Napraten HK / goedgekeurde hengsten
Napraten HK / goedgekeurde hengsten
Omdat het topic bij Meetings over de Hengstenkeuring gesloten is en er toch nog een leuke discussie op gang was over opfok van hengsten, het aanbieden op de hengstenkeuring en de hengsten die aanwezig waren, hierbij een nieuw topic...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Heb je gelijk in Annabel.
Maar als je als beginnend hengstenhouder (want dat is ze in dit geval) geen klantenkring hebt, dan kan ik me voorstellen dat je probeert wat meer zekerheid te krijgen. Het is ook zonde als je 3 jaar lang je best doet, en hengst in kwestie vervolgens zijn afstammelingenonderzoek niet mag doen omdat er te weinig nakomelingen zijn...zou niet de eerste keer zijn
Maar als je als beginnend hengstenhouder (want dat is ze in dit geval) geen klantenkring hebt, dan kan ik me voorstellen dat je probeert wat meer zekerheid te krijgen. Het is ook zonde als je 3 jaar lang je best doet, en hengst in kwestie vervolgens zijn afstammelingenonderzoek niet mag doen omdat er te weinig nakomelingen zijn...zou niet de eerste keer zijn

En volgens mij kom je met een goede hengst met goede PR wel aan het aantal benodigde dekkingen. (vooral internet en fotos zijn erg belangrijk vandaag de dag)
Geluk is de vrucht van intens werk
dat ik op voorhand al mensen had voor zerrin komt eigenlijk voort dat als ik mensen sprak en ze vroegen om een hengst, ik meteen de optie over zerrin opende mits die goedgekeurd werdt. je moet begrijpen dat het dekseizoen eigenlijk al begonnen is voordat je naar de keuring gaat met je hengst.
mij lijkt het zeker niet onverstandig om als nieuwe hh met een nieuwe hengst zoveel mogelijke reclame te maken om een aantal dekkingen bij elkaar te krijgen.
dit jaar mag die wel een aantal merrie's voor oosterijk dekken omdat in oosterijk geen goedgekeurde hengst wordt gevraagd voor de merrie's en ik veel klanten daar heb zitten die zerrin helemaal zien zitten.
helaas is dat wel van betekenis dat die veulens hier in nederland nooit worden erkend, maar dat geld voor het zelfde met wel goedgekeurde nederlandse hengsten.
het is namelijk zo dat er geen stamboek in oosterijk is voor fjordenpaarden, en dus elk veulen wat daar geboren wordt wel een paspoort krijgt met beide ouders erop maar het is geen erkend fjordenpaspoort voor andere fjordenstamboeken.
oke ik hoop dat jullie het nog een beetje begrijpen..
mij lijkt het zeker niet onverstandig om als nieuwe hh met een nieuwe hengst zoveel mogelijke reclame te maken om een aantal dekkingen bij elkaar te krijgen.
dit jaar mag die wel een aantal merrie's voor oosterijk dekken omdat in oosterijk geen goedgekeurde hengst wordt gevraagd voor de merrie's en ik veel klanten daar heb zitten die zerrin helemaal zien zitten.
helaas is dat wel van betekenis dat die veulens hier in nederland nooit worden erkend, maar dat geld voor het zelfde met wel goedgekeurde nederlandse hengsten.
het is namelijk zo dat er geen stamboek in oosterijk is voor fjordenpaarden, en dus elk veulen wat daar geboren wordt wel een paspoort krijgt met beide ouders erop maar het is geen erkend fjordenpaspoort voor andere fjordenstamboeken.
oke ik hoop dat jullie het nog een beetje begrijpen..
Reclame voor of na goedkeuring vind ik ook niet zoveel verschil maken. Ik heb ook wel eens een hengst op het oog gehad die niet goedgekeurd werd. Je kijkt toch om je heen, niet?
En als hh met een nieuwe hengst is het ook goed om om je heen te kijken naar merries die goed bij je hengst zouden kunnen passen.
En als hh met een nieuwe hengst is het ook goed om om je heen te kijken naar merries die goed bij je hengst zouden kunnen passen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"