In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!
Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen
Esther, Geke is ook wat te zwaar en daarom heb ik naast wat kuil vervangen door hooi, vitamine brokjes erbij gehaald om zo maar een klein beetje ponybrok te hoeven geven....weet je zeker dat ze voldoende vitamine en mineralen binnen krijgen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Tja, wij zitten momenteel gewoon nog met twee mooie balen kuil en die zullen eerst op moeten voor er wat anders komt. Maar zal wel tegen mijn pa zeggen dat het wel wat armer mag en liever hooi!! Dat heb ik normaal ook altijd, maar nu kwamen die balen op mijn pa's pad en heeft hij die gekocht.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
@ Esther: Je zou ook Pavo Vital kunnen proberen. Slechts 50 gram per dag voor een volwassen paard en er zit alles in wat ze nodig hebben. Het zijn puur brokjes om het makkelijk te kunnen voeren en je het niet zoals ieder ander suplement ergens doorheen moet doen. Quincy heeft het er altijd goed op gedaan.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Hier krijgen ze alleen hooi, die van mij kunnen niet tegen kuil
.
Ze krijgen er een klein kwart schepje Cavalor Strucomix Sensitive bij met 1 schepje mierikswortel en 1 schepje lijzaadbrokjes
. Ze doen het er super op
.

Ze krijgen er een klein kwart schepje Cavalor Strucomix Sensitive bij met 1 schepje mierikswortel en 1 schepje lijzaadbrokjes

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Esther ik zie het al voor me 
welke voer jij dennis van die vitaminebrokjes?

heb nog wat fotos van de man van een stalgenootje gekregen:
hahahaha sgieuwnierig neeee hoor
en ook 1 van vjellie want ik vind m zo mooi
suze_ schreef:
aktie
hahahaha sgieuwnierig neeee hoor

suze_ schreef:
suze_ schreef:
en ook 1 van vjellie want ik vind m zo mooi
suze_ schreef:<3
Ze zijn mooi Suze
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Mijn mannen 

Fio

Aiden

Ook mijn stalgenootje dus heeft foto's van mijn paardjes gemaakt
.

Fio

Aiden

Ook mijn stalgenootje dus heeft foto's van mijn paardjes gemaakt

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Het blijft leuk, fjorden in de sneeuw!
Vanmiddag is de smid geweest, dus Fenna heeft weer mooie voeten.
Volgens mij is ze aardig aan het groeien, zowel in de hoogte als in de breedte. Misschien wordt ze dan toch even groot als d'r mams (die is 1.44 m).
Vanmiddag is de smid geweest, dus Fenna heeft weer mooie voeten.
Volgens mij is ze aardig aan het groeien, zowel in de hoogte als in de breedte. Misschien wordt ze dan toch even groot als d'r mams (die is 1.44 m).
Odette&Fenna
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Finnea blijft nu wel lekker op gewicht! Deels met dank aan het wisselen... Wel lastig hoor als ze te dik of te dun zijn. Hopelijk wordt het met Fjella straks beter als ze weer op hooi over kunnen.
Wat een prachtige plaatjes van Kootje, Fio en Aiden!! Genieten hè met de sneeuw
Ik vind vooral de pretbekkies van Ko en z'n vriendinnetje zo mooi om te zien!!
Ik heb trouwens goed nieuws, Finnea is eindelijk klaar met wisselen!! De doppen van haar onderste voortanden bleven zo lang zitten, dat ik bijna zover was om de tandarts erbij te halen. Vanochtend zag ik dat de ene er eindelijk af was, en de andere zat zo los dat ik 'm er zelf af kon wippen! Het heeft haar wel pijn gedaan, tandvlees helemaal rood. Gelukkig is ze er nu vanaf
Fin ook weer blij dat ik voorlopig niet aan d'r tanden kom, dat vindt ze dus helemaal niks...tutje! Heb nog even een klein looptraininkje met haar gedaan. Ze was nogal enthousiast door alle gemeentemannen die rondom de wei aan het werk waren met zagen en bosmaaiers. Die ze overigens helemaal niet interessant vond, zelfs niet van heel dichtbij, maar ze was toch een beetje wispelturiger dan anders. Geen gekke sprongen gelukkig...
Vanochtend nog een zak ponybrok gehaald. Zo lekker dat ik dat nu zelf kan halen met m'n autootje
De afgelopen weken heeft ze muesli gehad in plaats van biks. Anne had bij de voerhandel een paar keer Best-mix gehaald, muesli van een Belgische fabrikant. Mooi spul. Alleen dat hadden ze nu niet meer dus had Anne weer Pavo gehaald... Wil voorlopig Fin toch van de Pavo af hebben, dus dan maar weer aan de ponybrok van Subli. Vindt ze erg lekker gelukkig 
Wat een prachtige plaatjes van Kootje, Fio en Aiden!! Genieten hè met de sneeuw

Ik heb trouwens goed nieuws, Finnea is eindelijk klaar met wisselen!! De doppen van haar onderste voortanden bleven zo lang zitten, dat ik bijna zover was om de tandarts erbij te halen. Vanochtend zag ik dat de ene er eindelijk af was, en de andere zat zo los dat ik 'm er zelf af kon wippen! Het heeft haar wel pijn gedaan, tandvlees helemaal rood. Gelukkig is ze er nu vanaf

Vanochtend nog een zak ponybrok gehaald. Zo lekker dat ik dat nu zelf kan halen met m'n autootje

Ik heb bij de paardendrogist Primeval Super multi complete besteld. Dit zijn ook kleine brokjes dus doe het onder de brokken door. Ik heb deze gekozen omdat er geen suikers en vulstoffen toegevoegd zijn. Is wel wat duurder maar ik wilde zo min mogelijk suikers omdat Geke toch al iets te zwaar is. Pavo wilde ik niet, lees toch vaak dat paarden van Pavo gaan schuren en dat risico wil ik zo veel mogelijk beperkenSuzanne schreef:Esther ik zie het al voor me
Ik ben ook niet van de Pavo 
dank je dennis, ik ga dat ook eens proberen denk ik!
en finnea eindelijk dopjes eraf! heerlijk he reinou eigen autootje hebben, scheelt zoveel!

dank je dennis, ik ga dat ook eens proberen denk ik!

en finnea eindelijk dopjes eraf! heerlijk he reinou eigen autootje hebben, scheelt zoveel!
Suzanne, potje kost 40 euro en je doet er ongeveer een maand mee schat ik als je de aanbevolen hoeveelheid aanhoud. Ik geef iets minder omdat ze nog steeds wat brok krijgt dus doe ik er iets langer mee. Zijn kleine dunne brokjes en de hoeveelheid die je moet geven is niet veel dus je kunt ze zo uit de hand geven
oke! 
Nog 2 ko en omgeving fotos

en.. wie ziet hem staan?

Nog 2 ko en omgeving fotos

en.. wie ziet hem staan?

Zo een paar dagen stilte hiero hihi 
Hier hebben de paarden lekker sneeuwvrij. Beetje gras zoeken zo tussen de sneeuw door. Floyd begonnen met aan wat enge dingen wennen. Vandaag eens beschermers omgedaan. Alleen zijn achterbenen kon ie even mooi hoog optillen. Verder geen kunst aan haha. Binnenkort eens een dekje opdoen en aan gekke dingen laten wennen zoals een paraplu. Hij is nog te puppy maar aan zulke dingen langzaam wennen kan geen kwaad denk ik zo.
Binnenkort gaat ie naar de hoefsmid, voetjes optillen gaat nu al redelijk. En de afspraak voor zijn tanden en entingen is ook al gemaakt. Dan heeft ie de hele poespas weer gehad
Maar zijn wratten zijn nu helemaal weg jee! 

Hier hebben de paarden lekker sneeuwvrij. Beetje gras zoeken zo tussen de sneeuw door. Floyd begonnen met aan wat enge dingen wennen. Vandaag eens beschermers omgedaan. Alleen zijn achterbenen kon ie even mooi hoog optillen. Verder geen kunst aan haha. Binnenkort eens een dekje opdoen en aan gekke dingen laten wennen zoals een paraplu. Hij is nog te puppy maar aan zulke dingen langzaam wennen kan geen kwaad denk ik zo.
Binnenkort gaat ie naar de hoefsmid, voetjes optillen gaat nu al redelijk. En de afspraak voor zijn tanden en entingen is ook al gemaakt. Dan heeft ie de hele poespas weer gehad

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Hier geen extra vitaminen. Gewoon pavo nature s best. 2 keer per dag een halve kilo.
De sneeuw mag van mij weer verdwijnen. Haha!
De sneeuw mag van mij weer verdwijnen. Haha!
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Van mij mag de vorst ook wel weer een beetje vertrekken al krijg ik er spijt van als het dan weer onwijs gaat regenen, hihi..
Beide dames hebben meer dorst dan eerder, ze drinken nu meer, misschien omdat er minder sneeuw ligt.
Beide dames hebben meer dorst dan eerder, ze drinken nu meer, misschien omdat er minder sneeuw ligt.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
zaterdag met mn lief en Ko lekkere Koude wandeling gemaakt, Ko moest na 1,5 maand niks doen weer even wat herinneren hoe dat ook alweer gaat, lief meewandelen
maar na 5min drong het weer door haha.
eindelijk dooi! geen gezeul met water meer

eindelijk dooi! geen gezeul met water meer

Hier helemaal geen sneeuwfoto's gemaakt
. Helemaal niet aan gedacht als ik er was; druk genoeg met gesprongen waterleiding, ijsbikken, enfin ik vertel niemand iets nieuws: we zitten (zaten) er allemaal mee.

Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Ik heb net de brokjes van dennis zn tip besteld, dank je dennis.
ze klinken erg goed! kan ik met mn huidige voer echt terug naar een schamel handje voor het idee
ze klinken erg goed! kan ik met mn huidige voer echt terug naar een schamel handje voor het idee