A'tjes topic
Vandaag buitenrit met Anka. Ze had aardig meer pit dan vorige week
. Alleen schud ze echt enorm met het hoofd als ik de teugels aan neem. En op een gegeven moment had ze een bloedbekkie, niet erg, maar haar schuimbekkie kleurde wat roze. Volgens mij gaat het gebit toch niet helemaal goed. Toen ik de teugels helemaal los liet hield het schudden meteen op. Maar dat is wel eng, met je net 4-jarige paard helemaal met losse teugel rijden. Thuis meteen gekeken en aan de snijtanden en tong is niets te zien, maar het probleem zit waarschijnlijk dieper weg. Morgen maar ff bellen voor afspraak bij de kliniek.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Gelukkig dat Aike weer goed loopt.
Annemarie, dat klinkt inderdaad als haar tanden. Misschien een dop die los is gekomen. Dat bloedde bij Alies ook best. Ik rij Alies in de buitenbak ook lekker met losse teugel. Zo typisch, maar bij haar heb ik dat volle vertrouwen. Buitenrit zou ik nog niet weten
Maar ik mis mijn meissie zo. Zo lam, ze is pas een dag weg..
Annemarie, dat klinkt inderdaad als haar tanden. Misschien een dop die los is gekomen. Dat bloedde bij Alies ook best. Ik rij Alies in de buitenbak ook lekker met losse teugel. Zo typisch, maar bij haar heb ik dat volle vertrouwen. Buitenrit zou ik nog niet weten

Maar ik mis mijn meissie zo. Zo lam, ze is pas een dag weg..
Liefde is..Alies Dragan Jouke
- Thessa Keizer
Heb Aike lekker een paar dagen rust gegeven, ik ga nu straks weer proberen te rijden en dan maar zien hoe hij loopt, heb er het weekend niets bijzonders meer aan gezien gelukkig.
Groetjes Thessa en Aike
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
- Thessa Keizer
Nou helaas, Aike liep toch echt nog niet goed.
Kreupel is het ook niet echt volgens mij maar zuiver loopt ie niet. Even overleg gehad met de DA, nu eerst een week alleen stappen en dan maar even zien. Hopelijk is het gewoon verstapt ofzo waar ie last van heeft. Dus helaas voor ons is het even rustig aan doen. Goed excuus om Blaze weer wat vaker te pakken!
Groetjes Thessa en Aike

Groetjes Thessa en Aike

Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
- Thessa Keizer
Op het verharde rechtuit loopt ie gewoon zuiver maar aan de longe op een cirkel niet. Hij zet zijn rechter been dan heel vreemd weg, je ziet dan ook duidelijk dat ie links meer belast dan rechts.Charret schreef:Toont hij dan alleen onder het zadel niet zuiver of ook los niet? He dritt is dat he dat het dan mee lijkt te vallen en het zo toch langer duurt.
Groetjes Thessa en Aike

Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Alinde en Bente hebben vandaag echt vriendschap gesloten, ze stonden samen te jeuken bij elkaar!! Was zo'n lief gezicht.. Jeskim heefthet eindelijk op gegeven.. Ik zei tegen mijn vader.. Hehe, Jeskim is dat gevlieg eindelijk zat.. Mijn vader: Of misschien komt nu het besef dat Alinde geen kwaad in de zin heeft.. Ik dacht dus wel weer het slechtste van Jes.. Oeps..
Mijn vader vindt haar erg leuk, mooi luxe zei hij..
Mijn vader vindt haar erg leuk, mooi luxe zei hij..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vanaf het moment dat ik thuis was en op de manege kwam om mijn auto te halen en ze er niet stond om een hinnikje te geven
Zo stom misschien, maar vind het echt saai zonder haar. Het voelt echt alsof je een stukje van jezelf mist.
Gelukkig komt ze over 18 nachtjes alweer terug

Gelukkig komt ze over 18 nachtjes alweer terug

Liefde is..Alies Dragan Jouke
wat zouden jullie doen? Karev heeft moeite met de rechter galop, ze springt hem steeds verkeerd aan, ennu weet ik niet of ze er een spelletje van maakt of niet. Ik heb al vanalles geprobeerd, juist hele kleine hulpen geven, of juits heel overdreven hulpen geven, in een hoek aanspringen, op de volte aanspringen, steeds springt ze verkeerd aan..
Volgens mijn instructrice doe ik alles goed, en maakt ze er een potje van(ik heb nu wegens omst.even geen les gehad, vandaar geen oplossing van haar kant).
Met een balkje in de hoek doet ze het wel, maar als ik dan in een andere hoek aan wil springen, zonder balk, weer niet.
Nu had ik zo iets van wat doe ik:
laat ik de galop even helemaal achterwege, of doe ik alleen linksom, wat ze wel goed doet, en daar de hulpen op verfijnen, zodat ze later rechts ook begrijpt wat ik wil, of oefen ik gewoon door, om me niet'gewonnen'te geven?
Volgens mijn instructrice doe ik alles goed, en maakt ze er een potje van(ik heb nu wegens omst.even geen les gehad, vandaar geen oplossing van haar kant).
Met een balkje in de hoek doet ze het wel, maar als ik dan in een andere hoek aan wil springen, zonder balk, weer niet.
Nu had ik zo iets van wat doe ik:
laat ik de galop even helemaal achterwege, of doe ik alleen linksom, wat ze wel goed doet, en daar de hulpen op verfijnen, zodat ze later rechts ook begrijpt wat ik wil, of oefen ik gewoon door, om me niet'gewonnen'te geven?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
@Tamara: Die rechter galop even helemaal links laten liggen en dan over een tijdje weer proberen (mijn ervaring tenminste leert dat nu blindstaren alleen maar averechts werkt). Verder gewoon lekker oefenen op buiging beide kanten op en veel oefeningen/wisselingen om haar van achter actief te houden. Het kan best zijn dat ze net niet helemaal lekker die sprong kan maken in de galop rechtsom (niet omdat jij wat verkeerd doet aan de hulpen, maar omdat ze het qua kracht misschien niet lukt).
Na een paar weken probeer je het gewoon nog eens, misschien dat ze het dan zomaar doet. (en houd naast je hulpen ook rekening met je houding op het paard...heb ook nog wel eens linksom dat ik zelf het 'fout' doe. Want als ik dan mn ogen dicht doe op het paard en concentreer op de hulp met goede houding, dan springen ze per direct aan
.)
Na een paar weken probeer je het gewoon nog eens, misschien dat ze het dan zomaar doet. (en houd naast je hulpen ook rekening met je houding op het paard...heb ook nog wel eens linksom dat ik zelf het 'fout' doe. Want als ik dan mn ogen dicht doe op het paard en concentreer op de hulp met goede houding, dan springen ze per direct aan

Geluk is de vrucht van intens werk
-
Vanmorgen Anca weer gelongeerd. Had ze wat bijgezet. In stap komt ze mooi over haar rug, maar in draf niet. Had het idee dat ze wat bang was om glijden of zo. Onze wei is nog niet helemaal optimaal wat dat betreft.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- Thessa Keizer
Aike mag een weekje alleen maar stappen, en hij vind nu de stapmolen al vreselijk hahaha, veelste saai voor meneer, maar om nu te gaan wandelen is ook eigenlijk geen optie aangezien meneer nogal de lente in zijn bolletje heeft, dus zadelen en een rondje stappen gaat hem ook niet worden. We blijven dus op het erf stappen en tot grote ergenis van Aike moet ie toch dagelijks even de stapmolen in
Groetjes Thessa en Aike

Groetjes Thessa en Aike

Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Vandaag eens even écht kennis gemaakt met Alies en wat getut. Grappige tante heb je Charret haha, ze was het enerzijds absoluut niet met me eens (vooral hoofd mocht ik niet poetsen en stilstaan bij het knippen zou ook té gemakkelijk zijn), maar toch wou ze ook al te graag aandacht.
Daarna nog even uit dr naad mogen gaan in de bak, waar fjorden in gemiddeld miniformaat (Dtjes) ook erg bijzonder zijn
.
Daarna nog even uit dr naad mogen gaan in de bak, waar fjorden in gemiddeld miniformaat (Dtjes) ook erg bijzonder zijn

Geluk is de vrucht van intens werk
-
Charret schreef:
En ja, kom maar snel weer eens buurten. Doe je dan wel je rijbroek aan? Kun je Roon rijden als je wilt.
Ja, ze heeft nog ijzers. En als het goed is, is ze half/eind juni uitgeteld. Ze begint een leuk buikje te krijgen.Heeft Anc nog ijzers? Ik moet snel weer komen buurten
Ze is trouwens pas laat met veulenen dit jaar he?
En ja, kom maar snel weer eens buurten. Doe je dan wel je rijbroek aan? Kun je Roon rijden als je wilt.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)