Toch de stap gezet....

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
sultan

Toch de stap gezet....

Bericht door sultan » za 02 jun 2007, 19:54

Ik heb toch besloten Sultan te koop te zetten( zie verkoop topic). Nadat ik alles eens op eer rijtje heb gezet voor mezelf, vond ik toch dat ik wat ver was afgedwaald van het doel waarvoor ik onze Sul had aangeschaft. Dat was n.l een mak paard voor mezelf, mijn kinderen en voor begeleiding voor kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum. En ik geloof dat ik met veel geduld en lessen Sultan wel beter in de hand zou kunnen houden, maar het echte doel waar ik hem voor heb aangeschaft zou niet zo makkelijk te bereiken zijn. Sul heeft veel aanleg voor sport, dus iemand die fanatiek met hem aan de slag zou gaan en gewoon de baas over hem is zou er een prima paard aan hebben. Het zou wel iemand met veel gevoel voor humor moeten zijn, want meneer is een feestnummer eerste klas. Sultan houdinie heeft zich ook ontpopt tot een ware boeienkoning. Maakt zelfs dikke haken los. Gewoon voor de grap, loopt niet weg of zo. Tja.....het blijft moeilijk om de dikke grapjas te koop te zetten. Maar ik zoek toch iets makkelijkers in de omgang, ik mis gewoon de ervaring en het overwicht.
Amber_

Bericht door Amber_ » za 02 jun 2007, 20:25

Rotte en moeilijke beslissing.. Maar je komt er wel overheen. Ik heb mijne ook verkocht en dat vond ik moeilijk. Maar ik had er vrede mee, zeker als hij goed terecht komt is het super :D ! En dan kan jij ook op zoek naar een Paardje die je echt zoekt.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » zo 03 jun 2007, 06:55

Moeilijke beslissing, hopelijk vind je snel een nieuwd thuis voor Sultan.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 03 jun 2007, 09:56

Heel veel succes met het vinden van een goed baasje
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » zo 03 jun 2007, 11:22

moedig dat je deze beslissing neemt en mijn compliment voor jouw dat je denkt aan het dier en niet aan jezelf.
Het zal vast vinden een leuk plekje voor hem te vinden succes daarmee.
lauraatje

Bericht door lauraatje » zo 03 jun 2007, 12:16

Lastige beslissing, maar wel de beste voor hem zo te lezen :j En jullie vinden vast een super paardje!
Leentje

Bericht door Leentje » zo 03 jun 2007, 14:37

het klinkt alsof je niet over 1 nacht ijs gaat,zal niet makkelijk voor je zijn,sterkte en sucses met de verkoop.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Tanja

Bericht door Tanja » zo 03 jun 2007, 17:44

Het is niet leuk ,maar zo te lezen wel een verstandige beslissing.
Succes met het vinden van een nieuw baasje!
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
sultan

Bericht door sultan » ma 04 jun 2007, 09:28

Ik denk dat als ik Sulletje heb verkocht, ik geen fjordje meer neem. Ik vind het risico te groot, dat die dan ook weer te sterk is. Ik heb een welsh op het oog, maar dan moet ik eerst Sultan verkopen. gisteren is Sul op buiterit geweest met mijn bijrijdster en ik ernaast op de fiets. Natuurlijk was hij super braaf. De laatste week toch al.Waarschijnlijk is de lente weer wat uit zijn bol. Wat niet wegneemt dat als hij een gekke bui heeft,hij toch te sterk is voor mij.
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 04 jun 2007, 09:56

Ik zou als ik jou was -ongeacht het ras- voor een volwassen dier gaan wat reeds veel ervaring heeft. Gewoon een uberbetrouwbaar dier vanaf een jaar of 12.

Jammer dat Sultan toch weg gaat, ik vind hem qua exterieur erg leuk.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 05 jun 2007, 07:02

Het is inderdaad een lastige beslissing, wel dapper dat je hem hebt durven nemen. Ik hoop dat je de voor jullie geschikte pony tegen zal komen waar je met zijn allen plezier mee kunnen hebben. En ik hoop dat jullie voor Sultan een heel leuk baasje kunnen vinden.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 05 jun 2007, 07:12

Ellebel schreef:Ik zou als ik jou was -ongeacht het ras- voor een volwassen dier gaan wat reeds veel ervaring heeft. Gewoon een uberbetrouwbaar dier vanaf een jaar of 12.

Jammer dat Sultan toch weg gaat, ik vind hem qua exterieur erg leuk.
Idd :j
Jammer dat Sultan weggaat..
Maar ik zou dit advies van Ellen zeker meenemen! Kies voor een ervaren dier, anders zullen de meeste 'over je heen lopen', Welshjes hebben ook karakter ;)
sultan

Bericht door sultan » di 05 jun 2007, 17:38

Bedankt voor jullie reacties. Hij staat nu hier op de verkoop pagina. Hoe vinden jullie de fotootjes die er bij staan? Morgen gaat Annelies w.s nog even op de foto met hem. Ik ben trouwens degene die naast hem staat op de foto's. Tja, het blijft moeilijk. Gisteren deed hij natuurlijk weer heel braaf zijn best. Het scheelt wel dat het voorjaar nu een beetje uit zijn bol is. Maar hoe dan ook: voor mij is hij te sterk, wanneer hij het op een feesten zet.
Leentje

Bericht door Leentje » wo 06 jun 2007, 09:58

ik zag hem ook op zeelandnet staan,al reactie's?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
sultan

Bericht door sultan » wo 06 jun 2007, 15:10

Ja, wel reacties, maar nog geen concrete afspraken
Plaats reactie