Eventjes voorstellen!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Stefanie_Ynia

Eventjes voorstellen!

Bericht door Stefanie_Ynia » do 11 feb 2010, 22:43

Nou ja, ik ben dus Ynia, een forse (zeggen ze...) Fjorden dame van 7 lentes jong. Ben, zegt mijn pleeg-mama, een half-zus van een andere dame hiero die Brass heet - we hebben dezelfde mama. Er is namelijk een dame die Anita heet, die mijn pleegmama dit verteld heeft over het in-ter-net. Tja, weet ik veel, 'k heb hoeven, hoor, geen vingers. Hoe komt het dan dat ik me hier voorstel? Gewoon eventjes aan m'n pleegmama overgelaten, natuurlijk. Soms zijn die mensen-beesten best wel handig, hoor!

Waar was ik nou ook al weer... ? Oh ja!
Goed, ik ben dus geboren op 11.06.2002 bij een vereniging die Staats-Bos-Beheer heet (Poe he, hebben jullie mensen allemaal toch moeilijke woorden...), en daar heb ik toch de eerste jaartjes van mijn nog korte leventje lekker in het wild mogen verbrengen. Mijn pleegmama zegt dat ik daar nog wel een paar trekjes aan over heb gehouden (Lees: Veel trekken!). Maar sinds 2 jaar in mensen handen, en ik moet zeggen, bevalt best goed, hoor, op je wenken bedient worden! Ik heb wel nog wat kleine probleempjes met het hoofdstel, maar zadels vind ik niet erg... wel klaagt m'n pleegmama dat dat ding dat ze een 'singel' noemt niet dicht gaat, en nu is ze ook nog eens begonnen met mij rondjes te laten lopen elke dag - alsof ik te dik ben! Ik ben stevig, maar da's toch goed?! Hmpf...

Ik dwaal weer af... doe ik vaak, zegt mijn pleegmama. Oh, ik weet het weer! Mijn pleegmama, Stefanie, heeft door mijn onervarenheid, en het feit da'k toch best een paar keertjes in verschillende mensenhanden ben geweest het afgelopen jaar, besloten alles van voor af aan op te pakken, dus nu doen we grond-werk. Ik volg haar best veel als zij mij in de bak loslaat, en banjeren we met z'n tweeen door de bak. Als ze er niet is, schreeuw ik moord en brand - tja, wat dacht je dan, mama Stefanie?! Ik hou van gezelschap, hoor! Ook doen we aan longeren. Vind ik linksom fijner dan rechtsom, maar mijn pleegmama ziet het schijnbaar aankomen dat ik wil omdraaien, en dan is daar weer die enge zweep... (Niet dat ze hem op m'n lichaam gebruikt, maar het zicht alleen al is genoeg om me door te laten lopen en wel twee keer te denken voor ik me omdraai!)

Ik sta op pension bij een leuke manege, met veel paardenvriendjes, het Shetje dat naast me op stal staat, is al een dikke vriend van me geworden! Nou ja, dat is het eigenlijk wel...

Oh ja, m'n grootste hobby...? Kijk zelf maar!

http://img51.imageshack.us/img51/5074/picture002ju.jpg
Anna

Re: Eventjes voorstellen!

Bericht door Anna » vr 12 feb 2010, 01:02

Welkom hier ik ben Anna en mijn kanjers heten Tasja en Fugo
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 12 feb 2010, 05:43

heej leuk je staat dus bij Annalynn op stal :D
Welkom hier en veel plezier.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 12 feb 2010, 07:50

Welkom op FW! Leuk voorstel stukje! :))

Ik ben Jilly, Belgische en in het trotse bezit van een bijna 4-jarige fjordenkanjer.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 12 feb 2010, 08:11

Welkom om het gezellige Fjordenwereld! Ik heb een tijdje terug Brass voor het eerst mogen bewonderen..als ze op elkaar lijken dan heb je een hele knappe fjord!

Ik ben Kristel, 29 en mijn knappe fjordsel heet Beer! Beer is 4 en hij is nu een half jaar onder het zadel. Hij doet het geweldig! Bij Pic's Plaza staat sinds gisteren een topic over Beer door het jaar heen!

Heeeeel veel plezier hier!

Groetjes Kristel en Beer
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » vr 12 feb 2010, 08:12

Welkom,
wij zijn Janine en peter en hebben 2 fjorden genaamd Cindy en gerrit.
Veel plezier hier.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Keandra

Bericht door Keandra » vr 12 feb 2010, 08:15

Welkom

ik ben Sofie, ook van België en samen met men vriend hebben we een bijna 5 jarige fjordenmerrie Githa en een bijna 2 jarige fjordenmerrie Jalenka (die laatste is eigenlijk wel van men pa maar wij moeten ze verzorgen)

veel plezier hier
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 12 feb 2010, 08:19

Hoi welkom.

Ik ben Janna, 20 Jaar. Mijn zus Annabel (bella op FW) heeft momenteel 2 fjordsels in haar bezit die ik ook een als familielid mag beschouwen. Cai (v. Anton) die te koop staat. En Flamingo (v. Sebastian) die in de toekomst hopenlijk als top fokmerrie ingezet gaat worden.

Daarnaast ben ik veel te vinden bij Bart vd Berg in Wanneperveen, waar ik enkele paarden rij en men. Zo ben ik als het weer het toelaat voornamelijk bezig met de hengst Reinar. En wil ik de hengst Timor er ook bij gaan pakken met oog op onze hengstenshow! Ook ben ik nog bezig met het beleren/ inrijden van de merrie Cariena(v. Timor) die momenteel hopenlijk drachtig is van Drafur.

En zeker niet te vergeten rij ik ook nog op de fjordenmerrie Raya van Nicole, die ook hier op FW zit.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » vr 12 feb 2010, 08:35

Welkom!

Mijn naam is Katinka, 20 jaar en woonachtig in Gouda. Ik heb 1 Fjordendame die in mei 3 jaar word. Haar naam is Djinty (Stedjeblakken x Halldor).

Heel veel plezier! En snel meer foto's plaatsen hoor! :D
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Stefanie_Ynia

Bericht door Stefanie_Ynia » vr 12 feb 2010, 09:08

k4tink4 schreef:Welkom!

Mijn naam is Katinka, 20 jaar en woonachtig in Gouda. Ik heb 1 Fjordendame die in mei 3 jaar word. Haar naam is Djinty (Stedjeblakken x Halldor).

Heel veel plezier! En snel meer foto's plaatsen hoor! :D

Nog een half-zusje van Ynia dan! Maar dan met de zelfde papa! "Ze" is nog vergeten te vermelden wie haar papa en mama zijn, bij deze dus!

Vader's kant:
v: Halldor

vv: Hallodri
vm: Kitty

Moeder's kant:
m: Sinia

vv: Blinken
vm: Zinia

Bedankt voor het warm onthaal, allemaal! :-)

Misschien ook nog wat over mij dan; Ben Stefanie, woonachtig (na 6 jaar buitenland) in Raamsdonksveer. Ik ben 30 zomers jong en dus de trotse eigenaresse (lees: Slaafje :p) van Ynia. :-)
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 12 feb 2010, 09:20

Welkom hier!

Ik ben Daphne(28) getrouwd met Nico, we hebben een zoon Steyn(3) en ben over 30 dagen uitgerekend van onze tweede. We wonen in Zwaanshoek samen met onze dalmaat Djenga.

Ik heb 2 fjorden van bijna 2 jaar, Eachann en Ewald. Mijn zusje heeft twee shetlanders waarmee we mennen, onze paardjes staan bij mijn ouders thuis in het zelfde dorp.

Heel veel lees en type plezier hier!!!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » vr 12 feb 2010, 09:23

Hoi Stefanie,
Welkom hier op FW :D
Leuk dat je jezelf en Ynia even voorstelt.

Ik ben Evelien, 22 jaar en woon in N-Holland.
Heb zelf geen paarden, maar ik verzorg al bijna 11 jaar een groepje fjorden van iemand.
Dat zijn Odin (v.Tunar), Vickey (.Oifor), Dasha (v.Anton) en Fopke (v.Anton)
Er staan ook nog 2 bruine paarden :D
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » vr 12 feb 2010, 10:01

Welkom hier op FW. Leuk stukje!

Ik ben Anna (bijna 25) en mijn meisje heet Dani (bijna 3). Haar vader is Stedjeblakken. Daarnaast verzorg en rij ik ruin Gillian (bijna 14) en hij heeft als papa Nordal.

Veel plezier en inderdaad snel meer foto's! Leuk!
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 12 feb 2010, 12:41

Je hebt dus gelijk maar de koe bij de horens gevat en je hier aangemeld, leuk. Ik zal je ook even kennis laten maken met mijn paarden en wat info over mezelf.
Ik ben Anita, 47 jr. en getrouwd met Jeroen.
Wij hebben hier een Fjordenfamilie van 4 paarden bestaande uit moeder Meline (v. Havstad) en haar zoons Celony en Djambo (v. Balony) en Ferro (v. Karant). Kind nr. 4 is op komst (v. Rudsmo). Daarnaast hebben we nog merrieveulen Fendora (v. Ansgar Skellerrød).
Naast onze eigen paarden hebben we deze winter 3 paardjes op pension, natuurlijk ook Fjorden. Dit zijn Fugo (v. Hermansen van Anna hier op FW), Finn (v. Reinar van Lindy op FW) en Freyr (v. Reinar van Pasja op FW). Zij zijn nog een kleine 3 maanden hier en gaan dan weer naar hun baasjes.
Celony is overigens op dit moment aan het logeren bij Bart vd Berg in Wanneperveen (al eerder genoemd in dit topic) om beleerd te worden voor de kar.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Stefanie_Ynia

Bericht door Stefanie_Ynia » vr 12 feb 2010, 13:17

Viv schreef:heej leuk je staat dus bij Annalynn op stal :D
Welkom hier en veel plezier.
Nee, volgens mij staan de dames niet bij elkaar op stal, maar Anita, die dus een behoorlijk bestand aan Fjorden info heeft vergaart, kon mij vertellen dat Brass en Ynia dus wel dezelfde mama hebben. Zou leuk zijn om eens wat fotos te vergelijken om te zien wat de dames gemeen hebben, en dus van mama's kant hebben. Ik heb nooit fotos van de moeder (Sinia) gezien, dus ik vind dat best interessant om meer te weten te komen van mijn 'kleine' meid (Al is ze met een schofthoogte van toch gauw zo'n 1.50m ze niet echt klein te noemen!!).

En hoi Anita, ik heb inderdaad meteen je advies opgevolgd, is toch wel super leuk om zo veel gelijkgestemde mensen tegen te komen met een voorliefde voor die gele pluizebollen. ;-)
Laatst gewijzigd door Stefanie_Ynia op vr 12 feb 2010, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Claudje

Bericht door Claudje » vr 12 feb 2010, 13:19

Wat leuk, een Halldor :)) Volgens mij heb ik haar te koop zien staan op Marktplaats, kan dat kloppen?
Ik heb zelf ook 10 jaar lang een Halldor ruin gehad van veulen af aan, Ullwinn heet hij. Hij is nu van
Marloes hier op het forum. Zijn moeder Marga heb ik ook 8 jaar gehad, zij is nu van Lovemischa hier
op het forum. Ik heb nu alleen nog 'maar' Caylinn Mae. Haar moeder is Marga en vader is Stedjeblakken.
Zij is dus een halfzus van Ullwinn. Owja, ik ben trouwens Claudia, 23 jaar en woon in het Noorden van
het land :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Stefanie_Ynia

Bericht door Stefanie_Ynia » vr 12 feb 2010, 13:27

Claudje schreef:Wat leuk, een Halldor :)) Volgens mij heb ik haar te koop zien staan op Marktplaats, kan dat kloppen?
Dat klopt inderdaad. Bijna een maand zitten smachten (ik ging 2 weken met vakantie dus tja, kan je zo'n beestje niet aandoen haar te komen en dan maar te zeggen: De ballen poownie, tot over 2 weken...), en erg bang dat ze verkocht zou zijn, want ik was verliefd! Maar alles is goed gekomen, met veel horten en stoten. Ben bijna letterlijk voor haar door het vuur gegaan, maar het is gelukt.

Ze is een echte Fjord, eigenwijs, eigen willetje, maar, da's wel weer apart, een manenbos en voorpluk waar je 'U' tegen zegt. Ze wordt op de manege al vanaf dag 1 de 'Leopaard Tank' genoemd door haar groote en bouw. Vraag me af of ze dat van mama of van papa heeft...
Stefanie_Ynia

Bericht door Stefanie_Ynia » vr 12 feb 2010, 13:27

Claudje schreef:Wat leuk, een Halldor :)) Volgens mij heb ik haar te koop zien staan op Marktplaats, kan dat kloppen?
Dat klopt inderdaad. Bijna een maand zitten smachten (ik ging 2 weken met vakantie dus tja, kan je zo'n beestje niet aandoen haar te komen halen en dan maar te zeggen: De ballen poownie, tot over 2 weken...), en erg bang dat ze verkocht zou zijn, want ik was verliefd! Maar alles is goed gekomen, met veel horten en stoten. Ben bijna letterlijk voor haar door het vuur gegaan, maar het is gelukt.

Ze is een echte Fjord, eigenwijs, eigen willetje (en erg druk!), maar, da's wel weer apart, een manenbos en voorpluk waar je 'U' tegen zegt. Ze wordt op de manege al vanaf dag 1 de 'Leopaard Tank' genoemd door haar groote en bouw. Vraag me af of ze dat van mama of van papa heeft...
claudia

Bericht door claudia » vr 12 feb 2010, 16:22

Hey, dan woon je niet zo ver bij Kim vandaag. Die woont in Kaatsheuvel en ik woon in vlijmen.
Brabanders.

Welkom hier.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ilona

Bericht door Ilona » vr 12 feb 2010, 16:33

Hoi, welkom hier!
Ynia is geboren in een natuurgebied vlakbij waar ik woon, leuk!
Ik ben Ilona en heb een bijna 4-jarige fjordenruin die 'soms' luistert naar de naam Castor.
Castor is geboren in hetzelfde gebied als Ynia. Alleen was Castor 2 weken oud toen ik hem in handen kreeg. Zijn moeder was overleden en ik heb hem toen 'grootgebracht'. Nu is het een bonk van een peerd geworden.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Plaats reactie