Fjord Zolmar stelt zich voor.

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
Zolmar
Contacteer:

Fjord Zolmar stelt zich voor.

Bericht door Zolmar » vr 10 jun 2011, 18:44

Ik ben Zolmar, een 8 jarige ruin. Mijn kleine baasje heet Lana en is 11 jaar en mijn grote baasje heet Patricia. Ongeveer 14 maanden gelden kwam Lana naar mij kijken en ik vond haar erg leuk. Zij mij ook. Vrij snel hebben ze me opgehaald en woon nu al weer 14 maanden in Santpoort-zuid. Ik had erg weinig manieren, omdat ik wel 15 maanden op het land met mijn vriendjes had gestaan. Gelukkig hadden mijn nieuwe baasjes veel geduld en hebben we het erg leuk samen. Natuurlijk ben ik zo nu en dan nog wel ondeugend, maar ja, zo ben ik nu eenmaal. We rijden in de bak, wandelen veel, doen aan NH (grondwerk), we zijn bezig met targetten en sinds kort rijden we ook in het bos en ben ik vandaag voor het eerst in de Kennerduinen geweest. In het bos word ik altijd wat drukker en wil ik uit vrolijkheid wel eens uit mijzelf een galopje doen. Mijn baasje vindt dat niet goed, want ik moet wel naar haar luisteren anders kunnen er ongelukken gebeuren. Elke dag doen we wat leuks. Eén van mijn grootste hobby is gras eten op mijn "geheime" landje. Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Groetjes van Zolmar, Patricia en Lana
lientje

Re: Fjord Zolmar stelt zich voor.

Bericht door lientje » vr 10 jun 2011, 18:53

Welkom hier!! Leuke foto's.

Ik ben Carolien, 25 jaar, heb fjordenruin Yuri (pom) van 16, shetlander flash van 22 en welshkruising merrie Sharon van 18 jaar.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 10 jun 2011, 19:33

Wat leuk Zolmar, dat je je verhalen hier komt vertellen en dat je jezelf op de foto zet.
Wij zijn met vieren op stal, mijn fjordendochter Evita (v. Tsjerk), welshpony Elles en minishetmerrie Jasmijn en natuurlijk ikzelf, fjordenmerrie Anca (v. Manus).
Wij hebben een viertal baasjes; de baas Leo, bazin Suzanne, en kleinere bazinnetjes Jessie (6) en Evi (3).
Ik wens jou en je bazinnetjes veel plezier op dit forum en we zouden het erg leuk vinden als we meer van je zouden zien en lezen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Anouska

Bericht door Anouska » vr 10 jun 2011, 19:54

Welkom Zolmar! Ik ben Bjorn, een 6 jarige ruin met humor (al zeg ik het zelf). Mijn mens is Anouska, die regelmatig mijn grote hondenvriend Grover meeneemt naar stal.
Veel plezier hier!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
wolkj

Bericht door wolkj » vr 10 jun 2011, 20:20

Wat leuk zolmar dat je je hebt aangemeld.
Ik ben faira, net twee jaar en dus in mn pubertijd ;) naast t pesten van mijn pensionmaatjes jimmy (welsh van16), ireen (kwpntuiger van 5 jaar), alex (hafllinger van 6 jaar) en nina (shet/valabella) ben ik veel in contact met mijn bazin willeke(21) en int weekend me baas swen(22).

Hopelijk zie ik je regelmatig op fw!
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Fran

Bericht door Fran » vr 10 jun 2011, 20:27

Hoi, Ik ben Francis en heb samen met mijn zusje een fjordenruin genaamd Olaf. Veel plezier op Fjordenwereld!
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 11 jun 2011, 07:05

Leuk Zolmar dat je hier ook bent. Ik ben Vlin en ben 11 jaar(gisteren geworden) en, al zeg ik het zelf, de liefste, eigenwijste en grappigste (ahum) die er bestaat. Mijn baasje Janneke zegt dat tenminste ook heel vaak. Ik hou erg van grasjes eten maar eet het liefst appeltjes. Maar die krijg ik pas na het werken. Nou hoef ik nooit zo hard te werken, daar zorg ik wel voor. Neen, als er iemand hard moet werken is het mijn baasje wel want ik doe vaak net iets anders dan zij wil (haha). Maar ik ga wel steeds beter naar haar luisteren hoor. Samen met mijn baasje rijd ik heel veel in de bossen en duinen. Dat vinden wij samen fijn. Eigenlijk is het meer kuieren en hertjes speuren maar....so what.....Lekker het zonnetje op mijn velletje en het zand onder de hoefjes. Ik sta altijd op de wei met 3 vriendinnen. Vroeger ben ik verliefd op ze geweest maar tja, nu ik een "je weet wel hengst" ben geef ik er niet zo veel meer om en vind ik ze maar verwaand.
Nou Zolmar, veel plezier met je baasjes (de grote en de kleine) en laat nog eens wat van je horen.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Dennis

Bericht door Dennis » za 11 jun 2011, 07:24

Welkom hier! Ik ben Geke en ik ben nog maar een jaar oud. Heb sinds kort ook een hele grote reis gemaakt van Drenthe naar Brabant om daar lekker bij mijn nieuwe baasje te gaan wonen. Nu loop ik met een rijpaard en een grote E-pony in de wei, alleen zijn die nog niet zo lief voor mij. Ik snap hun kudde regeltjes nog niet zo goed en ben dan zo nu en dan net op de verkeerde plaats en het verkeerde moment.
Mijn baasje is al wel helemaal verliefd op mij dus tegen hem doe ik ook extra lief. Ik moet mijn baasje nog wel delen met 3 andere, blijkbaar hele mooie fjorden...maar ja of ze ook mooier zijn dan ik?? Maar dat zeg ik maar niet tegen mijn baasje :=
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 11 jun 2011, 08:50

Wat leuk Zolmar dat je je hier ook aangemeld hebt. Ik ben Meline, een Fjordendame van 19 jaar. Ik woon samen met mijn 5 kinderen Celony, Djambo, Ferro, Gino en Hindra bij mijn baasje en vrouwtje Jeroen en Anita. Omdat ik maar steeds zonen kreeg werd mijn vrouwtje op een gegeven moment wel erg ongeduldig dat er maar steeds geen opvolgster voor mij werd geboren. Ze heeft toen de Fjordenmerrie Fendora er bij gekocht zodat ze toch kon blijven fokken als ik er te oud voor zou worden. Maar ik doe alles op mijn tijd want dit jaar kreeg ik dan eindelijk de zo felbegeerde dochter Hindra. Nu droomt mijn vrouwtje ervan om over een paar jaar ieder jaar 2 veulens in de wei te hebben.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » za 11 jun 2011, 21:20

Hallo Zolmar. Ik ben Ilonka en ik heb een fjord, Zortin die even oud is als jij. Verder ook nog Jamie van 22, Mindy van 19 en Flicka van bijna 2. Veel plezier hier.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » do 16 jun 2011, 09:38

Fijn gevoel dat ik zo welkom ben, maar ja dit is ook "fjordenwereld". Toen ik voor het eerst op mijn stal/weiland kwam keken ze mijn baasje zo aan van: wie neemt er nou een fjord, alsof ik minder ben dan al die bruin/zwarte paarden. Ik moet ook zeggen dat ik toen heel ondeugend was en de andere baasjes hadden zelfs een weddenschap dat ik binnen 2 maanden verkocht zo worden. Nou dan kennen ze mijn baasjes nog niet. Met heel veel geduld, liefde en consequent zijn ben ik nu erg lief en luister ik ook goed (soms ben ik natuurlijk wel een beetje eigenwijs en ondeugend, maar dat is mijn karakter) en staan alle andere baasjes versteld dat het toch nog goed met mij is gekomen. Mijn grote baasje (Patricia) en ik zullen hier gaan schrijven over onze belevenissen.
Jowien

Bericht door Jowien » za 18 jun 2011, 18:10

Hallo Patricia en Zolmar! Wat leuk, nog een fjord in de buurt! Orlinde en ik (baasje Jowien) wonen in Santpoort-Noord. Zolmar staat bij Heeremans denk ik (van de foto gegokt)? Orlinde staat vlakbij de duiningang Duin en Kruidberg. Misschien komen we elkaar wel tegen, zover van elkaar zijn we dus niet!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » za 18 jun 2011, 18:39

Hoi Jowien,
Wij kennen jou en Orlinde wel, maar jij zal ons niet herinneren. Een jaar of 2 geleden zijn we met jullie en de kar een ritje gaan maken. Je hebt Lana toen ook nog even laten mennen (zij had toen een cake in de vorm van een paard voor je gemaakt). Toen was het dus duidelijk: er moest een paard komen, en wel een fjord. Het is dus Zolmar geworden. En ja, hij staat bij Heeremans. Ik had begrepen van Karin (fjord Björn), zij geeft Lana les, dat jij weleens duin ritjes organiseert? Zo ja, het lijkt me leuk om in de toekomst eens mee te gaan. Zolmar heeft nu nog niet zo heel veel conditie. Een ritje van 1 uur, 5 kwartier kan hij nog net aan.
HorseInspiration

Bericht door HorseInspiration » do 14 jul 2011, 10:43

Hallo Patricia en Zolmar,

Leuk leuk leuk om jullie hier tegen te komen. Niet helemaal toeval natuurlijk. Ik heb me door jullie aangemeld. Haha!

Maar Bjorn is zonder de puntjes op de o. Lekker simpel. Haha!
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » za 16 jul 2011, 08:35

Hi karin,
Gelukkig schrijf je Bjorn zonder puntjes, ik ben daar altijd mee aan het stoeien. Ik zie je snel.
Plaats reactie