ons besluit m.b.t. Nobbygaard

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nobbygaard

ons besluit m.b.t. Nobbygaard

Bericht door nobbygaard » ma 18 jan 2010, 10:39

Even een berichtje over Nobby. De manege heeft momenteel geen intresse meer in Nobby omdat ze het goed kunnen redden met de pony's die ze nu hebben.
Alleen dit gene hebben mij en Mees aan het denken gezet over wat we nu zouden willen en wat voor ons het verstandigste zou zijn. Het ideale en handigste zou zijn als ik op de manege zou blijven staan. Merk dat het met Emma veel tijd kost en ik dat dit heel moeilijk te combineren is met mijn eigen stukje wei wat ik huur. Nu het ook zo goed gaat met Crystal en ik daar nu mee ga rijden als ik tijd heb, zie ik dat ik bijna niet meer op Nobby rijd. Als ik terug kijk op de afgelopen 8 weken heb ikzelf misschien maar 4x op Nobby gereden en de rest van de tijd hebben er andere op gereden. Terug kijkend vind ik dit dus zonde van mijn geld wat ik aan Nobby uitgeef en ik er dus zelf momenteel voor terug krijg. Voorheen dacht ik er niet over om haar te verkopen, maar nu het zo super met Crystal gaat is mijn besluit anders geworden. Ik zie nu in Crystal echt een opvolgster van Nobby, waar ik weer jaren plezier van kan hebben en van kan genieten.
We hebben nu dus besloten dat als er een goede geschikte koper voor Nobby komt, dat ik ze verkoop en dat ik met Crystal op de manege blijf staan. Mocht dit nog niet gebeurt zijn als ze de wei op kunnen dan gaan ze terug naar wijngaarden. Maar zodra dat Nobby verkocht is, wil ik weer op de manege terug keren.
Mocht iemand dus een ideale koper ervoor weten dan zullen we daar blij erg blij mee zijn.
Viv

Re: ons besluit m.b.t. Nobbygaard

Bericht door Viv » ma 18 jan 2010, 11:15

Gek he dat je door zo'n periode ineens anders over dingen gaat denken.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » ma 18 jan 2010, 11:39

Ja, al is de beslissing nog steeds ontzettend moeilijk |( . Maar zowel voor mij als voor Nobby zou dit de beste oplossing zijn.
Esther

Bericht door Esther » ma 18 jan 2010, 17:00

Tja mensen en perioden in je leven veranderen gewoon.. En dan moet je eerlijk zijn voor jezelf en voor het paard.. Ik vind het een dappere beslissing hoor!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Marloes

Bericht door Marloes » ma 18 jan 2010, 17:16

Ik dacht er laatst toevallig nog aan. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar jullie hebben er zo te zien goed over nagedacht. Ik ben benieuwd hoe het loopt, succes ermee in ieder geval!
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 18 jan 2010, 18:41

wat fijn dat Mees erover mee praat en jullie het samen goed kunnen overleggen, dat is een mega steun.

ja meid als er kindjes komen ga je idd dingen anders zien, ik weet hoe gek je bent op Nob en ben ervan overtuigd dat jij het perfecte baasje zilt vinden.

jammer van de manege, ze hadden het in eerste instantie mi toch anders gebracht.

dappere beslissing, veel sterkte xxx
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 18 jan 2010, 22:05

Ik kan me heel goed indenken hoe je je voelt. Dat heb ik met Ronan ook gehad. Ik wens je veel succes met de verkoop en hoop dat je een goede baas kunt vinden. Hoe moeilijk het allemaal is, ik denk wel dat je er goed aan doet.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ellebel

Bericht door Ellebel » wo 20 jan 2010, 14:20

Jammer, je kunt inderdaad niet alles in het leven. Als Nobby een nieuw huisje kan vinden geeft dat vast meer lucht in jullie nu drukke leven als gezin.

Wat me wel van het hart moet, maar geen reet aangaat. Waarom zet je Nobby niet gewoon tekoop op zichzelf voor een correcte prijs? Dat jij er kosten aan hebt gehad van een zadel en hoefschoenen heeft een ander niets mee te maken, die zou voor iets heel anders kunnen kiezen qua gebruik en bijbehorende spullen, een kindje past al niet in een volwassen zadel bijv.

Kijk een huisje vinden voor een kleine fjord, zonder papier en ietsje ouder zal pittig zat zijn, haar geweldige karakter maakt dat er echt wel een huisje te vinden is, maar niet te over. Laat jouw aangepaste accessoires geen struikelblok zijn als aankoop voor een ander, ik denk dat je met deze vraagprijs heel veel afschrikt, ten onrechte van Nob en misschien moet je dan later wel zo zakken, of is er een fijn huisje voorbij gegaan.

Mocht ie verkeerd vallen, mijn post is goed bedoelt!
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » wo 20 jan 2010, 16:21

Ellebel schreef:Jammer, je kunt inderdaad niet alles in het leven. Als Nobby een nieuw huisje kan vinden geeft dat vast meer lucht in jullie nu drukke leven als gezin.

Wat me wel van het hart moet, maar geen reet aangaat. Waarom zet je Nobby niet gewoon tekoop op zichzelf voor een correcte prijs? Dat jij er kosten aan hebt gehad van een zadel en hoefschoenen heeft een ander niets mee te maken, die zou voor iets heel anders kunnen kiezen qua gebruik en bijbehorende spullen, een kindje past al niet in een volwassen zadel bijv.

Kijk een huisje vinden voor een kleine fjord, zonder papier en ietsje ouder zal pittig zat zijn, haar geweldige karakter maakt dat er echt wel een huisje te vinden is, maar niet te over. Laat jouw aangepaste accessoires geen struikelblok zijn als aankoop voor een ander, ik denk dat je met deze vraagprijs heel veel afschrikt, ten onrechte van Nob en misschien moet je dan later wel zo zakken, of is er een fijn huisje voorbij gegaan.

Mocht ie verkeerd vallen, mijn post is goed bedoelt!
Ik snap dat het sommige mensen afschrikt vanwege de prijs voor haar aangepaste spullen. Maar zonder die spullen gaat zij niet naar de koper en zal ik een andere oplossing gaan zoeken. Ik wil er namelijk zeker van zijn dat er goede spullen op nobby haar rug en onder haar hoeven komen omdat ik ook weet welke problemen zij er mee krijgt als die niet gebruikt worden.
En als mensen dus serieus een goed tehuis aan Nobby willen bieden, dan behoort dit er ook bij. En omdat het zadel nog zo goed als nieuw is wil ik daar ook wat voor terug krijgen.
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » do 21 jan 2010, 06:48

Tja das een besluit zeg om een ouder paard te verkopen. Ik vind het persoonlijk nooit eerlijk tov de jongere die later is gekomen. Maar dat is persoonlijk. Er zijn meer mensen die dat zo doen. Ik zou het zelf niet over mijn hart kunnen verkrijgen.

Ik denk dat je voor deze prijs idd niet echt iemand zal vinden. Voor Nobby zelf is misschien de max al 1000 euro. Iemand kan heel serieus zijn maar voor die prijs het toch echt laten schieten! houd dat wel in gedachte! Zou zonde zijn denk ik zo.

Misschien het overwegen waard als je haar echt een goed plekje wilt geven toch haar te houden? Een jonger beestje is altijd makkelijker en heeft niet al die "aangepaste" spullen die ze meekrijgt.

Net als ellen der bericht goed bedoeld alles wat hierboven staat maar misschien een berichtje om met beide benen evenop de vloer te komen. ;)
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » do 21 jan 2010, 08:02

Ik heb er heel lang over nagedacht om tot dit besluit te komen. In eerste instantie was mijn bedoeling ook om Crystal te verkopen. Dit omdat ik met Crystal zeker nog geen band heb zoals ik met Nobby heb. Maar door met vele mensen uit mijn omgeving te praten die zowel Nobby als Crystal kennen, ben ik tot deze beslissing gekomen omdat we zeker weten dat Nobby makkelijker te verkopen is dan Crystal op dit moment.
En ik zie wel wie er intresse heeft in Nobby. Het heeft geen haast, dus we hoeven gelukkig niets over haasten.
Ik heb op dit moment in ieder geval drie belangstellende uit mijn nabije omgeving, dus zorgen maken dat ze niet goed terecht kom doe ik me zeker niet.
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » za 23 jan 2010, 16:22

net als nobby heb ik ook een fjord die een speciale behandeling voor zijn voetjes nodig heeft, op schoenen loopt of heel goed en nauwkeurig bekapt moet worden anders gaat het mis. Daarnaast is hij wat ouder en heeft hij voor een zadel etc geen makkelijke rug. Ik heb daarom toen voor hem gekozen en besloten dat eigenlijk mijn fjord waar we mee reden een anders baasje kreeg.

Het verkopen van zo paard is niet makkelijk maar inderdaad misschien als iemand uit je omgeving intresse heeft je dat het beste kan doen.

Hopelijk heb je straks voldoende tijd om met crystal te gaan rijden en kun je weer ontspannen met veel plezier verder met je fjord.
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » za 23 jan 2010, 16:28

Snap dat je Nobby weg doet, maar gezien de speciale gebruiksaanwijzing is het denk ik eenvoudiger om Chrystal weg te doen.
Ook al is Nobby eenvoudiger te rijden.

Denk dat gezien de prijs en de gebruiksaanwijzing je Nobby kwijt moet aan iemand die haar kent.
Maar je zegt zelf al dag 3 mensen uit je nabije omgeving intresse hebben, hopelijk wordt dat wat.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » ma 25 jan 2010, 10:42

Sjolvir schreef:Snap dat je Nobby weg doet, maar gezien de speciale gebruiksaanwijzing is het denk ik eenvoudiger om Chrystal weg te doen.
Ook al is Nobby eenvoudiger te rijden.

Denk dat gezien de prijs en de gebruiksaanwijzing je Nobby kwijt moet aan iemand die haar kent.
Maar je zegt zelf al dag 3 mensen uit je nabije omgeving intresse hebben, hopelijk wordt dat wat.
Helaas zitten er bij Crystal gebruiksaanwijzingen voor de omgang erbij. Crystal is namelijk braaf met rijden, maar voor de rest geen gemakkelijk paard.
Daarom heb ik in overleg met meerdere mensen die zowel Nobby als Crystal heel goed kennen, dat ik Nobby beter weg kan doen. Nobby is namelijk een zeer geliefd paard op de manege en zeer in trek om te rijden op de manege. Crystal daar in tegen vind iedereen op de manege een groot kreng en er zijn maar een aantal mensen die niet bang voor haar zijn. Bij Nobby heb ik dus veel meer kans op een goed tehuis in mijn omgeving dan met Crystal.
Helaas is 1 persoon afgevallen want die bleek 1.80 m. lang te zijn, dat is toch wel erg groot voor Nobby. De andere 2 personen moeten eerst kijken of ze een stalling kunnen vinden.
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 25 jan 2010, 11:47

ik zou je wel bedenken dat crystal pas een C tje is en nog moet leren mensen die een C zoeken weten dat ook wel.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 25 jan 2010, 11:52

ik denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt :j
en je hebt de keuze gemaakt nobby te koop te zetten
de prijs vind ik ook wat aan de hoge kant, maar wellicht dat die 2 bekenden een leuke stal kunnen vinden!
succes
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » ma 25 jan 2010, 12:56

rocky&moby schreef:ik zou je wel bedenken dat crystal pas een C tje is en nog moet leren mensen die een C zoeken weten dat ook wel.
Ja, alleen de meeste zoeken geen fjord die je gelijk met twee benen de stal uitslaat als je de staldeur open doet. Of een fjord die je door de stallen meesleurt aan een touw terwijl je ook al een hengstenketting of touw om haar neus hebt zitten.
Ik heb ook altijd geroepen dat ik het raar en slecht vond als iemand zijn oude paard te koop zette. Maar ik weet nu dat je soms voor zulke moeilijke keuzes kan komen te staan en die beslissing zou moeten nemen.
Als ik namelijk naar mijn hart luister, zou ik Nobby houden en Crystal verkopen. Maar verstand doet dit besluit nemen.
colunder

Bericht door colunder » ma 25 jan 2010, 17:53

Staat Crystal veel op stal??
Waarschijnlijk als je dit paardje lekker 24/7 in een wei gooit met soortgenoten dat haar gedrag al heel anders zal zijn.

Ikzelf zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn oudere paardje weg te doen en een paardje wat ik veel korter heb te houden.
Maar misschien ben ik daarin wel niet zakelijk genoeg.

Ik hoop dat je voor Nobby een fijn plekje kunt vinden!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » di 26 jan 2010, 06:52

colunder schreef:Staat Crystal veel op stal??
Waarschijnlijk als je dit paardje lekker 24/7 in een wei gooit met soortgenoten dat haar gedrag al heel anders zal zijn.

Ikzelf zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn oudere paardje weg te doen en een paardje wat ik veel korter heb te houden.
Maar misschien ben ik daarin wel niet zakelijk genoeg.

Ik hoop dat je voor Nobby een fijn plekje kunt vinden!!
Ze staat nu veel op stal, maar op mijn weitje waar ze 24/7 buiten staat is ze net zo en jaagt ze je de wei uit.
Regelmatig gaan we maar met zweep de wei in omdat deze dame of haar achterbenen naar je toe slaat of ze rent met haar tanden naar je gericht op je af.
Ik ben ook niet zakelijk, gelukkig mensen uit mijn omgeving wel en die hebben mij dan ook gelukkig met deze beslissing geholpen.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 26 jan 2010, 07:03

vind je het trouwens aan de andere kant dan niet juist gevaarlijk met je kindje met crystal? als ik lees dat het zo heftig is?
ik zou mijn toekomstige kinderen voor 100% veilig bij uniek in de stal durven laten (niet dat je het gaat testen, maar mocht er onverhoopt per ongeluk iets gebeuren weet ik wel dat die betrouwbaar is)

kan ze geen lichamelijk klachten hebben oid dat ze zulk gedrag vertoont?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Plaats reactie