Het aangespannen-topic deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Pablo
Contacteer:

Re: Het aangespannen-topic deel 2

Bericht door Pablo » za 19 mei 2012, 18:05

Een vriendin van me heeft een onbekend merk tuig. Daar zaten geen veiligheidslichtogen op. Zij heeft haar stoten in laten korten en een kortere buitensingel gekocht. Toen kon het wel. Anita, ik heb een clever uno.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Anna

Bericht door Anna » za 19 mei 2012, 20:03

Antine schreef:@Pablo; wat een prachtig tuig 8) ...(en prachtige paard)
ik heb ook een musketon aan mijn staartriem.
@Anna; heb jij je tuig nieuw gekocht of tweedehands? Ik heb destijds mijn tuig van mijn zus overgenomen voor weinig. Paste goed op mijn vorige trekpaard maar op Aselt heb ik wel wat moeten aanpassen. Eerst had ik ook geen snel/veiligheidssluiting op mijn strengen maar een keertje in de sloot gezwommen met paard&wagen met vriendin..moesten alles los snijen...niet echt funny...
Ik heb mijn tuig 2e hands gekocht maar hij was zo goed als nieuw, via een stalgenootje die ook een fjord heeft en ook hier op het forum zit alleen is mennen niet zo haar ding en toen mocht ik hem kopen. Ik ga ook de staartriem veranderen hoe makkelijker hoe veiliger toch? :D
Morgen weer lekker een rondje rijden *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 20 mei 2012, 08:10

Ik heb ook veiligheidslichtogen, is toch wel makkelijk in noodgevallen, en ook snelsluitingen aan mijn strengen.
Toen Tea er vandoor was geweest konden we haar gelukkig heel snel losmaken!

Ik heb een tuig van Duitse makelij, van het merk Lessing waar ik heel blij mee ben! Mooi donkerbruin en heerlijk soepel, dat scheelt ook als je het spulletje snel open moet maken, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna

Bericht door Anna » zo 20 mei 2012, 11:48

Vandaag maar geen rondje gereden het bleef regenen :( ik heb haar tussen de buien door even gelongeerd met de pessoa dat was ook al weer een tijdje geleden :D
Afbeelding
Antine

Bericht door Antine » zo 20 mei 2012, 12:17

@Anna; vies weer he? ook gelongeerd (met elastiek) tussen de buien door..morgen is mijn hoofdstel klaar dus morgenavond een rondje met mijn vriendin. We willen richting Gouden Carper, dijkje over, rechtsaf bij de brug door Oterleek en dan over de Jan Gelijnisweg weer terug...en we willen mooi weer! 8-)
Anna

Bericht door Anna » zo 20 mei 2012, 13:22

Antine schreef:@Anna; vies weer he? ook gelongeerd (met elastiek) tussen de buien door..morgen is mijn hoofdstel klaar dus morgenavond een rondje met mijn vriendin. We willen richting Gouden Carper, dijkje over, rechtsaf bij de brug door Oterleek en dan over de Jan Gelijnisweg weer terug...en we willen mooi weer! 8-)
Ik zal voor jullie bidden hoor, ik moet morgen werken, maar volgende week ben ik vrij en dan ga ik weer lekker mennen

Veel plezier met jullie rondje
Afbeelding
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » zo 20 mei 2012, 15:23

Regen, hier is het zonnig en super warm...
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Esther

Bericht door Esther » zo 20 mei 2012, 15:38

Ik heb ook al even naar de postdatum gekeken van Anna en Antine, het is hier echt lekker weer! Wat wind, maar lekker temperatuurtje!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna

Bericht door Anna » zo 20 mei 2012, 16:29

Esther schreef:Ik heb ook al even naar de postdatum gekeken van Anna en Antine, het is hier echt lekker weer! Wat wind, maar lekker temperatuurtje!!
De buien kwamen precies bij ons in de buurt over en nu om 18.30 schijnt ook eindelijk de zon :D
Afbeelding
Erpel

Bericht door Erpel » zo 20 mei 2012, 16:54

Ik zie nu dit topic pas :D

Ook hier weer heerlijk aan het mennen. Zelfs vandaag! Het was echt 20+! Helaas moest ik het zelf op m'n fietsje wel afleggen tegen heel wat regen.. :')
De laatste tijd is Veer wel echt heel drammerig voor de kar, ze wil continue draven en harder dan hard. Is wel wat vervelend elke keer. En volgende week een vaardigheid wedstrijdje en een pinksterrit :D

Ik gebruik ook snelsluitingen aan de strengen maar ook aan de broek. Ideaal!
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 21 mei 2012, 11:12

Hier was het gisteren ook de hele dag heerlijk weer. Ik ben voor het eerst nadat ik ziek werd weer heerlijk een dagje buiten geweest. Pas om een uur of 8 's avonds kwam er 1 flinke bui met onweer en hagelstenen van een centimeter dikte. Daarna weer mooi weer en ook nu is het prachtig weer. Dat regenbuitje kwam hier trouwens als geroepen, Jeroen had 's middags kunstmest gestrooid op een deel van het land.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
wolkj

Bericht door wolkj » ma 21 mei 2012, 11:18

Hier een heerlijk men weekend gehad, waarvan één dag te zien bij PP.. Marathon wedstrijd oosterland. Twas een fantastische dag met veel leerpunten. Mijn meninstructeur heeft ook gefilmd en daar commentaar bijgegeven dus dat is erg leerzaam.

Verder gisteren faira gemend. Wat reed ze heerlijk zeg! Echt super! Van de week eens kijken met pionnetjes. Heb tot nu toe alleen nog maar buitenritjes gereden, wat op't moment ook gewoon het belangrijkste is.. kilometers maken!
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Antine

Bericht door Antine » wo 23 mei 2012, 07:47

Maandag heerlijk rondje gemend..en vanavond weer menles. Deze keer gaan we de woonwijken in...spannend hoor...het lijkt mij overigens wel erg leuk om eens een wedstrijd te rijden of een rit met andere menners te maken! We kwamen maandagavond een andere menner tegen; een paar meisjes op het fietspad met een shetje & sulky..en Aselt vond het heel spannend. Mijn vriendin er gauw afgesprongen en even naast gelopen. Dat werkt wel goed :))
Esther

Bericht door Esther » wo 23 mei 2012, 12:22

Als het spannend wordt trap ik mijn groom ook van de wagen, veiligheid voor alles!! Mag er even iemand bij het hoofd gaan staan!!

Zucht, Reinar liep gisteren heerlijk, fijn paard!!! Gisteren vooral bezig geweest met schakelen, als hij even mag uitstrekken vindt hij het erg lastig om daarna weer terug te komen, meneer houdt wel van een stevig tempo!! Maar het gaat steeds beter.
Werk ook veel met hem aan een basistempo draf en langzamer, hard kan hij wel!! En heel veel rechtrichten!!
Maar voor in het werk wilde ik hem wel hebben hoor! Hij doet het zo graag en is heel flexibel!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ydel

Bericht door Ydel » wo 23 mei 2012, 12:41

Heb gister ook weer heerlijk gemend!
Het kwartje begint echt te vallen.
Hij ging op een keer echt heerlijk lopen en zelfs nageven en heerlijk ontspannen!

Kan niet wachten tot ik het met Ydel kan!! :))
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ilona

Bericht door Ilona » wo 23 mei 2012, 12:50

Men je ook in de bak bij Marianne Eveline? Of alleen op straat? Je bent bezig voor je menbewijs toch?
Slim hoor om dat te halen en menervaring op te doen. Heb ik ook zo gedaan voor ik met Castor aan de slag ging.
Marianne geeft fijn les!
Zou best met Castor wat willen gaan lessen bij haar... Maar dat is meer een idee voor op de lange termijn ben ik bang ;)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » do 24 mei 2012, 00:11

Antine schreef:Maandag heerlijk rondje gemend..en vanavond weer menles. Deze keer gaan we de woonwijken in...spannend hoor...het lijkt mij overigens wel erg leuk om eens een wedstrijd te rijden of een rit met andere menners te maken! We kwamen maandagavond een andere menner tegen; een paar meisjes op het fietspad met een shetje & sulky..en Aselt vond het heel spannend. Mijn vriendin er gauw afgesprongen en even naast gelopen. Dat werkt wel goed :))
We kunnen best wel een keer samen hoor, alleen men ik overdag en meestal op zondag omdat Tasja op zaterdag meestal les heeft bij de ponyclub. Ik ben de komende 2 weken vrij (vakantie) we gaan zondag wel een dagje weg. :D
Afbeelding
Antine

Bericht door Antine » do 24 mei 2012, 06:17

Dat lijkt mij een leuk idee Anna! Men je dan rond Stompetoren? Ik zou wel een keertje eerst gewoon mee willen als je dat ook leuk lijkt. Ik kan eigenlijk ivm mijn werk alleen in de avond, behalve maandagmiddag. Maar zondag kan altijd! Gisteren ging mijn les weer echt heel goed. We zijn de woonwijken ingedoken naast het Waarderhout..veel sturen en veel bochtjes rijden...volgende week naar de Texaco voor een ijsje als het weer zo blijft! We willen ook een keer naar de McDrive voor een Flurry haha!
Ydel

Bericht door Ydel » do 24 mei 2012, 07:57

Ilona schreef:Men je ook in de bak bij Marianne Eveline? Of alleen op straat? Je bent bezig voor je menbewijs toch?
Slim hoor om dat te halen en menervaring op te doen. Heb ik ook zo gedaan voor ik met Castor aan de slag ging.
Marianne geeft fijn les!
Zou best met Castor wat willen gaan lessen bij haar... Maar dat is meer een idee voor op de lange termijn ben ik bang ;)
Eerst in de bak en nu eigenlijk alleen nog maar in de woonwijk!
Klopt, ik moet 24 juni examen doen voor menbewijs :=

Ze geeft idd erg fijn les!
Wil als baby-Ydel er niet meer bij staat ook eens bij haar gaan lessen met Ydel..
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Anna

Bericht door Anna » do 24 mei 2012, 14:37

Antine schreef:Dat lijkt mij een leuk idee Anna! Men je dan rond Stompetoren? Ik zou wel een keertje eerst gewoon mee willen als je dat ook leuk lijkt. Ik kan eigenlijk ivm mijn werk alleen in de avond, behalve maandagmiddag. Maar zondag kan altijd! Gisteren ging mijn les weer echt heel goed. We zijn de woonwijken ingedoken naast het Waarderhout..veel sturen en veel bochtjes rijden...volgende week naar de Texaco voor een ijsje als het weer zo blijft! We willen ook een keer naar de McDrive voor een Flurry haha!
Ik maak korte rondjes inderdaad bij Stompetoren maar langere ritten ga ik meestal langs huis en dat is in Heerhugowaard en dan ga ik meestal over de Rustenburgerweg. Je zegt het maar hoor wanneer je een keer mee wil alleen deze zondag ben ik er niet :D
Afbeelding
Plaats reactie