Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Claudje

Re: Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Bericht door Claudje » zo 30 jan 2011, 21:17

Noujah, opgelost is het nog niet, maar bij mij heeft het er veel mee te maken dat Caylinn heel gevoelig is op
mij en dat ik zelf een behoorlijke dip heb (gehad) Ook merk ik bij haar heel veel verschil als ik iets vekeerd
ga zitten, als ik mijn benen al iets afsteek of op een andere manier uit balans zit reageert ze daar heel erg
op door te gaan rennen en paniekerig te doen. Als ik dan bijvoorbeeld been geef, wordt ze helemaal strak
en vaak 'snorkt' ze dan zelfs := Sjah, ik probeer dus constant af te gaan wat ik doe en hoe ik zit en inmiddels
moet ik zeggen dat ik met heel veel geduld verbetering merk. We kunnen ondertussen ook zonder sjorren een
kleine volte in galop rijden zonder plat door de bocht te gaan. Moet zeggen dat ik ook een weekje of 4 niet
heb gereden, leek me verstandiger aangezien ze zo heftig op mij reageerde dat het telkens bijna mis ging :oo
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 31 jan 2011, 19:44

hier in het verre w-vlaanderen is de bak nog te rijden, hebben een afspraak met de buurvrouw en kunnen haar bak dus gebruiken, heel erg blij *o/*

Orion, klinkt niet als iets dat simpel op te lossen (even met die foto dacht ik : wat!!) maar blijven doordoen en soms verschillende methodes proberen. Mijn vorig paard was ook eentje die geen baad had bij cirkels, alleen maar drukker. Maar toen ik een bitloos hoofdstel ging gebruiken was dat allemaal voorbij. Wil nu niet zeggen dat je dat moet gaan doen, maar dat het soms in iets kleins zit.

claudia, waw wat goed dat je dat zo doet! vind ik erg sterk. Zal wel niet gemakkelijk zijn voor je, maar zal wel beter gaan zo duidelijk

Hier gister beetje gaan springen, hadden een klein springwedstrijtje gezien en het kriebelde. Gaan nu ook mee doen binnenkort! maar 50cm hoor, maar toch *o/*
en Hildar sprong heerlijk! dressuur trok er niet op, maar dat vergeef ik hem aangezien de bak niet erg goed lag, nogal zwaar. En wat zag hij er schatiig uit met een babyblauw dekje, getjes en padjes onder me hoofdstel Ik hou zo van mijn beest! :+:
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
foss

Bericht door foss » wo 02 feb 2011, 05:46

Van het weekend krijg ik Cai een paar dagen te logeren, Marcha gaat een weekend weg en hij komt even gezeliig spelen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Viv

Bericht door Viv » wo 02 feb 2011, 06:50

Kdies heeft een nieuwe dicipline ontdekt, aangespannen springen := zometeen uitgebreid verslag bij dagboek. Ben me kapotgeschrokken.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » wo 02 feb 2011, 06:59

hahahahaha.

Even wat anders,ik heb bij meetings een oproepje geplaatst om een klein veluwe ommetje te maken in de omgeving van Emst.
(tussen vaassen en Epe)
Mochten er geinteresseerden zijn,het hele idee moet nog wel uitgewerkt worden.
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » wo 02 feb 2011, 08:07

Eerst maar eens kijken of ik er nog op kom na gister en wattie ohz doet nu.
Vrees ook dattie in de trailer nu in paniek raakt van rammelende geluiden achter zich en dan zijn we nóg verder van huis.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » wo 02 feb 2011, 08:17

Jeetje Viv, kan me voorstellen dat je er even helemaal goed klaar mee bent! Gelukkig lijkt Kdies fysiek in ieder geval niets te mankeren. Zal vast wel even duren voordat Kdies zijn vertrouwen terug heeft. Bizar dat Andy er (ook na dit voorval) nog zo makkelijk over denkt.
Mannen... _-:(
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 02 feb 2011, 12:35

Gek wordt je soms van die kerels _-:( erg frustrerend. Sterkte viv :(:)
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » wo 02 feb 2011, 17:49

Viv heel veel sterkte , en mannen inderdaad _-:(

Orion leuke foto ! , wel vervelend dat hij niet wil remmen en alleen maar gas geeft hoop dat het snel minder word.

Hummer heeft een nieuw zadel , meneer vond alleen het zadel zonder dekje niet lekker en ging ervandoor voordat ik me beugels in had en zijn 4 rondjes bokkend de bak door gegaan. Net toen ik dacht ik hou het niet meer stopte hij en keek om en dacht dritt ze zit nog , ik eraf gegaan met enorme pijn in me rug en toen dekje eronder gedaan samen met de zadelmaker en toen was er niks meer aan de hand en was meneer weer een sulletje.

Zadelmaker vond dat het zadel super paste en zat heerlijk en is dus meteen ook ingereden :D , kan nu alleen niet rechtop lopen van de rugpijn ~~}>
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
wendys

Bericht door wendys » wo 02 feb 2011, 20:38

Zo Viv, wat heeft Cadiz mazzel gehad!! Had nog veel slechter af kunnen lopen! Hopelijk houd hij er geestelijk niet teveel aan over en kan jij er iig onder het zadel gewoon mee verder. Mannen _-:( Dit is echt zo mijn ergste nachtmerrie |( Ben blij dat de mijne wel beseft dat hij het niet alleen kan en dat ook niet doet.
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Viv

Bericht door Viv » do 03 feb 2011, 06:16

Dees, dekje of niet zou niet uit moeten maken, tenzij het een heel dik dekje is (steekt er dan niet ergens een spijker/schroef uit?). Dat is iig gene normaal gedrag bij een nieuw zadel lijkt me.

Tsja Wen, helaas denkt die van mij dat hij onoverwinnelijk en onsterfelijk is. Dat hij anderen in gevaar brengt ziet hij niet eens.
Maar ik ga een dag plannen dat we naar OdK gaan en hem daar opnieuw inspannen, moet lukken in een bak van 40x100 en Bob ernaast op de kar. Misschien luistert hij wel daar naar.
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » do 03 feb 2011, 10:16

Wow, even een klein ego berichtje hoor..
Vannacht terug gekomen van een weekje vakantie in Gambia.. Wat hebben we daar een supertijd gehad.
Heerlijk weer en zoveel geweldige mensen daar ontmoet... *zucht* heb nu al heimwee..
Zo ff bij mijn knollie kijken! Heb hem ook wel gemist.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 03 feb 2011, 11:37

Dat klinkt goed Ilona. Zo kun je er weer even een tijdje tegen, lekker bijgetankt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 03 feb 2011, 12:21

Welkom terug Ilona! :D klinkt als een zalige reis.
Ik heb ook zo'n zin in een weekje naar de zon, maar dat gaat helaas niet nu...

Hier staat alles een beetje op non-actief, geen tijd, zin en mogelijkheid tot rijden. Maar zaterdag zou het mooi weer worden voor een bosritje en Ines wil mee op de fiets, dus da's wel gezellig!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » za 05 feb 2011, 06:41

Gister maar weer wat grondwerk basisoefeningen gedaan met die storm en daarna nog even lekker laten lopen in de bak. Hopelijk is het vanavond wat rustiger qua wind, dan kan ik nog even rijden.
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 05 feb 2011, 09:06

Ik gooi die van mij zo maar is zonder deken en alleen de rijbak ik en dan is kijken of ze die energie er niet is uit knalt want ik wordt gek van die pokke merrie met haar veel te hyperactieve gedrag.
Ze doet haar ras zo ontzetten geen eer aan. Schaam me dood voor die stuiterbal. Bovendien zitten we weer in de 'ik wil geen hooi of kuil eten periode'. Krijg echt de neiging om met haar te gaan gooien. Met deze wind hier hoef ik er ook echt niet op te stappen, dan lig ik namelijk 10 dagen eerder in het ziekenhuis dan nu de bedoeling is :S
Orion ga ik zo lekker mee naar buiten, die vindt dit uitwaaien prachtig
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 05 feb 2011, 14:05

Nou nou gooien met je paard :n

Corner gedraagd zich met deze harde wind prima,maar rijden durf ik zelf dan ook niet zo
dus maar bij longeren gelaten en beetje freestyle.
braaf beesje was het weer.
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 05 feb 2011, 15:27

Nou Viv dat schiet niet op zeg :(
Hopelijk houdt Cadiz er niet al te veel aan over en kan je lekker met hem verder werken, ook onder het zadel

Ik had idd ook al rekening gehouden met de weersvoorspellingen en donderdagavond gereden ipv vrijdagavond. Gister had hij dus lekker een vrije dag maar vond het erg spannend in de bak. Kwam vrijwel niet in zijn uppie aan de kant van de bak waar de bomen staan tenzij ik daar liep :=

Vandaag had ik les dus moest ik er wel op.... Op zich was hij best braaf maar je merkte wel spanning bij Cas. Heb wel echt super gelest want meneer was wakker zat!! Alleen jammer dat ik in die les 1x vliegles kreeg :o Meneer schrok ergens van, schoot weg, dacht stuur hem richting bakrand dan moet hij wel stoppen maar was ff vergeten dat Cas héél erg wendbaar is en ja hoor daar lag ik dan _-:(
Vervolgens gewoon weer opgestapt en verder gereden en Cas heeft nog ff goed gewerkt. Was lekker los door zijn lijf en een héérlijk vlotte voorwaartse draf.

Heeft Cas zijn aankomende verzorgster ook gelijk de stoute kant van Cas gezien. Ze was net in de bak en voor ik het wist was ik binnen no time van achter in de bak naar voor in de bak, maar toen wel blijven zitten :P

Gelukkig is de wind morgen minder!
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » za 05 feb 2011, 16:06

Wat geef je haar momenteel aan krachtvoer Anna? Ik dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat dat (naar mijn normen dan) vrij veel was. Misschien daar iets veranderen?

Oeps, Lisette lag naast Cas! Was dat de eerste keer?

Ik heb vandaag ook weer even gereden, voor het eerst in maanden weer in de bak! Hay was super braaf, maar veel zin had hij er niet in haha.
Morgen maar weer een poging...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 05 feb 2011, 17:50

Jilly schreef:Wat geef je haar momenteel aan krachtvoer Anna? Ik dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat dat (naar mijn normen dan) vrij veel was. Misschien daar iets veranderen?

Oeps, Lisette lag naast Cas! Was dat de eerste keer?

Ik heb vandaag ook weer even gereden, voor het eerst in maanden weer in de bak! Hay was super braaf, maar veel zin had hij er niet in haha.
Morgen maar weer een poging...

Ik ben ervan overtuigd dat je een paard niet moet korten of moet opvullen met voer als ze te druk zijn, maar ze meer moet laten bewegen. Ze hebben toch hun vitamientjes nodig en al is een fjord een sober dier, ze hebben om gezond te blijven (en zeker als ze nog in de groei zijn) gewoon voldoende bouwstof nodig. Ind e huidige tijd waarin paarden gemiddeld 7 jaar oud worden en er aan alle kanten gewisseld en gerommeld wordt met voer, blijf ik liever vasthouden aan de hoeveelheid waarop vacht, spieren en spekjes zich goed houden.
Heeft niks met de kou te maken hier nu ook, het is hier vandaag 13 graden geweest 8)

Ze krijgt aan krachtvoer momenteel 2 keer per dag 1/4 basisbrok, 1/4 basismuesli en 1/4 muesli met extra vit E en nog een volle schep luzerne.

Hebben jullie geen mega woei woei gehad Jil?
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Plaats reactie