H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2
Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee
Haha, altijd leuk Anita om die paarden een smoesje te zien verzinnen om eens lekker los te gaan.
Z|e zullen inderdaad wel lekker bezweet zijn geweest met dat warme weer en dan lekker maf doen met zijn tweeen, heerlijk.
Z|e zullen inderdaad wel lekker bezweet zijn geweest met dat warme weer en dan lekker maf doen met zijn tweeen, heerlijk.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Hmm.. goede vriend hea, je maakt me nieuwschierig haha :p. Maar is het nou niet altijd zo dat mannen buiten hun rijlaarzen beginnen te lopen zodra ze weten dat ze een gehele fanclub meiden/dames achter hun aan hebbenYdel schreef:Hahaha Sexy Sander...
Laat het hem maar niet horen, dan gaat hij naast zijn schoenen lopen
Sander is een goede vriend van me... (laat ik het daar maar even bij houden)
Maar de opfok daar vind ik niet alles.
Vooral in de winter komen ze naar mijn idee te weinig buiten.
Daarbij komt nog eens dat hij erg prijzig is.
Jammer, want het is inderdaad om de hoek en ik kom er bijna elke dag langs.
Maar in 's Gravendeel bij Robin staat hij super!

Maarja als je jezelf beter voelt bij robin moet je het zeker doen en wel jammer dat hij weer een stukje verder weg zit. Kun je niet stiekem zijn stekje op wieltjes zetten zo je tuin in

Huisje, Beestjes, paardjes 
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente

Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
.

Haha dat zou wel wat zijn.
Met de auto is het iets van 25 minuten naar Harvey toe, dus valt reuze mee.
Maak er meestal een uitje van, ga ik gelijk op de duiker even langs
ofzo...
Sander is gewoon een liefie..
Te lief voor mij
(was mijn conclusie toen
)
Heb nog steeds contact met hem, toevallig hem vrijdag nog gesproken en gezien
Maar hij kan niet aan mijn lieve vriendje tippen...
Met de auto is het iets van 25 minuten naar Harvey toe, dus valt reuze mee.
Maak er meestal een uitje van, ga ik gelijk op de duiker even langs

ofzo...
Sander is gewoon een liefie..
Te lief voor mij

Heb nog steeds contact met hem, toevallig hem vrijdag nog gesproken en gezien

Maar hij kan niet aan mijn lieve vriendje tippen...

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
ben vanmiddag even bij de H-tjes in Balloo geweest, foto's gemaakt, geen zin meer om ze nog te uploaden. Hepsi is een dikke knuffel zeg. Moet zeggen dat ik de rest niet meer zo herkende, Heros natuurlijk wel met zijn lange manen, en dacht dat ik Hattrick ook herkende (is hij breder dan Hummer is?) en Hjala natuurlijk ook wel.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Oehhw leuk, ben benieuwd naar de foto'sIvonne schreef:ben vanmiddag even bij de H-tjes in Balloo geweest, foto's gemaakt, geen zin meer om ze nog te uploaden. Hepsi is een dikke knuffel zeg. Moet zeggen dat ik de rest niet meer zo herkende, Heros natuurlijk wel met zijn lange manen, en dacht dat ik Hattrick ook herkende (is hij breder dan Hummer is?) en Hjala natuurlijk ook wel.

Altijd leuk om weer even andere "h"tjes te bewonderen
Ook ben ik erg benieuwd naar hun verdere ontwikkeling nu

Hebben jullie qua manen nu ook coupe ruig, of wisselen jullie af met knippen

Huisje, Beestjes, paardjes 
.

.

Ik ga vanavond waarschijnlijk even naar Harvey...
Ben benieuwd, want ik ga niet voor de gezelligheid..
De dierenarts komt zo voor hem, hij is de enige van allemaal met ontstoken oogjes....
Krijg jessica niet te pakken, dus Robin belde mij en heb gelijk gezegd dat hij de dierenarts erbij mocht halen!
Wel fijn dat hij even overlegd.
Hij had hem meegenomen naar zijn huis om het schoon te maken, dus daar staat hij nu.
Hoop dat Jessica me nog terug kan bellen, hoorde dat ze op cursus is...
Ben benieuwd, want ik ga niet voor de gezelligheid..

De dierenarts komt zo voor hem, hij is de enige van allemaal met ontstoken oogjes....
Krijg jessica niet te pakken, dus Robin belde mij en heb gelijk gezegd dat hij de dierenarts erbij mocht halen!
Wel fijn dat hij even overlegd.
Hij had hem meegenomen naar zijn huis om het schoon te maken, dus daar staat hij nu.
Hoop dat Jessica me nog terug kan bellen, hoorde dat ze op cursus is...

-
Hoop dat het simpel op te lossen is met de oogjes van Harvey!
Hier gisteren ongelukje gehad met Mette. Ik ging samen met de overbuuf de paardjes naar de andere wei brengen. Met opzet pas tegen 10.45 zodat het niet meer heel druk zou zijn op de weg. Overbuuf heeft vroeger wel gereden dus had Lajke vast (die sjokt wel braaf mee). Ik had Mette, netjes bergschoenen aan, wel spijkerbroek tot de knie... Alles ging goed tot we net overgestoken waren bij het kruispunt met verkeerslichten. Achter ons een vrachtwagen en die was blijkbaar eng. Eerst Mette rondje laten draaien om hem af te leiden en de snelheid er uit te halen, volgende rondje heeft Mette me omgelopen en ik ben keihard op mijn achterste geland, daarna heeft hij me nog een stukje over de stoep meegetrokken tot hij ging stilstaan. Gelukkig hielden alle auto's afstand. Mezelf weer opgeraapt en doorgelopen richting de wei, paarden op de wei en achter de stroom gezet en de schade eens bekeken, grote schaafplek op mijn been, een nog grotere in mijn zij, blauwe plek op mijn knie (waar Mette blijkbaar toch op heeft gestaan), 1 dikke vinger maar vooral een zeer stuitje. Bij het naar huis lopen meteen gestopt bij een vriendin met grote EHBO kast.... die heeft mijn geschaafde zij en been schoongemaakt.
Savonds uiteraard met dezelfde overbuuf paardjes weer gaan halen, toch wel met schrik in de benen. Touw nog eens extra door het halster over zijn neus gedaan (op de heenweg had ik het alleen aan de onderkant al door het halster gedaan om extra druk te hebben) en bij het wachten om over te steken weer een vrachtwagen. Dit keer was ik Mette voor. Heb het halstertouw 1 slag om de paal van het voetgangersverkeerslicht gedaan om extra kracht te hebben. Mette wilde steigeren en gaan lopen en is (gelukkig, hoop dat hij er van geleerd heeft) tegen de paal van het verkeerslicht gebotst. Daarna stond hij geschrokken stil. Vervolgens gewoon verder gelopen en was hij verder braaf.
Maarja nu zit ik dus met een vermoedelijk gekneusd stuitje, en dat is niet zo handig als je alleen thuis bent met 3 kindjes en 2 paarden etc. Eenmaal lopen gaat het goed, eenmaal zitten gaat goed (op een kussen), het gaan staan en gaan zitten en omdraaien in bed is ander verhaal. Dat zal nog wel een tijdje last geven.
Dan zie je maar dat je weinig te vertellen hebt tegen een jaarling die begint te lopen. (nu ben ik niet zo groot, bijna 1.60 en van gewoon postuur maar ik had netjes bergschoenen aan dus stond redelijk stevig). Ik weet wel precies waarom ik het dus altijd netjes met 2 volwassen doe en niet 1 van de kinderen mee durf te laten lopen.
Ik moet dringend foto;s maken van hem.... hij heeft weer een groeischeut gehad en begint Lajke nu in te halen.
Hier gisteren ongelukje gehad met Mette. Ik ging samen met de overbuuf de paardjes naar de andere wei brengen. Met opzet pas tegen 10.45 zodat het niet meer heel druk zou zijn op de weg. Overbuuf heeft vroeger wel gereden dus had Lajke vast (die sjokt wel braaf mee). Ik had Mette, netjes bergschoenen aan, wel spijkerbroek tot de knie... Alles ging goed tot we net overgestoken waren bij het kruispunt met verkeerslichten. Achter ons een vrachtwagen en die was blijkbaar eng. Eerst Mette rondje laten draaien om hem af te leiden en de snelheid er uit te halen, volgende rondje heeft Mette me omgelopen en ik ben keihard op mijn achterste geland, daarna heeft hij me nog een stukje over de stoep meegetrokken tot hij ging stilstaan. Gelukkig hielden alle auto's afstand. Mezelf weer opgeraapt en doorgelopen richting de wei, paarden op de wei en achter de stroom gezet en de schade eens bekeken, grote schaafplek op mijn been, een nog grotere in mijn zij, blauwe plek op mijn knie (waar Mette blijkbaar toch op heeft gestaan), 1 dikke vinger maar vooral een zeer stuitje. Bij het naar huis lopen meteen gestopt bij een vriendin met grote EHBO kast.... die heeft mijn geschaafde zij en been schoongemaakt.
Savonds uiteraard met dezelfde overbuuf paardjes weer gaan halen, toch wel met schrik in de benen. Touw nog eens extra door het halster over zijn neus gedaan (op de heenweg had ik het alleen aan de onderkant al door het halster gedaan om extra druk te hebben) en bij het wachten om over te steken weer een vrachtwagen. Dit keer was ik Mette voor. Heb het halstertouw 1 slag om de paal van het voetgangersverkeerslicht gedaan om extra kracht te hebben. Mette wilde steigeren en gaan lopen en is (gelukkig, hoop dat hij er van geleerd heeft) tegen de paal van het verkeerslicht gebotst. Daarna stond hij geschrokken stil. Vervolgens gewoon verder gelopen en was hij verder braaf.
Maarja nu zit ik dus met een vermoedelijk gekneusd stuitje, en dat is niet zo handig als je alleen thuis bent met 3 kindjes en 2 paarden etc. Eenmaal lopen gaat het goed, eenmaal zitten gaat goed (op een kussen), het gaan staan en gaan zitten en omdraaien in bed is ander verhaal. Dat zal nog wel een tijdje last geven.
Dan zie je maar dat je weinig te vertellen hebt tegen een jaarling die begint te lopen. (nu ben ik niet zo groot, bijna 1.60 en van gewoon postuur maar ik had netjes bergschoenen aan dus stond redelijk stevig). Ik weet wel precies waarom ik het dus altijd netjes met 2 volwassen doe en niet 1 van de kinderen mee durf te laten lopen.
Ik moet dringend foto;s maken van hem.... hij heeft weer een groeischeut gehad en begint Lajke nu in te halen.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Oehh auw je stuitje! Daar kan je flink last van hebben.
Ik wil ook weer graag naar de Htjes. Eerst afstuderen!
Ik wil ook weer graag naar de Htjes. Eerst afstuderen!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
-
Lisa, succes met je studie.
Heb snel foto;s gemaakt van Mette vandaag, mijn man heeft het goede toestel mee. Dit is een klein zaktoestelletje dus de kwaliteit is niet geweldig....
Zo groot was Mette toen hij net een week bij ons was:

en zo groot nu:

Heb snel foto;s gemaakt van Mette vandaag, mijn man heeft het goede toestel mee. Dit is een klein zaktoestelletje dus de kwaliteit is niet geweldig....
Zo groot was Mette toen hij net een week bij ons was:

en zo groot nu:

Ik mag zorgen voor
-

Zo zie je pas echt dat hij bijna net zo groot is.... hij mag nu echt wel even stoppen met groeien.....
Ik mag zorgen voor
Zo Mette is echt een kanjer geworden!
Nog niet stoppen met groeien joh, toch mooi een fjord met een beetje maat?!
Nog niet stoppen met groeien joh, toch mooi een fjord met een beetje maat?!
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
-
Ja een beetje maat is leuk.... maar 1.50 is echt wel max wat mij betreft..... vrees dat als hij zo doorgaat, hij daar overheen gaat. Ik ben net geen 1.60... wil er ook nog zonder hulp makkelijk op komen......
Ohh mijn stuitje is echt niet leuk, zeker autorijden is echt pijnlijk. Nouja nu even hooi voeren en dan lekker naar bedje toe.
Ohh mijn stuitje is echt niet leuk, zeker autorijden is echt pijnlijk. Nouja nu even hooi voeren en dan lekker naar bedje toe.
Ik mag zorgen voor
Harvey is heeeel zielig...

Arme Harvey en zijn oogjes....
Stuitje au, hmm jij 1.60, maar ik met 1.84 sleurt een jaarling ook tegen de grond hoor.
Mette inderdaad zo op de foto al groot!
En ohhh, Hepsie geknuffeld! yvonne.
Ik ga morgen! Want mis dat kleine muppet best wel.
Maar aangezien mijn vader in het ziekenhuis heeft gelegen, geen tijd gehad.
Nu wel weer!!!!
Staan bij het witte huisje toch?
Stuitje au, hmm jij 1.60, maar ik met 1.84 sleurt een jaarling ook tegen de grond hoor.
Mette inderdaad zo op de foto al groot!
En ohhh, Hepsie geknuffeld! yvonne.
Ik ga morgen! Want mis dat kleine muppet best wel.
Maar aangezien mijn vader in het ziekenhuis heeft gelegen, geen tijd gehad.
Nu wel weer!!!!
Staan bij het witte huisje toch?
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
-
Ach arme Harvey!
Morgen lekker Hepsi knuffelen, geniet er van! Gaat het beter met je vader?
Tja 1.84 of 1.60 tegen 250 kg jaarling begin je weinig als ze echt willen. Wel mooi om te beseffen dat ze eigenlijk heel vriendelijk zijn en ons geen kwaad of pijn willen doen. Soms zijn ze gewoon bijzonder lomp en onbehouwen en moeten nog veel leren.
Ik heb de jongste thuis, is 4 dus mag best nog wel eens een middag bij mama blijven. Hij verft in de keuken, een tekening van paardjes. Ik vrees dat ik me nuttig moet maken en de koelkast soppen. Die is toch bijna leeg en dan kunnen de boodschappen vanavond in een schone koelkast.
Morgen lekker Hepsi knuffelen, geniet er van! Gaat het beter met je vader?
Tja 1.84 of 1.60 tegen 250 kg jaarling begin je weinig als ze echt willen. Wel mooi om te beseffen dat ze eigenlijk heel vriendelijk zijn en ons geen kwaad of pijn willen doen. Soms zijn ze gewoon bijzonder lomp en onbehouwen en moeten nog veel leren.
Ik heb de jongste thuis, is 4 dus mag best nog wel eens een middag bij mama blijven. Hij verft in de keuken, een tekening van paardjes. Ik vrees dat ik me nuttig moet maken en de koelkast soppen. Die is toch bijna leeg en dan kunnen de boodschappen vanavond in een schone koelkast.
Ik mag zorgen voor
klopt Dominique, bij het witte huisje. Hepsi is echt een knuffelkont hoor, lief. Ga nu een topic maken, wilde het gisteren doen, maar kreeg onverwachts bezoek. Weet niet meer zo goed wie wie is denk ik...
Baranna 13-5-2006
Dankje!! Komt vast goed met het afstuderen hoor! Nog even er hard tegenaan.
Ohww leuk Ivonne! Ik ga meteen kijken!
Ohww leuk Ivonne! Ik ga meteen kijken!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
Lisa, sorry, durfde Hjala niet te knippen, zo lang was het niet en dan kon ik geen reserve overhouden
zodat je het kon repareren.
Was leuk om het hele dwergen volkje weer te zien.
Ze waren vanochtend net verplaatst, ik dus richting witte huisje, geen fjordels, na enige bel uitleg ze simpel kunnen vinden.
Volgt uiteraard nog wel een topic over ze.
Morgen! want ik zit nog in Zwolle.
Heb nu ook live Hindra ontmoet, knappe dame! en oohhhh, die is ook al zo groot!!
En heeft gewoon een fatsoenlijke kont, Hepsi heeft een kippekontje op dit moment.
zodat je het kon repareren.
Was leuk om het hele dwergen volkje weer te zien.
Ze waren vanochtend net verplaatst, ik dus richting witte huisje, geen fjordels, na enige bel uitleg ze simpel kunnen vinden.
Volgt uiteraard nog wel een topic over ze.
Morgen! want ik zit nog in Zwolle.
Heb nu ook live Hindra ontmoet, knappe dame! en oohhhh, die is ook al zo groot!!
En heeft gewoon een fatsoenlijke kont, Hepsi heeft een kippekontje op dit moment.
-
Dat kippekontje van Hepsie komt vast goed!
Mette heeft ook echt een jongenskontje, helemaal naast de lekkere ronde billen van Lajke.
vandaag eindelijk eens tijd gemaakt om de paardjes te wassen/af te spoelen. Met Lajke begonnen en MEtte begon al rondjes te galopperen toen ik Lajke afspoot. Haar wel gewassen, dat vindt ze niet leuk maar ze ondergaat met een ietwat chagerijnige kop en wat gedraai. Daarna haar los gelaten en toen ging ze uiteraard meteen neer om te rollen. Mette gevangen en heb vastgezet. Zodra ik de kraan aan deed begon het ge-etter. Eerst van een afstandje via de vernevelstand natgespoten en steeds dichterbij en de kraan op een harder straal. pfffff wat kan hij zich groot maken en boos doen, stampen met een achterbeen. Helaas ben ik toch niet zo onder de indruk (en oohhhh wat was ik blij dat de paal goed in de grond zat waar ik hem aan had vastgebonden). Na een tijdje keek hij alleen nog maar zwaar geirriteerd maar stond toch stil. Denk dat we maar veel gaan oefenen..... het hoort er bij en hij went er maar aan.
Misschien toch aan manlief vragen om een stevig oog in de garagemuur te maken zodat ik hem op de steentjes kan afspuiten in plaats van in de wei. Zodra ik Mette losliet, ging hij ook rollen.... monster!
Mette heeft ook echt een jongenskontje, helemaal naast de lekkere ronde billen van Lajke.
vandaag eindelijk eens tijd gemaakt om de paardjes te wassen/af te spoelen. Met Lajke begonnen en MEtte begon al rondjes te galopperen toen ik Lajke afspoot. Haar wel gewassen, dat vindt ze niet leuk maar ze ondergaat met een ietwat chagerijnige kop en wat gedraai. Daarna haar los gelaten en toen ging ze uiteraard meteen neer om te rollen. Mette gevangen en heb vastgezet. Zodra ik de kraan aan deed begon het ge-etter. Eerst van een afstandje via de vernevelstand natgespoten en steeds dichterbij en de kraan op een harder straal. pfffff wat kan hij zich groot maken en boos doen, stampen met een achterbeen. Helaas ben ik toch niet zo onder de indruk (en oohhhh wat was ik blij dat de paal goed in de grond zat waar ik hem aan had vastgebonden). Na een tijdje keek hij alleen nog maar zwaar geirriteerd maar stond toch stil. Denk dat we maar veel gaan oefenen..... het hoort er bij en hij went er maar aan.
Misschien toch aan manlief vragen om een stevig oog in de garagemuur te maken zodat ik hem op de steentjes kan afspuiten in plaats van in de wei. Zodra ik Mette losliet, ging hij ook rollen.... monster!
Ik mag zorgen voor
Jij bent dus nu in het bezit van 2 prachtige panninies!
Niets heerlijker dan zandbad over nat vachtje voor je huid en tegen de vliegen.
Mette dus nu aan het leren wat in bad is, komt vanzelf goed.
Hier mogen ze na het afspuiten altijd rollen in de paddock voor ze op stal moeten of de wei in mogen.
Niets heerlijker dan zandbad over nat vachtje voor je huid en tegen de vliegen.
Mette dus nu aan het leren wat in bad is, komt vanzelf goed.
Hier mogen ze na het afspuiten altijd rollen in de paddock voor ze op stal moeten of de wei in mogen.