Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10
Re: Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10
Jeetje...ik schrik bijna van dat topic. Je merkt al aan de manier van schrijven dat het de TS erg veel moeite kost dat ze afstand moet doen van hem en om dan dit soort rare reacties te krijgen over je 'oudere pony zonder wedstrijdervaring'.....krijg er bijna plaatsvervangend tranen van in mijn ogen.
Lijkt mij toch precies een populair plaatje voor de fjorden-fan? Zijn over het algemeen toch recreatieruiters en een brave, grote ruin staat dan toch nummer 1?
Ik weet dat Cos bijv. bij verkoop waarschijnlijk niet populair zou zijn vanwege zijn maat.
Lijkt mij toch precies een populair plaatje voor de fjorden-fan? Zijn over het algemeen toch recreatieruiters en een brave, grote ruin staat dan toch nummer 1?
Ik weet dat Cos bijv. bij verkoop waarschijnlijk niet populair zou zijn vanwege zijn maat.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Louis krijgt in ieder geval heel vaak de vraag of hij een brave ruin heeft staan, die zijn echt gewild.
Zo vaak vind je ze ook weer niet, dan moet het al echt zijn van een particulier die geen tijd/geld/plaats heeft ofzo. De grotere stallen hebben meestal toch veulens, jonge paarden of merries te koop.
Zo vaak vind je ze ook weer niet, dan moet het al echt zijn van een particulier die geen tijd/geld/plaats heeft ofzo. De grotere stallen hebben meestal toch veulens, jonge paarden of merries te koop.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
zag deze net genoemd worden in het Fjorden Zoektoch topic hier op FW
http://link.marktplaats.nl/438141167 (vind 'm erg leuk en blijkt ook een Anton X Toddy te zijn, net als Cos)..en die is ook bieden vanaf 1250 euro...ze zijn dus gewoon niets meer waard blijkbaar
Schrik ook van de hoeveelheid shetlanders die gratis weg mogen, het maakt het allemaal zo laagdrempelig om een 'ponytjuh' voor dochterlief voor in de achtertuin te kopen....
http://link.marktplaats.nl/438141167 (vind 'm erg leuk en blijkt ook een Anton X Toddy te zijn, net als Cos)..en die is ook bieden vanaf 1250 euro...ze zijn dus gewoon niets meer waard blijkbaar

Schrik ook van de hoeveelheid shetlanders die gratis weg mogen, het maakt het allemaal zo laagdrempelig om een 'ponytjuh' voor dochterlief voor in de achtertuin te kopen....
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Die van Anton vind ik zo gaaf
echt gek dat ze daar zo'n prijs voor vragen ja, zou het dan écht ZO slecht gesteld zijn met de markt? Ik snap wel dat de markt met de crisis heeft geleden, maar dacht dat dat vooral in de duurdere klasses was (sportpaarden enz?)
Ik vind het ook zo gek dat een fjord voor een appel en een ei weg mag, maar die lelijke, iele miniatuurpaardjes zijn zo in tegenwoordig en ze kosten zoveel, maar eigenlijk kan je er amper wat mee
Gratis shetlanders kom ik idd ook vaak tegen. Denk dat die vooral komen van mensen die een hengstje bij de merrie hebben lopen en veulentjes zo leuk vinden, maar plaats is er eigenlijk niet. Kosten hebben ze er wss ook niet aan gehad, dan maar gratis.
Denk dat er zo heel veel belanden bij paardenleeken in de tuin voor de kindjes idd...

Ik vind het ook zo gek dat een fjord voor een appel en een ei weg mag, maar die lelijke, iele miniatuurpaardjes zijn zo in tegenwoordig en ze kosten zoveel, maar eigenlijk kan je er amper wat mee

Gratis shetlanders kom ik idd ook vaak tegen. Denk dat die vooral komen van mensen die een hengstje bij de merrie hebben lopen en veulentjes zo leuk vinden, maar plaats is er eigenlijk niet. Kosten hebben ze er wss ook niet aan gehad, dan maar gratis.
Denk dat er zo heel veel belanden bij paardenleeken in de tuin voor de kindjes idd...
Ik ben versleten,en sta versteld van mijn dapperheid vandaag.
Voor het eerst met m,n turbo paard naar buiten geweest samen met Roy,
en dat ging naar mijn gevoel goed,alleen Corner leek wel dronken en waggelde van
links naar rechts,met af en toe een schrikje ergens van.
Het was een klein rondje van ongv 30 min,maar de 2 jonge paarden deden het uitstekend,
je merkte ook echt dat ze steun hadden aan elkaar.
Voor het eerst met m,n turbo paard naar buiten geweest samen met Roy,
en dat ging naar mijn gevoel goed,alleen Corner leek wel dronken en waggelde van
links naar rechts,met af en toe een schrikje ergens van.
Het was een klein rondje van ongv 30 min,maar de 2 jonge paarden deden het uitstekend,
je merkte ook echt dat ze steun hadden aan elkaar.
Wow wat een reacties op dat topic zeg, pieuw.
Idd wel crisis, maar voor een goed paard kun je goed geld krijgen lijkt me, fjord of iets anders. Ik heb Hildar voor niet veel kunnen kopen, maar dat is omdat het een kleinschalige fokker is en hij enkel voor de kar stond, maar dan vond ik zijn 1250 toch een goede prijs.
Ing, turbo paard? Heb je teveel peper gebruikt?
en waarom waggelde ie? ik ken er nog die dat doen, zo mij de weg komen versperren enzo
Wel fijn dat het zo goed ging, geeft weer vertrouwen ws
Nathalie, even de foto, zijn neus lijkt wel langer dan in het echt, maar vind het toch een mooie foto

Idd wel crisis, maar voor een goed paard kun je goed geld krijgen lijkt me, fjord of iets anders. Ik heb Hildar voor niet veel kunnen kopen, maar dat is omdat het een kleinschalige fokker is en hij enkel voor de kar stond, maar dan vond ik zijn 1250 toch een goede prijs.
Ing, turbo paard? Heb je teveel peper gebruikt?

Wel fijn dat het zo goed ging, geeft weer vertrouwen ws
Nathalie, even de foto, zijn neus lijkt wel langer dan in het echt, maar vind het toch een mooie foto

Laatst gewijzigd door Aria_zz op wo 06 apr 2011, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Ariazz
je bedoelt mij denk je,je zegt viv
ja turbo paard,Corner houdt van vlottigheid.
dat waggelen ,geen steun buiten van rijbak .
mooie foto
je bedoelt mij denk je,je zegt viv

ja turbo paard,Corner houdt van vlottigheid.
dat waggelen ,geen steun buiten van rijbak .
mooie foto
ja idd, foutje, mijn vingers gingen vlugger dan mijn hoofd
dat kan ik me wel voorstellen, zo zonder buitenrand, daar plakken ze toch ook zo gouw aan.
en zijn ze een beetj verkeersmak?

dat kan ik me wel voorstellen, zo zonder buitenrand, daar plakken ze toch ook zo gouw aan.
en zijn ze een beetj verkeersmak?
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Leuke foto Aria.
Van kopen en verkopen van fjorden weet ik niets. Maar denk wel dat de paardenmarkt aardig ingekakt is..
Binnenkort hebben we nog een F'je ruintje (bijna 2) die uiteindelijk waarsch de verkoop ingaat (als ik hem zelf niet 'per ongeluk' koop
Ik zie een leuk 2-span voor me 
Wat vinden jullie een beetje een prijs voor een 2-jarige? Goede vader, minder bekende (maar wel goede) moeder. Leuk dier, mooie gangen.
Inge, dat zwalken is inderdaad zo'n balans dingetje dat ze opeens op eigen benen moeten lopen.
Wel super stoer dat jullie een buitenritje gemaakt hebben.
Ik vermaak me prima met Castor op zijn stal. Altijd wel wat te beleven daar. Vanmiddag weer even met een ander paard voor de wagen meegeweest. Was lekker weer daarvoor.
Castor had vanmorgen al gewerkt. Hij mocht de bak weer slepen. Vanmiddag kon ik hem dus mooi even op de wei laten.
Van kopen en verkopen van fjorden weet ik niets. Maar denk wel dat de paardenmarkt aardig ingekakt is..
Binnenkort hebben we nog een F'je ruintje (bijna 2) die uiteindelijk waarsch de verkoop ingaat (als ik hem zelf niet 'per ongeluk' koop

Wat vinden jullie een beetje een prijs voor een 2-jarige? Goede vader, minder bekende (maar wel goede) moeder. Leuk dier, mooie gangen.
Inge, dat zwalken is inderdaad zo'n balans dingetje dat ze opeens op eigen benen moeten lopen.
Wel super stoer dat jullie een buitenritje gemaakt hebben.
Ik vermaak me prima met Castor op zijn stal. Altijd wel wat te beleven daar. Vanmiddag weer even met een ander paard voor de wagen meegeweest. Was lekker weer daarvoor.
Castor had vanmorgen al gewerkt. Hij mocht de bak weer slepen. Vanmiddag kon ik hem dus mooi even op de wei laten.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Fijn dat het zo goed ging met Corner...en je hebt hem toch mooi bij je kunnen houden?
Ja wat een leuke foto Aria (is dat trouwens je echte naam?)...eigenlijk had je er nog met blote voeten en zonder zadel op moeten zitten...dan was het helemaal sprookjesachtig geweest
Ja wat een leuke foto Aria (is dat trouwens je echte naam?)...eigenlijk had je er nog met blote voeten en zonder zadel op moeten zitten...dan was het helemaal sprookjesachtig geweest

Oja en even ondertussen even zeggen dat het rijden ook erg goed ging, galopswissels al veel meer onder controle en wanneer ik het wou, al wist meneer in het begin de bedoeling niet
maar in dat zonnetje, zalig, dat zijn dagen om van te genieten

maar in dat zonnetje, zalig, dat zijn dagen om van te genieten

Volgens mij is een F'je precies dat wat gezocht wordt in het 'fjorden speurtocht' topic...Ik heb trouwens geen flauw idee qua prijs hiervoor, denk dat je op dit moment een liefhebber moet treffen als volgens bokt die brave Fjord van 9 nog geen 1000 euro mag opbrengen.Ilona schreef:Binnenkort hebben we nog een F'je ruintje (bijna 2) die uiteindelijk waarsch de verkoop ingaat (als ik hem zelf niet 'per ongeluk' koopIk zie een leuk 2-span voor me
Wat zou een 2 jarige dan doen? 500 euro?? Eigenlijk te maf voor woorden.
Ilona schreef:Van kopen en verkopen van fjorden weet ik niets. Maar denk wel dat de paardenmarkt aardig ingekakt is..
Binnenkort hebben we nog een F'je ruintje (bijna 2) die uiteindelijk waarsch de verkoop ingaat (als ik hem zelf niet 'per ongeluk' koopIk zie een leuk 2-span voor me

Ik vind die prijzen ook erg moeilijk hoor, vooral omdat ik zo'n emodoos ben die valt op leuke hoofdjes en uitstraling, maar verder niet oplet (ja, ik zie ook wel dat een dier niet kan lopen, maar als ik Louis soms bezig hoor over zaken, die had ik nog nooit gezien

Zou denken aan 800 à 900 euro voor een 2-jarige?

Hay heeft z'n jaarlijks prikkie weer gehad. DA was wat later ivm spreekuur dat uitliep. Had Hay even aan de stal van z'n vriendje gebonden en stal gaan doen. Toen ik terug kwam was een kant van z'n nek helemaal ondergelebberd. Stonden ze daar gewoon elkaar af te likken door zo'n eten-geef-luikje van de tralies van de stal

Daarna wilde ik G'tje nog even rijden, maar 't werd al zo laat dat ik 'm maar even losgegooid heb. 't Is echt zo'n schaap he, hij loopt me overal achterna, wil van alles op de hoogte zijn en als ik 'm geen aandacht schenk zoekt hij wel iets om aandacht te krijgen

Super leuke foto Aria!!
I know... Dat is eigenlijk ook waarom ik het vraag.. 
Hij hoeft niet weg (ben ik ook het toekomstige weidemaatje voor Castor weer kwijt) maar als je een goed huisje tegen kan komen en hij moet uiteindelijk waarschijnlijk toch weg... Keuzes maken
Ik weet door al die verwarrende sites ook haast niet meer wat reeel is.

Hij hoeft niet weg (ben ik ook het toekomstige weidemaatje voor Castor weer kwijt) maar als je een goed huisje tegen kan komen en hij moet uiteindelijk waarschijnlijk toch weg... Keuzes maken

Ik weet door al die verwarrende sites ook haast niet meer wat reeel is.
Castor

Ik dacht ook zoiets Jilly.
Ach lekker klef en kleef die 2 dan. Is dat dat bonte paardje wat zijn bestigste vriendje is?
Enne H wordt toch niet ingeruild op G he
Ach lekker klef en kleef die 2 dan. Is dat dat bonte paardje wat zijn bestigste vriendje is?

Castor

hehehe....voor de prijs van Jilly dacht ik er dus al 2 te kopen

Maar eerlijk, ik heb er geen verstand van hoor...ik vind het allemaal veel te weinig voor de shetlanders, fjorden en haflingers op het moment. Zelfs de tinkers zijn behoorlijk gekelderd en die zijn toch een poosje flink populair (en dus duur) geweest.
Neem jij 'm er maar gewoon bij Ilona..je hebt een tweespan nodig!!

Maar eerlijk, ik heb er geen verstand van hoor...ik vind het allemaal veel te weinig voor de shetlanders, fjorden en haflingers op het moment. Zelfs de tinkers zijn behoorlijk gekelderd en die zijn toch een poosje flink populair (en dus duur) geweest.
Neem jij 'm er maar gewoon bij Ilona..je hebt een tweespan nodig!!

Dat vosbonte A-ponietje iddIlona schreef:Ik dacht ook zoiets Jilly.

En nee hoor! Hay is mijn beste vriendje en daar kan geen enkel paard aan tippen, hoe geweldig G'tje ook is. Als ik 'm zou ruilen zou er toch nog iets weg moeten tussen z'n benen en dat mag niet van Louis

M'n mams was net ook even op stal (hond moest ook geënt worden en zo konden we mooi de voorrijkosten delen) en toen ze Hay zag staan: 'Goh het is echt hélemaal z'n moeder he?!' Vind het zo leuk dat zij dat er ook in ziet, hij lijkt er echt enorm op, maar nog net een beetje knapper

Dat lukt je vast ook wel ergensNathalie schreef:hehehe....voor de prijs van Jilly dacht ik er dus al 2 te kopen![]()
![]()

Wat leuk dat je moeder dat ziet. Mijn moeder kon een tijdje terug Castor nog niet eens vinden tussen een paar jaarlingen...
Oke, nou kon zij ze alleen van redelijk grote afstand zien, maar dan nog.
Maakt je denk ik ook wel even blij toen je moeder dat zei. De moeder van Hay was eerst je gele grote liefde toch zo'n beetje?
Er zit een boom bij mijn kar... En 2 geeltjes ervoor is wel zo gezellig..

Maakt je denk ik ook wel even blij toen je moeder dat zei. De moeder van Hay was eerst je gele grote liefde toch zo'n beetje?
Er zit een boom bij mijn kar... En 2 geeltjes ervoor is wel zo gezellig..

Castor

Ik had het simpelweg terugberekend van de prijzen die voor die volwassen dieren gevraagd wordt 
En jee....Cos was een stuk duurder dan Hildar en hij kan niet eens galopswissels....pffffffffffffffffft
En je moeder had Castor nog wel in de achtertuin gehad Ilona!! Een boom bij je kar? Dat is gewoon een omen....je moet er een fjord bij! tadaaaa....

En jee....Cos was een stuk duurder dan Hildar en hij kan niet eens galopswissels....pffffffffffffffffft

En je moeder had Castor nog wel in de achtertuin gehad Ilona!! Een boom bij je kar? Dat is gewoon een omen....je moet er een fjord bij! tadaaaa....