Het F-jes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
wolkj

Re: Het F-jes topic deel 2!

Bericht door wolkj » di 22 jun 2010, 11:09

wij komen waarschijnlijk kijken in Dordt! Want Faira's mama en broertje gaan meelopen ;)
heel misschien willen we nog een keer mee doen, maar we wachten eerst zaterdag af.

Faira stond vanmorgen opeens bij anderen in de wei, en hoe? het draad is niet kapot.. dus of ze nu al 125 cm kan springen :P

@ tass
Wij hebben een knip- en voorbrengmiddag meegemaakt waardoor we veel leerden.
Je komt rechts van de jury binnen, loopt met een boogje richting hun en laat de rechter kant van het paard zien.. nie vierkant, maar zorgen dat haar buitenbeen binnen haar binnenbenen staan :P (Klinkt lastig)
Daarna ga je stappen naar links achter en van links achter naar rechts achter ga je overgang maken van stap naar draf; Draven tot ongeveer de jury en dan met de linkerkant naar de jury :P

Dingen die ik mee neem:
2 halsters en halstertouwen, hooi, ton voor water, witte afzethekjes&draad zodat ze in een stukje kan staan overdag, longeer- of menzweep, Witte kleding, groom, poetsspullen, paspoort touwtje om nummer vast te maken.
Dat was het volgens mij wel een eind volgens mij := & trouwens het beste is om twee weken van te voren de smit te laten komen :)

Klaar is kees :D
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 22 jun 2010, 14:56

Zoals ook al gezegd in een ander topic, je mag met een paard maar 1x per jaar meedoen aan de keuring.
Hoe het terrein in Vrouwenpolder is weet ik niet maar op de meeste keuringen is geen ruimte om met lint en stickjes een stukje voor je paard af te zetten. Meestal staan ze op of aan de trailer of vast aan speciaal daarvoor gecreërde plaatsen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » di 22 jun 2010, 19:54

Dank jullie wel... Dat gaat nog wat worden, ik denk niet dat ik iemand heb die mee kan lopen :+. Volgens mij wordt het niks zo de eerst keer als ik het zo hoor :=.

Misschien kan ik iemand vinden die wilt lopen voor mij :=
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Tass

Bericht door Tass » di 22 jun 2010, 20:58

Lieve beer :+:
Afbeelding

Mijn manneke :+:
Afbeelding

Hier staat de rest :D
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=39459
Mijn Toppers:
Vera

Bericht door Vera » wo 23 jun 2010, 09:24

wolkj schreef:wij komen waarschijnlijk kijken in Dordt! Want Faira's mama en broertje gaan meelopen ;)
heel misschien willen we nog een keer mee doen, maar we wachten eerst zaterdag af.

Faira stond vanmorgen opeens bij anderen in de wei, en hoe? het draad is niet kapot.. dus of ze nu al 125 cm kan springen :P

@ tass
Wij hebben een knip- en voorbrengmiddag meegemaakt waardoor we veel leerden.
Je komt rechts van de jury binnen, loopt met een boogje richting hun en laat de rechter kant van het paard zien.. nie vierkant, maar zorgen dat haar buitenbeen binnen haar binnenbenen staan :P (Klinkt lastig)
Daarna ga je stappen naar links achter en van links achter naar rechts achter ga je overgang maken van stap naar draf; Draven tot ongeveer de jury en dan met de linkerkant naar de jury :P

Dingen die ik mee neem:
2 halsters en halstertouwen, hooi, ton voor water, witte afzethekjes&draad zodat ze in een stukje kan staan overdag, longeer- of menzweep, Witte kleding, groom, poetsspullen, paspoort touwtje om nummer vast te maken.
Dat was het volgens mij wel een eind volgens mij := & trouwens het beste is om twee weken van te voren de smit te laten komen :)

Klaar is kees :D

een stukje afzetten kan niet overal, dat moet je wel even van te voren vragen. Vaak wordt land geleend of afgehuurd voor een keuring en niet iedereen is er even blij mee als er stukje worden afgezet. (omdat sommige paarden kuilen graven of op een andere manier de boel slopen) Wel even vragen of het mag of kan, want er is zoals anita al zegt op lang niet elke keuring plek voor.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Tass

Bericht door Tass » wo 23 jun 2010, 11:46

Misschien een heel domme vraag hoor maar waar staat je lidmaatschapsnummer van het stamboek? :+

Kan het zo snel niet vinden :P
Mijn Toppers:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 23 jun 2010, 13:50

Dat kan je in ieder geval vinden op de adressticker van je boekje en vermoedelijk staat het ook wel in het paspoort van je paard als je paard is overgeschreven op jouw naam. *Kijkt even snel voor de zekerheid. Ja, klopt, op pag. 7 kun je dat vinden. Op dezelfde regel als waar je postcode en woonplaats staat, staat ook je lidmaatschapsnr.
Op internet staat Fiorano nog steeds op naam van de fokker trouwens. Mocht dat in je paspoort ook nog zo zijn dan kun je mogelijk niet deelnemen aan de keuring of er komt bij te staan 'niet op naam'.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » wo 23 jun 2010, 14:18

Fiorano staat al wel op mijn naam op papier en Blondie ook :j. Heb een tijdje terug de paspoorten opgestuurd naar het stamboek om ze op mijn naam te laten zetten omdat ik mee wilde doen aan de keuring :D.

Bedankt voor de info :))
Mijn Toppers:
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 23 jun 2010, 14:40

spammetje :D

van de week:
Afbeelding

en vanmiddag.. een verzopen Kootje :')
ging érg goed 1ste keer wassen +:)+
stiekum was het best lekker ;)
Afbeelding
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » wo 23 jun 2010, 14:46

Ik ga denk ik Aiden en Fiorano ook maar eens wassen van de week, die zien er niet uit :=.
Mijn Toppers:
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 23 jun 2010, 14:50

Kootje had extra zn best gedaan voor me vandaag qua vies zijn :+ hij was echt Zwart 8)7 :+
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » wo 23 jun 2010, 15:02

Wel apart een zwarte fjord :P
Mijn Toppers:
wolkj

Bericht door wolkj » wo 23 jun 2010, 17:17

Ik neem de prikkers ook mee voor het geval dat.. Ik vind het in ieder geval handig als het zou kunnen.
En als het niet kan zal ze flink geduld moeten hebben.

Kootje wordt al groot hoor! :D Stevig lichaam; leuke foto's !
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 23 jun 2010, 17:34

Wat een mega lieve Kootje foto's :+: de eerste is er echt eentje om uit te vergroten!! :L :L

Fiorano en Aiden worden groot zeg, jeetje 8)

Vandaag over 5 weken keuring met Fin, vind het nu al spannend _O- Heb er al genoeg gelopen, maar met je eigen is het toch anders vind ik...
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » wo 23 jun 2010, 18:08

Dat is volgens mij heeeel anders.. En het is nog weer anders als het je eigen fokproduct is.. Voelt allemaal anders aan..

Ben benieuw naar Finnea.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pasja

Bericht door Pasja » wo 23 jun 2010, 22:12

Ach wat een leuke foto van Kootje zeg! Vinden ze toch lekker zeker dat je bij ze komt zitten. Heb er hier al meer foto's van voorbij zien komen en zelf ook een keer een hele tijd bij Freyr in het land gezeten; heerlijk!!
't Is nu wel lekker weer om te wassen!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 24 jun 2010, 06:06

wat een lieve foto met Kootje!

Ik ben zo zo zo zo zo trots en blij *o/* JW had Baranna gister gelongeerd en die zweette en hijgde nogal, dus hij wilde een eind met haar wandelen om uit te stappen. Ik kreeg ineens het dappere plan om Fatoush mee te nemen. We hebben al wel veel gewandeld, maar nooit samen met Baranna. We hebben echt een eind gelopen en mijn toppertje heeft geen stap verkeerd gezet! Hij liep de eerste meters wat opgefokt te doen, maar daarnaa aan een slap touwtje naast me, af en toe een hapje gras. Hij heeft wel een paar minuten naar zijn schaduw in de slootwal staan loeren. Ik ben zo blij dat hij toch wel relaxt kan doen, en ik ben ook trots dat ik het durfde. Binnenkort maar eens met hem naar het watertje lopen, of zou dat te ver zijn? Is al met al wel een uur lopen (half uur heen en half uur terug)
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Vera

Bericht door Vera » do 24 jun 2010, 07:02

ivonne, in het wild had hij vanaf de eerste dag mee met de kudde gemoeten en dat is echt meer dan een uur lopen op een dag hoor.
Oke dan hoeft hij natuurlijk niet aan een halster netjes naast je te lopen, maar dan nog moet het makkelijk kunnen hoor. je kan daar toch altijd even rusten en wat laten grazen voor je weer teruggaat?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 24 jun 2010, 07:44

Go Ivonne en Fatoush!! *o/* Da's ook eigenlijk de beste manier van oefenen, met een ander paard erbij. Leren ze zoveel van! Denk dat ie het ook best volhoudt hoor, naar het watertje lopen. Gewoon proberen, je kunt altijd eerder omkeren :D

Ik wilde met Finnea eigenlijk ook weer gaan wandelen, maar i.v.m. nieuwe omgeving en het feit dat we langs een autoweg moeten om ergens te komen, ga ik liever niet alleen met haar op pad. Maar even kijken wanneer dat een keertje gaat lukken.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
foss

Bericht door foss » do 24 jun 2010, 10:26

De veearts heeft net gebeld en het wordt als het niet te warm is volgende week woensdag.
Nog een week lang kan hij genieten van het hengst zijn en dan mag hij van het ruinen leven gaan genieten.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Gesloten