Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door Ziggy » vr 11 feb 2011, 18:18

mensen ik ben de wanhoop nabij, vandaag trof ik bij Exel allemaal kale plekken in z'n hals aan en hij was ook weer als een gek aan het schuren, hij is dus weer besmet met die luizen. Ik word er gek van, ik wil zo graag weg daar, maar er is hier niks anders in de buurt waar ik heen kan en de wei is nog tot kniehoogte bagger |(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 11 feb 2011, 20:26

jee claudia, dat is waardeloos zo. Ik hoop dat je zo snel mogelijk een andere goede plek krijgt. Zal wel moeilijk worden ben ik bang, niemand zit te wachten op een paard met luizen. Ik leef met je mee. tis niks aan als je paarden niet lekker staan
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 11 feb 2011, 20:37

nee dat klopt, zolang hij luis heeft kan ik niet weg, maarja door niet weg te gaan komt hij ook niet van die luis af, dus ik zit gewoon klem |(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bailey

Bericht door Bailey » vr 11 feb 2011, 21:26

bah wat vervelend Clau. Echt een rotsituatie... hoop dat je de luizen toch onder controle kan krijgen, en dan zo snel mogelijk op naar een nieuw plekje!

Dapper Ivonne, om je twijfels op te schrijven. Zit je hier al langer mee? Als Raika, zoals je zegt, tevreden is met haar leventje zoals het is en jij het kunt opbrengen twee paarden te onderhouden hoeft het niet zo'n groot punt te zijn toch? Zo te horen zit er geen haast achter en hoef je niet nu een beslissing te maken, ik zou er heel rustig over nadenken en vooral geen overhaaste beslissingen nemen. Misschien is het leuk om uit te kijken naar een bijrijder voor haar, of zie je dat helemaal niet zitten?

Ik dacht dat ik weer 'n beetje beter was, maar vandaag toch weer ziek wakker geworden. Beetje jammer. Zit nu wat rond te lummelen op internet, webshops bezoeken waar ik heel erg hebberig van word :+
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 11 feb 2011, 21:35

sorry Yvonne ik heb helemaal niet op jou gereageerd :o

Ik vind het heel dapper dat je zo je twijfels kenbaar durft te maken. Ik wil me eigenlijk bij Sterre aansluiten, kan je het financieel aan? En is Rai gelukkig? Denk dat dat 2 hele belangrijke punten zijn

Sterre vervelend dat je maar niet op wilt knappen :(:)

Keandra

Bericht door Keandra » vr 11 feb 2011, 21:41

hier heb ik ook een zieke, Leslie
hij is niet om aan te spreken, moet 2 maal daags een prik in zijn bil krijgen met medicijnen
hij heeft geregeld koorts (tot 39°) en heeft veel braakneigingen

het is net alsof ik 3 kinderen heb _-:(

als ik ziek ben moet ik er maar voor zorgen dat het huishouden gerund wordt, maar als hij ziek wordt dan laat hij alles vallen, kan hij niks meer
fantastisch gewoon |o
Keandra

Bericht door Keandra » za 12 feb 2011, 13:09

fjordjes staan buiten, samen met men pa ze gaan buiten zetten
was een fiasco, Jalenka uit stal ontsnapt (men pa had de staldeur niet snel genoeg toegedaan)
dus uiteindelijk is een stalgenoot met Githa eerst naar de weide gegaan, ik volgde met Jalenka, maar dat is het slechtste dat je kan doen
jalenka Githa laten volgen, Jalenka moet eerst (daar gaan we dus op moeten trainen ~~}> >;) )

uiteindelijk was het een ware explosie, heb een paar mooie foto's kunnen nemen (vorige week was ik dat vergeten, geen camera mee, maar nu wel +:)+ )
ga vragen of Leslie de foto's strak op de pc kan zetten, hij is nog ziek

ze mogen tot morgen blijven buiten staan, is redelijk weer, heel warm (was deze ochtend al eventjes 16°)
dus dan kan ik ze morgen rustig binnen nemen en niet met veel gedram O:)
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 12 feb 2011, 14:06

lekker hoor Sofie dat ze buiten staan.

Ik ben bij een andere stal gaan kijken, zit een bak bij waar ze ook in los mogen, alleen moet je er dan wel bijblijven, dat is weer minder. Maar ik kan ze dan wel 's avonds beweging geven in de bak na mijn werk. Hier dus weer heel veel twijfel en denkwerk

!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » za 12 feb 2011, 14:53

Bah vieze rot luizen.. Dat is inderdaad wel flink balen!

Yvonne dat is inderdaad een moeilijke beslissing! Gewoon een tijdje goed over nadenken en dan komt de juiste beslissing wel. :)

Met Blossem gaat het hier allemaal wel weer oké. Ik weet niet of ik het al verteld had? (Lees veel mee maar typ niet zo veel...) Maar wij dachten dat er iets met blos haar achterhand was. Paar dagen gelongeert met pessoa en ging er woensdag weer een keer op even met mijn eigen zadel gereden en toen met die van josé en ik voelde echt verschil. Pernille heeft vrijdag op blos gereden en het ging heel goed! Gister heeft ze er ook opgereden dit keer ook met mijn zadel en blossem liep echt super netjes en heel braaf! :D Daarna zou pernille mij nog even helpen alleen ik was zo dom om geen cap op te zetten. Het rijden ging redelijk goed totdat een ander paard in de paddock opstond van het rollen en blossem dus vliegensvlug naar de andere kan ging := . Gelukkig ben ik niet op mijn hoofd gevallen maar alleen met me been tussen het bak hek gekomen. Maar dat leert een mens goed!..

Ik ben druk bezig met een filmpje van blossem maar dat stomme muziekje wil maar niet >;) ..

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Keandra

Bericht door Keandra » za 12 feb 2011, 16:31

de paardjes blijven tot maandag al zeker buiten staan *o/*
hun stal is keiproper en volgende week moet ik weer voor hooi gaan bevragen

nu kunnen ze hun ei kwijt
Bailey

Bericht door Bailey » za 12 feb 2011, 20:18

Fijn dat Blossem weer okee is! En jij hebt weer een wijze les over caps in the pocket zo te horen, gelukkig is alles goedgegaan. Geen last van je been?

Lekker Sofie, paardjes weer buiten:)

Bailey speelde voor moddermonster vandaag, gaf niet want ik ben toch nog niet helemaal beter en vond het wel prima om hem te longeren ipv te rijden.
Maar jeetje wat kan die meneer van mij praatjes hebben als hij energie teveel heeft, het was echt een grote machoparade. Nek erop, stoer doen, paar pogingen gedaan om mij te laten skieën en heel bijdehand naast me lopen hupsen. Grapjas.
Was echt even een sessie grenzen afbakenen en hem herinneren aan de regels, daarna was hij weer megabraaf en knuffelig alsof er niets was gebeurd ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 12 feb 2011, 20:25

Gelukkig is het weer goed met Blossem en ik zeg niks over die cap, want ik draag 'm ook nooit :o

Sofie heerlijk hoor de paardjes buiten

Bailey moest gewoon zijn energie kwijt :D

Ik heb met Vera samen een ritje gemaakt met Vera en Exel, zij op Exel en ik Vera. Het was heerlijk en Exel heeft me een aantal keer voor leugenaar uitgemaakt, want ik zei dat hij niet stil bleef staan, wat doet ie bij Vera? Juist, keurig netjes stilstaan, ik zeg dat hij altijd een beetje loopt te zwalken en dat ik nog weinig met hem heb gedaan qua dressuur, wat doet ie? Keurig netjes lopen en toen Vera een soort van slangenvolte maakte op een stil weggetje kreeg ze er gewoon stelling uit bij hem 8)7
Daarna allebei behandeld met een anti luizen spul en ze hebben slobber gehad van Vera, dus was een heerlijk ochtendje/middagje

Keandra

Bericht door Keandra » zo 13 feb 2011, 10:54

hier hebben de pony's een goed en degelijk ontbijt gekregen: slobber :Y)
en lekker dat ze dat vinden(dan is de eetbak nog sneller leeg :Y) )

ik ben kapot, heb de zorg over 2 pony's, een baby en een kleuter en last but not least een zieke volwassene, leslie
heb de hele nacht geen oog toegedaan, hij was constant aan het hoesten (tegen dat je terug in slaap lag was hij terug bezig)
maar hij kan slapen overdag, ik niet _-:(

heb barstende hoofdpijn, heb in geen dagen nog degelijk kunnen eten omdat er altijd wel iemand aan het wenen of zagen is of verzorging nodig heeft :\
hoop dat men hoofdpijn straks overgaat, eens de kinders in bed liggen voor hun dutje ga ik ook even onder de lakens kruipen en Leslie mag zijn plan even trekken
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 13 feb 2011, 18:43

Blegh lastig Yvonne... Ik zit in het zelfde schuitje ongeveer, zie DB voor mijn verhaal..... Volg je gevoel, en ga eventueel op zoek naar het perfecte baasje. Ik merk dat daardoor de keuze om haar weg te doen een stuk makkelijker wordt.

Oei Danique, dat maakt wel weer ff duidelijk hè, dat die cap niet voor niets is. Ik smokkel ook zo vaak met dat ding hoor, maar eigenlijk moet dat natuurlijk niet....

hihi Bailey moest zijn energie even kwijt. Zo leuk dat je er wel om kunt lachen, Sterre +:)+

Let op jezelf, Sophie! Je eigen rust pakken is ook belangrijk!

Hier gebeuren veel dingen wat betreft paarden. Woensdag heb ik een gesprek met Marion en Nele, over de 'eventuele' verkoop van Benthe. Ik ben zo benieuwd..... En ook heel gespannen. :r

Verder rijd ik nu het paard van iemand hier op stal bij, die heeft wat moeilijkheden met dominantie. Is ook erg leuk, lekker dressuurpaard onder je kont, is weer eens wat anders.

Met Benthe heb ik weer lekker opgebouwd, we rijden vooral heel veel buiten, lekker heuveltje op en af, goed voor de spiertjes. 't Is zo'n schat, ik realiseer me dat nu zo goed. Dat wat wij hebben... Dat krijg ik nooit weer terug. Ik houd zo van dat paard! :+: :+: :L
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Bailey

Bericht door Bailey » zo 13 feb 2011, 20:51

Poeh Marleen, zo te horen heb je al (bijna) je beslissing genomen. Het is natuurlijk super dat ze daar goed terecht zou komen, dat maakt de beslissing een stukje makkelijker. Maar het blijft hoe dan ook ontzettend moelijk... Ik wens je heel veel succes woensdag.
Laatst gewijzigd door Bailey op ma 14 feb 2011, 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Anouska

Bericht door Anouska » zo 13 feb 2011, 22:14

Hier ff ego berichtje. Gaat de laatste week niet goed hier, achteruit zelfs. Weer die k*t depressie. Nog steeds geen werk, als 1,5 week gestopt met roken en gisteravond viel mijn zwager naar mij uit -:(- . Voel me echt zo weet ik veel hoe |( , zie er niet uit, slaap maar uurtje of 3 per nacht. In oktober intake bij GGNet gehad, afgelopen week gebeld en wat denk je? Kan nog wel 1 maand duren voordat ik "geholpen" kan worden :? . Ach, kan er ook nog wel bij, wacht pas 4 maanden op hulp.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 14 feb 2011, 11:39

Zooo ben er ook nog steeds..lees wel mee maar beetje gekke tijden hier..relatie beëindigd en veel regelen dus. Verder wel alles prima! Gisteren fijn met Beer gereden!
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 14 feb 2011, 13:04

Sportfjord Beer!! Jemig je relatie verbroken.. Ik hoor dat echt veel te veel om me heen de laatste tijd..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 14 feb 2011, 13:21

Achja Es, zo gaan die dingen..als het niet meer gaat dan gaat het niet. Ben er heel nuchter onder hoor. Was mijn beslissing en vooral opgelucht maar hoef er verder niet te diep op in te gaan hier.

En sportfjord inderdaad..hij heeft me toch een partij buikspieren..hij doet het fantastisch! Nu een beetje aan de dunne dus even rustig aan deze week..volgende week vakantie en dan krijgt hij heeeeel wat kilometers te verduren..bloktraining in de planning!
Keandra

Bericht door Keandra » ma 14 feb 2011, 13:29

oei kris dat is minder

hier is Leslie nog niet beter _-:(
vandaag terug naar HA geweest, bloed getrokken, hebben morgen of vanavond al het resultaat (denk van vanavond te bellen, kan niet heen gaan omdat ik geen babysit heb. Anders moeten we morgen bij de HA gaan om de uitslag te krijgen en te horen wat we dan gaan doen)
weet het niet meer ze zo, voel me geheel in de steek gelaten
heb 5 maand enkel maar bezig geweest voor mijn kids en Leslie (heb er zelf niks aan gehad dan kopzorgen) en dan nu dit juist op de laatste weken dat ik thuis ben
zit er helemaal door
ik moet spurten voor alles en iedereen, maar als ik iets heb kan ik mijn plan maar trekken en zorgen dat alles gedaan wordt thuis _-:(

morgen komt leslie zijn ma (tegen 2 uur) dus hoop voordien niet te horen te krijgen dat ik met Leslie naar het ziekenhuis mag rijden
helpen jullie duimen?

:(-
Plaats reactie