Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
chunkymonkey

Re: Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Bericht door chunkymonkey » vr 12 feb 2010, 10:14

Hier de foto's die ik vorige week van Jack nam :
( kwaliteit lijkt echt nergens op I know!) :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de laatste zijn de beentjes zoals ze er nu uitzien.
Hij lijkt ook goed te reageren op de MSM. We zijn helemaal overgeschakeld van de ontstekingsremmers naar MSM en zijn benen zwellen niet op en hij lijkt ook niet meer last te hebben. Het is ook lang geleden dat ik hem nog heb zien liggen...dus t gaat de goede kant uit...voorlopig.

Maar wat is hij stout!!! := }-)
Gisteren heeft hij me gewoon in mijn zij gebeten. Toen heb ik hem frontaal op zn neus een flinke tik gegeven. Achteraf denk ik daar dan weer over na...had ik het niet beter anders opgelost: hem op de borst een klets gegeven of iets dergelijks. Zou niet willen dat hij kopschuw wordt...

En dan is hij gewoon gaan lopen gisteren :x
Ik kan hem gewoon niet houden...ik ben al niet heel erg groot en ook niet sterk vrees ik... en het eerste rondje ging in stuiterdraf. En ondertussen beet hij me dus. Maar het tweede rondje paseerden we de paddock waar mijn andere paard met zn vriend instond en die begonnen nogal gek te doen en ja toen was er aan Jack geen houden aan: hij sleurde aan het touw, en ik moest loslaten, kon nog net het uiteinde van touw grijpen over de grond, hij bokte dan een paar keer ( kon nog net de achterpoten ontwijken). Gelukkig kon stalgenootje voor de deur gaan staan of hij was naar buiten gelopen met mij als balast erachteraan...uiteindelijk nog een halve gang door terwijl hij echt heel de tijd met 4 benen de lucht heeft zitten springen, en hem in een grote stal geduwd. en daar stond hij dan te briesen en rond te springen. Het duurde echt even voor hij kalmeerde.
Ik moet dat echt nu aanpakken of hij gaat nog leren dat uit de stal komen = zijn zin doen en lopen waar hij wil. Maar hij is zooooooo sterk. Nog nooit meegemaakt.
Nu heb ik gevraagd of mijn vriend het vandaag ns wil proberen.Eens zien of die meer succes heeft.
Maar zo stapt hij ook niet, en ik vrees dat hij zich zal overbelasten.

Achteraf bekeken kan ik wel lachen om die stomme blooper van gisteren. Maar in feite is t wel ernst. De mensen waar ik hem van heb gekocht hebben hem zo fijn opgevoed. Vanaf dag 1 in contact met mensen, halstertje om, overal laten betasten, voetjes geven,...dus hij had een geweldige basis.
En ik wil dat echt niet verknoeien en heb het gevoel datk daar dus wel mee bezig ben. Ik wil een netjes opgevoede fjord en dus niet zo eentje die me omver sleurt. Ik weet even niet hoe het nu aan te pakken...
Mijn andere paard is echt net opgevoed, al zeg ik het zelf, die kan ik met poetsen zonder touw laten staan. Kan ik ook overal zonder touw mee naartoe nemen bijvoorbeeld.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » vr 12 feb 2010, 14:00

Wat ziet Jack er goed uit, een mooie alerte blik en de oortjes naar voren. Wat een supernieuws dat de MSM ook aanslaat! *o/*
Stiekem moet ik wel een beetje lachen.. die Jack :D
Maar ik denk dat je het niet verkeerd doet hoor! Jack heeft een moeilijke periode achter de rug gehad, waarin hij geen energie had om zich verder te ontwikkelen. Nu heeft hij blijkbaar weer energie en zit beter in zijn vel en dat merk je meteen :+ Jack zat eerst onder de lijn qua uitprobeergedrag en nu schiet hij even boven de lijn uit, maar dat raakt wel weer in evenwicht. Je hoort het vaak, ook bij paarden die bijvoorbeeld verwaarloosd zijn geweest of ziek zoals Jack, die slaan even door de andere kant op om daarna weer in balans te komen. Dat hoort er vaak bij.

@Nancy Imka, bedoelde eigenlijk zo'n grote bal waar ze mee spelen. Maar zo'n ton met brokjes is ook wel een goede! Daar kunnen ze natuurlijk ook lekker tegen aan voetballen en mee schuimen. Al werkt het bij Emy en Elvis dus niet zo?!

Ik ben wel heel blij dat Evian geen bijterd is. Het begint juist eerder te likken :+ (hij heeft het wel eens geprobeerd hoor, maar gelukkig niet vaak).
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 12 feb 2010, 14:13

Leuk dat we een beeld bij Jack hebben! Hij heeft een mooi attent koppie. Ik vind hem er goed uitzien hoor, voor mijn gevoel is hij niet heel klein oid door alle tegenslagen in zijn nog jonge leventje. Succes maar weer!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Esther

Bericht door Esther » vr 12 feb 2010, 17:18

Een flinke tik op de neus worden ze echt niet meteen kopschuw van hoor, hihi.. Eachann en Elvis zijn het geloof ik ook niet en vooral Eachann heeft nog wel een paar keer een flinke timmer op zijn koppie gehad, hihi..

Hij ziet er wel volwassen uit die Jack!! Hopelijk blijft het nu steeds beter gaan!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Yada

Bericht door Yada » ma 15 feb 2010, 08:31

Elmo bijt eigenlijk ook niet echt
Ik moet nu gaan beginnen met leren aan de muur staan
Hebben jullie nog tips??
Angst duurt maar even,spijt je hele leven!!

Katinka wat ben je toch een muts!!

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 15 feb 2010, 08:35

Als het goed is kent Elmo het wel (stond hier ook zonder problemen vast). Maar vastzetten, niet te lang, stevige knoop en dan gewoon je ding doen. Raakt hij in paniek op een of andere manier (verwacht het niet) dan reageer je niet of koel en geruststellend, dan is het vaak gauw goed.

Alle paarden van hier kennen in principe vast staan...is onderdeel van hun opvoeding ;) In de trailer, aan de muur of op stal...ze hebben er allemaal wel een uurtje gestaan terwijl wij aan de koffie gingen. Leren ze ook direct geduld te hebben.

Alles goed met Elmo trouwens? Vast ook wel teddy!
Geluk is de vrucht van intens werk
Yada

Bericht door Yada » ma 15 feb 2010, 08:46

O ja hij is zo lief!!
Ik verwacht eigenlijk ook geen problemen met hem. En idd hij loopt zo de trailer in en uit en is nooit mopperig.
Hij is echt nog een babyface hoor die haren zijn een cm of 7 lang denk ik !
Met mij mee lopen doet hi ook al zo goed hij loopt echt een beetje achter mij aan nooit naast of voor mij.
Vind alles best! Misschien gaat het nog veranderen maar ik vind het op dit moment best!
Heb je tips wat we nog meer met hem kunnen doen??

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 15 feb 2010, 09:22

Het mooiste voor een jong paard vind ik altijd lekker jong laten zijn. Dus niet te veel nieuws moeten leren, maar bovenal veel ontdekken. Wil je echt iets met hem doen, dan kun je bijvoorbeeld met m spelen d.m.v. een bal (zie bijv. topic Evy met Dasha..zo'n bal) of af en toe eens een trailparcourtje bouwen (onder een zeil door, over een zeil heen lopen, dat soort dingen).
Maar ook eens uitdagend opjagen vinden ze hier soms prachtig, denk er dan alleen wel om dat ze je niet de baas worden.
Geluk is de vrucht van intens werk
Yada

Bericht door Yada » ma 15 feb 2010, 10:35

ja dat opjagen vindt hij geweldig en hij komt iedere keer weer vragen of ik een rare beweging maak zodat hij weer weg kan stuiven! soms doe ik dat niet hij moet niet komen wanneer hij dat wil maar wanneer ik dat wil.
Hij gaat verder goed hij is nog niet zo groot maar ik denk dat hij in de zomer wel een doorstart maakt.

Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 15 feb 2010, 11:56

Als het goed is, is Evian's nieuwe speelmaatje net gearriveerd!
Ik ga gauw op mijn fiets springen en door de sneeuw glibberen, foto's zullen nog komen :)
Elvis

Bericht door Elvis » ma 15 feb 2010, 18:18

Ik had hem al gezien in picsplaza!!
Leuk beestje hoor,maar Evian heeft volgens mij andere plannen als alleen spelen zie ik op simmige foto's.
Wat is het toch al een beer he!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » ma 15 feb 2010, 21:21

chunkymonkey: Wat zie Jack er goed uit zeg!!! Wauw...
Yvette_Minouk: Ik ga eens kijken naar de foto's, ben benieuwd!

Dit was Eros gister:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 15 feb 2010, 21:40

Yada schreef:ja dat opjagen vindt hij geweldig en hij komt iedere keer weer vragen of ik een rare beweging maak zodat hij weer weg kan stuiven!
Helemaal herkenbaar, hihi..Ik hoef maar een hupsje in het weiland te maken en Flower gaat als een gek in de rondte rennen, hihi.. Die kan haar ei niet kwijt bij de oude taarten Jes en Tea.. We wachten dus ook met smart op de kleine spruit van Jeskim!! Flower kon ook leuk met Fjella spelen, dus dat komt vast goed, al zal het in het begin wel veel kijken worden aangezien Jes nogal beschermend is, maar misschien verbaast ze me wel weer.. Timber mocht ook op dag 1 al bij Bente kijken en ik niet, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » di 16 feb 2010, 09:45

Met Ekdal ook alles goed. voor de rest niks te melden
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 16 feb 2010, 09:51

Gister moest Desire de paardjes voeren! En ik heb haar maar even opgebeld om te vragen of ze er zonder kleerscheuren af is gekomen met Emy voeren. Ze zei dat ze wel even lelijk keek maar niks deed. Gelukkig dan maar he! Ik vind het toch vervelend als ze het bij iemand anders doet. Niet dat ik het leuk zou vinden als ze mij zou aanvallen maar je eigen is toch anders als een ander!

Verder zaterdag zo lekker met haar bezig geweest! We hadden een Svorm aan balken neergelegd waar we tussendoor gingen lopen en oefeningen gingen doen. En dan is het zo'n heerlijk wijf! Ze deed alles super! Zelfs de hele oefening achteruit. Daarna de beloning stoppen omdat ze het zo super deed!

Verder weinig aan de hand bij ons. Oh ja ze hebben door de Etjes dat als ze nou maar heel hard tegen die balk aan lopen voor de opening in de stal dat ze er doorheen gaan. Dus nu krijgen we echte staldeuren *o/* Van mijn lieve "stief"vader en dees dr echte vader +:)+ Haha wie denkt slim te zijn door door de balk heen te gaan word gestraft met een echte hoge deur dan maar minder licht binnen :)* :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » di 16 feb 2010, 11:44

Precies,Elvis is volgens mij alleen op stal geboren en heeft daarna nooit meer een box gezien,dus nu mag meneer ook leren wat op stal staan is! :D
En het moet wel hoog zijn want hij sporingt overal over heen,of net zoals laatst door heen.

Verder gaat het prima met hem.Hij is zelfs even door de hoefsmid nagekeken zonder halstertje niks!Meestal hoeft er niets gedaan te worden dus de smid keek ze even na in de paddock.Wat is het toch weer een braverd he :)) Ze groeien verder goed.

Van mij mag het wel lente worden nu,sneeuwt maar weer hier :r

Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 16 feb 2010, 12:31

Ben stiekem toch n beetje blij dat jullie ook vinden dat kleine Jack er goed uitziet.
Ondanks alles wat hij heeft doorgemaakt, begint hij er nu echt n beetje bovenop te komen, en dat zie je ook aan zn uiterlijk.
Zaterdag hem een uitgebreide poetsbeurt gegeven...wat kan hij daar van genieten! Hij heeft echt plekjes waar je kan borstelen en dan gaat dat kopje de lucht in, krult hij zn lipjes op, oogjes toe,...gaat hij echt genieten. Is wel grappig om te zien!
Hij is inderdaad ook wel wat bijgekomen ondertussen. Zn ribben zie je niet meer. Zn buikje is wat voller terug. Alleen vooraan zn borst en achteraan op zn billen zie je echt dat hij nog veel te mager is. Maar het gaat de goede kant uit.

Mijn vriend heeft nu een paar keer met hem gestapt omdat het bij mij echt geen succes is/was en die heeft blijkbaar wat meer controle: Jack hupst nog wel in het rond, maar gaat er niet vandoor zoals bij mij het geval is. Hij gaat er ook buiten rond de pistes wat mee stappen.
Ik ben denk ik misschien ook wat té onzeker : ik wil het echt goed doen :o Is mijn eerste jong paardje en ik ben als de dood dat ik er wat fout aan doe of datk hem foute manieren aanleer.

@ Yvette : ik heb de foto's gezien van het nieuwe speelmaatje van Evian. Leuk stel zo samen. Is het al een oudere fjord en ook hengst? Ik heb Jack ook even samengehad met zijn halfbroer, 3 jarige hengst, voor Jack gecasteerd was. Maar dat ging niet samen. Jack werd hier echt ongelukkig van. Vind het echt leuk om te zien hoe die 2 bij jou samen spelen! :)

Ivm dat vaststaan : Ik heb Jack dat wel moeten leren omdat hij in de wasplaats vast moet staan als we zn pezen koelen, of als ik zn benen insmeer. En eigenlijk ging dat echt vanzelf. Gewoon vastgezet, uit veiligheid had ik n touw met paniekhaak genomen, en mn ding gedaan. De eerste keer geen knoop gemaakt maar iemand hield het ander einde van het touw vast, maar het touw ging wel door de ring aan de muur, zodat hij het gevoel had dat hij vaststond. Dat ging prima. De volgende keer gewoon vastgezet en de periodes altijd opgebouwd. Zelf ook altijd rustig blijven denk als er wat voorvalt. ( is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan!)

Leuke foto's van Eros...hij heeft echt wel blonde lokken hé. Vind het wel leuk!
heleen:D

Bericht door heleen:D » di 16 feb 2010, 19:21

hee, ik heb ook een E-tje.
Edelweis heet ze.

wel slechte kwaliteit.

ze kan ook showen
http://s754.photobucket.com/albums/xx18 ... 260286.flv

in de sneeuw
Afbeelding
appie :+:
Esther

Bericht door Esther » wo 17 feb 2010, 05:24

Elvis schreef:Precies,Elvis is volgens mij alleen op stal geboren en heeft daarna nooit meer een box gezien,dus nu mag meneer ook leren wat op stal staan is! :D
En het moet wel hoog zijn want hij sporingt overal over heen,of net zoals laatst door heen.
Daar kun je tot mijn grote schaamte wel eens gelijk in hebben.. Misschien nog een nachtje voor de keuring, maar hij heeft er niet veel in gestaan.. Is toch een puntje van aandacht voor een volgend veulen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » wo 17 feb 2010, 12:19

Hihi Esther,vind het wel grappig ergens,ik heb hem nu ik hem bijna een jaar heb ook nooit op stal gehad dus ik verwijt je niets hoor!.Opzich heeft hij er geen problemen mee,maar het moet wel stevig zijn dus vandaar dat er nu deuren inkomen.En ga dan maar gek doen,maar er overheen of door heen gaat hem dan niet meer lukken!!

Afbeelding
Gesloten