Het mini fjorden topic!
- Cindy+Uniek
Re: Het mini fjorden topic!
wat een gave die perlino!!!
ik zal eens in het papier van haar kijken, maar idd zegt ook niet alles
wallie is vast gelegd op papier als bruinbont, terwijl die toch echt zwartbont is....
arie noemde ze in het papier roodbont (maar ergens anders noemen ze dat weer gewoon bruinbont of vosbont)
ik zal eens in het papier van haar kijken, maar idd zegt ook niet alles
wallie is vast gelegd op papier als bruinbont, terwijl die toch echt zwartbont is....
arie noemde ze in het papier roodbont (maar ergens anders noemen ze dat weer gewoon bruinbont of vosbont)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Bij het NMPRS gaat de kwaliteit erg achteruit vind ik het was zeker om te huilen de laatste hengsten keuring iedereen denk dat als hij een hengst heeft hem wel kan laten goedkeuren.
Aangezien als een hengst veterinair in orde is mag je er mee dekken maar dan de rest nog, ik heb een amerikaanse hengst gezien die veterinair in orde was maar de beweging was zeer slecht dus deze hengst kreeg geen premie maar wel vragen ze voor deze hengst 450 euro dekgeld en voor AMHA 750 dit is echt te gek voor woorden.
Ik heb zelf een goedgekeurde hengst die 2x een 1e premie heeft behaald alleen afgelopen keer wilde hij zich niet laten zien dus een 2e premie maar het scheelde weinig.
Als je echt goed wil fokken moet je een hengst zoeken met een 1e of 2e premie en de nakomelingen bekijken dat is ook belangrijk, mijn hengst heeft 4 nakomelingen laten zien 2x 1e en 2x 2e premie aan kop dus hij heeft zich wel bewezen.
Succes ermee.
Aangezien als een hengst veterinair in orde is mag je er mee dekken maar dan de rest nog, ik heb een amerikaanse hengst gezien die veterinair in orde was maar de beweging was zeer slecht dus deze hengst kreeg geen premie maar wel vragen ze voor deze hengst 450 euro dekgeld en voor AMHA 750 dit is echt te gek voor woorden.
Ik heb zelf een goedgekeurde hengst die 2x een 1e premie heeft behaald alleen afgelopen keer wilde hij zich niet laten zien dus een 2e premie maar het scheelde weinig.
Als je echt goed wil fokken moet je een hengst zoeken met een 1e of 2e premie en de nakomelingen bekijken dat is ook belangrijk, mijn hengst heeft 4 nakomelingen laten zien 2x 1e en 2x 2e premie aan kop dus hij heeft zich wel bewezen.
Succes ermee.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- Cindy+Uniek
doortje

jammer van het halster wat ze daar om heeft gehad

vond het trouwens een heel aardig (nog vrij jong) stel!
goed voor de paarden
fokken voornamelijk kwpn'ers en new forest en pensionstal
kleintjes gingen er nu allemaal uit

jammer van het halster wat ze daar om heeft gehad

vond het trouwens een heel aardig (nog vrij jong) stel!
goed voor de paarden

fokken voornamelijk kwpn'ers en new forest en pensionstal
kleintjes gingen er nu allemaal uit

Schatje zeg, maar ze gaat nog wel een beetje groeien , wat is ze nog overbouwd.
Hoe groot denk je dat ze nu is?
Staat ze nu bij jou?
Hoe groot denk je dat ze nu is?
Staat ze nu bij jou?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- Cindy+Uniek
ja we hebben haar onverwachts gister al opgehaald!
uhm ik heb geen idee volgens mij stond er 75 cm in de adv?!
bertus is iig groter! (en is trouwens erg lief voor haar hij rook aan achterste, zij gaf flinke mep en klaar)
het is een heel lief en nuchter diertje! dj rende gister even achter haar aan en 2 tellen later stonden ze hooi te eten, ze keek nergens van op of om
uhm ik heb geen idee volgens mij stond er 75 cm in de adv?!
bertus is iig groter! (en is trouwens erg lief voor haar hij rook aan achterste, zij gaf flinke mep en klaar)
het is een heel lief en nuchter diertje! dj rende gister even achter haar aan en 2 tellen later stonden ze hooi te eten, ze keek nergens van op of om

- rocky&moby
die gaat inderdaad nog wel flink de lucht in zo te zien. Hoe oud is ze dit jaar?
- Cindy+Uniek
2, ze is van 2 mei 2008
- rocky&moby
oke nog een jonkie, lekker op de wei laten lopen een jaar of nog 2 jaar dan zal ze nog mooi wat groeien. Vind haar nu niet zo in verhouding maar dat kan nog prima als ze nu 2 is, storm was toen ook niet op ze best kwa bouw.
- rocky&moby

Storm toen hij 2 was, dit jaar gaan we nog eens naar de keuring maar ik verwacht geen beter resultaat. Storm heeft een amerikaanse papa dus valt hij onder de luxe klasse en daar loopt heel wat moois tussen natuurlijk.
* foto met dank aan marieke *
Schatje om te zien, ze moet nog aardig wat groeien heb zelf ook een 2 jarige en het zijn net nog jaarlingen.
Het waren zeker aardige mensen maar mijn pony moest nog even gauw bekapt worden en dat ging met veel geweld en daar hou ik niet zo van bij een jaarling, ze was ook niet benaderbaar in de stal ze ging alle kanten op naar mijn mening was er gewoon niks mee gedaan.
Ben zelf ook opzoek naar een fjoedernfleurtje maar dan in de gra kleur is niet makelijk te vinden in wat ik zoek de meeste zijn net shetlanders en dat zoek ik niet.
Het waren zeker aardige mensen maar mijn pony moest nog even gauw bekapt worden en dat ging met veel geweld en daar hou ik niet zo van bij een jaarling, ze was ook niet benaderbaar in de stal ze ging alle kanten op naar mijn mening was er gewoon niks mee gedaan.
Ben zelf ook opzoek naar een fjoedernfleurtje maar dan in de gra kleur is niet makelijk te vinden in wat ik zoek de meeste zijn net shetlanders en dat zoek ik niet.
- rocky&moby
helaas kan storm geen baby's krijgen foss. Ik weet wel een mooie nmprs ( 75% amha ) merrietje in die kleur te koop maar die is niet goedkoop.
Ik zoek er ook een spanmaatje bij maar dat is niet makkelijk de gra/grullo kleurige verschillen onderling erg of zijn indd shetten. En het moet toch net wat luxer zijn..
Ik zoek er ook een spanmaatje bij maar dat is niet makkelijk de gra/grullo kleurige verschillen onderling erg of zijn indd shetten. En het moet toch net wat luxer zijn..
Ik weet welke je bedoeld wel een leuk merrietje maar best prijzig, ik heb geen haast ooit loop ik er gewoon tegenaan.
O wat is Doortje schattig Cindy
, Ze ziet er nog wel jong uit. Ik zou ze toch nog niet bij Bertus durven te zetten.
Vanmiddag mijn eigen maar weer over laten halen door Marloes om met Kiki en Zowie terug naar stal te wandelen. Ze stond plots met die 2 bij mij voor de deur.
Was toch wel lekker zo'n wandeling in het zonnetje. En ze zijn zo braaf.

Vanmiddag mijn eigen maar weer over laten halen door Marloes om met Kiki en Zowie terug naar stal te wandelen. Ze stond plots met die 2 bij mij voor de deur.
Was toch wel lekker zo'n wandeling in het zonnetje. En ze zijn zo braaf.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Heb je dat hengstje ook gekocht Cindy? Ik zag je adv. op bokt.
- Cindy+Uniek
ja murphy en malaga zijn ook naar ons gekomen 

jeetje cindy hoeveel paardjes heb je nu eigenlijk.
Wel leuk, maar lijkt me zo veel werk om al die paarden te verzorgen en allemaal hun aandacht te geven, wel leuk dat je die andere twee ook hebt, vond vooral dat hengstje erg mooi.
Wel leuk, maar lijkt me zo veel werk om al die paarden te verzorgen en allemaal hun aandacht te geven, wel leuk dat je die andere twee ook hebt, vond vooral dat hengstje erg mooi.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ben benieuwd wat en vooral OF er wat uit gaat komen.
Een vriendinnetje van mij heeft haar (voskleurige) shet bij een 1 jarige (kleine maat) konik hengstje gezet.
Hij sprong er gisteren gelijk wel op, maar verloor zijn zaad naast de pony
Ben benieuwd of hij van de week raak gaat schieten!! En of er volgend jaar wat leuks uit gaat komen.
Het hengstje wordt waarschijnlijk volgende week of de week erna gecastereerd, dus het is maar een eenmalige kans.
Een vriendinnetje van mij heeft haar (voskleurige) shet bij een 1 jarige (kleine maat) konik hengstje gezet.
Hij sprong er gisteren gelijk wel op, maar verloor zijn zaad naast de pony

Ben benieuwd of hij van de week raak gaat schieten!! En of er volgend jaar wat leuks uit gaat komen.
Het hengstje wordt waarschijnlijk volgende week of de week erna gecastereerd, dus het is maar een eenmalige kans.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

wat spannend Ilona, maar uhh niet de slimste hengst he, om zijn kostbare goedje zo te verspillen hihi. 

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Hij is nog jong.... hahahaha was echt een stom gezicht. Hij wist zelf ook niet echt wat hem overkwam leek het wel 

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Op verzoek van TS een slotje.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013