In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!
Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen
Wow die Fjella kan showen zeg!!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Wij hebben besloten dat we Ferro dit voorjaar willen laten beleren voor de kar. Maar even met Bart overleggen of hij hem gebruiken kan en zo ja wanneer?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Anita wat leuk!!! Ik ben benieuwd
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

wat is Fjella toch een lekker wijf Esther!

zaterdag hebben tass en ik 1,5 uur gewandeld en we waren echt kapot haha
Ko en Fio ook wel beeetje
het was heel gezellig en leuk nieuw stukje bos ontdekt ook voor met de wagen later!
en gisteren was ook helemaal leuk. lekker weer en naar bos geweest met ko en vjell. dochter van vrienden van ons op vjell gezet en ik ko aan de lange lijnen gezet. als er paard mee is, is ie altijd haantje de voorste dus dat leek mij een goede motivatie om helemaal zelluf voorop te willen lopen
en dat werkte haha! op gegeven moment is vjell rechtsaf geslagen en wij links.. en stoere Ko stapte heerlijk door, halthouden veel geoefend.. eerst wat schots en scheef maar later steeds rechter en rechter
en we hebben ook stukjes gedraafd, reageerde zo goed op de stemhulpen 
ik gloeide helemaal van trots

en het ziet er al zo leuk uit als je erachter loopt.. zag het al helemaal voor me strakjes
spannend anita! leuk!

zaterdag hebben tass en ik 1,5 uur gewandeld en we waren echt kapot haha

Ko en Fio ook wel beeetje

en gisteren was ook helemaal leuk. lekker weer en naar bos geweest met ko en vjell. dochter van vrienden van ons op vjell gezet en ik ko aan de lange lijnen gezet. als er paard mee is, is ie altijd haantje de voorste dus dat leek mij een goede motivatie om helemaal zelluf voorop te willen lopen

en dat werkte haha! op gegeven moment is vjell rechtsaf geslagen en wij links.. en stoere Ko stapte heerlijk door, halthouden veel geoefend.. eerst wat schots en scheef maar later steeds rechter en rechter

ik gloeide helemaal van trots

en het ziet er al zo leuk uit als je erachter loopt.. zag het al helemaal voor me strakjes

spannend anita! leuk!
Ik zou ook niet nog een jaar wachten Suus met het echte werk. Kootje is er wel klaar voor zo te lezen. En kijk maar eens naar Faira hoe goed die het al doet.
Laatst gewijzigd door Anita op ma 07 mei 2012, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

nee het zal ergens najaar worden denk ik..
begin juni wagentje ophalen.
en we gaan misschien verhuizen 1 juli dus das even druk dan.. en de bruiloft..
maar daarna..

begin juni wagentje ophalen.
en we gaan misschien verhuizen 1 juli dus das even druk dan.. en de bruiloft..
maar daarna..

Druk, druk, druk dus. Wanneer ga je precies trouwen?
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

15 augustus

gaat opeens snel nu!
Maar Ko heeft goeie work outs hoor kijk maar
http://www.youtube.com/watch?v=_j059Y8i ... e=youtu.be
achter het dieselwagentje aan meedraven

gaat opeens snel nu!
Maar Ko heeft goeie work outs hoor kijk maar

http://www.youtube.com/watch?v=_j059Y8i ... e=youtu.be
achter het dieselwagentje aan meedraven

Leuk, Ferro voor de wagen! Ben benieuwd!
Faira gaat nog steeds goed voor de wagen, met optuigen e.d. nog steeds wat onrustig maar als ze éénmaal lekker aan 't lopen is gaat't super
Faira gaat nog steeds goed voor de wagen, met optuigen e.d. nog steeds wat onrustig maar als ze éénmaal lekker aan 't lopen is gaat't super
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Ik ben aan het twijfelen wat ik moet doen...
Eerst onder het zadel beleren of eerst voor de wagen beleren.
Mijn eigen knieen werken ook niet echt mee. Ik ben vandaag bij de dokter geweest en daar is uitgekomen dat ik er maar mee moet leren leven. Naja oke dan... Maar rijden krijg ik wel wat last van mijn knieen, mennen niet, ik zit dus erg te twijfelen wat ik moet doen... Met een langer rijden zal de pijn ook minder worden... (hoop ik).
Maar mennen lijkt me lichamelijk ook wat minder belastend dan rijden voor mijn baby's
.
Ik weet het dus niet
Mijn eigen knieen werken ook niet echt mee. Ik ben vandaag bij de dokter geweest en daar is uitgekomen dat ik er maar mee moet leren leven. Naja oke dan... Maar rijden krijg ik wel wat last van mijn knieen, mennen niet, ik zit dus erg te twijfelen wat ik moet doen... Met een langer rijden zal de pijn ook minder worden... (hoop ik).
Maar mennen lijkt me lichamelijk ook wat minder belastend dan rijden voor mijn baby's

Ik weet het dus niet

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Leuk Anita, ben benieuwd! Ga je dan zelf ook elke week naar Bart voor les of hoe gaat dat precies?
De teller van dit topic loopt trouwens al aardig op. Hopelijk de komende dagen wat meer zon voor een leuke foto voor ons volgende hoofdstuk!
De teller van dit topic loopt trouwens al aardig op. Hopelijk de komende dagen wat meer zon voor een leuke foto voor ons volgende hoofdstuk!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
Tjaa.. is moeilijk. Ik zou dan toch voor je gezondheid gaan (knieën) die moet je heel je leven gebruiken en zou dan beginnen met mennen.Tass schreef:Ik ben aan het twijfelen wat ik moet doen...
Maar mennen lijkt me lichamelijk ook wat minder belastend dan rijden voor mijn baby's.
Ik weet het dus niet
Ook is bij mij die keuze eerst gegaan omdat Faira nog best iel gebouwd is en er nog niet aan toe is dat ik haar onder 't zadel ga rijden. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat bij die van jou is.
Mennen is naar mijn weten minder belastend voor de paarden, alleen let ik wel erg op met op de weg rijden en probeer soms de berm te pakken omdat ze zulke klappen krijgen op hun benen op het asfalt in draf en dan kan het allemaal sneller slijten.
Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
Ik zit 5 minuten vanaf een groot bos, dus hoef niet over de weg als het nodig is
. Ik kan wel over de weg als ik eens wat anders wil, maar daar is veel berm
.
Fio is wat dat betreft er stevig gebouwd en zeker niet iel. Maar dan nog wil ik het rustig aan doen met hem en hem niet teveel belasten
.
Het is inderdaad wel de bedoeling dat mijn knieen nog heel mijn leven mee gaan. Ik rij nu al 2 jaar niet meer en weet niet hoe het is als ik nu weer echt ga rijden. Toen had ik met rijden weinig last omdat het meer 'getraind' was denk ik...

Fio is wat dat betreft er stevig gebouwd en zeker niet iel. Maar dan nog wil ik het rustig aan doen met hem en hem niet teveel belasten

Het is inderdaad wel de bedoeling dat mijn knieen nog heel mijn leven mee gaan. Ik rij nu al 2 jaar niet meer en weet niet hoe het is als ik nu weer echt ga rijden. Toen had ik met rijden weinig last omdat het meer 'getraind' was denk ik...
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Gisteravond gevraagd of Ferro kon komen om beleerd te worden en dat was prima. Volgende week overleggen we even wanneer hij gaat.
Zelf ben ik er iedere dinsdagavond maar dat heeft niks met Ferro te maken. Ik zou wel graag willen kijken als hij voor de eerste keer aan de slag moet. En wie weet, als hij erg braaf is dat ik er zelf ook even achter ga zitten. Hij zal er echter niet lang zijn. Zodra hij het goed doet komt hij weer naar huis om lekker de wei op te gaan en te overdenken wat hij geleerd heeft. Ergens van de zomer gaat hij dan naar de keuring voor stamboekopname en in het najaar terug naar Bart voor de ABOP, samen met Celony.
Ik ou ook kiezen voor beleren voor de wagen ipv onder het zadel. Is toch iets minder belastend voor zo'n jong paard. En ga ook wel mee met Willeke ten aanzien van het asfalt.
Zelf ben ik er iedere dinsdagavond maar dat heeft niks met Ferro te maken. Ik zou wel graag willen kijken als hij voor de eerste keer aan de slag moet. En wie weet, als hij erg braaf is dat ik er zelf ook even achter ga zitten. Hij zal er echter niet lang zijn. Zodra hij het goed doet komt hij weer naar huis om lekker de wei op te gaan en te overdenken wat hij geleerd heeft. Ergens van de zomer gaat hij dan naar de keuring voor stamboekopname en in het najaar terug naar Bart voor de ABOP, samen met Celony.
Ik ou ook kiezen voor beleren voor de wagen ipv onder het zadel. Is toch iets minder belastend voor zo'n jong paard. En ga ook wel mee met Willeke ten aanzien van het asfalt.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Bedankt voor de reacties
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

gaan we gezellig samen mennen tass 
wij hebben bij ons bos prachtige hele brede zandpaden en speciale menpaden ook, dus dat asfalt is bij ons slechts een mini-stukje. heel fijn is dat!
spannend anita, leuk hoor. vind het ook wel knap, ik zou het nooit kunnen om Ko weg te brengen en mensen hem dingen te laten doen zonder dat ik er bij ben. *mega control freak* hahaha

wij hebben bij ons bos prachtige hele brede zandpaden en speciale menpaden ook, dus dat asfalt is bij ons slechts een mini-stukje. heel fijn is dat!
spannend anita, leuk hoor. vind het ook wel knap, ik zou het nooit kunnen om Ko weg te brengen en mensen hem dingen te laten doen zonder dat ik er bij ben. *mega control freak* hahaha
ow en tass je mag dan uiteraard wel straks mijn wagen lenen hoor om mee te oefenen in het begin!
Ik breng mijn paard ook maar zo niet overal heen hoor maar bij Bart weet ik dat hij het goed heeft en dat hij prima behandeld wordt. Daar laat ik hem met een gerust hart achter.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Mijn mannen gaan ook nergens heen waar ik het niet vertrouw
. Ze gaan alleen naar mijn eigen instructeur
.
Als je zelf niet kan beleren moet je wat he
.

Als je zelf niet kan beleren moet je wat he

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

lijkt me enkel fijn hoor als je iemand zo vertrouwd 
ik zal uiteindelijk toch ook wat hulp ergens vandaan moeten halen, maar ik denk dat ik die aan een ervaren men-stalgenote ga vragen. mag ook haar tuig lenen en ze heeft al geholpentoen ik kootje het tuig opdeed voor het eerst. extra paar handen is fijn en veilig.
en ze is een erg prettig persoon, heel rustig., dat heb ik nodig!

ik zal uiteindelijk toch ook wat hulp ergens vandaan moeten halen, maar ik denk dat ik die aan een ervaren men-stalgenote ga vragen. mag ook haar tuig lenen en ze heeft al geholpentoen ik kootje het tuig opdeed voor het eerst. extra paar handen is fijn en veilig.
en ze is een erg prettig persoon, heel rustig., dat heb ik nodig!