verschillend van kleur. Van type meer overeenkomsten waarbij vooral "stevige beren" overheerst, grove benen allemaal...

En hier nog iemand die geniet van de drie Fjordsels langs de vaart in Giethoorn...nu zie ik ze ook acht keer in de week :D, stonden er ook mooi rustig bij! (rustiger in ieder geval als Elinoor, die staat te draaikonten in de container, hi, Bink kijkt niet snel smekend maar geloof dat die nu zoiets had van 'ehm...help......waar heeft chick die last van en waarom valt ze mij er mee lastig?' 8)7 )
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » di 23 okt 2012, 18:40

Yvanka moest niets van Icarus hebben, hihi.. Hopelijk vindt hij snel de rust weer, maar de eerste nacht zal ook wel moeilijk zijn..
Zou Fjella hem nog kennen? Vraag me wel vaker af of paarden elkaar herkennen.

Die Almpjes op een rij is echt leuk! Benen hebben ze inderdaad wel. En een rustige blik. Alleen Amigo heeft wat dat betreft meer de uitstraling van zijn moeder, wat wakkerder.

Heb Imre e.d. niet gezien, heb het erop gegokt dat ik langs de J.v.Nassauweg kon, en dat kon!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther

Bericht door Esther » do 25 okt 2012, 15:52

Icarus was gisteren ook nog wel wat heen en weer aan het hinniken, maar volgens mij kan hij het wel vinden met zijn nieuwe maat Innvik, die nu uiteraard Indefik heet. Delia is ook wel lief tegen hem.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 27 okt 2012, 16:01

Annabel was vandaag even mee kijken bij mijn dame. Ze groeit mooi door en heeft een prachtig stuk land om overheen te knetteren hihi.

Het was mooi weer dus de camera was ook mee! Lekker weer teddyberen vachtjes, waarbij we tot de conclusie kwamen dat Inez wel erg veel op Cai lijkt zo in de winterperiode.

Afbeelding
Tex was er natuurlijk ook.

Toen we aankwamen lagen de dames net te slapen, helaas had Finn ons al lang en breed door voordat we met de camera dichtbij genoeg waren voor een foto. :P
Afbeelding

De dames, met bijna een maand leeftijdsverschil.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het gespuis.....
Afbeelding

Inez
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Imre
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hihi sorry voor de hoeveelheid foto's, maar weer even een complete update! :P
Giel

Norvyn
Rehtse

Bericht door Rehtse » za 27 okt 2012, 17:31

Hier ook weer even een berichtje van mij.
Ik was samen met míjn vriendinnetje vorig weekend op itjes speurtocht gegaan.
En een speurtocht was het zeker, want we hebben haar mooi niet gevonden (grrr) .
Dus dat wás niks+niks= 2x niks :=
Gelukkig hadden we hans nog in de buurt dus hebben we hem maar lekker geplaagd.
Ook hebben we zijn manen eraf gehaald.
Dus hij heeft nu coupe punker hihihi.
Foto's volgen nog :D .
Huisje, Beestjes, paardjes :L
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann

Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente :L)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 27 okt 2012, 18:13

Jammer dat het niks is geworden, nu lekker doorzoeken naar het gewenste paardje. Succes!
Giel

Norvyn
Rinske

Bericht door Rinske » za 27 okt 2012, 19:15

Leuke foto's! Ze hebben al een lekkere teddy vacht.
05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 27 okt 2012, 20:42

Hier hebben we vandaag Indre gespeend. Mama Meline staat nu alleen op het veulenweitje en Indre staat samen met Hindra in het land en de verharding naast de mestbult.

Foto 4 en 6 van jouw serie Janna zijn wel erg leuk geworden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 27 okt 2012, 20:51

Ja Inez haar guitige bekkie en de vlakte (met brr koude wind, even wennen weer) deed me echt helemaal aan Cai denken. En het is mooi duo...zo hetzelfde, maar zo verschillend. Echt de grote big sis, met haar kleine boeverige zusje.

De foto van Tex is ook mooi gelukt!
Geluk is de vrucht van intens werk
Rehtse

Bericht door Rehtse » za 27 okt 2012, 21:04

janna schreef:Jammer dat het niks is geworden, nu lekker doorzoeken naar het gewenste paardje. Succes!
We waren opzoek naar mijn itje... Ishya
Maar zonder resultaat :n
De bouche was groter dan de pony hihi.

En ja nog steeds opzoek naar de droom....
Want ik wist dat Gul moeilijk zou worden maar een Hermansen vinden is ook een gehele sport!
Ik zeg bijna onvindbaar :+ .
Maar wie weet zit daar ooit nog schot in.
Word vervolgd (hoop ik) .

Liefs.
Huisje, Beestjes, paardjes :L
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann

Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente :L)
Plaats reactie