Zizoran

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
Anita
Contacteer:

Zizoran

Bericht door Anita » do 09 okt 2008, 15:23

Zojuist krijg ik het keuringsboekje van de keuring van Rolde uit 2003 in handen. Zizoran deed als veulen ook mee aan deze keuring. Hij haalde daar een A-premie met 36 punten en werd 5e in zijn groep hengstveulens. Het grappigste om te lezen vond ik dat hij naamloos aan deze keuring deelnam. Jacob Reinders had al zijn hengstveulens naamloos ingeschreven. Kan me nog herinneren dat Van Bon een beetje op de hem gebruikelijke manier wat mopperde dat de veulens geen naam hadden gekregen.

Ik vond het wel leuk om te ontdekken dat een nu toch wel redelijk populaire dekhengst (hij heeft toch al zo'n 30 nakomelingen uit 2 dekjaren) zijn carriere naamloos is begonnen.

Overigens is Ziziphus die toch ook voor de hengstenkeuring is geweest op dezelfde manier begonnen. Hij behaalde ook een A-premie met 38 punten en werd 1e in zijn groep en veulenkampioen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 09 okt 2008, 18:01

ziziphus zegt me helemaal niks?!?! is dat een bekende dekhengst? dat je zegt dat hij zijn carriere net zo begon?!

zizoran is een mooie hengst iig :j
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 09 okt 2008, 18:06

Ziziphus was wel hengst maar Zizoran is toen als HK kandidaat eruit gekomen en de rest is toen geruind. Ook ziziphus, die stonden bij bart in het land.

Die is op FW misschien nog wel te vinden als kleine dikke toddy.

Maar Zizoran heette eerst Zizifora, dat weet ik nog wel. Leuk dat je ze dan in het keurings boekje tegen komt als naamloos. Grappig trouwens dat dan degene met 36 punten dekhengst geworden is en die met 38 punten niet. (die had te weinig pokon gegeten.)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Esther

Bericht door Esther » do 09 okt 2008, 18:24

Zo zie je maar weer.. De punten voor de veulens hoeven niet zo veelzeggend te zijn..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 09 okt 2008, 20:26

:D Leuk om te weten en vast ook om terug te lezen. Inderdaad wat Esther zegt...veulen zegt lang niet alles...

@Janna: Ziziphora zelfs.
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » vr 10 okt 2008, 10:10

Zo was er een veulenkampioen, maar toen hij 3 was!! Ik moest altijd lachen als ik die zag, sorry, maar wat een lelijkerd!! hihi..
Dan kijk ik liever naar mijn Bente, als veulen scharminkeltje en met 33 punten achteraan..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ellebel

Bericht door Ellebel » vr 10 okt 2008, 10:13

Esther schreef:Zo was er een veulenkampioen, maar toen hij 3 was!! Ik moest altijd lachen als ik die zag, sorry, maar wat een lelijkerd!! hihi..
Dan kijk ik liever naar mijn Bente, als veulen scharminkeltje en met 33 punten achteraan..
Die van mij heeft als veulen niet eens een primering gekregen zo'n lelijkerd vonden ze het :D
Mieke

Bericht door Mieke » vr 10 okt 2008, 20:28

hehe.. kan me zizoran als veulen nog wel herrineren ja..

@ Esther.. k snap je opmerking niet helemaal
Ctje :)
Else

Bericht door Else » za 11 okt 2008, 19:48

Ellebel schreef:Die van mij heeft als veulen niet eens een primering gekregen zo'n lelijkerd vonden ze het :D
Zo lelijk was hij nou ook weer niet hoor, maar hij had zich bezeerd aan de trailer...dus liep niet zuiver.
Plaats reactie