Al een tijdje surf ik zonder lid te zijn op de fjordenwereldsite. Inmiddels ben ik maar lid geworden en omdat ik afgelopen zaterdag onderuit ben gegaan met mijn Fjord en aan de bank gekluisterd zit door gescheurde enkelbanden heb ik dus nu alle tijd om mijn paardjes maar eens te introduceren.
Wat mij vooral boeit aan deze site is het vergelijken van de paarden met al hun verschillende afkomsten.
Ik heb samen met vader drie fjorden. Ninet (v. Havstad) met haar rijd ik tegenwoordig alleen nog buitenritten onder het zadel, ik ben wel een naar les geweest, maar heb daar geen tijd meer voor. Dan heb ik Bjenet (v. Inco) deze Twenter is een dochter van Ninet. En vorig jaar heb ik Bassella (v. Hayo) gekocht als maatje voor Bjenet.
Hieronder een foto van Ninet en mij op de keuring in Hardenberg vorig jaar. Hier lijkt ze heel nageeflijk te zijn, maar dit kan ze dus alleen in stand. Aan de teugel lopen is nog niet voor ons weggelegd, hoewel ze af en toe wat nageeft in stap.

Helaas heb ik geen recente foto's van Bjenet en Bassella. Dat had ik zaterdagmiddag willen doen met het mooie weer, maar dat is dus mislukt door onze val.
Dit is Bassella toen ik haar net gekocht had 4 januari '06:

Dit is Bassella april '06

En hier is Bassella de linkse in November '06

Dit is Bjenet op 4 januari 06:

Dit is ze in april '06:

En hier is het november '06:

Bjen en Bas hebben inmiddels alweer een langere kuif en staart, super mooi! Ik zal z.s.m. weer wat foto's maken want deze foto's zijn alweer oud.
Het fotootje bij mijn naam is van Bjenet met haar moeder Ninet toen ze net een of twee dagen oud was.
Sorry voor de uitgebreide introductie, maar ja dat krijg je als je er de tijd voor hebt.
Oh ja en ik zal nog even kort vertellen wat er nu gebeurt is afgelopen zaterdag. Omdat het zo'n tijd geregend had was het de grond in het bos nog glad, toch gingen we in draf de bocht door. We gleden samen onderuit en mijn enkel zat even kort vast onder Ninet. Naast gescheurde enkelbanden nu vreselijke spierpijn en een gezwollen lip, maar dat laatste is niet zo erg.
Dus tip! Pas op het kan glad zijn in het bos.. haha.
Nou ik ben benieuwd wat jullie van mijn dames vinden.
Groetjes Nanda Bril (uit Hardenberg)