Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Mrln_
Contacteer:

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Mrln_ » di 17 aug 2010, 13:45

Dat is best snel! Waar heb je dat besteld?
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 17 aug 2010, 16:11

even bijgelezen na mijn laatste berichtje.

Jij hebt een lekker druk weekend gehad Anouska, maar zo te lezen ook heel erg gezellig

Sofie wat fijn dat je iemand gevonden hebt die je gaat helpen met de paarden, nou alleen nog even de gebruiksaanwijzingen onder de knie krijgen voor Katrien :D

Lekker hoor er even tussenuit Annalynn

Marleen toch wel spannend he zo'n keuring? Ben benieuwd hoe het gaat met Benthe

Ik ben ook benieuwd naar Sterre

Hier vandaan weinig nieuws, paarden hebben even luilekkerland. Maar ik heb nu voor een groot deel mijn eigen rooster weer, dus als het weer even meewerkt morgen en donderdag dan is het gedaan met hun rust }-) Nouja morgen eerst eens samen met een weidegenoot poep gaan ruimen, de boer zou regelmatig slepen, maar dat is tot op heden niet gebeurd. Wij lopen ons er beiden aan te ergeren, dus we gaan nu maar eens zelf in actie komen. Waarschijnlijk gaat de wei dan in 2en, wij met onze 5 paarden op het voorste stuk, wat we dan dus ook schoon gaan houden en de andere (die blijkbaar het nut van poep ruimen niet zien) mogen dan het achterste stuk met hun 3 paarden. Houden wij in ieder geval een schoon deel voor die van ons.
Voordeel is dan ook dat Exel verlost is van zijn "knotjeskwelgeest", grrr ik heb nog nooit zo'n hekel aan een paard gehad zeg. Dat beest loopt bij Exel echt op z'n hakken om hem te drijven -:(-
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » di 17 aug 2010, 19:21

Bij de paardendrogist Marleen. Incl. verzendkosten €17,20 voor de grote fles.

Het zou lekker zijn als Exel van zijn geest verlost wordt!

Wilde Bjørn vanavond longeren met longeerhulp, had dat ding nog om mijn nek hangen, krijgt hij de dolle 10 minuten. Jeetje wat een mafkees zeg! Gleed alle kanten uit, immiteerde herten en rodeopaarden. Heb de longeerhulp er maar niet aangedaan. Na het uit stappen met beenbescherming en al op de binnen wasplaats gezet. Meteen alles weer schoon :D. Morgen de staart maar eens wassen en knippen, van het weekend de manen, is dat al klaar voor de keuring.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » di 17 aug 2010, 20:00

ja hoop in elk geval dat het een blijvertje is
ze doet het wel goed op zich, juist Githa doet gewoon zo puur uit deugnieterij, zet er een klein kind op en ze is een lammetje, maar eens ze voelt dat je kunt rijden, wordt je getest
bij Jalenka is dat ook zo, maar dan nog niet met het rijden. die wilt haar soms 2 keer zo groot tonen dan ze is om te imponeren en aandacht te krijgen. Tof hoor als je ze dan naar stal probeert te leiden, is ze ook nog eens 2 keer zo moeilijk tegen te houden.

is voor ons wel tof om een een andere ruiter ermee bezig te zien. is wel minder als je dan de trukendoos ziet open gaan _-:(
weet zo, morgen komt Githa met nog een neiuwe
Bailey

Bericht door Bailey » di 17 aug 2010, 20:40

al jullie geduim heeft geholpen dames! Ik ben geslaagd!! *o/*
Anouska

Bericht door Anouska » di 17 aug 2010, 20:54

*o/* *o/* Super Sterre, GEFELICITEERD! *o/* *o/* *o/*

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 18 aug 2010, 06:12

JEEHHJJ! Gefeliciteerd!! Wat zal er een last van je schouders af zijn gevallen nu! Geniet er maar lekker van!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 18 aug 2010, 08:26

*o/* *o/* *o/* :# :#
Sterre gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd!!!

Super joh! +:)+

Wat ga je nu doen? Aan het werk? Andere studie?
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 18 aug 2010, 09:05

@Sofie: als jouw nieuwe bijrijdster een paar keer goed reageert op die truken dan is het snel afgelopen hoor.

En Sterre: GEFELICITEERD *o/* *o/* *o/*
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Elvina

Bericht door Elvina » wo 18 aug 2010, 12:20

*o/* Gefeliciteerd Sterre! *o/* Geniet er van!!

Ik heb minder leuk nieuws want mag zelf voorlopig niet rijden |( Ben bij de fysio geweest voor m'n rug en het was beter als ik dan voorlopig even niet zou paardrijden om het niet te forceren.. Heb verder ook niemand die d'r even tijdelijk kan rijden..

Vanmorgen heb ik wel even gereden met los teugeltje. Maar mevrouw had d'r kuren want ze wilde geen volte maken en ging echt keihard en plat door de bochten. Gleed er bijna vanaf :P Maar goed dat heeft ze geweten ~~}>
En de hoefsmid is vanmorgen weer geweest.. Mevrouw had er nu aan de voorkant een ijzer af liggen -:(-
Anouska

Bericht door Anouska » wo 18 aug 2010, 12:35

He gatver Tessa! Hopen dat je rug snel weer beter is. Dat wordt dus met longeren flink aan het werk zetten. Wat doet Beauty toch met die ijzers :P?

Hier lag het boekje voor de keuring in de bus, meteen formulier wat erbij zat maar ingevuld.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 18 aug 2010, 12:44

Tessa, wat vervelend..misschien wat lange lijnen werk gaan doen?

Anous, niet vergeten he? haha net als ik op de keuring..leuk dat belangrijke formulier op de keukentafel laten liggen..pfff...

Marleen, heb je nog plaatjes van Vlie toen ik er was?
Elvina

Bericht door Elvina » wo 18 aug 2010, 17:08

Ja gewoon lekker grondwerken en longeren en stalgenootje wil af en toe wel een keer rijden. En denk dat ik me er ook niet echt aan ga houden :P Beetje rustig aan doen misschien :P

M'n nieuwe halster was binnen! Dus ik weer terug naar stal om te passen en foo's voor jullie maken ;) Ze bleef natuurlijk niet staan en kwam steeds naar me toe gelopen..

Heel charmant..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bailey

Bericht door Bailey » wo 18 aug 2010, 18:18

Dankjulliewel! Inderdaad, er is een enorme last van mijn schouders afgevallen... Ben zo blij nu!!

Vandaag weer op Bailey gereden. De laatste anderhalve week heb ik helemaal niet meer gereden, omdat hij enorm op mijn stemming en stress reageerde. Het werd echt té erg, hij liep steeds maar te klooien en te drammen. Zo niet Bailey... Had al het vermoeden dat het aan mij lag en niet aan hem, had ik duidelijk gelijk in. Heb gewoon een gevoelig peerd ;)
Vandaag begrepen we elkaar gewoon weer, ik voelde me helemaal top en Bailey heeft zo heerlijk gelopen! Hij heeft letterlijk geen stap verkeerd gezet.
Zo ken ik hem weer, als het paardje waarmee het voelt alsof alles als vanzelf gaat, mijn lieve Bailey-vriendje :D (roze wolk alert)

@Tessa: tof zeg dat paars!
Wel balen dat je nu even niet kan rijden... doe je wel voorzichtig met je rug als je het stiekem toch gaat doen? Snel weer beter worden hoor.

@Sofie: wat jij beschrijft van Githa (zet er een kind op en het is goed, maar doe alsof je een beetje kan rijden en de trukendoos gaat open) klinkt zo herkenbaar! Bailey's moeder was vroeger precies zo.
Keandra

Bericht door Keandra » wo 18 aug 2010, 18:32

sterre gefeliciteerd

en vandaag is dus terug de trukendoos open gegaan
niet bij mij, maar weer bij Katrien _-:(
ze had Githa wel snel genoeg terug onder controle, ze kon telkens maar 1 voet verkeerd zetten, dus denk nog enkele weken trukendoos en dat ze dan vertrokken zijn O:)
Anouska

Bericht door Anouska » wo 18 aug 2010, 20:45

Gaaf halster Tessa! Is dat zo'n gewoon touwhalster?

Super dat Bailey weer gewoon vertouwd met je om ging vandaag. Bjørn reageert ook zo sterk op mijn gemoedstoestand. Vandaar dat ik morgen al het knipwerk voor de keuring ga doen, staart en manen, voordat de zenuwen en stress toe gaan slaan. Dat zal van het weekend wel gaan gebeuren.

Jammer voor Githa dat Katrien de trucendoos al aardig door heeft Sofie.

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » do 19 aug 2010, 04:52

Dit is een cross rope briddle :) Hij zit onder de kin gekruisd en met 2 lussen zodat je net wat meer te vertellen hebt.

Leuk he fjorden met een trukendoos :D

Super dat Bailey het weer zo goed deed! Kom snel weer een keer bij jullie kijken hoor ;) (zonder Beauty dan hihi)

Succes met knippen Anouska! Wel foto maken he!
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 19 aug 2010, 07:41

Tessa, kijk alsjeblieft uit met die rug hoor, ga het niet forceren. Gaaf halster heb je uitgekozen :))

Sterre, leuk he zo'n gevoelig paard? Exel wordt ook zo'n dramdoos als ik niet goed in mijn vel zit, terwijl Vera dan juist hartstikke lief en braaf is

Anouska, heel verstandig dat je nu alles gaat doen en niet op het laatste moment, ik was bij Exel z'n baard vergeten, dus nog even snel 2 dagen voor de keuring die baard doen. Nou dat werkte niet he? Dan krijgen we dus echt ruzie -:(-

Hier is alles weer in redelijk normale doen qua werk, gisteren mijn vrije dag besteed aan het huishouden en straks worden Jut en Jul weer eens aan het werk gezet, vakantie heeft lang genoeg geduurd, zeker voor Vera. ~~}> Exel heeft tussendoor nog gelopen met het jubileum en in aanloop tot het jubileum, maar ik denk dat Vera al 2,5 week vakantie loopt te vieren. Het is hier gelukkig ook droog, dus straks een ff een ritje naar het park maken met madam.

Anouska

Bericht door Anouska » do 19 aug 2010, 08:31

Dus toch iets anders Tessa.

De baard is een goede Clau, heb alleen geen verlengsnoer thuis en op stal. Heb hem voor een tijdje terug al geschoren maar groeit zo snel aan dat ik nog een keer mag. Wilfred haalt uit het werk verlengsnoer op en morgen doe ik de baard nog een keer.

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 19 aug 2010, 13:57

handig he zo'n forum? :D

Mensen ik zit met een probleem, ik begin langzaam 1 paard bij ons in de wei echt te haten. Ik ben een enorme dierenvriend, maar dit paard zou ik het liefst persoonlijk bij de Mora fabriek afleveren -:(-
1,5 maand geleden is er dus een knotjesapparaat bij gekomen, in het begin had ik vreselijk medelijden met hem, want hij werd door de 7 andere behoorlijk te grazen genomen. Exel was eigenlijk de enige die hem "onder z'n hoede" nam, Exel is ook een allemansvriend en blijkbaar vond hij het ook zielig.
Maar nou komt het, dat paard is ineens omgeslagen als een blad van een boom en is nu meneer de directeur van het weiland. Op zich heb ik daar helemaal geen probleem mee, er is in elke kudde een leider. Maar wat ik dus niet uit kan staan is dat hij Exel zo opdrijft dat ie echt op de hakken van Exel gaat lopen en hij heeft voorijzers, straks heb ik paard met kapotte hakken of pezen :( Ik durf Exel amper meer de wei uit te halen, want als ie dan terug komt krijgt ie het te verduren bij die k*t knol -:(-
Nogmaals een leider in een kudde heb je altijd, maar deze gaat wel extreem ver, daarstraks zat ik even te kijken vanuit mijn auto, de Haflingermerrie wilde gaan drinken en hij jaagt haar bijna de sloot in. Exel z'n rug zit onder de bijtplekken, echt ik kan dat beest wel wurgen.
Ik ben in staat om die 2 van mij apart te gaan zetten, maarja dan ontneem ik ze ook hun vriendjes en vriendinnetjes waar ze wel goed mee overweg kunnen. Tegenover Vera gedraagt ie zich nog wel, maar Exel is echt zijn p*spaaltje :?

Plaats reactie