Te dik,voeradvies?
Te dik,voeradvies?
Hoi allemaal,
ik zit een beetje met een dilemma,Ravina wordt naar mijn zin weer wat te dik. nog niet ernstig,maar ik ga niet wachten tot het te ernstig wordt.
ze krijgt nu 2 x daags een handje brok,omdat ze tegelijk gevoerd word met de rest van de stal,verder krijgt ze 3 x daags goede kwaliteit kuilgras,en als ze flink gewerkt heeft een paar handjes hartog balance muesli.
Ze wordt regelmatig veelzijdig gereden,krijgt goede beweging.
Hebben jullie tips wbt haar voerschema?
ik zit een beetje met een dilemma,Ravina wordt naar mijn zin weer wat te dik. nog niet ernstig,maar ik ga niet wachten tot het te ernstig wordt.
ze krijgt nu 2 x daags een handje brok,omdat ze tegelijk gevoerd word met de rest van de stal,verder krijgt ze 3 x daags goede kwaliteit kuilgras,en als ze flink gewerkt heeft een paar handjes hartog balance muesli.
Ze wordt regelmatig veelzijdig gereden,krijgt goede beweging.
Hebben jullie tips wbt haar voerschema?
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Re: Te dik,voeradvies?
Kuilgras weglaten en arm hooi geven.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Kleinere porties verdelen over de dag
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Idd kuil eruit, hooi erin.Esther schreef:Kuilgras weglaten en arm hooi geven.
Ook precies mijn 1e gedachte,geen kuil meer. Maar ouder arm hooi.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Ik ga met de rest mee.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
En meer rijden... Ik merk het met Fjordy, dat zodra we niks doen hij dikker word. Ondanks hij niet teveel voer krijgt. Ik rij natuurlijk wel echt intensief met hem, waardoor hij juist wel weer voer mag hebben. Dat helpt ook echt, intensief rijden.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Orlinde krijgt ook erg weinig voer en weet toch dik zat te zijn. Bij haar helpt alleen veeeeeeel beweging (en dan ook echt aan het werk, niet een uurtje in de bak hobbelen).
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Idd, zelfde met Fjordy.
Wij doen veel galop training.
Wij doen veel galop training.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Of de brok vervangen door een (suikerarme) muesli. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om van kuil naar hooi over te gaan als je op een pensionstal staat en het ruwvoer niet zelf voor het kiezen hebt.
Uberhauptt aan hooi komen met de zomer die we hadden.ons hooi is ook lang zo droog niet als vorig jaar. Helaas
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik vrees dat die paar handjes brok weglaten het verschil niet gaat maken...
Hoe krijgt ze haar kuil nu gevoerd? Als je het niet kan vervangen door hooi kan je opteren voor een slowfeeder. Dan kan je haar minder voeren en is ze toch even lang/langer bezig.
Hoe krijgt ze haar kuil nu gevoerd? Als je het niet kan vervangen door hooi kan je opteren voor een slowfeeder. Dan kan je haar minder voeren en is ze toch even lang/langer bezig.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ravina wordt elke dag gereden of soms een keertje gelongeerd,en meestal 1 vrije dag in de week.
ze staat idd op een pensionstal waar ze kuilgras gevoerd krijgen. kuil wordt gewoon op de grond gevoerd.
ze staat idd op een pensionstal waar ze kuilgras gevoerd krijgen. kuil wordt gewoon op de grond gevoerd.
Ravina(OrstaxBrusvein)
Dat is lastig. Het beste is idd overgaan op hooi. Wij hadden eerst ook kuil en zelfs met Anka was er geen rijden tegenaan haast. Nu met hooi gaat het prima. Ze staan goed op rantsoen en Anka blijft met regelmatig rijden prima in model en Nis redelijk, maar die doet gewoon weinig.
Weet niet hoeveel kuil ze krijgt? Eventueel iets minderen? Maar ja, ze moet wel genoeg ruwvoer hebben. Denk niet dat de brok weglaten verschil zal maken als ze maar zo weinig krijgt. En et intensiever rijden, maar ja, dat moet je zelf ook maar niet kunnen en willen.
Weet niet hoeveel kuil ze krijgt? Eventueel iets minderen? Maar ja, ze moet wel genoeg ruwvoer hebben. Denk niet dat de brok weglaten verschil zal maken als ze maar zo weinig krijgt. En et intensiever rijden, maar ja, dat moet je zelf ook maar niet kunnen en willen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
zou het met hooi erg veel schelen? dan moet ik het daar toch maar eens over hebben
Ravina(OrstaxBrusvein)
Kuil is veel rijker dan hooi en dus zet het meer aan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco