Gepensioneerd....

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
nancy imka

Gepensioneerd....

Bericht door nancy imka » vr 15 okt 2010, 09:32

Hoi hoi,

Na ruim elf hele leuke jaren moet ik nu toch echt de handoek met Imka in de ring gaan gooien |( . 12 juni 1999 was de dag dat ze eindelijk naar me toe kwam, een week eerder had ik haar gekocht bij de Wildkamp in Wijk bij Duurstede.
We hebben samen veel mee gemaakt... De eerste de beste rit op Imka ging ik meteen aan de kletter. Na zes jaar had ik eindelijk mijn vertrouwen in haar gevonden.
Ik had haar een half jaar toen ze bevangen werd. Iets waar ik vanaf het begin wel bang voor was toen ik een fjord kocht aangezien ze op de stal waar ik stond ook een bevangen fjord had.
Daarna hebben we nog te kampen gehad met peesblessure's en een aantal keer dat de dierenartsen het niet meer zagen zitten met haar en mij het advies gaven om haar te laten inslapen.
Dit heb ik echter nooit gedaan geen haar op mn hoofd die daar over dacht. Als we ooit nog konden rijden was het mooi meegenomen en zo niet dan niet!

De laatste peesblessure was een jaar of vier terug, ook toen werd me weer aangerade om haar in te laten slapen. Tranen met tuiten terug naar stal waar net een hoefsmid bezig was met een ander paard. En die vroeg of hij mocht proberen om haar weer op de been te krijgen. En dit lukte *o/* Oke geen bak werk meer maar wel veel buitenritjes.
Toen werd ze dampig... Weer een tegenslag maar ondanks dat we flink terug moesten met onze heerlijke ritjes en dat omzetten naar over het algemeen stapritjes genoten we nog steeds flink van elkaar. Maar nu moeten we toch echt de handoek in de ring gaan gooien. Imka is in de loop der jaren steeds wel gevoelig gebleven voor hoefbevangenheid. Dr hoefbeentje was al wat gekanteld en ze heeft altijd slechte hoeven gehad. Maar nu begint dat echt tegen haar te werken.
Ze loopt op een hele rare manier is te zien aan het slijten van de ijzers. Hierdoor doen we dan ook maar vier weken met een stel nieuwe ijzers. En aangezien dr hoeven niks groeien nog geen milimeter en hij constand dicht bij de ouwe nagelgaten moet nagelen brokkelen dr hoefjes nu ook nog eens onder dr lichaam vandaan.
Ik heb altijd gehandeld in het belang van Imka en in overleg met de hoefsmid hebben we besloten om te stoppen met werken en Imka van dr oude dag te gaan laten genieten.
Voor me zelf maakte ik het eigenlijk wat mooier als het was. Imka staat nu op zooltjes met siliconen en omdat de hoefsmid het aardig bracht (hij is nogal wel eens streng tegen mij heb ik nodig) had ik zoiets van nou ja jammer. Dees zette me wel met beide benen op de grond! Het is nogal niet wat om zo van de een op andere dag niet meer te mogen rijden! Maar het is in belang van Imka!

Imka dr hoefjes groeien naar voren ipv recht naar beneden, als ze al groeien |( Over vier weken word ik geopereerd, ik had nog zo graag wat ritjes met haar willen maken. Lekker uitwaaien lekker samen zijn en leuke dingen doen. Ik mag nu alleen nog maar wandelen, ik zei ook ja dat zeg je leuk tegen twee kneuzen bij elkaar |( Imka kan niet meer rijden en ik kan niet wandelen.
Het laten genieten van het weiland gaat ook moeilijk worden aangezien ze zo gevoelig is voor bevangenheid bah bah bah!

Misschien zit er ooit nog wel een stapritje in als we dr hoefjes weer wat beter krijgen. Maar ik ga er maar vanuit dat Imka vanaf 13 oktober 2010 officieel met pensioen is |(
Ik heb altijd gezegt dat Imka gewoon bij mij blijft en dat gaat ook gewoon gebeuren. Daar is ze me veel te dierbaar voor!

Mn moeder zei ook " nou ja het zat er een keer aan te komen, nu kan ze lekker van dr ouwe dag gaan genieten en moet je wachten tot Emy wat kan gaan doen"

Dus vanaf nu gaan we ons daar maar op storten op Emy iets kan gaan doen en Imka het zo goed mogelijk te maken met haar zere hoefjes :D

:wave:
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Rosantjuh(L)banjer

Re: Gepensioneerd....

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » vr 15 okt 2010, 09:51

nancy een erg moeilijke beslissing maar wel erg goed voor imka.
lekker met pensioen en hopen dat ze zo nog lekker lang bij je kan blijven.

en nog even wachten en dan kan je ook met emy aan de slag.
dat gaat vast ook goed komen.

en elk geval toch strekte met deze beslissing.. :(:)
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Elvis

Bericht door Elvis » vr 15 okt 2010, 10:26

Ja meid,ik was toch wel een beetje geschrokken.Haar hoeven zijn zo slecht en dan het bericht dat ze nu beter niets meer kan doen is toch wel even naar....Imka de "Die hard fjord" mag nu lekker gaan genieten.Maar ze is nog lang niet klaar met werken want ze heeft nog een opvoed baan naast haar pensioen.Dus officieel oppas oma :D
Maar even zonder dollen,wees Frank maar dankbaar dat hij haar nog lopend weet te houden,want haar hoefjes zijn gewoon waardeloos.Het beslag liegt er niet om kwa prijs en gelukkig is dat allemaal nog te doen nu we zo op ons eigen stalletje staan.
Maar we gaan haar lekker verwennen met veel knuffels en borstel beurten.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 15 okt 2010, 10:28

Wat naar zeg, maar je kan haar vast nog een geweldig mooie oude dag geven, dat is ook heel wat waard!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 15 okt 2010, 10:39

wat goed dat jij deze beslissing kan maken voor Imka, wat zal het zwaar zijn. want ik kan me voorstellen dat je de ritjes gaat missen. Gelukkig kan Imka bij jou genieten van haar pensioen. Dat is al heel wat meer dan menig ander paard kan
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 15 okt 2010, 10:41

Moeilijke beslissing Nancy maar wel eerlijk tegenover Imka. Hopelijk kan je nog heel lang van haar genieten en zij van haar pensioen. Sterkte meid met alles.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » vr 15 okt 2010, 10:49

Het is een moeilijke beslissing maar wel knap nu kan je toch van haar blijven genieten maar dan op een andere manier, en dat zal ze je dankbaar zijn.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 15 okt 2010, 11:00

Enerzijds vind ik het inderdaad heel erg moeilijk en aan de andere kant valt er een last van mijn schouders af. Het rijden gaat mij momenteel ook gewoon helemaal niet makkelijk af. Ik ben kapot als ik de klusjes op stal heb gedaan. Als ik haar dan nog moet borstelen en opzadelen kunnen ze me afvoeren. Maar aan de andere kant de goeie dagen die ik heb had ik nog zo'n zin om met mn oude dame op pad te gaan. Qua doen en laten is het echt een oude taart namelijk 8)7 En ondanks dat ze met haar longen niet heel veel lucht had om te sprinten nam ze nog regelmatig een sprint met me als ik even niet oplette. Ook met de kar die ik laatst helemaal opgeknapt heb liep ze de sterren van de hemel oren erop en gaan!
Helaas heb ik met mn nieuwe geverfde kar geen ritje meer met haar kunnen maken door die stum reuma van mij en die stomme ijzers die altijd maar zo snel opwaren. Maar ja dit is het beste voor Imka en daar leg ik me zeker bij neer.

Ook ben ik blij dat Dees zich nu niet schuldig hoeft te voelen als ze niet gaat rijden met Imka als ik straks in het ziekenhuis lig. Ze hoeft nu alleen te zorgen dat ze eten en drinken heeft en een aai over dr bol krijgt. Want ik weet zeker dat ze zich dan in alle bochten had gewrongen om toch te zorgen dat Im dr beweging had gekregen.
Bewegen moet ze nu als nog wel alleen in de vorm van een wandeling :D

Ik hoop dat Imka nog net zo kan genieten als die oude merrie die we op het fjordenjubileum hebben gezien! En ook al heeft ze geen 1000 kleinkinderen ze heeft wel een serieuze taak hoor namelijk het opvoeden van Elvis en Emy :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » vr 15 okt 2010, 11:19

Moeilijk moment, maar het komt een keer..
Imka mag lekker gaan babysitten en jij kunt straks lekker verder met Emy..

Sterkte..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie