Het A-tjes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
leoensuzanne

Re: Het A-tjes topic deel 2!

Bericht door leoensuzanne » ma 09 feb 2009, 19:01

Nou heb ik effe ws een domme vraag; is er een dubbele longeerlijn te koop dan? Ik wist niet beter dat dat je altijd gewoon 2 losse lijnen gebruikt?!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 09 feb 2009, 20:28

Dank je wel Kim. Dat heb ik echt nooit geweten. Ach zo leer je nog steeds, ook al zit je zo'n 27 jaar in de paarden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 10 feb 2009, 12:10

Lammert Haanstra verkoopt ook dubbele longeerlijnen. Zijn door hemzelf ontwikkeld en zijn erg fijn in gebruik. Liggen erg prettig in de handen. Een echte aanrader wat mij betreft.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » di 10 feb 2009, 12:29

Dat is de 2de link in mijn berichtje ;)
Lisa

Bericht door Lisa » di 10 feb 2009, 13:05

Kimmes: Longeren beginnen mensen vaak mee. Nu heb ik alinde gekocht van bart. Bij bart is ze beleerd door trudy de jager (is ze ook heen geweest). Ze zal daar ook vast wel gelongeerd zijn. Nu heb ik dus ook proefgereden een aantal keer tijdens stage. Ook wel samen met annabel gekeken (Zij ernaast en dan ik erop) en dat ging allemaal prima. Ook de galop kon ze een lange zijde volhouden. Nu heb ik zelf eerst zoiets van stap en draf moet gewoon goed gaan en dan pas ga ik galopperen. Nu heb ik in het begin veel stap en draf gedaan en heb ik toen dat goed ging galop geprobeerd. Dat ging allemaal best netjes. Nu begon ze dus op een gegeven moment moeilijk te doen dus nu ben ik aan het bekijken van hoe kunnen we dit oplossen. Ook omdat ze dan na het galopperen ook lastig gaat doen in stap en draf. Zelf heb ik nu zoiets van ik kan best rijden, maar dan gaan we gewoon idd voorlopig gewoon lekker stappen en draven. We gaan ook het longeren weer oppakken en eens kijken hoe we dat voor elkaar kunnen krijgen. Ik heb wel 2 longeer lijnen dus dan proberen we dat gewoon (ik kan altijd nog dubbele longeerlijn aanschaffen). En natuurlijk les, maarja daar zit even het probleempje van wie dan enz. Daar ben ik druk mee bezig.

Ik doe meestal 3 tot 4 keer in de week wat ''werk'' met alinde. De ene keer bak slepen, de andere keer voor de wagen, longeren en rijden. Ik wissel het een beetje af! Is het slecht weer en is ze zeiknat dan doen we meestal wat minder, maar dat kan prima ze staat 24/7 buiten dus ze heeft buiten ook al wat beweging
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » di 10 feb 2009, 13:27

Ze geven vaak zelf aan wat ze wel en niet aan kunnen. Soms gaat het weer wat slechter en dan doe je gewoon even een stapje terug. Dat is heel normaal met jonge paarden.
En ik denk dat het voor jullie nu idd tijd is, om even een stapje terug te doen.
Het komt vast wel goed :j Als je maar geduldig blijft.
En vergeet vooral niet om het goede gedrag uitgebreid te belonen. Dat willen veel mensen nog wel eens vergeten. Belonen werkt beter dan straf ;)
Lisa

Bericht door Lisa » di 10 feb 2009, 15:54

hihi toen ze dus wel even aangaloppeerde werd ze helemaal bedolven met klopjes een braafjes en goedzos hihi dat vergeet ik niet!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Esther

Bericht door Esther » wo 11 feb 2009, 01:50

Ik geloof dat ik Alinde ook nog wel eens heb gelongeerd en kan me niet herinneren dat dat slecht ging..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 11 feb 2009, 06:39

@ Tamara
Ik vind niet dat je teveel doet hoor, onze A-tjes worden dit jaar vijf jaar, ik rij ook echt wel 4 tot 5 keer in de week :)) Uiteraard wissel ik het werk af, heb zoiezo 1x per week priveles, de dag na die les rij ik hem dan ook altijd, gewoon om zijn spieren soepel te houden maar dan rij ik hem alleen laag en rond en doe ik geen heftige dingen, tijdens de les heeft ie dan al genoeg gedaan vind ik. Verder rij ik hem zoals ik zin heb, de ene keer lekker aan de bak en de andere keer naar buiten, of het dochtertje van mijn vriendin die er een keertje lekker mee rondhobbeld. Af en toe word er een sprongetje gemaakt, maar dit niet te vaak.
Dus ik ben net zoals jij gewoon lekker met hem bezig. :))

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 11 feb 2009, 08:42

Ik vind 4-5 keer rijden per week ook niet teveel voor een 5-jarige. Het is bij mij meer een kwestie van tijdgebrek, dan van dat ik het teveel zou vinden voor Arwen. En nu vooral een kwestie van slecht weer, want ik heb geen binnenbak en we hebben nogal eens bevroren bodems gehad dit jaar. Ik probeer bij Arwen ook wel de afwisseling te houden: dressuurmatig, buiten, voor de koets, aan de fiets mee, maar aangezien ik voor de koets en een buitenrit niet alleen doe, is het vaak toch wel bakwerk. Wil binnenkort ook weer beginnen met lessen, maar het probleem is dat mijn ouders bijna gaan verhuizen en ik nog niet precies weet hoe ik dat oplos met Arwen. Ze blijft sowieso hoor, daar geen zorgen over...
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 11 feb 2009, 18:47

Afwisseling blijft gewoon belangrijk vind ik. Niet zozeer voor alleen een jong paard maar voor ieder paard er moet geen sleur in komen en zij moeten het ook leuk blijven vinden allemaal. Wij kiezen dan wel voor een paard maar dat wil niet zeggen dat we alleen naar onszelf mogen kijken, ik vind het heel erg belangrijk dat mijn paard ook volledig gelukkig is. Ik hoop hem zijn hele leven lang te mogen hebben maar dat moet wel voor beide partijen leuk zijn :)) Ten alle tijden eerlijk blijven naar je paard is mijn motto! En ik merk aan Aike dat hij eigenlijk alles wel leuk vind, hij doet bijna nooit moeilijk, levert weinig problemen op, dus denk ik dat we het best goed doen zo samen. Als ik merk dat hij toe is aan wat meer vrije tijd, dan krijgt hij dat van mij, net zoals ik merk dat hij graag iets nieuws wilt leren, dan doen we dat. Vooral lekker genieten samen.
Gelukkig heb ik het met Aike dan ook echt getroffen, hij vind het prachtig om aan het werk te gaan en lekker bezig te zijn, het is geen paard die graag dagen achter elkaar stil staat, dus dat is weer in mijn voordeel en daar maak ik maar wat graag gebruik van :D

Ennnnnn, Joost!!
DaphneT

Bericht door DaphneT » vr 13 feb 2009, 08:46

Ik ben weer helemaal tevreden met Arwen! Gisteren fijn gereden, op een hagelbui na tenminste. In het begin nog wel wat moeite met tempo-controle, maar geen er vandoor gaan meer en op het laatst liep ze heerlijk. de galop begint nu ook wat meer bij elkaar te komen. Moet eerlijk zeggen dat ik het zelf lastig blijf vinden om op meerdere dingen tegelijk te trainen hoor. gisteren dus heel veel tempo-wisselingen gedaan, met name in draf op de volte en rechtuit, maar dan moet ik er echt aan denken dat ze die volte ook correct blijft maken. We blijven oefenen...
@ thessa: ik vind afwisseling ook heel belangrijk, daar is geen twijfel over, maar veiligheid gaat bij mij voor. mennen doe ik sowieso nooit alleen (ook niet met een ervaren paard) en buitenrijden nog niet met Arwen. Die is daar nog te groen voor. En dus ben ik afhankelijk van o.a. vriend. Houdt in dat ik meestal een dag in het weekend naar buiten ga of ga mennen (wat ook naar buiten is bij mij), twee dagen in het weekend kan ik vriendlief niet aandoen ;) Daarnaast meestal twee keer per week in de bak dressuur en daarnaast bijvoorbeeld nog een keer spring of haar aan de fiets mee naar buiten neem. Dat laatste ben ik sowieso erg van bij een jong paard: lekker rechtuit en onbelast en meteen wat 'weg-ervaring' op doen. Vanaf nu gaat ze dus ook tweemaal per maand mee naar een binnenbak voor het oefenen van de shows. Ik zie nu stiekem al op tegen de volgende keer. Hopelijk wordt dat niet weer een rodeo (hihi, watje..)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 13 feb 2009, 09:42

Ik = blij :waven: gister overdag kwam ik niet meer aan Drafur toe, maar wou toch nog even hem rijden (vandaag komt het er ook niet van). Dus gisteravond met hulp van vriendlief opgestapt en lekker gaan rijden met de baklichten aan. Nou...heb nog nooit zó fijn op hem gereden. Als een schoothondje onder me en kon m nu ook keurig beide kanten de voltes op krijgen, lekker met koppie laag zoekend naar mijn hand. Was helemaal blij :D. (scheelde nu ook dat ik m bewust iets meer lengte gegeven heb, goed mijn linkerbeen erbij gehouden én als een beptante tegen m zitten praten en belonen als ie het goed deed)
Geluk is de vrucht van intens werk
Charret

Bericht door Charret » za 14 feb 2009, 16:39

Is Drafur dan een A'tje in Nederland?

Alies doet vrij weinig de laatste tijd. Maar daar komt hopelijk vanaf 12 maart verandering in.. DAN KOMT ONS NIEUWE ZADEL!!
Ik kijk er zo naar uit. Ik zal dan gelijk eens die lang verwachtte rijfoto's maken ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 14 feb 2009, 18:20

@ Charret: Jups. hij is van 11-6-2004.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
DaphneT

Bericht door DaphneT » ma 16 feb 2009, 11:07

Oh dat schiet al mooi op Charret! Nog eventjes geduld hebben en dan kan je weer lekker aan de slag!
Fijn dat het zo lekker ging Annabel! Geeft toch altijd weer een lekker gevoel. En over dat Beppen: dat doe ik ook altijd hoor. Mensen aan de kant lachen zich altijd rot ;)
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 16 feb 2009, 17:35

Ik ging vandaag na mijn werk vol goede moed richting stal, heel de dag was het droog en of de duvel ermee speelde, ik kom op stal aan en ja hoor regen 8)7
Ik krijg er wat van, de afgelopen week heb ik bijna dagelijks in de regen gereden, arme Aike, drijfnat is ie iedere keer, en toch maar braaf zijn rondjes lopen, lekker ding :L) Maar hij had mazzel, het vrouwtje is niet zo gek op die regen, dus ik vond het met een half uurtje tuffen wel best, wel even lekker door gereden met hem maar hij mocht weer lekker snel terug naar zijn stal, vond ie absoluut niet erg, zijn warme dekentje op, lekker muesli en penen gegeven en een hele dikke kus op zijn natte hoofd!
Wat is het toch een heerlijk beest, zou hem echt voor geen goud meer willen en kunnen missen :D
Morgen maar weer hopen op droog weer, dan rijden we wel weer iets langer.
Gelukkig had Sander ze vanmorgen al lekker een tijd buiten gehad, toen was het nog droog.
Ik zit nu warm te worden bij de verwarming.

Ennnnnn, Joost!!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 16 feb 2009, 17:37

hoe is het met jullie atjes en de aanleuning? al constant( diegene die vaker rijden dan). karev heeft er nog best moiete mee om constant ontspannen in de aanleuning te lopen..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 16 feb 2009, 17:40

Tamara schreef:hoe is het met jullie atjes en de aanleuning? al constant( diegene die vaker rijden dan). karev heeft er nog best moiete mee om constant ontspannen in de aanleuning te lopen..
Aike is wel redelijk constant in de aanleuning ondertussen. Soms wil ie in de galop er nog wel eens een beetje uitkomen, maar eigenlijk gaat het heel goed.
Ik merk wel dat ik niet iedere dag hem in de "krul" moet rijden, ik rijd dan ook regelmatig gewoon lekker laag en rond, zo begin ik trouwens ook altijd met rijden, en naar buiten met een losse teugel natuurlijk, op de momenten dat ik dan met hem aan het werk wil, dan doet ie het goed eigenlijk.

Ennnnnn, Joost!!
Gesloten