Hier alle weetjes over onze G-tjes!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Annemarie

Re: Hier alle weetjes over onze G-tjes!

Bericht door Annemarie » vr 01 okt 2010, 20:30

@mls: jullie hebben dat spannende al gehad. Ik vind het ook super spannend en ik hoef maar een kippe-eindje rijden.

@Charret en Daphne: succes morgen. Benieuwd hoe de boys het zullen vinden.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 02 okt 2010, 08:25

Volgens mij slaat Guuske een fase over en gaat hij direct voor het jaarling zijn. Wow, wat is die al groot zeg.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » za 02 okt 2010, 17:37

Nou Draak en Guus staan samen. De reis ging voor ons helemaal goed. Dragan was rustig en heeft nog 1 keer gehinnikt ofzo.
Dragan had binnen 5 min. gezelschap van Guus en vanaf dat moment was het stel klitteband. De KWPNer die er een kwatier later bij kwam was niks aan :=
Dus daarom ging ik met een goed hart weg. Maar ik vond het echt hartverscheurend om ze uit elkaar te halen zeg. Bah ik voelde me niet fijn.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 04 okt 2010, 18:10

Fijn dat Dragan en Guus het zo goed met elkaar kunnen vinden! Kan me voorstellen dat het je even aan het hart gaat, maar je merkt snel genoeg de voordelen. Lekker weer met Alies aan het werk, zonder je om het veulen te hoeven bekommeren, heerlijk toch? Heb wat Woudina betreft ook alweer zin in die periode :)

Gwynna heeft de nieuwe modetrend op fjordenveulengebied uitgevonden. Lichtgevende kroonranden op donkere sokjes _O- :')
Afbeelding

Afbeelding
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Jilly

Bericht door Jilly » ma 04 okt 2010, 18:11

Apart zicht zo! Lichtgevende sokken kende ik al, maar lichtgevende kroonranden nog niet haha.
Die benen zijn eigenlijk écht wel snel verhaard he.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
wolkj

Bericht door wolkj » ma 04 okt 2010, 18:12

Haha, wat leuk bij Gwynna dat randje! ;) en wat is het daar boven zwart! dacht eerst dat het modder was ! ;)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Charret

Bericht door Charret » ma 04 okt 2010, 20:11

Super lief Reinou :))

Ik reed Alies alweer vollop hoor. Dus daar had ik geen last van. Ik mis hem wel :j
Alies zoekt hem ook. Ieder poepje onderweg wil ze even aan ruiken en ze kijkt de wei echt over. Op zoek, maar niet heel onrustig. Soms een hinnik. Haar uier gaat ook aardig. Wel vol, maar met bewegen minder. Geen harde schijven erin o.i.d.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » ma 04 okt 2010, 20:15

Shadow is het tegenovergestelde van Alies. Die heeft echt nog geen 1 keerr gehinnikt of gezocht, zo bizar. De mede stalgenoten hadden niet eens in de gaten dat Guussie al weg was..... Ik vond het ook superfijn dat Guus en Dragan het gelijk goed konden vinden. Voor Guus ging de reis iets minder soepel en was bij aankomst wat onder de indruk van alles. Dragan nam hem gelijk op sleeptouw en al gauw was het dikke mik!

Shadow dr uier was gister echt een kanonskogel trouwens, vandaag nog wel gevuld, maar geen spanning meer op.
Laatst gewijzigd door Daphne_65 op ma 04 okt 2010, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
claudia

Bericht door claudia » ma 04 okt 2010, 20:21

Guuske bij mij heeft zijn maatje in Fayah gevonden.

8 hoefjes op 1 buik om het zo maar te zeggen.
Ook met voeren heel makkelijk.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 05 okt 2010, 05:38

nou, wat fijn claudia! echt genieten dus!

Gélines boogje gisteren bijgeknipt. Eerst liet ze keurig haar halster omdoen, liep rustig mee, totdat ze merkte dat lynda niet meeging naar stal. In de rem... Ze was stapje voor stapje over te halen. Toch besloten haar op een droog stukje van de wei te knippen. Het moet geen geruzie worden. Bij elke knip begon ze flink te schudden haha jeuk? gek gevoel!
wormenspuitje gehad, eerst lynda om het goede voorbeeld te geven. Daarna Géline. Die was zo nieuwsgierig dat ze de spuit zelf al in dem ond nam. mooi zo spuiten slikken weg.

Géline voor het eerst alleen gelaten zo'n 45 minuten. Lynda met de huifkar meegenomen. Die had haar aandacht voor de huifkar die was blij dus leek het zo te vergeten. Ik had meer tegenstand verwacht.
Bij terugkomst leek Géline heel rustig aan te komen lopen vanuit de wei. Maar bij stal aangekomen stond ze al te wachten en was toch aardig nat. We hebben haar niet gehoord, niks geen geroep, maar volgens mijn man was ze toch wel onrustig geweest. Het is ook wel wat. eerst je mama kwijt geraakt 3 weken geleden en dan je pleegmama? Ze likte Lynda overal bij terugkomst. helemaal opgelucht.. Tja ook dat moeten we leren...
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » vr 08 okt 2010, 19:26

@Reinou; wat apart zeg, maar het staat wel heel erg leuk :j

Garfield heeft sinds woensdag een boogje...althans....een soort van :') O:)
Afbeelding

Toch nog een vreemd kleurtje gespot :o
Tis maar net hoe je ertegen aankijkt.
AfbeeldingAfbeelding
Lief met de baasjes :+:
AfbeeldingAfbeelding

Nog drinkend bij moeders, al heb ik uit een reactie begrpen dat hij sinds vandaag is afgespeend
Afbeelding
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
claudia

Bericht door claudia » vr 08 okt 2010, 19:29

Het is maar net hoe je er tegen kijkt idd.

Op de eerste foto is het echt heel licht en op de tweede is het juist weer donker.
Ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien als hij groot is
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » vr 08 okt 2010, 19:37

Als je goed kijkt op de foto's kun je ook de streep bij Rubis ontdekken.
Mag peter straks toch een 2 lagen boogje gaan knippen _O-
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Esther

Bericht door Esther » vr 08 okt 2010, 19:49

Twee laagjes vind ik nog niet echt mooi bij Rubis, is het verschil net te klein voor..
Heb Garfield ook nog gezien vandaag, hij staat nu met lotgenoten in een loopstal, hihi..
Was wel even puzzelen wie nu wie was.. Maar het was Gydo die de leuter van Geo wel erg lekker vond smaken, hihi.. Verder kon ik Gerdie, Geesje en Giene ontwaren. Maar wie was dan de laatste?? Annabel bracht het antwoord, Ganke. Tja die had ik ook nog niet echt gezien, wel een opvallend mooi hoofdje!!
Maar wel een mooi clubje zo.

Digai mag nog steeds lekker melk drinken, die heeft nog steeds geluk wat dat betreft..
Zag hem gisteren tussen de achterbenen van Jeskim door drinken, tja.. Zelf weten..
Vervolgens ging hij wat anders doen en even later kwam hij terug voor nog een slokje.. Had hij toch even niet door dat hij nu zijn hoofd tussen de achterbenen van Tea stak, oeps.. Ik dacht nog, nou die gaat me daar een flinke lel krijgen, Tea ondertussen een beetje kennende.. Maar viel mee, ze schudde even met haar kont en dat was het.. Blijkbaar vindt ze de kleine man toch wel een beetje leuk. Hij mag trouwens ook best met haar meeëten hoor, geen probleem..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 09 okt 2010, 20:29

Gjendra had vannacht besloten dat ze wel op kamers kon O:) . Bij de shetten 8)7 8)7 . Ze is waarschijnlijk eerst achter door de draad gegaan het hoge gras in. En toen in het donker al rennend door de afscheiding van het stukje van de shetten met het hoge gras gegaan. In totaal 3 afrasteringen van prikpalen en lint tegen de vlakte, Gjendra bij de shetten in en de shetten in het hoge gras! :o Lekkere puinhoop als je 's morgens op tijd staat. Eerst Gjendra terug geloodst. Dat was simpel. Toen draad gefixt. Shetten teruggedreven en die draad gefixt. Gjendra was bekaf :Z . Nis en Anka gingen direct gras vreten toen ik gras bij gaf maar Gjendra plofte in de wei neer om te slapen. Die had uiteraard ook al genoeg gevreten.

Ga ik naar huis en daarna direct door naar Overijssel, dagje fietsen. Ik ben er nog niet, SMS dat Gjendra er weer uit is. Die was dus al weer uitgeslapen Ik zeg laat maar lopen, vang haar vanavond wel. Maar vanavond was ze al terug. Ik zei vandaag al tegen Wilfred, ze gaat vast terug als ze dorst krijgt :)* . Hoop niet dat dit een gewoonte wordt :n .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 09 okt 2010, 20:46

ben blij dat glamour veel respect heeft voor het stroom :))
die loopt vanaf donderdagochtend al bij de mini's en mama loopt bij de grote paarden
ze loopt nog steeds te hinniken, maar is wel rustig verder....

heb gemail of ze haar evt eerder op kunnen halen dan begin dec, zou voor mij makkelijker zijn qua indeling van de paarden, ze gingen even kijken hoe of wat :D

leuke foto's janine!!!! maarre rode fjordjes hebben toch ook gewoon een 'rode' aalstreep? dus is toch niet gek dat er een streep doorheen loopt? of wel?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 10 okt 2010, 07:05

Wat een leuke foto´s Janine! Wat ee n boefje Annemarie!

Ik ben gisteren bij Guus en Dragan wezen kijken hoe ze doen in de opfok! In een woord Super! Ze staan met 9 warmbloedveulens, maar hun zijn echt jut en jul. Ze doen alles samen. Toen de schuif open ging ging alles naar buiten, maar Guus en Dragan kwamen buiten gelijk naar de draad toe om te neuzen met mij. Ze doen het heel erg goed. Het zijn ieders favorietjes, omdat ze zo mak zijn en alles.

Hier 2 foto´s van die 2
Afbeelding
Afbeelding
D-Gaefur (DrafurxInco)
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 10 okt 2010, 07:21

Leuk dat ze zo naar elkaar toe trekken.
Waar staan ze precies?
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 10 okt 2010, 09:22

Ze staan in Middelharnis, bij paardenopfokgo.
D-Gaefur (DrafurxInco)
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 10 okt 2010, 09:59

Cindy+Uniek schreef:ben blij dat glamour veel respect heeft voor het stroom :))
Gjendra doorgaans ook wel hoor. Nog nooit problemen gehad tot nu. Acuu was wel wat zwakker al dus misschien kwam het daardoor maar zal kijken of ik de draden even goed kan doormeten. Of ze is geschrokken en in de draad gekomen, kan ook natuurlijk, was er niet bij.

Gjendra heeft een buurvrouw op visite gehad met klein meisje. Ze heeft zich keurig gedragen. Geen kleine meisjes haren en vingers afgebeten, geen voorbeen uitgestoken en geen teentjes geplet. Nou doet ze dit soort dingen noooit, maar wat is een veulen dan groot al bij zo'n dreumes van 3. Wel interessant zo'n mini-mens vond Gjendra :)) . Die bleef om de kleine heen cirkelen. Vind het toch altijd wel eng. Nou is zij Fjorden gewend want haar vader was een bekende fjordenfokker maar toch.
Plaats reactie