Oudste fjord van FW
Oudste fjord van FW
Ik ben erg beniuewd wie de oudste fjord heeft op fjordenwereld, mijn oudste fjord is 24 en speelt nog elke dag met zijn vriendjes het is net een jonge fjord.
Hoe oud zijn jullie fjorden en hoe gedragen ze zich nog?
Hoe oud zijn jullie fjorden en hoe gedragen ze zich nog?
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Re: Oudste fjord van FW
De oudste FW-fjord is bij mijn weten Trix van Siets. Zou zo direct geen oudere kunnen bedenken!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Danc is 23. Ik probeer 3 keer in de week te rijden en daarnaast nog los longeren en wandelen.
In de winter heeft ie het altijd wat moeilijker zeker als het erg koud is. Hij heeft artrose in beide achterbenen maar heeft daar geen ernstige pijn aan.
In de winter heeft ie het altijd wat moeilijker zeker als het erg koud is. Hij heeft artrose in beide achterbenen maar heeft daar geen ernstige pijn aan.
Mijn buurman Jan heeft Goodnest, een zeer kranige 23-jarige en mijn Pennypony
.
Afgelopen jaar stermerrie geworden en nog haar Fjordsport B diploma springen en dressuur gehaald. Ze wordt nog gebruikt voor allerlei boerenwerkzaamheden aangespannen, staat voor op speciaal beslag maar doet het verder nog prima en kan zich nog gedragen als een 3-jarige...

Afgelopen jaar stermerrie geworden en nog haar Fjordsport B diploma springen en dressuur gehaald. Ze wordt nog gebruikt voor allerlei boerenwerkzaamheden aangespannen, staat voor op speciaal beslag maar doet het verder nog prima en kan zich nog gedragen als een 3-jarige...
Volgens mij ook Jilly, Trix is 28 als ik me niet vergis.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
-
Trix is geloof ik de oudste dame van FW wat ik me kan herinneren inderdaad.
In de wei hier staat ook een 'oudje' van 23 jaar
In de wei hier staat ook een 'oudje' van 23 jaar

- rocky&moby
we hebben een 16+ fjorden topic! haha
Trix is daar denkik de oudste, al kennen we op fw daarnaast al veel 16+
Trix is daar denkik de oudste, al kennen we op fw daarnaast al veel 16+
Helaas, ik mag niet meer meedoen maar mijn allerliefste Harry is echt 36 geworden.... Tot mijn grote verdriet hebben wij hem 2 jaar geleden moeten laten gaan.
Hier een foto ongeveer 1 maand voor hij ons verliet.

Hier een foto ongeveer 1 maand voor hij ons verliet.

Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Ja, idd is Trix de oudste (off. Beatrix B-19), daarna volgt Erna (off. Emy E-46).
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Hoe oud is eigenlijk de oudste fjord in Nederland op het moment (geregistreerd)? Ik weet nog een Y (1978) en een V (1976).
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Een V...zo dat is echt wel een oudje. Worden ze nog bereden etc...?
Nee hoor. De ene (Y) heeft flink artrose, maar hobbelt nog prima mee in de wei.
De V ziet er nog niet zooo oud uit, maar loopt ook gewoon lekker in de wei.
De V ziet er nog niet zooo oud uit, maar loopt ook gewoon lekker in de wei.
Castor

Supergaaf, 36 jaar en er dan nog zo uitzien, die Harry! Ik vind dat-ie er alsnog bij hoort, hoor!
Trix is van 1981 en Erna van 1984.Ilona schreef:Hoe oud is eigenlijk de oudste fjord in Nederland op het moment (geregistreerd)? Ik weet nog een Y (1978) en een V (1976).
Niet op FW maar Sunngard van fam. Van Bon leeft ook nog, geboren in 1973.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Leuk dat er nog aardig wat oudere fjorden zijn, wij hebben 2 fjorden van 24 en 1 van 22 die doen nog alles mee zelfs springen doen ze nog en met heel veel plezier.
Foss is de fjord die ik al ruim 22 jaar heb en hij is nog helemaal kwiek laatst zat ik op hem zonder zadel en ik moest even wachten maar meneer wou door dus op de achter benen echt leuk om te zien dat hij nog graag wil.
Foss is de fjord die ik al ruim 22 jaar heb en hij is nog helemaal kwiek laatst zat ik op hem zonder zadel en ik moest even wachten maar meneer wou door dus op de achter benen echt leuk om te zien dat hij nog graag wil.
1973!! Geweldig zo'n leeftijd toch. Ik denk dat veel FW'ers (en andere paardenbezitters) heul graag willen dat hun paardje zo'n leeftijd mag halen.
Net als Harry, wat ziet hij er op die foto nog goed uit. Jammer dat hij er niet meer is.., maar hij heeft in ieder geval een respectabele leeftijd bereikt.
Foss is ook nog helemaal niet toe aan zijn pensioen zo te lezen.
Net als Harry, wat ziet hij er op die foto nog goed uit. Jammer dat hij er niet meer is.., maar hij heeft in ieder geval een respectabele leeftijd bereikt.
Foss is ook nog helemaal niet toe aan zijn pensioen zo te lezen.
Castor

Foss met pensioen dat kan ik hem niet aandoen hij wil graag vor je werken en zolang hij het leuk vindt mag hij het doen wil zelfs nog een keer met hem naar de keuring gaan samen met de 24 jaar jongere Fjellko dat lijkt mij echt leuk.
Er is mij wel eens gezegt dat de Gra kleurige fjorden sterker zijn omdat ze dichter bij de natuur liggen of het waar is weet ik niet maar mijn 3 oudjes zijn allemaal nog goed.
Er is mij wel eens gezegt dat de Gra kleurige fjorden sterker zijn omdat ze dichter bij de natuur liggen of het waar is weet ik niet maar mijn 3 oudjes zijn allemaal nog goed.
Hihi, toen ik 8 was ben ik op ponykamp geweest op het fjordhestgard en heb toen nog op Sungard gereden, toen was ze al op leeftijd, 18.. Ik ben nu 26..
Jeskim is 20, wordt dit jaar 21 en drachtig van Drafur en ook voor de kar en onder het zadel nog wel eens aan het werk..
Jeskim is 20, wordt dit jaar 21 en drachtig van Drafur en ook voor de kar en onder het zadel nog wel eens aan het werk..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bij ons op De Wildkamp hebben we Dagmar (v. Drageset) zij wordt dit jaar 27 jaar.
Ze ziet er nog heel goed uit voor haar leeftijd en loopt zelfs nog een aantal lesjes mee.
Je zou haar echt geen 27 jaar geven. Verder hebben we nog Flora, zij wordt dit jaar 26 jaar.
Loopt ook nog steeds mee in de les. We zijn echt trots op hen!!!
Ze ziet er nog heel goed uit voor haar leeftijd en loopt zelfs nog een aantal lesjes mee.
Je zou haar echt geen 27 jaar geven. Verder hebben we nog Flora, zij wordt dit jaar 26 jaar.
Loopt ook nog steeds mee in de les. We zijn echt trots op hen!!!
Tjico en ik zijn M2- Fjordsport!!!
Bij Flora zit je er een jaartje naast. Zij is geboren in 1985 en wordt dus 25. Maar ook dat is een respectabele leeftijd, zeker als ze nog meeloopt in de les, petje af hoor voor beide krasse dames. Hoe lang zijn zij al wel niet op de Wildkamp?
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco