Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!
Re: Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!
Ik ga straks de paardjes verhuizen *\o/*
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Thnx
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Fjellko is weer blij riend is weer teug 

http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ik ben weer thuis
.
Het is allemaal super goed gegaan
.
We zijn eerst naar stal gereden en hebben de traillie aangekoppeld en Blond ingeladen. Naar de nieuwe stal gereden en uitgeladen in haar nieuwe stalletjes gezet. Beetje hinniken en gelijk door haar buiten luikje kijken
. Ik heb de sleutels gekregen van de loods en zijn we terug naar stal gegaan.
Daar aangekomen hebben we zitten twijfelen om gewoon met onze traillie te gaan of de 2 paards te pakken. Dus besloten onze eigen te nemen. Ik heb de halsters gepakt van de mannen. Ik ging Fiorano even in Blonds stal zetten en oompje zou met Aiden gaan lopen. Ik zei nog laat Aiden maar vast snuffelen. Dus Fioke op stal gezet kom ik terug bij de trailer staat Aiden er al in
. Dus ik vragen hoe en wat. Was hij met een beetje aanmoedigen zo achter oompje aangelopen de trailer in en stalgenootje had de stang erachter gezet. Hij stond vrij rust op de trailer. Dus ik helemaal trots op mijn man
. Wij richting stal en Aiden eruit en in stal gezet. Die heeft gehinnikt en wat gegeten en verder rustig rond gekeken
. Dus weer terug naar stal
.
We hebben eerst alle spullen in de auto gedaan, kasten helemaal leeg, de naambordjes van de stallen en de halsterhangers. Toen Fioke in de traillie gedaan en de stal nog even gemest. Wij weer naar stal gereden en Fioke in stal gezet. Hij was stik braaf en ging gelijk eten, niet eens gehinnikt
. Toen heb ik de luikjes van hun open gezet zodat ze lekker buiten konden kijken
. Vonden ze echt super leuk
. Traillie daar op zijn plek gezet, nog even met Eer zitten kletsen en bij de knollie gebleven om te kijken hoe het ging. Ze waren lekker rustig
.
Morgen ochtend gaan ze op de wei en ben ik erbij om foto's te maken
. Ik heb wel wat foto's van in de stal maar die komen van de week met de wei foto's
.
Ben super trots op mijn super knollies

Het is allemaal super goed gegaan

We zijn eerst naar stal gereden en hebben de traillie aangekoppeld en Blond ingeladen. Naar de nieuwe stal gereden en uitgeladen in haar nieuwe stalletjes gezet. Beetje hinniken en gelijk door haar buiten luikje kijken

Daar aangekomen hebben we zitten twijfelen om gewoon met onze traillie te gaan of de 2 paards te pakken. Dus besloten onze eigen te nemen. Ik heb de halsters gepakt van de mannen. Ik ging Fiorano even in Blonds stal zetten en oompje zou met Aiden gaan lopen. Ik zei nog laat Aiden maar vast snuffelen. Dus Fioke op stal gezet kom ik terug bij de trailer staat Aiden er al in

We hebben eerst alle spullen in de auto gedaan, kasten helemaal leeg, de naambordjes van de stallen en de halsterhangers. Toen Fioke in de traillie gedaan en de stal nog even gemest. Wij weer naar stal gereden en Fioke in stal gezet. Hij was stik braaf en ging gelijk eten, niet eens gehinnikt

Morgen ochtend gaan ze op de wei en ben ik erbij om foto's te maken

Ben super trots op mijn super knollies

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Je hebt idd. een stel super knollies!! Geweldig dat ze zo braaf waren! 
Hoop dat je morgen wat leuke actiefoto's kunt maken
Fijn dat Fjell z'n grote vriend weer terug is!
Ik had vanmiddag het weer mee - soort van zonnetje - camera was er klaar voor, buitenbak vrij. Dus het perfecte recept voor leuke actiefoto's. Kom ik de stal binnen, ligt dat beest van mij languit vól in de mest te tukken. Je wilt niet weten hoe ze eruit zag
Nog wel een paar leuke plaatjes kunnen maken - tsja ze is gewoon leuk - maar dat ze er echt knap op staat, nee dat kan ik niet zeggen 

Hoop dat je morgen wat leuke actiefoto's kunt maken

Fijn dat Fjell z'n grote vriend weer terug is!
Ik had vanmiddag het weer mee - soort van zonnetje - camera was er klaar voor, buitenbak vrij. Dus het perfecte recept voor leuke actiefoto's. Kom ik de stal binnen, ligt dat beest van mij languit vól in de mest te tukken. Je wilt niet weten hoe ze eruit zag

Hahaha, wat een figuur he
.
Ik zal eens kijken of ik er wat actie foto's uit krijg
. Laten we het hopen
.

Ik zal eens kijken of ik er wat actie foto's uit krijg

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Vast wel

Nou zo vies was Farkentje dus

Maar op de één of andere manier weet ze precíes welke kop ze moet trekken om het weer goed te maken

Nou zo vies was Farkentje dus

Maar op de één of andere manier weet ze precíes welke kop ze moet trekken om het weer goed te maken

Oooooooo 
Wat een varkentje
.
Die 2e foto is wel lief!

Wat een varkentje

Die 2e foto is wel lief!

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

vieze Finnea. Ik merk dat Fatoush zich ook wat beter voelt, hij rolt weer, maanden niet gedaan. Hij ziet er soms net zo uit als Finnea. Wel een prachtkop heeft ze. En oh....wat ben ik jaloers op je manen. Ik kan wel janken om Fatoush zijn manen, hier is geen redden meer aan. Ik denk toch dat hij schuurt.
Hij stond vanmiddag weer zo mooi met Apollo van 30 te spelen, wat een geweldig gezicht, steigeren, achter elkaar aan zitten, prachtig om te zien.
Zijn manen, ze zijn niet lang, alleen erg slap

Denk dat ik morgen alles eraf knip
Hij stond vanmiddag weer zo mooi met Apollo van 30 te spelen, wat een geweldig gezicht, steigeren, achter elkaar aan zitten, prachtig om te zien.
Zijn manen, ze zijn niet lang, alleen erg slap

Denk dat ik morgen alles eraf knip
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Dit is echt koep puinhoop lekker eraf halen en een nieuwe start maken.
http://www.fjorkahoeve.nl
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik ben ook helemaal verliefd op die kop van haar, zit zoveel expressie in!! 
Jemig Fatoush z'n manen zien er idd. niet best uit, die heeft duidelijk het schuren ontdekt
Lekker kort knippen en dan groeien de haren hopelijk wat mooier terug
Maar super om te horen dat ie zo lekker in z'n vel zit, hopen dat het zo blijft!!

Jemig Fatoush z'n manen zien er idd. niet best uit, die heeft duidelijk het schuren ontdekt

Oeh de manen van Fatoush zie ik idd niet meer goed komen zonder ze af te knippen idd. Maar als het een troost mag zijn, Hay heeft ook een periode gehad dat zijn manen vréselijk waren, ze stonden alle kanten op, maar niet omhoog. Na het afscheren zijn ze perfect terug omhoog gegroeid, nu hou ik ze goed bij en dagelijks spuit ik ze nat met een plantenspuit en kam ze even omhoog.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Bij Fatoush krijg in inderdaad scheerneigingen
het schuren van de foto's te zien vind ik wel meevallen, eerder die (veel te bekende) dunne manenbos
Paar keer goed kort knippen zodat de haren steviger worden en goed bijhouden.

Geluk is de vrucht van intens werk
Oei, die manen van Fatoush. Als je ze goed kort knipt, komt er vast een mooie manenkam voor terug.
Fenna's manen zijn ook een drama. Ze heeft een heel stuk wit weggeschuurd.
Gisteren is ze naar de smid geweest. Ik kreeg een compliment omdat ze zo braaf was.
Als veulen had ze een steil hoefje, maar daar is gelukkig niks meer van te zien.
Fenna's manen zijn ook een drama. Ze heeft een heel stuk wit weggeschuurd.
Gisteren is ze naar de smid geweest. Ik kreeg een compliment omdat ze zo braaf was.

Als veulen had ze een steil hoefje, maar daar is gelukkig niks meer van te zien.
Odette&Fenna
Die dunne manen van Fatoush, zou dat kunnen komen van de medicijnen? Hoor je bij mensen ook wel es... Schoot me zo te binnen. Hopelijk kun je er gauw wat mee.
Freyr is inmiddels weer thuis, samen met z'n maatje Floranth! Ik was vorige week bij hem geweest met de DA voor de enting en daar in het natuurland was het zo vreselijk nat! 's Avonds met eigenaar van Floranth gebeld en overlegd dat ze op korte termijn weer naar ons toe zouden komen. Belden ze de volgende avond al op
Vanmiddag een stukje land voor ze afgezet. Nog nieuwe paaltje gehaald, van die platte kunststoffen, waar meerdere linten door kunnen. Rest van het stek ook even bijlangs en ze hebben een mooi stukje nu. Lekker gras en een stuk droger. Even laten wennen en dan wil ik ze toch bij Pasja en Mickey in 't land zetten. Helaas nog geen foto's, die hoop ik morgen te maken.
Freyr is inmiddels weer thuis, samen met z'n maatje Floranth! Ik was vorige week bij hem geweest met de DA voor de enting en daar in het natuurland was het zo vreselijk nat! 's Avonds met eigenaar van Floranth gebeld en overlegd dat ze op korte termijn weer naar ons toe zouden komen. Belden ze de volgende avond al op

Vanmiddag een stukje land voor ze afgezet. Nog nieuwe paaltje gehaald, van die platte kunststoffen, waar meerdere linten door kunnen. Rest van het stek ook even bijlangs en ze hebben een mooi stukje nu. Lekker gras en een stuk droger. Even laten wennen en dan wil ik ze toch bij Pasja en Mickey in 't land zetten. Helaas nog geen foto's, die hoop ik morgen te maken.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
@ Tass; wat fijn dat het verhuizen goed is gelukt. zag net al foto's van suzanne waar die van jou ook op stonden, gaaf plekje!
@ Reinou; wat een lekker varkentje heb je! Die van mijn ligt steeds met dr rechterkant van dr hoofd in de stront, hmm Lekker!
De tweede foto is inderdaad wel heel gaaf!
@ Ivonne; Ik zat inderdaad ook misschien aan de medicatie te denken, maar daarvoor was het natuurlijk ook al. Misschien speelt het mee dat hij gewoon helemaal niet in zijn vel zat en daardoor zijn energie die hij had in zijn lichaam moest stoppen en zijn manen daardoor zwak werden?
In ieder geval erg zonde, afknippen lijkt mij ook het beste..
Gisteren rondje gedaan met Faira, maar oh wat merk je bij haar goed dat het winter is geworden in haar kuren!
Steeds proberen te happen en zodra je dan naar dr kijkt draaid ze snel en ontschuldig weg, zo goed weet ze dat ze fout zit!
Tijdens het rondje lopen had Swen(me vriend) haar deze keer vast, ze stijgerde 1 keer héél hoog & probeerde nog een sprintje te nemen!
De herfst in dr kop, moet ze maar snel afleren!
Verder langs de provinciale weg gelopen, dat ging dus weer super!
@ Reinou; wat een lekker varkentje heb je! Die van mijn ligt steeds met dr rechterkant van dr hoofd in de stront, hmm Lekker!

@ Ivonne; Ik zat inderdaad ook misschien aan de medicatie te denken, maar daarvoor was het natuurlijk ook al. Misschien speelt het mee dat hij gewoon helemaal niet in zijn vel zat en daardoor zijn energie die hij had in zijn lichaam moest stoppen en zijn manen daardoor zwak werden?
In ieder geval erg zonde, afknippen lijkt mij ook het beste..
Gisteren rondje gedaan met Faira, maar oh wat merk je bij haar goed dat het winter is geworden in haar kuren!
Steeds proberen te happen en zodra je dan naar dr kijkt draaid ze snel en ontschuldig weg, zo goed weet ze dat ze fout zit!

Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Wolkj wat een boef
.
Ja ik ben echt blij met mij plekje

Ja ik ben echt blij met mij plekje

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

denk wel dat de medicijnen en het niet fit voelen invloed hebben op zijn manen. Ik ga ze straks afknippen. Hij voelt zich weer een stuk fitter, dat merk ik aan alles
Hij speelt met Apollo of het een lieve lust is en hij rolt weer. Heb weer een varkentje op stal 's avonds. Volgens rolt een paard dat zich niet fit voelt niet. Of het spelen en rennen met Apollo nou zo goed voor hem is weet ik niet, maar dan duurt het herstel maar iets langer, we zijn nu toch al een jaar bezig. Een happy horse is ook héél wat waard!
Fatoush met opa Apollo van 30 aan het spelen

Prachtkop, wat ben ik verliefd op dit beest

Fatoush met opa Apollo van 30 aan het spelen

Prachtkop, wat ben ik verliefd op dit beest

Baranna 13-5-2006
wolkj schreef: Gisteren rondje gedaan met Faira, maar oh wat merk je bij haar goed dat het winter is geworden in haar kuren!
Steeds proberen te happen en zodra je dan naar dr kijkt draaid ze snel en ontschuldig weg, zo goed weet ze dat ze fout zit!Tijdens het rondje lopen had Swen(me vriend) haar deze keer vast, ze stijgerde 1 keer héél hoog & probeerde nog een sprintje te nemen!
De herfst in dr kop, moet ze maar snel afleren!
Vandaag was ze dus weer super braaf, hoe veranderlijk kan een paard zijn!

Commando's stappen en draf deed ze vandaag prima,, en niks geen happen, stijgeren of ervandoor glippen !

Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)