Slimme Marga

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
Ivonne

Slimme Marga

Bericht door Ivonne » za 02 feb 2008, 16:56

Onze paarden staan overdag in de "wei" (lees: modderpoel) en 's nachts op stal. Voor het huis is nog een droog stuk, maar daar staat niet veel gras meer. Het was die dag guur weer, wel droog. Ik besloot ze wat hooi te geven in de wei, hadden ze wat te doen, want op één of andere manier was het stroom niet 100% (is nu weer goed, is gerepareerd). En om uitbreken te voorkomen leek het me beter ze iets hooi te geven.
Ik kom met het hooi van de deel, in een kruiwagen. Daar staan 4 paarden me blij aan te kijken: "eindelijk wat te eten!!"
Ik moet dan, om bij de wei voor het huis te komen, achter het kippenhok en een bossingel langs en ben dan even uit zicht voor de paarden. Vervolgens moet ik door de rijbak om in de wei te komen. Marga is toch echt een stúk slimmer dan de rest. Zij heeft door dat als ik dáár langs kom, dat ik dan vóór het huis in de wei uitkom. Ze stond me als enigste op te wachten vóór het huis. Toen ik weer achter kwam stonden de andere 3 nog daar te wachten waar ik ze achter gelaten had, waar ik uit het zicht verdween.

Om jullie een beetje een idee te geven hoe de situatie hier is:

dat bruine zijn de stallen en het kippenhok. Dat gele is de rijbak, dat donkergroene de wei en dat lichtgroene de bossingel. Ik loop via dat lijntje van A naar B en ben dan even uit het zicht als ik achter de bossingel en het kippenhok ben.

Afbeelding

Marga is echt veel slimmer dan Diëgo, terwijl die ook niet dom is, maar Marga is anders (je hebt gelijk Claudia, je zei het al!) Het is toch net of ik mijn Jackie terug heb in Marga, hij was precies zo. Gevoelig en bovengemiddeld slim :D
Vanmorgen nog wel even weer gejankt om Jackie, ik mis hem nog zo (Marga voelt dat aan me). Toen ik vanmorgen naar mijn werk reed was dat liedje van Robyn op de radio "with every heartbeat" ofzo. Ze zingt dan "and it hurts with every heartbeat". Toen Jackie overleden was was dat het eerste liedje dat ik op de radio hoorde, en het is nog steeds speciaal voor me, ook omdat de tekst zo klopt. Ben zo blij dat ik Marga heb, aan Diëgo heb ik geen steun, die is te lomp :? het is een lieverd, maar lang niet zo gevoelig als Marga is en Jackie was.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Claudje

Bericht door Claudje » za 02 feb 2008, 17:26

Marga is een oude ziel Ivonne :D Ik geloof daar helemaal niet zo in normaal, maar zij ís gewoon zo :j
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Mir

Bericht door Mir » zo 03 feb 2008, 14:12

Ik vind het echt mooi om te lezen dat je zo'n steun hebt aan Marga. heb het ook altijd (van foto's af, ken haar niet in real) een bijzonder paard met bijzondere uitstraling gevonden. En die arme andere zielen hebbben ook nog niet door dat Marga de slimste is anders liepen ze wel achter haar aan, de sukkels :D !
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 03 feb 2008, 16:26

Mir schreef: En die arme andere zielen hebbben ook nog niet door dat Marga de slimste is anders liepen ze wel achter haar aan, de sukkels :D !
ja, wat een sukkels hè? :=
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » zo 03 feb 2008, 18:13

Hihi, hier verschilt het IQ ook wel hoor, hihi..
Maar wel slim van Marga, bijzonder paard..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 04 feb 2008, 06:56

Fijn dat Marga een troost voor je is, Vinga is ook heel gevoelig en voelt mijn verdriet altijd aan, meestal legd ze dan haar hoofd op mn schouder en frummelt wat met haar lip door mn haar...
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Plaats reactie