Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7
Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7
ik heb een doos Advantage voor hele grote honden gekocht (zwaarder dan 50 kg) en dan doe ik morgen bij beide een pipetje op de schoft en een pipetje bij de staart, dat zou voldoende moeten zijn om die smerige beestjes uit te roeien
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Hopelijk helpt het!
Net weer les gehad en weer hoop huiswerk waar we mee aan de slag kunnen
Naja, morgen weer les en van het weekend en van het weekend zelf oefenen 
Mijn meissie vandaag (met nieuw dekje en singel
)

Hier kijken ze nog lief, daarna was het haphap

Net les gereden dus ze was beetje moe van al dat harde werken

Heb ik eindelijk het halster gevonden dat bij de deken hoort, echt een mooie met bont eraan, is ie veels te groot
Net weer les gehad en weer hoop huiswerk waar we mee aan de slag kunnen

Mijn meissie vandaag (met nieuw dekje en singel

Hier kijken ze nog lief, daarna was het haphap

Net les gereden dus ze was beetje moe van al dat harde werken

Heb ik eindelijk het halster gevonden dat bij de deken hoort, echt een mooie met bont eraan, is ie veels te groot

- Ilonka
Hopelijk helpt het nu Claudia, je wordt er toch ook gek van!
Ziet er chique uit Tessa!
Danique balen dat Blossom zo loopt te puberen. Want dat is het denk ik. Ik geloof niet dat een paard om negatieve aandacht vraagt, ze doen wat in ze op komt en denken er niet over na. Veel succes met deze cirkel doorbreken. Ik denk dat de meesten hier al wel puberstreken van hun B'tje hebben gehad. Het gaat over!
Brass heeft eergisteren weer een rondje gedraafd in het donker, bitloos, in de mist en regen, ze vond het best spannend maar was toch weer super braaf. Word ik zo blij van!
Ziet er chique uit Tessa!
Danique balen dat Blossom zo loopt te puberen. Want dat is het denk ik. Ik geloof niet dat een paard om negatieve aandacht vraagt, ze doen wat in ze op komt en denken er niet over na. Veel succes met deze cirkel doorbreken. Ik denk dat de meesten hier al wel puberstreken van hun B'tje hebben gehad. Het gaat over!
Brass heeft eergisteren weer een rondje gedraafd in het donker, bitloos, in de mist en regen, ze vond het best spannend maar was toch weer super braaf. Word ik zo blij van!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
oh puberende pony's zwijg me ervan
Githa is ook aan het puberen, niet tegenover ons (tegenover ons is ze uberbraaf, want ja van ons krijgt ze eten
) maar Jalenka die moet het verduren, telkens er eten in de buurt is gaan de oren plat en wilt ze Jalenka wegjagen
echter het is een dubbele stal waar ze dus samen in staan, dus krijgen ze op dezelfde moment te eten naast elkaar
dit is nog nooit problematisch geweest
maar nu wilt Githa Jalenka dus wegjagen, gisteren was het gelukt en daar heeft ze een serieuze opdonder van ons voor gekregen
vanmorgen ging ik voeren, Githa nog bazig maar eens de eerste eetbak op de grond (bij Jalenka, die is kalm dus krijgt het eerst) was dat gedaan
dan wou Githa uit dezelfde eetbak eten als Jalenka, ze wou die van haar niet
eerst wel bokken naar Jalenka en dan heel lief mee uit dezelfde bak gaan eten
toen de eerste leeg was zijn ze samen aan de 2e begonnen
soms begrijp ik die paarden niet hoor
ik denk dat dit nog even zal duren tot Githa door heeft dat ze dagelijks mooi haar eten zal krijgen (denk dat ze moeten vechten hebben voor eten op die andere weide)
Githa is ook aan het puberen, niet tegenover ons (tegenover ons is ze uberbraaf, want ja van ons krijgt ze eten

echter het is een dubbele stal waar ze dus samen in staan, dus krijgen ze op dezelfde moment te eten naast elkaar
dit is nog nooit problematisch geweest
maar nu wilt Githa Jalenka dus wegjagen, gisteren was het gelukt en daar heeft ze een serieuze opdonder van ons voor gekregen
vanmorgen ging ik voeren, Githa nog bazig maar eens de eerste eetbak op de grond (bij Jalenka, die is kalm dus krijgt het eerst) was dat gedaan
dan wou Githa uit dezelfde eetbak eten als Jalenka, ze wou die van haar niet

eerst wel bokken naar Jalenka en dan heel lief mee uit dezelfde bak gaan eten

toen de eerste leeg was zijn ze samen aan de 2e begonnen
soms begrijp ik die paarden niet hoor

ik denk dat dit nog even zal duren tot Githa door heeft dat ze dagelijks mooi haar eten zal krijgen (denk dat ze moeten vechten hebben voor eten op die andere weide)
zou dat het probleem zijn, puberen? k heb zin in een rustig ritje, dus ik pak zo mn rr-tje. ook best voorwaarts maar minder onvoorsepelbaar als b-tje.
Brave brass, zo int donmker, goed hoor
Brave brass, zo int donmker, goed hoor
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
- Ilonka
Ja denk wel dat het puberen is eigenlijk. Die leeftijd hebben onze B'tjes toch nog wel. Brass kreeg het vorig najaar ineens, leek wel van de een op andere dag. Rennen, overal van schrikken etc. Toen schreef ik het hier en toen vertelde Claudia dat ze dat met Exel ook had gehad. Was er ineens maar ook ineens weer over. Bij Vrass is het ook weer over.
Ze blijft een voorwaartse pony, en jong met bijbehorend gedrag , maar dat extreme rennen en schrikken en mijn grenzen testen is wel over.
Hoe was het ritje met R?
Ze blijft een voorwaartse pony, en jong met bijbehorend gedrag , maar dat extreme rennen en schrikken en mijn grenzen testen is wel over.
Hoe was het ritje met R?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik heb me bedacht en toch Bink meegenomen. tis toch van die zotte dat ik zo'n schijterd ben. Hij was weer lief, wel super voorwaarts maar geen springplank met stuiterbal. Rai bleek ook nog kreupel te zijn. Dan had ik niet gereden, heb mn zadel enzo niet bij stal liggen. Hoefsmid komt morgevroeg, ik denk dat ze weer een hoefzweer heeft.
Blij te horen dat puber gedrag weer overgaat. Hoelang houd zoiets aan?
Blij te horen dat puber gedrag weer overgaat. Hoelang houd zoiets aan?
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
Githa haar gepuber, van deze ochtend en gister avond, heeft ze niet meer herhaald vanavond 

Beauty ziet er weer uit om door een ringetje te halen Tessa, knap paard heb je toch.
Dappere, brave Brass. Goed zeg!
Goed hoor Ivonne, dat je Bink toch hebt gepakt en dat hij weer lief was. Goed voor je zelfvertrouwen!
Wat balen dat Rai kreupel is... bah bah, ben benieuwd wat de hoefsmid zegt morgen.
Denk zelf dat puberen ook heeft te maken met een bepaalde fase in de training; paard heeft geleerd hoe het werkt, heeft wat spieren opgebouwd, voelt zich ook onder het zadel en zeker van zichzelf en gaat dan op gegeven moment kijken waar grenzen liggen.
Met Bailey heb ik er tot nu toe echt geen last van gehad (afkloppen
). Okee, hij is 1 keer zonder rem het bos doorgevlogen, maar achteraf gezien lag die fout toch echt bij mezelf. Hij was de weken daarvoor zó braaf geweest dat consequentie er wat bij ingeschoten was ('ach, wat maakt het uit als hij om of door de plas loopt, ik weet dat hij er doorloopt als ik het vraag', dat soort dingen) en dat kan dus niet bij meneer.
Hij vindt zichzelf gewoon een hele stoere vent en als ik niet alles voor hem bepaal verzint hij het zelf wel. Consequentie, in alles, heeft hij echt nodig. Maar in essentie vind ik hem toch ook gewoon een vreselijk makkelijk paard hoor
Afgelopen week voelde Bailey zich trouwens niet zo lekker. Niet ziek hoor, maar hij zat gewoon niet lekker in z'n vel en was niet goed in balans.
Denk dat het te maken heeft met de kudde, hij heeft de laatste tijd behoorlijk wat mot met de leider van de groep en wordt afentoe een beetje gepest.
Laatste dagen vooral dus rustig aan gedaan, vooral veel tutten en proberen hem te helpen weer in balans te komen en gelukkig voelde hij vandaag alweer veel beter aan. Hopelijk na het weekend weer rijden!
Dappere, brave Brass. Goed zeg!
Goed hoor Ivonne, dat je Bink toch hebt gepakt en dat hij weer lief was. Goed voor je zelfvertrouwen!
Wat balen dat Rai kreupel is... bah bah, ben benieuwd wat de hoefsmid zegt morgen.
Denk zelf dat puberen ook heeft te maken met een bepaalde fase in de training; paard heeft geleerd hoe het werkt, heeft wat spieren opgebouwd, voelt zich ook onder het zadel en zeker van zichzelf en gaat dan op gegeven moment kijken waar grenzen liggen.
Met Bailey heb ik er tot nu toe echt geen last van gehad (afkloppen

Hij vindt zichzelf gewoon een hele stoere vent en als ik niet alles voor hem bepaal verzint hij het zelf wel. Consequentie, in alles, heeft hij echt nodig. Maar in essentie vind ik hem toch ook gewoon een vreselijk makkelijk paard hoor

Afgelopen week voelde Bailey zich trouwens niet zo lekker. Niet ziek hoor, maar hij zat gewoon niet lekker in z'n vel en was niet goed in balans.
Denk dat het te maken heeft met de kudde, hij heeft de laatste tijd behoorlijk wat mot met de leider van de groep en wordt afentoe een beetje gepest.
Laatste dagen vooral dus rustig aan gedaan, vooral veel tutten en proberen hem te helpen weer in balans te komen en gelukkig voelde hij vandaag alweer veel beter aan. Hopelijk na het weekend weer rijden!
Goed dat je Bink toch gepakt hebt!
En fijn dat Githa het beter deed.
Balen dat Bailey niet zo lekker in z'n vel zit.
En dat puberen, hoop dat dat er ooit nog uit gaat bij de mijne
tja die periodes horen erbij. Dan gaat het een tijdje goed en dan weer een tijd minder.
Maar vanavond tijdens m'n les ging het super! Probeer de achterhand er meer onder te krijgen want ze was aan het struikelen. Dit vind ze moeilijk dus probeert ze ervoor weg te lopen. Maar vandaag ging deed ze het heel fijn dus ben happy
En fijn dat Githa het beter deed.
Balen dat Bailey niet zo lekker in z'n vel zit.
En dat puberen, hoop dat dat er ooit nog uit gaat bij de mijne

Maar vanavond tijdens m'n les ging het super! Probeer de achterhand er meer onder te krijgen want ze was aan het struikelen. Dit vind ze moeilijk dus probeert ze ervoor weg te lopen. Maar vandaag ging deed ze het heel fijn dus ben happy

ja Exel heeft idd ook zo'n periode gehad, kon 'm wel achter het behang plakken, maarja dat had ik niet in de wei, dus viel er weinig te plakken
Mensen ff een ego berichtje hoor, maar ik ben zo blij............... ik heb vanmorgen bij die 2 van mij Advantage druppels in de hals en bij de staart gedaan tegen de luis en Exel stond vanavond tijdens het uitmesten niet te schuren aan de poetspaal, hij was super relaxed, dus ik heb goede hoop dat we van de vieze beestjes verlost zijn
Hij was de laatste dagen ook heel erg sloom en down, ik was al bang dat ie wat mankeerde, als ik ze naar het land of het pad bracht dan werd ik bijna uit elkaar gerukt, want Vera liep door en hem had ik echt op sleeptouw. En vanavond was ie weer lekker vlot en liep goed met mij mee, denk dat ie gewoon echt down was van de jeuk, de arme schat

Mensen ff een ego berichtje hoor, maar ik ben zo blij............... ik heb vanmorgen bij die 2 van mij Advantage druppels in de hals en bij de staart gedaan tegen de luis en Exel stond vanavond tijdens het uitmesten niet te schuren aan de poetspaal, hij was super relaxed, dus ik heb goede hoop dat we van de vieze beestjes verlost zijn

Hij was de laatste dagen ook heel erg sloom en down, ik was al bang dat ie wat mankeerde, als ik ze naar het land of het pad bracht dan werd ik bijna uit elkaar gerukt, want Vera liep door en hem had ik echt op sleeptouw. En vanavond was ie weer lekker vlot en liep goed met mij mee, denk dat ie gewoon echt down was van de jeuk, de arme schat

maar dr is ook niks zo erg als jeuk, erge jeuk wordt je helemaal gek van. Hopen dat die druppels ook hun werk goed blijven doen. en dat ook de luis helemaal van stal is. Dat trekpaard ook de verzorging krijgt die hij verdient en ervan verlost wordt..
misschien is het bij mij ook ge consequentie die er aan schort, ik ben het type ruiter dat tralalala door het bos gaat met losse teugeltjes. En daar wordt dan vanzelfsprekend een loopje mee gemaakt. eigenlijk logisch, vindt Bink. Maar ooit komt de dag dat ik nergens niet bang meer van ben, voel ik me weer 15 en vlieg met bink door het bos.
misschien is het bij mij ook ge consequentie die er aan schort, ik ben het type ruiter dat tralalala door het bos gaat met losse teugeltjes. En daar wordt dan vanzelfsprekend een loopje mee gemaakt. eigenlijk logisch, vindt Bink. Maar ooit komt de dag dat ik nergens niet bang meer van ben, voel ik me weer 15 en vlieg met bink door het bos.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
- Ilonka
Sterre ik denk dat jij het nog beter omschrijft dan ik. Dat het ook een fase in de opleiding is. Het paard snapt wat de bedoeling is, vertrouwd de situatie en de ruiter en denkt ik ga eens kijken wat ik verder kan doen.
Balen dat Baileyh even niet zo lekker in zijn vel zit. Troubles binnen een kudde kunnen inderdaad heel erg hun uitwerking hebben op het gedrag, gevoel etc van een paard. Hopelijk zijn Bailey en de kuddeleider er snel uit.
Wat goed dat je toch Bink hebt meegenomen met rijden! Ik ken je gevoel wel een beetje, toen ik ziek was zat ik niet goed in mijn vel en dacht dat ik maar beter met Ilonk kan gaan rijden dan met Brass. Als Brass zich zo puber zou gedragen zou ik er vast afvallen en dan Brass alleen naar huis. Me er overheen gezet en toch maar op Brass gegaan die super braaf was en echt voor me zorgde. Ja ze was wel heel voorwaarts maar schrok niet en ging niet rennen. Toen ik weer beter was was dat gevoel ook helemaal weg trouwens, ik vind op Ilonk of Brass rijden niet enger oid, nooit. Alleen toen ik zo slapjes was...
Fijn dat het goed lijkt te gaan qua jeuk Claudia!
Gisteren heeft Brass als handpaard naast Ilonk gelopen, op een touwhalstertje. De laatste keer echt handpaard was in de Eifel en toen had ik nog een hele constructie er aan om Brass onder controle te kunnen houden. Nu dus gewoon los aan het touw mee. Brass vond het eerst heel stom.'Hoezo ben IK geen rijpaard?' en wilde niet doorlopen, zwiep met leadrope achter mijn rug om op Brass haar zij/kont. Brass boos. Toen we eenmaal gingen draven ging het steeds beter en ging het super. Ik kon haar op stem laten versnellen en vertragen. Trots!
Balen dat Baileyh even niet zo lekker in zijn vel zit. Troubles binnen een kudde kunnen inderdaad heel erg hun uitwerking hebben op het gedrag, gevoel etc van een paard. Hopelijk zijn Bailey en de kuddeleider er snel uit.
Wat goed dat je toch Bink hebt meegenomen met rijden! Ik ken je gevoel wel een beetje, toen ik ziek was zat ik niet goed in mijn vel en dacht dat ik maar beter met Ilonk kan gaan rijden dan met Brass. Als Brass zich zo puber zou gedragen zou ik er vast afvallen en dan Brass alleen naar huis. Me er overheen gezet en toch maar op Brass gegaan die super braaf was en echt voor me zorgde. Ja ze was wel heel voorwaarts maar schrok niet en ging niet rennen. Toen ik weer beter was was dat gevoel ook helemaal weg trouwens, ik vind op Ilonk of Brass rijden niet enger oid, nooit. Alleen toen ik zo slapjes was...
Fijn dat het goed lijkt te gaan qua jeuk Claudia!
Gisteren heeft Brass als handpaard naast Ilonk gelopen, op een touwhalstertje. De laatste keer echt handpaard was in de Eifel en toen had ik nog een hele constructie er aan om Brass onder controle te kunnen houden. Nu dus gewoon los aan het touw mee. Brass vond het eerst heel stom.'Hoezo ben IK geen rijpaard?' en wilde niet doorlopen, zwiep met leadrope achter mijn rug om op Brass haar zij/kont. Brass boos. Toen we eenmaal gingen draven ging het steeds beter en ging het super. Ik kon haar op stem laten versnellen en vertragen. Trots!
Ben ik ook weer eens!
Jeetje Clau, hoop dat de advantage werkt! Anders kun je butox proberen.
Super dat Brass het super deed als handpaard.
Hoe is het nou met Raika Yvonne?
Hier ook een puberend B-tje! Vloog er woensdag tijdens de les bijna af. Tijdens gallopperen deed hij de handstand struikelde, deed paar passen op zijn knieen (ik zat toen voor het zadel) en deed zijn hoofd weer omhoog gelukkig. Kon op die manier weer in het zadel gaan zitten. Meneer zit goed in zijn vel, heb zaterdag fysio nog gevraagd. Zadel ligt niet helemaal super meer (nog wel goed), moet de controlebeurt hebben en dat is volgende week. Als Bjørn echt aan het werk moet begint hij zich te gedragen als Beauty, hihi.
Oh ja, Marleen is vandaag jarig. Heb topic geopend bij prikbord.
Jeetje Clau, hoop dat de advantage werkt! Anders kun je butox proberen.
Super dat Brass het super deed als handpaard.
Hoe is het nou met Raika Yvonne?
Hier ook een puberend B-tje! Vloog er woensdag tijdens de les bijna af. Tijdens gallopperen deed hij de handstand struikelde, deed paar passen op zijn knieen (ik zat toen voor het zadel) en deed zijn hoofd weer omhoog gelukkig. Kon op die manier weer in het zadel gaan zitten. Meneer zit goed in zijn vel, heb zaterdag fysio nog gevraagd. Zadel ligt niet helemaal super meer (nog wel goed), moet de controlebeurt hebben en dat is volgende week. Als Bjørn echt aan het werk moet begint hij zich te gedragen als Beauty, hihi.
Oh ja, Marleen is vandaag jarig. Heb topic geopend bij prikbord.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
yvonne ik rij ook zo met die van mij hoor, maar soms moet je idd even wat steviger in je schoenen staan, zelfs Vera van 10 jaar probeert me nog weleens uit en dan heb ik echt mijn handen vol aan madam
Ow Annalynn ik kan altijd zo genieten van jouw verhalen, zeker als ik me bedenk hoe het in het begin was met Brass. Echt mijn complimenten voor jouw doorzettingsvermogen
Anouska goed dat je toch bent blijven zitten en geen zand bent gaan happen
Sterre vervelend dat Bailey niet lekker in z'n vel zit, ik kan er over meepraten, heb dat met Exel gehad toen Terrorpaard hem zo aan het pesten was
Vandaag hebben Jut en Jul lekker uit mogen waaien op het pad, ik voelde me wel een ontaarde moeder hoor, haar kindjes heel de dag in de storm laten staan
Maarja tot 2 maanden terug stonden ze altijd buiten en nou konden ze zich lekker uitleven.
Ow Annalynn ik kan altijd zo genieten van jouw verhalen, zeker als ik me bedenk hoe het in het begin was met Brass. Echt mijn complimenten voor jouw doorzettingsvermogen

Anouska goed dat je toch bent blijven zitten en geen zand bent gaan happen
Sterre vervelend dat Bailey niet lekker in z'n vel zit, ik kan er over meepraten, heb dat met Exel gehad toen Terrorpaard hem zo aan het pesten was
Vandaag hebben Jut en Jul lekker uit mogen waaien op het pad, ik voelde me wel een ontaarde moeder hoor, haar kindjes heel de dag in de storm laten staan

met raika lijkt niks aan de hand, hoefsmid kon niks vinden vanmorgen en nu liep ze ook nog goed. waarschijnlijk zich toch even verstapt.
Wat je zegt claudia, over annalynn, heb ik ook. zo knap wat je met de wildebras(s) allemaal bereikt hebt.
Erg he, dat je de storm zo zielig vindt voor de paarden, had ik ook. Maar ze trokken zich er nergens wat van aan. eten was vele malen belangrijker
Wat je zegt claudia, over annalynn, heb ik ook. zo knap wat je met de wildebras(s) allemaal bereikt hebt.
Erg he, dat je de storm zo zielig vindt voor de paarden, had ik ook. Maar ze trokken zich er nergens wat van aan. eten was vele malen belangrijker
Nu paardloos.
Nu paardloos.
- Ilonka

Hihi die van mijn staan ook buiten in de storm. Ik heb de staartlussen van de dekens maar wat strakker gedaan zodat ze niet zo opwaaien. En het hooi onder het luifel gevoerd zodat ze niet door de hele wei achter hun hooi aan hoeven te vangen. Blijft nog wel even zo winderig geloof ik.
Fijn dat er met Raika niets (b)lijkt te zijn, opluchting!
Bjorn lekker aan het puberen, het is toch wat met die B'tjes

Gefeliciteerd Marleen
Goed dat je bent blijven zitten Anouska!
Ik ging ook bijna zandhappen, maar dan door de wind hahaha! Was druk in de binnenbak dus wij als bikkels in de buitenbak. Dat viel nog niet mee met wind tegen hahaha! Ze was wel super braaf

Goed dat je bent blijven zitten Anouska!
Ik ging ook bijna zandhappen, maar dan door de wind hahaha! Was druk in de binnenbak dus wij als bikkels in de buitenbak. Dat viel nog niet mee met wind tegen hahaha! Ze was wel super braaf

Ik weet niet of Tessa naar de HK in Hoenderloo wil, anders zou je misschien via hier kunnen rijden en dan samen door naar Hoenderloo?Keandra schreef:het is voor ons ver naar Hoenderloo, zou wel eens willen gaan, maar zal dan meer dan zeker alleen naar NL moeten rijden, zie ik niet direct zo zitten
en leslie wilt niet naar de HK in België, is ook wel een eind rijden en niet zeker dat je iets mooi te zien krijgt (of iets nuttig bij de paarden die we staan hebben)
Scheelt in totaal maar 15min in rijstijd en een uur alleen rijden.
Beauty
gelukkig is er niks met Raika aan de hand zeg Yvonne
Annalynn die van mij hebben altijd buiten gestaan, maar na 2 maanden een stal tot hun beschikking te hebben zijn ze ernstig verwend
Tessa wel dapper van je dat je toch buiten bent gaan rijden met die wind
Sofie waar woon je precies in België? Is het vlakbij de grens waar hier in Nederland de A16 begint? Dan zou je eventueel ook met ons mee kunnen rijden.
Annalynn die van mij hebben altijd buiten gestaan, maar na 2 maanden een stal tot hun beschikking te hebben zijn ze ernstig verwend

Tessa wel dapper van je dat je toch buiten bent gaan rijden met die wind
Sofie waar woon je precies in België? Is het vlakbij de grens waar hier in Nederland de A16 begint? Dan zou je eventueel ook met ons mee kunnen rijden.