Duivels dilemma
- margalorenz
Duivels dilemma
Ik loop al een tijdje rond met een duivels dilemma. Ik ben en tijdje bijna niet op fjordenwereld geweest. Wij hebben altijd fjorden gehad, maar ik heb 1,5 jaar geleden mijn lieve Zirsta moeten laten inslapen en daar was ik helemaal kapot van. Omdat ik toch echt niet zonder paard kan hebben we verschillende paarden bekeken (fjorden) maar ik kon geen passende fjord vinden en ik kreeg al buikpijn als ik naar een fjord keek. Uiteindelijk heb ik een new forest pony gekocht. Hij is leuk en ik kan er goed mee overweg, maar echt zo verliefd als op zirtsa, nee. Jason is gezond, braaf, leuke recreatie pony met spingen wordt hij heel enthousiast (ben er gisteren nog afgevallen) en dressuur is niet echt zijn ding (vind ik wel erg jammer).Buiten is hij ook braaf Hij is leuk en lief in de omgang, heel betrouwbaar en het is niet zo dat ik helemaal geen klik met hem heb. Toch blijft het fjordenvirus aan me knagen en nu komt toch regelmatig naar boven dat ik eigenlijk toch wel meer kriebels heb voor het fjordenras, maar als ik weer een fjord zou willen zal ik Jason moeten verkopen. Jullie bergijpen mijn dilemma denk ik wel. Het gras lijkt altijd groener bij de buren en ik heb een goede, gezonde pony. Toch komt heel vaak die gedachte bij me op dat ik misschien toch liever een fjord wil. Maar met Jason verkopen zal ik toch ook wel moeilijk hebben. Ik lees al weer een tijdje met fjordenwereld mee, en ik kan weer naar fjorden kijken zonder buikpijn.
Graag jullie mening......
Graag jullie mening......
Re: Duivels dilemma
Tja, een paard is toch je hobby en van je hobby moet je genieten zeg ik altijd maar. Dan zou ik als ik je verhaal lees toch proberen Jason te verkopen, een leuk nieuw stekje voor proberen te vinden en dan op zoek naar die grote Fjordenliefde 

Geluk is de vrucht van intens werk
Hihi, klinkt alsof je het eigenlijk al weet maar nog een beetje tegen de beslissing aanhikt 
Er worden bij de blauwe buren heel veel brave pony's gevraagd voor goede plekjes....
(enne, Erica lijkt me erg leuk voor jou! Haar halfzusje Zoysia is echt een meer dan geweldig paard! Ofwel; ik ben ook helemaal besmet met het fjordenvirus)
Veel wijsheid gewenst met beslissen

Er worden bij de blauwe buren heel veel brave pony's gevraagd voor goede plekjes....
(enne, Erica lijkt me erg leuk voor jou! Haar halfzusje Zoysia is echt een meer dan geweldig paard! Ofwel; ik ben ook helemaal besmet met het fjordenvirus)
Veel wijsheid gewenst met beslissen
Ik heb ook het idee dat je al wel weet wat je moet doen. Als je éénmaal met het Fjordenvirus besmet bent gaat het nooit meer over en kun je maar beter aan je verslaving toegeven, haha. Gelukkig is het een verslaving zonder nadelige gevolgen.
Voor je New Forest pony is vast wel een fijn plekje te vinden en Erica lijkt mij ook wel iets voor jou. Heb je al in verschillende topics naar haar zien lonken. Liefde op het eerste gezicht?
Voor je New Forest pony is vast wel een fijn plekje te vinden en Erica lijkt mij ook wel iets voor jou. Heb je al in verschillende topics naar haar zien lonken. Liefde op het eerste gezicht?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Als ik je verhaal lees, heb je je besluit ook al genomen. Maar het lijkt alsof je je bijna schuldig voelt tegenover Jason, omdat hij toevallig dan geen fjord is. En dat hij wel lief en braaf is, maar dat je nét niet die klik hebt, omdat hij geen fjord zou zijn. En omdat je hem dan nog niet zo lang hebt.
Ik denk ook dat ik een goed plaatsje voor hem zou zoeken en dan zelf op zoek zou gaan naar jouw droomfjordje.
Succes.
Ik denk ook dat ik een goed plaatsje voor hem zou zoeken en dan zelf op zoek zou gaan naar jouw droomfjordje.
Succes.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Tja wat moet ik hier, als eigenaar van Erica, nu op zeggen?
Natuurlijk vind ik Erica erg leuk, lief mooi enz
New Forester zijn ook super leuk, wij hebben er ook eentje voor onze dochter van 11.
Ga op je gevoel af, is de enige raad die ik je kan geven.
Als het voor jou goed voelt ben je van harte welkom om hier gezellig langs te komen. Gezellig kletsen met kop koffie of thee, kletsen over paarden (en dan vooral Fjorden), en dan kun je gewoon voelen of Erica voor jou goed voelt.
Mirjam
ps: er komt zo nog een foto topic van haar, ze heeft vandaag voor het eerst aan de longe gelopen.
Natuurlijk vind ik Erica erg leuk, lief mooi enz

Ga op je gevoel af, is de enige raad die ik je kan geven.
Als het voor jou goed voelt ben je van harte welkom om hier gezellig langs te komen. Gezellig kletsen met kop koffie of thee, kletsen over paarden (en dan vooral Fjorden), en dan kun je gewoon voelen of Erica voor jou goed voelt.
Mirjam
ps: er komt zo nog een foto topic van haar, ze heeft vandaag voor het eerst aan de longe gelopen.
Stel dat je momenteel paardloos was geweest en je zou een paard willen hebben, zou je dan zonder twijfel kiezen voor een fjord?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
je hart en je gevoel volgen, dat is het beste
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
- nadinefjorden
Volgens mij heb je stiekem al besloten, en inderdaad is erica misschien wel jou klik
Ik ken het gevoel ineens is het daar en wandeld er zo een paard door je gedachte en ik vermoed dat erica al een paar x voorbij is geweest
Ik ken het gevoel ineens is het daar en wandeld er zo een paard door je gedachte en ik vermoed dat erica al een paar x voorbij is geweest

- margalorenz
Gisteren ben ik weer met Jason aan de slag geweest. Het was leuk, ging goed maar... ik kan de fjordengedachte gewoon niet helemaal los laten. Ik voel me inderdaad schuldig tegenover hem omdat er helemaal niets mis met hem is en het echt een schat van een dier is. Ik heb hem nu ruim een jaar en het gaat goed en hij is heel trouw en leuk, Maar toch.... Inderdaad, als ik nu paardloos was geweest zou ik meteen bij Erica gaan kijken. Dat hebben jullie inderdaad goed gezien. Ze spreekt me heel erg aan. De foto's, het filpje, dat koppie, het type, de beschrijving.pffff. Ik ga het even een paar dagen laten bezinken denk ik. Als je eenmaal het fjordenvirus hebt.....
Ik vind ook niet alleen fjorden leuk, maar ook het hele fjordenwereldje. De mensen, fjordensport, het stamboek gebeuren en het sfeertje er omheen enz... Met Jason kan ik dat ook allemaal niet doen. Ik mis dat toch allemaal ook wel een beetje. Marcel (mijn man) zegt dat hij bang is dat ik er spijt van ga krijgen en dat ik nu weet wat ik heb en niet weet wat ik krijg. Dat is natuurlijk wel zo, maar.... Ik lees gewoon gezellig met jullie mee en ik laat het even een paar dagen rusten (probeer ik).
Ik vind ook niet alleen fjorden leuk, maar ook het hele fjordenwereldje. De mensen, fjordensport, het stamboek gebeuren en het sfeertje er omheen enz... Met Jason kan ik dat ook allemaal niet doen. Ik mis dat toch allemaal ook wel een beetje. Marcel (mijn man) zegt dat hij bang is dat ik er spijt van ga krijgen en dat ik nu weet wat ik heb en niet weet wat ik krijg. Dat is natuurlijk wel zo, maar.... Ik lees gewoon gezellig met jullie mee en ik laat het even een paar dagen rusten (probeer ik).
Hey meis, ik ken je natuurlijk al wat langer als vandaag. Je bent "vroeger" al besmet geraakt met het fjordenvirus, je was toen niet bij Peter (leeft nog) en Dimona weg te slaan, net als Athene (leeft ook nog en is dragend/ heeft een veulen) trouwens. Ik denk dat je al een beslissing hebt gemaakt! Succes Meis.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- margalorenz
Anouska hoi! Inderdaad, het virus heeft al heel vroeg toegeslagen inderdaad met Peter en Dimona
. Ben jij laatst nog gaan kijken? Leuk dat Peter nog leeft! Ik ben er nog steeds niet helemaal uit (of misschien wel een beetje). Ik ga namelijk morgen toch maar eens kennis maken met een jullie wel bekende fjordendame. Ik heb er heel veel zin is en ik verheug me er erg op.

-
Leuk! Veel plezier en succes morgen!
Leuk Marga!! Wij gaan donderdag Erica even bewonderen, Niet om te kopen hoor,hihi, gewoon enev burten en knippen.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
We kunnen morgen haar ook even aan de longe laten zien Marga. Dat kan ze nu netjes met zadel met flapperen beugels naar beneden en hoofdstel. Ook haar eerste wasbeurt/afspoelen gehad. Daar moest ze even aan wennen, maar vond het later wel lekker.
Tamara en Ineke komen haar idd niet kopen hoor, die komen idd gewoon gezellig buurten en proberen een mooie streep in haar manen te knippen. En willen jullie even op Mibora rijden? Dat zou ook nog kunnen (als we een passend zadel hebben voor Dikkie Dik....)
Mirjam
Tamara en Ineke komen haar idd niet kopen hoor, die komen idd gewoon gezellig buurten en proberen een mooie streep in haar manen te knippen. En willen jullie even op Mibora rijden? Dat zou ook nog kunnen (als we een passend zadel hebben voor Dikkie Dik....)
Mirjam
Tsja of je er spijt van krijgt weet niemand vantevoren. Fjordenwereldje ku je ook prima in meedraaien zonder fjord hoor 
Maar kijken kan zowizo, wat je al zegt: de ene fjord is de andere niet.

Maar kijken kan zowizo, wat je al zegt: de ene fjord is de andere niet.
-
En? hoe was het gegaan? ben maar een beetje nieuwsgierig....
Vertel Marga, hoe was het?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- margalorenz
Ik ben dus inmiddels bij Erica gaan kijken. We werden heel gastvrij en vriendelijk ontvangen en Erica is een HEEL braaf en vriendelijk paard . Die krijg je niet zo snel gek! Ik heb jullie even niets laten horen omdat ik eerst mijn hersenen er flink over heb gebroken over wat te doen. Erica is echt erg leuk, braaf en rustig, maar ik ben bang op lange termijn iets te braaf en rustig voor mijn toch wel wat actieve doelen (net als Jason).
We hebben haar dus uiteindelijk niet gekocht, maar het was zeker de moeite waard om te gaan kijken. We hebben een leuke middag gehad. Ik heb echt nog nooit zo'n brave drie jarige gezien. Ik heb ook even los met haar in de bak met wat 'speelgoed' gespeeld. Dat vindt ze ook allemaal leuk en interessant. We vonden haar echt heel erg leuk, maar helaas miste er iets. Als paard erbij zouden we haar zeker gekocht hebben als we daar plek voor zouden hebben, maar omdat ze niet leuker is dan jason niet in plaats van hem. Ik denk dat ik met haar tegen dezelfde dingen aan zou kunnen gaan lopen.
Voor iemand die een zeer brave, lieve fjord zoekt zou ik zeker aanraden om met Erica kennis te maken!
We hebben haar dus uiteindelijk niet gekocht, maar het was zeker de moeite waard om te gaan kijken. We hebben een leuke middag gehad. Ik heb echt nog nooit zo'n brave drie jarige gezien. Ik heb ook even los met haar in de bak met wat 'speelgoed' gespeeld. Dat vindt ze ook allemaal leuk en interessant. We vonden haar echt heel erg leuk, maar helaas miste er iets. Als paard erbij zouden we haar zeker gekocht hebben als we daar plek voor zouden hebben, maar omdat ze niet leuker is dan jason niet in plaats van hem. Ik denk dat ik met haar tegen dezelfde dingen aan zou kunnen gaan lopen.
Voor iemand die een zeer brave, lieve fjord zoekt zou ik zeker aanraden om met Erica kennis te maken!
- margalorenz
Ik heb een voorlopige beslissing genomen. Ik kan het niet over mjn hart verkrijgen om afscheid van Jason te nemen. Ik heb inmiddels wat paarden bekeken en de juiste zat er niet tussen. Door me in andere paarden te verdiepen kwam ik er vooral achter wat ik aan mijn eigen pony zo waardeer. Jason blijft dus bij ons. Mijn volgende paard wordt echt weer een fjord, maar Jason weg doen is een te grote stap. Ik heb toch wel echt te veel met hem. Ik pas me nu meer aan aan wat hij leuk vindt en maak meer buitenritten en spring iets vaker. Als ik dan dressuur ga doen doet hij beter zijn best, al zal het nooit zijn ding worden. Ik heb me daar voor nu maar even bij neergelegd en een soort compromis gesloten.
Ondanks dat ik geen fjord meer heb en dus voorlopig ook niet zal hebben lees ik wel gezellig met jullie mee en klets hier en daar ook wel gezellig mee als jullie dat goed vinden natuurlijk. Ik vind het hier namelijk gewoon gezellig!
Ondanks dat ik geen fjord meer heb en dus voorlopig ook niet zal hebben lees ik wel gezellig met jullie mee en klets hier en daar ook wel gezellig mee als jullie dat goed vinden natuurlijk. Ik vind het hier namelijk gewoon gezellig!