16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2

Bericht door nancy imka » zo 08 mei 2011, 11:23

@ Pareltje, ik heb de hoefsmid om advies gevraagt omdat ze vrijdag ook zo vreemd deed. Ik moest het in de gaten houden omdat er hier in de buurt droes heerst ze heeft namelijk twee rare opgezette klieren en die waren vrijdag echt super groot. Zaterdag waren ze wat geslonken maar ze deed echt super vreemd. Als het volgende week nog zo is moest ik de dierenarts waarschuwen van de hoefsmid die vond het namelijk ook wel heel appart!

Die wondjes lijk ik momenteel onder controle te hebben. Ik heb acedermzalf gekocht en het lijkt te gaan genezen eindelijk. Ik ben eigenlijk nooit zo van de smeerseltjes maar uiteindelijk moet je toch wat! Het zit idd wel op een bewegend deel van dr benen. En ik denk dat ze er ook telkens op steunt met opstaan en gaan liggen.

De hoefsmid vond het niet erg als we niks meer dede met Imka. Ze is op leeftijd dus als we zo nu en dan een ritje maken prima maar doen we niks ook prima! Het is lekker mn oude tuttie die niks meer hoeft alleen mag ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » zo 08 mei 2011, 12:09

Zo hier ben ik even snel, Jasmijn moet zo weer eten ;)

Met danc gaat het volgens mij prima. Hij heeft weer nieuwe springschoenen en staat lekker chill op het land. Zelf nog aan het bijkomen van de bevalling.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
siets
Contacteer:

Bericht door siets » ma 09 mei 2011, 08:34

Heb je een fijne kraamtijd Roos? Ik hoop ook dat je een lieve kraamverzorgende aan je bed hebt, die kan de week maken of breken ;).
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Ootje

Bericht door Ootje » ma 09 mei 2011, 19:34

Gaat het goed met Jasmijn, Roos?

Wat vervelend voor Imka. Het is niet te hopen dat ze droes krijgt. Afgelopen winter hebben drie paarden het gehad op de manege waar Odette staat. Bij Kyra viel het mee, maar welsh Winnetou was er bijna niet meer geweest. Die kon niet meer eten, ze stikte zowat. Echt heel eng.

@Pareltje: Ligt het niet aan de tijd van het jaar dat ze zo schuurt? ZE zal wel heel vervelend zijn. Wassen met speciale shampoo wil ook nog wel eens helpen.

Odette tijdens de proefjesdag:
Afbeelding

De ereronde: Odette loopt als tweede, leeftijdsgenootje Orna loopt erachter.
Afbeelding

Brave pony :)ddd
Afbeelding
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » wo 11 mei 2011, 15:28

Maandag Jeskim bezocht en die ziet er super uit!!
De kinderen hadden haar manen bijgehouden, dus ze had nog een boogje, heerlijk toch dat die kinderen haar helemaal zelf verzorgen. Er wordt nu ook al door een jongetje los met Jes door de bak gegaloppeerd, verder rijden er nog wat los op en bij sommigen loopt er iemand naast, madam wil nog wel eens een eigen plan trekken als ze niet genoeg aangepakt wordt, van de hoefslag af, even een sprintje trekken, hihi..
Heerlijk om haar weer te zien en ze herkende mij ook nog prima!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » wo 11 mei 2011, 17:38

Ik ga denk van het weekend of de week erna weer een keer naar stal. Echt zo gek...Ik mis Danc wel hoor, maar hij is in goede handen (netzoals Ekdal)dus dat maakt het gemis anders...

@Siets; ik heb zo'n lieve kraamverzorgende gehad. Echt ik mis haar nog...!!

Met Jasmijn alles goed. Ze is nog wel echt een klein meisje, maar ze doet het best goed. Ik moet er wel aan wennen hoor, zo'n klein mensje wat geheel afhankelijk is van jou.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ootje

Bericht door Ootje » wo 11 mei 2011, 17:43

Fijn dat het goed gaat met Jasmijn.
Ik kan me goed voorstellen dat het wennen is, alles verandert natuurlijk.

Fijn dat het nog steeds goed gaat met Jeskim op haar nieuwe plek!

Odette heeft twee nachten op stal gestaan, omdat de smid zou komen en gelijk waren haar darmen helemaal van slag. Gelukkig was het vandaag alweer over.
Helaas had de smid geen tijd, dus nu komt hij vrijdag weer terug.
Hebben jullie paarden ook van die droge hoeven? Ik smeer ze regelmatig in met hoefbalsem van Leovet, maar met dit weer blijven ze droog.
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 11 mei 2011, 18:35

wat leuk, proefjesdag zonder zadel. Braaf dier lijkt me Odette.

Leuk dat je Jeskim weer hebt gezien Esther. Klinkt wel een beetje als Marloes. Die is super braaf, maar soms maakt ze misbruik van situaties. Ze kan ook heel goed inschatten wie erop zit, hoe beter je kan rijden, hoe meer ze je uitprobeert.

We kunnen weer met Marloes aan het mennen. Mijn baas heeft de marathonkar van de buurvrouw gekregen *o/*
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ootje

Bericht door Ootje » wo 11 mei 2011, 19:00

Dat is leuk, Ivonne.

De foto's van de proefjesdag zijn van de prijsuitreiking, dat is altijd zonder zadel. De proef zelf heeft ze met zadel gedaan, anders wordt het wel heel spannend.
Odette&Fenna
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » vr 13 mei 2011, 08:44

Van de week weer een heelrijke rit met een vriendin en haar hond gemaakt. Ruim 3 uur onderweg, met lunchstop tussendoor, dames met hoofd in het gras, genoten!

Ootje, ja, tijdens het verharen schuurde ze altijd wel, maar ze heeft zich de laatste tijd echt flink open geschuurd. En nu dus ineens al die harde bobbeltjes, dat heeft ze nog nooit gehad! Leuk dat het een zadelloos proefje was! En die laatste foto is echt gaaf, hihi, dat ze zo achterstevopren erop zit!

Roos, fijn dat je zo'n leuke kraamtijd hebt gehad en dat het goed met jullie gaat!

Esther, fijn dat je Jeskim weer hebt gezien en dat ze het naar haar zin heeft zo te lezen!

Ootje, ja, droge hoeven, alledrie hier heel erg. Bij Li is er een paar weken geleden zelfs van een achterhoef een stuk afgebroken. Gelukkig bleef het daarbij, we sproeien nu elke ochtend de buitenbak en zetten ze daar even in, in de hoop dat de hoeven wat vocht opnemen! Mag van mij best een regenbuitje komen en het land weer een beetje vochtig maken, maar er is hier al 6 weken nauwelijks iets gevallen!

Leuk Ivonne, wanneer gaan jullie een ritje maken?
Elvis

Bericht door Elvis » wo 18 mei 2011, 10:42

Omdat Nancy er verlopig niet is verzorg ik Imka.
Dus dat heb ik gelijk even serieus genomen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 18 mei 2011, 13:00

Kom ook weer even binnenrollen. Mooie plaatjes van de oudere paarden!
Ilonk wordt over twee weken alweer 23 en je zou het haar niet geven, tuurlijk ziet ze er wel uit als een ouder paard maar ze draaft nog een uurtje alsof het niets is, ik moet nog meer dan genoeg inhouden en ze heeft besloten dat ze met haar leeftijd mag doen waar ze zelf zin in heeft. Dat geeft de nodige discussie af en toe maar ik vind dat ook wel leuk.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » wo 18 mei 2011, 13:17

Elvis, Imka ziet er goed uit zeg!

Vorig weekend is Li 20 jaar geworden *o/* *o/*
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 18 mei 2011, 13:35

Daar heb je goed je best op gedaan Desiree! Ziet er keurig uit.
Officieel mag ik hier nog niet meekletsen maar 1 juni wordt Pablo ook 16 dus ik dacht ik neem even een voorsprongetje :D.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 18 mei 2011, 13:38

We doen wel even een paar vingers voor onze ogen Marijke de komende 14 dagen, haha.

Keurig boogje Dees, Nancy zal blij met je zijn dat je zo goed voor haar meiden zorgt.

Ik heb mijn 19 jarige intussen al een week niet meer gezien. Ze staat weer bij Karant omdat de vorige dekking niet succesvol is gebleken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 18 mei 2011, 13:52

Welkom Marijke, 16 is natuurlijk nog een jongegoden leeftijd maar welkom ben je altijd :P
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Elvis

Bericht door Elvis » wo 18 mei 2011, 15:53

Dank jullie wel!!
Vandaag even een rondje op haar gereden.Maar jeetje bijna 23 en er zit geen rem op.Had haar al een hele tijd niet meer gereden en was even vergeten wat een draak het kan zijn.Helaas had ze heel veel last van hoesten.Of het kwam door haar dampigheid of pollen geen idee,misschien beide..
Wil haar 3x in de week aan het lopen houden(lees stapritjes :D ) maar dat lijkt me wel beter voor haar nu ze weer in het gras staat.

Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 19 mei 2011, 09:38

Ik zal het Pablo doorgeven dat hij een jonge god is, al heb ik het idee dat hij zelf ook die mening heeft haha.
Die is nog verre van ingekakt en ik denk dat menig jong paard wel wat van zijn energie kan gebruiken. :D

Dat is toch lekker voor Imka stapritjes maken. Goed voor de basisconditie :j.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 19 mei 2011, 10:00

Hey Dees, bedankt voor de knipbeurt dt kon ze idd wel gebruiken. Ziet er weer super uit. Nu hopen dat ze de stalwand niet op gaat zoeken hi hi. Muts dat ze is doe jij je best en schuurt zij het weer even om... Ze ziet er goed uit! Mis ze wel maar ik weet dat ze in goeie handen zijn gelukkig. De dagen duren alleen best wel lang op deze manier en ik ben nog niet eens 24 uur thuis hihi. Het liefst zou ik even op mn brommertje stappen om ze alleen al een dikke kus te geven! Maar ja komt van de week vast wel weer een keertje!

@ Dees kijk je aub uit dat ze niet weer op dr snuit valt. Het is niks maar je hebt er niks aan aan ongelukken! Wees voorzichtig ook op je zelf! Enne bedankt dat je lekker 3x pw met haar aan de wandel gaat. Dat drakerige gaat er niet uit helaas kan ik je vertellen na 12 jaar maar ze bedoeld het niet rot :P
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » do 19 mei 2011, 11:08

Ik kijk wel uit hoor,ze liep behoorlijk uit te sloven dus was niet zo bang voor het vallen :D
Over het hoesten maakte ik me meer zorgen..
En oja ze had de stalwand alweer opgezocht dus het stond niet meer zo netjes overeind.

Marijke,het blijft toch lastig om een passend dagelijks leven bij Imka aan te meten.Is het nou goed om haar aan het lopen te houden ivm de hoefbevangenheid,of is het beter om haar te laten staan ivm de dampigheid.Zo is het vaak zoeken naar een tussenweg.De ene dag gaat het kwa weerstype natuurlijk beter als de andere dag.

Afbeelding
Gesloten