Toch maar even foto laten maken van nobby haar hoef
- nobbygaard
Toch maar even foto laten maken van nobby haar hoef
Nobby loopt nu alweer 1,5 week niet lekker. Helaas heb ik vanwege mijn rug nog niet de mogelijkheid gehad om er zelf naar te kijken. Dus ga ik maar van de verhalen van de verzorgsters en manege uit. Ze dachten eerst dat het spierpijn was omdat ze momenteel soms 2x op een dag fanatiek bereden word om af te vallen. Ze hebben haar dus eerst even op rust gezet en alleen wat gestapt. Ze liep toen voor en achter wat moeilijk. Sinds vorige week liep ze achter weer goed, maar voor bleef ze onzuiver lopen.
Afgelopen maandag hoefsmid erbij geweest. Die had 2 kleine plekjes weg gesneden waarvan hij vermoeden dat het een zweer was. Ze scheen dinsdag en gisteren weer beter te lopen. Maar vanochtend werd ik gebeld door de eigenaar van de manege dat ze toch weer slechter is gaan lopen. Dus maar de kliniek gebeld om een afspraak te maken. Nu kunnen we dinsdagmiddag terecht om een foto te laten maken. Ben benieuwd wat eruit gaat komen. Gelukkig gaat mijn verzorgster mee, zodat die precies kan vertellen hoe en wat.
Ga zaterdag maar eens even proberen of een kijkje te gaan nemen.
Afgelopen maandag hoefsmid erbij geweest. Die had 2 kleine plekjes weg gesneden waarvan hij vermoeden dat het een zweer was. Ze scheen dinsdag en gisteren weer beter te lopen. Maar vanochtend werd ik gebeld door de eigenaar van de manege dat ze toch weer slechter is gaan lopen. Dus maar de kliniek gebeld om een afspraak te maken. Nu kunnen we dinsdagmiddag terecht om een foto te laten maken. Ben benieuwd wat eruit gaat komen. Gelukkig gaat mijn verzorgster mee, zodat die precies kan vertellen hoe en wat.
Ga zaterdag maar eens even proberen of een kijkje te gaan nemen.
- kristelhans
Re: Toch maar even foto laten maken van nobby haar hoef
He bah wat naar! Sterkte dan dinsdag!
- nobbygaard
Nobby heeft een te zachte hoefzool en heeft een lichte hoefbevangheid. We moeten haar nu 24uur per dag voorlopig even haar hoefschoenen aan houden (wel af en toe uittrekken om de hoeven te krabben) en ze moet 1x per dag pijnstillers en onstekingsremmers krijgen. We moeten eerst een week lang 2x per dag een kwartiertje stappen en daarna langzaam proberen op te gaan bouwen als het goed gaat.
Het is waarschijnlijk nog niet heel ernstig, maar we moeten wel in ons achterhoofd houden dat als de zool te zacht blijft dat de kans groot is dat het hoefbeen toch te ver gaat kantelen en dan is het afgelopen. Maar voorlopig ziet hij het heel positief omdat ze niet heel erg kreupel loopt en alles er voor de rest goed uitzag op de foto. Hij stond er zelfs versteld van dat ze op haar leeftijd nog geen enkele teken van artrose of verbeend hoefkraakbeen had.
Ook moeten we even met de hoefsmid afspreken dat hij haar voortaan wat langer laat met bekappen.
Als alles goed gaat moet ik alleen even over 6 weken terug bellen hoe het gaat en wat we al met haar weer aan het doen zijn. Wanneer het verslechtert moet ik gelijk terug bellen voor een nieuwe afspraak.
Even rustig afwachten dus maar of dit allemaal gaat helpen.
Het is waarschijnlijk nog niet heel ernstig, maar we moeten wel in ons achterhoofd houden dat als de zool te zacht blijft dat de kans groot is dat het hoefbeen toch te ver gaat kantelen en dan is het afgelopen. Maar voorlopig ziet hij het heel positief omdat ze niet heel erg kreupel loopt en alles er voor de rest goed uitzag op de foto. Hij stond er zelfs versteld van dat ze op haar leeftijd nog geen enkele teken van artrose of verbeend hoefkraakbeen had.
Ook moeten we even met de hoefsmid afspreken dat hij haar voortaan wat langer laat met bekappen.
Als alles goed gaat moet ik alleen even over 6 weken terug bellen hoe het gaat en wat we al met haar weer aan het doen zijn. Wanneer het verslechtert moet ik gelijk terug bellen voor een nieuwe afspraak.
Even rustig afwachten dus maar of dit allemaal gaat helpen.
- Cindy+Uniek
ai dat is toch best wel spannend nieuws...
ik hoop dat alles voorlopig nog goed blijft gaan!
hoe oud is ze nu?
hoe oud is ze nu?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- Ilonka
Succes, toch even schrikken zeg! Goed dat je er naar hebt laten kijken!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
dat is even slikken, maar het kan nog goed komen,
we duimen dat het geod komt met nobby.
we duimen dat het geod komt met nobby.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
- nobbygaard
Ze is nu 17 jaar.Cindy+Uniek schreef:ai dat is toch best wel spannend nieuws...
hoe oud is ze nu?