Bah, dekkende ruin in de wei

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
Annemarie

Bah, dekkende ruin in de wei

Bericht door Annemarie » wo 13 jun 2007, 09:42

Nou, sinds Nisko op de wei staat is er altijd wel wat lijkt het. Ze heeft het er goed naar de zin, te goed.... Toen ze er net was is ze van de nieuwe ruinen in de wei spontaan enorm hengstig geweest. Je kunt nu nog zien waar de kale plekken zaten (was heel smatig vanwege de bijtende urine). Nu is ze inmiddels weer hengstig, ze staat er bijna een maand, en toen ik haar gister na de buitenrit in de wei zette, sprong de pony ruin die erbij staat er bovenop. Bah, ik houd daar helemaal niet van, wordt een merrie volgens mij alleen maar vies van van binnen. Nisko drong zich trouwens ook enorm aan hem op, hij kon haar niet over het hoofd zien :+ . Daarvoor had ik haar apart te eten gezet, ze moet toch op gewicht blijven, en ze ging steeds bij het draadje van de weide-ingang staan piesen 8)7 . Heb haar toen maar bij het hooi vastgezet, anders wordt het niet wat (vrete kreng }> ). Nou ja, dit zijn wat lotgevallen.

Voor dit alles hadden we een flinke rit van 2 uur gemaakt en de Vierdaagse komt helemaal goed denk ik O:) .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Sabbel

Bericht door Sabbel » wo 13 jun 2007, 10:13

Ach jee, wat klinkt dit bekent. Arin deed dit ook bij een van de merries in het koppel. Het enige wat je er tegen zou kunnen doen is ze apart houden ben ik bang. Bij Arin in het koppel is er het een en ander veranderd sinds Ravina er niet meer bij staat, en nu doet hij het volgens mij niet meer *Klop klop*.
Dekt hij haar echt met alles erop en eraan? Dat zou ik ook wel erg vervelend vinden idd.
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 13 jun 2007, 20:02

Hier gebeurt het ook wel bij sommige combi's. Denk dat je er domweg niet altijd aan kunt ontkomen. Misschien keer op aandringen dat de eigenaar/eigenaresse de penis goed schoon houd (of dat jij dat doet). Zo is er ook een kleinere kans op bevuiling en dan denken: veel plezier!
Geluk is de vrucht van intens werk
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 13 jun 2007, 20:08

Mijn paard gaat niet met de pensionpaarden het land op omdat hij ook dekt (met alles erop en eraan). Ik zou het persoonlijk heel vervelend vinden als mijn merrie constant gedekt wordt door een ruin (zeker omdat 9 van de 10 mensen een "paardenpiemelfobie" hebben en het dus niet schoon maken).

De eigenaresse van stal vind het niet erg bij haar ponies ('laat ze ook een keer in het jaar lol hebben' zegt ze dan), dus gaat hij altijd met de ponymerries mee naar het land in de zomer. Wel zorg ik altijd zelf dat zijn penis schoon is, zeker voor hij het land opgaat.

Ik denk dat het enige wat je naar mijn idee kan doen is ze uit elkaar houden om te zorgen dat het niet meer gebeurd en anders zorgen dat die ruin goed schoon gehouden wordt.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » wo 13 jun 2007, 20:17

Bij de stal waar mijn paarden staan gebeurd het ook.
Zag het van de week weer bij de kudde kwpners (ook met alles d'r open d'r aan hoor)
Het enige wat je eraan kunt doen is apart zetten, ben ik bang...!
Daarom ben ik dus zo blij dat er geen ruinen bij die 2 van mij staan! O:)
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Daaantje

Bericht door Daaantje » do 14 jun 2007, 06:32

Mijn welsh pony doet dit ook, niemand vind het erg...

Ik hou zijn pielemans schoon !! En zo hebben de merrie's ook nog genot :+

Meschien met de eigenaan van de ruin eens gaan praten, of zei het zaakje schoon houd ect.

Opzich kan het geen kwaad, mijn ruin staat nu inmiddels al 2 jaar in de kudde, en doet dit dus al twee jaar :D
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » do 14 jun 2007, 13:54

Heb je fokplannen met Nis? Anders is het nog geen ramp hoor.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Charret

Bericht door Charret » za 16 jun 2007, 20:47

Jouke wil het ook wel eens doen bij Alies, wanneer ze hengstig is. Ze dringt zich dan ook op. Yuk yuk yuk, niks aan te doen. Apart zetten vind ik niet echt nodig omdat hij niet echt de kans krijg want dan vindt ze het toch te dichtbij ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie