16 jaar en oudere fjorden topic deel 3

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Annemarie

Re: 16 jaar en oudere fjorden topic deel 3

Bericht door Annemarie » di 03 jan 2012, 12:22

Het was ook weer Nisko's eerste ritje sinds 2,5 week ofzo? Het slechte weer zat me wel erg vaak in de weg...

En die Foss, al op weg naar zijn zilveren jubileum!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Margot van Rins
Moderator

Bericht door Margot van Rins » do 05 jan 2012, 06:28

Over 3 maanden voegt Rins zich ook in dit topic! Gaat hard zeg he?

Eerst heb je een jonge fjord en dan ineens zijn ze al zo ver volwassen!
RINSKE

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

:L :L :L
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » vr 06 jan 2012, 10:26

Ronan mag hier nu ook meedoen!
Of nou ja, officieel pas vanaf 1 juni..
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 06 jan 2012, 13:28

Als mijn Rianne nog geleefd had had ze zich hier dit jaar ook kunnen melden. Nu is ze al bijna net zo lang dood als ze oud is geworden. Mis haar nog best vaak. Wat een geweldig paard was dat voor mij. Ze had maar 1 nadeel en dat was de ZE die haar ook fataal is geworden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » vr 06 jan 2012, 16:26

Margot van Rins schreef:Over 3 maanden voegt Rins zich ook in dit topic! Gaat hard zeg he?

Eerst heb je een jonge fjord en dan ineens zijn ze al zo ver volwassen!
Het gaat zeker snel! Odette wordt alweer 18 dit jaar. Toen ik haar ging verzorgen, was ze nog maar 5.

Ik kan me voorstellen dat je Rianne nog steeds mist, Anita. Heb je haar lang gehad?
Odette&Fenna
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 06 jan 2012, 19:21

Tijd gaat zeker snel. Heb Nisko sinds 1 januari alweer 8 jaar. Al 8 jaar mijn paardje.. Best bijzonder, de DA had niet verwacht dat ze nog zo lang zou lopen ivm haar chronische bevangenheid. Maar volgens de hoefsmid kan ze nog jaren mee als er goed op gepast wordt. Ik denk dat ie gelijk heeft, Nis is over 2 maand 19, maar lijkt zich prima fit te voelen.

Lachen vandaag. Ik was met Anka naar de hoefsmid en stalgenoot ging rijden = Nis alleen. Dat is krijsen en racen. Dus stalgenoot gaf haar hooi. Kreeg ik een SMSje dat Nis ontdekte dat hinniken met een mondvol hooi niet eenvoudig is :') :')

Jij kent Odette dan ook al lang zeg! Zo fijn he als je een paard al jaren hebt, je kent ze dan ook gewoon echt goed.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Ootje

Bericht door Ootje » vr 06 jan 2012, 20:09

Die Nisko, hinniken met hooi in je mond is ook niet handig :D .
Fijn dat het zo goed gaat, ondanks haar bevangenheid.

Ik ken Odette al 12 jaar. Eerst heb ik haar 2 1/2 jaar verzorgd en toen gekocht, net een verhaal uit de penny :D .
Odette&Fenna
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 06 jan 2012, 20:29

Mooi is dat als je al zo'n lange relatie met je paard hebt. Dat heb ik met Rianne dan wel niet gehad maar ze heeft in die korte tijd dat ik haar heb gehad wel een erg onuitwisbare indruk op me gemaakt. Helaas heeft de tijd met haar maar 2 jaar mogen duren maar die waren zo bijzonder. Ik kreeg haar in augustus 2002, ik was in maart daarvoor 40 jaar geworden en Rianne was mijn eerste eigen paard. Zij vervulde een grote wens die ik al die 40 jaar had gehad. Het verdriet was dan ook heel erg groot toen ik haar bijna 2 jaar later in juli 2004 moest laten gaan omdat de ZE te erg was geworden. Ik heb er jaren over gedaan om daar over heen te komen en nog kan ik volschieten als ik over haar vertel.
Ik zal haar hier nog een keer eren met 2 dierbare foto's.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anita op za 07 jan 2012, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » za 07 jan 2012, 05:18

Je eerste paardje is gewoon heel speciaal dat het ik met Foss ook en vooral als paarden jong gaan is het nog moeilijker.

Fedor was 25 jaar en kwakkelde al 2 jaar met zijn gezondheid dus met hem had ik natuurlijk verdriet maar had ik er ook wel vrede mee.

Ik hoop dat Foss ooit de 30 jaar haalt zoals hij nu is gaat hij de 40 ook wel redden het is nog steeds een speel en doe park :D
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 07 jan 2012, 11:30

Marga is echt poepzat van dit weer, ja, wie niet? Ze verveelt zich wat in de wei heb ik het idee.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 07 jan 2012, 14:59

Onze paarden vervelen zich ook hoor. Bij slecht weer lopen ze nog niet eens over de helft van de wei naar achteren heen en blijven ze gewoon vooraan hangen. Maar ja, wat doe je daar nou aan :? . Wil ze wel veel buiten, is zeker voor de soepelheid van de oudjes beter.
Ootje

Bericht door Ootje » za 07 jan 2012, 17:50

Volgende week schijnt het beter weer te worden.
De paddock waar Odet altijd in staat met Tjico staat ook blank. Ze is dan ook wel erg blij als ze in de binnenbak mag rollen.
Odette&Fenna
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 08 jan 2012, 15:43

Zo, net 2 uur! met Nisko buiten gereden. Op zich kan dit rondje sneller, maar alle bermen waren zo verzadigd dat we veel over straat moesten. En Nisko kan dan alleen stappen. Maar wel goed uitgewaaid en Nisko was heet! De ouwe taart :P . Vriendin zegt dat Nisko er nog over scheurt hahaha.
Ootje

Bericht door Ootje » vr 13 jan 2012, 18:06

Heerlijk is dat he, buiten uitwaaien.

Odet had vanmiddag een gekke bui. Ze stond met Nick en Diza in de buitenbak en als Nick naar d'r keek, ging ze al rennen.
Odette&Fenna
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » vr 13 jan 2012, 22:02

Kan me voorstellen dat je Rianne nog steeds mist Anita, wat moet dat moeilijk geweest zijn!

Ja, Ronan heb ik inmiddels ook alweer bijna 2.5 jaar. Gaat stiekem zo hard.
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
foss

Bericht door foss » za 14 jan 2012, 03:49

De tijd gaat echt hard je denkt altijd maar dat ze nog zo jong blijven, Pebbels is bij ons geboren en in mijn ogen blijft ze jong maar ze is ook al weer 17 jaar oud.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
mar

Bericht door mar » za 14 jan 2012, 06:23

Hoi allemaal,

Mijn ruintje Phantom is inmiddels al 19! Mogen wij ook meekletsen hier?

Anita, wat een mooie fjord had je!
Wada en Sir Phantom van Verhuisdieren!! B+10 (met pensioen?)
http://littlebitfeeders.com/ The natural way of feeding your horse
Suus

Bericht door Suus » za 14 jan 2012, 07:34

Morris wordt dit jaar 20 en gaat nu een nieuw begin maken! Vanaf maart krijgt hij een bijrijdster, een meisje van 11 die hem drie keer in de week gaat rijden. Haar moeder rijdt één keer in de week en ik dan nog één of twee keer.
Als ik de verhalen zo lees mag ik in mijn handjes knijpen. Morris is nog helemaal gezond en sterk. Alleen één hoef blijft een scheur in zitten, maar daar heeft ie geen last van. Afkloppen, maar hij heeft nog nooit echt wat gehad.
Het afgelopen jaar zijn er ook veel relatief jonge paarden gegaan, dus ik heb maar geluk!
Ook in de ziekenboeg zie je veel (jonge) Fjorden die van alles mankeren en verhalen over speciaal voer e.d. Morris krijgt gewoon hooi, zemelen en wortels en doet het prima!

Rianne was een mooi paardje ja. Het blijft altijd moeilijk om een dier te verleizen. Zelfs mijn hond mis ik nog en die is al 10 jaar dood.
Morris, mijn superfjord!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 14 jan 2012, 10:53

Dank jullie wel allemaal voor jullie mooie woorden over Rianne. Ze blijft heel speciaal voor mij. Mijn eerste eigen paard, pas gekregen op m'n 40ste. Die 2 jaar met haar zitten voor altijd heel vast in mijn geheugen gegrift.

Heerlijk Suzanne dat Morris nog zo fit is. Zo hoort een Fjord toch oud te worden. Gelukkig is dat met mijn Meline ook het geval. Ze krijgt nog ieder jaar zonder problemen een veulen en vindt het geweldig om die groot te brengen. Ook hier gaat er niet te veel poespas in, hooi, voordroog, grasbrok en paardenbiks. Daarnaast hebben ze allemaal een liksteen in hun stal.
Heb jij eigenlijk ook een foto van Morris waar hij zonder ruiter opstaat?

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » di 17 jan 2012, 17:27

20 jaar is ook al een hele leeftijd. Fijn dat Morris het nog zo goed doet.

Gisteren heb ik met Odette meegereden in een groepsles, omdat die les ging springen.
Dat vindt ze nog steeds erg leuk om te doen. Normaal is ze nooit druk met rijden in de bak, maar met springen gaat ze best hard.
Odette&Fenna
Gesloten