( kwaliteit lijkt echt nergens op I know!) :

En de laatste zijn de beentjes zoals ze er nu uitzien.
Hij lijkt ook goed te reageren op de MSM. We zijn helemaal overgeschakeld van de ontstekingsremmers naar MSM en zijn benen zwellen niet op en hij lijkt ook niet meer last te hebben. Het is ook lang geleden dat ik hem nog heb zien liggen...dus t gaat de goede kant uit...voorlopig.
Maar wat is hij stout!!!

Gisteren heeft hij me gewoon in mijn zij gebeten. Toen heb ik hem frontaal op zn neus een flinke tik gegeven. Achteraf denk ik daar dan weer over na...had ik het niet beter anders opgelost: hem op de borst een klets gegeven of iets dergelijks. Zou niet willen dat hij kopschuw wordt...
En dan is hij gewoon gaan lopen gisteren

Ik kan hem gewoon niet houden...ik ben al niet heel erg groot en ook niet sterk vrees ik... en het eerste rondje ging in stuiterdraf. En ondertussen beet hij me dus. Maar het tweede rondje paseerden we de paddock waar mijn andere paard met zn vriend instond en die begonnen nogal gek te doen en ja toen was er aan Jack geen houden aan: hij sleurde aan het touw, en ik moest loslaten, kon nog net het uiteinde van touw grijpen over de grond, hij bokte dan een paar keer ( kon nog net de achterpoten ontwijken). Gelukkig kon stalgenootje voor de deur gaan staan of hij was naar buiten gelopen met mij als balast erachteraan...uiteindelijk nog een halve gang door terwijl hij echt heel de tijd met 4 benen de lucht heeft zitten springen, en hem in een grote stal geduwd. en daar stond hij dan te briesen en rond te springen. Het duurde echt even voor hij kalmeerde.
Ik moet dat echt nu aanpakken of hij gaat nog leren dat uit de stal komen = zijn zin doen en lopen waar hij wil. Maar hij is zooooooo sterk. Nog nooit meegemaakt.
Nu heb ik gevraagd of mijn vriend het vandaag ns wil proberen.Eens zien of die meer succes heeft.
Maar zo stapt hij ook niet, en ik vrees dat hij zich zal overbelasten.
Achteraf bekeken kan ik wel lachen om die stomme blooper van gisteren. Maar in feite is t wel ernst. De mensen waar ik hem van heb gekocht hebben hem zo fijn opgevoed. Vanaf dag 1 in contact met mensen, halstertje om, overal laten betasten, voetjes geven,...dus hij had een geweldige basis.
En ik wil dat echt niet verknoeien en heb het gevoel datk daar dus wel mee bezig ben. Ik wil een netjes opgevoede fjord en dus niet zo eentje die me omver sleurt. Ik weet even niet hoe het nu aan te pakken...
Mijn andere paard is echt net opgevoed, al zeg ik het zelf, die kan ik met poetsen zonder touw laten staan. Kan ik ook overal zonder touw mee naartoe nemen bijvoorbeeld.