16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ootje

Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2

Bericht door Ootje » ma 02 mei 2011, 08:16

Odette is gisteren 17 geworden *o/* . Wat klinkt dat al oud zeg. Toen ze op de manege kwam en ze mijn verzorgpaard werd, was ze nog maar 5.

@Pareltje: We hebben op de manege zelf proeven geschreven. Het is een simpel A proefje met wat figuren en een rondje galop links om en een keer rechts om.
Odette&Fenna
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 03 mei 2011, 07:12

17 is nog piepjong hoor, Nisko is al wel 18 :D

En dit is de 18-jarige

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@pareltje: aan 3x per week rijden kom ik meestal niet maar gemiddeld zo'n 2x denk ik. Verder uiteraard wel de knip, wandel en graasmomentjes samen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 03 mei 2011, 09:15

Gisteren hadden wij de DA even over de vloer omdat Hindra een ontsteking heeft aan haar naveltje. We kregen een compliment over Meline dat het haar absoluut niet aan te zien was dat ze al bijna 19 is (6 mei is het zover).

En jouw Nis geef je ook haar leeftijd niet Annemarie, zeer fitte dame nog.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » di 03 mei 2011, 09:17

Nisko ziet er ook nog prima uit voor haar leeftijd.

Wat vervelend Anita. Heeft Hindra er veel last van?
Zo'n compliment over je paard is altijd leuk.
Odette&Fenna
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 03 mei 2011, 09:20

Nee, last heeft ze er niet van maar ze moet 5 dagen achter elkaar een anti-bioticaspuit en het moet iedere dag schoongespoeld worden met lauw water.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 03 mei 2011, 20:39

Sneu voor Hindra Anita, maar gelukkig heeft ze er zelf dus niet zo'n last van.

Ik zou Nis ook geen 18 geven en toch zie ik wel dat ze wat ouder wordt, maar waaraan precies? Toch ook een soort rust en kalmte die er steeds meer in komt ofzo denk ik. Kan het niet precies omschrijven.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 03 mei 2011, 20:48

Fijn dat het met Nisko goed gaat, ze ziet er in ieder geval super uit op de foto!
Sneu voor Hindra zeg nu al onder de AB!
En weer eentje die een jaartje ouder geworden is gefeliciteerd!

Met Imka gaat het wel, ze is nu niet zo benauwd maar het weer is ook beter voor dr. Dr wondjes zijn wel lastig, die willen maar niet over gaan. Ze zijn zaterdag gewassen en vandaag weer met betadine en ik heb vandaag acederm gekocht als dat niet werkt ga ik maar eens advies vragen aan de dierenarts want het doet haar goed pijn!
Verder komt zaterdag de hoefsmid dus ben benieuwd hoe het met haar gaat... Ben er wel een beetje zenuwachtig voor. Ze staat hele dagen op het land, maar daarnaast is ze dus absoluut niet vet. En krijgt ze naast een handje safe and sound niks meer erbij. Ja misschien toevallig net als vandaag een krop sla hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 04 mei 2011, 17:26

oooh die nisko is mooi zeg! ziet er goed uit!
lyn vind ik steeds ouder lijken, maar ja met zo'n gup ernaast kan dat ook niet anders he?
Géline is al mooi glad en glanst en lyn zit nog in zo'n heel kort stekelig lentevachtje. ziet er toch anders uit... komt vast wel weer goed. tot nu toe zit ze zomers heel mooi in dr vacht.

Het lukt me nog niet om genoeg tijd vrij te maken voor het rijden. Het is toch wennen een gezinnetje.
Samen met Luuk geef ik de paarden elke dag te eten, ik mest de stal zo snel mogelijk uit als Luuk zich even alleen redt in de box.
Ik geniet van het kijken naar mn paardjes vanuit het raam of de tuin, ik aai ze als ze komen buurten bij het uitmesten.
elke dag word ik begroet door 2 hinnikende of briesende paarden als ik naar buiten loop. Ik geniet dus nog volop.
Maar ik red het op dit moment maar 1x per week om een avondje of middagje vrij te maken om te rijden. Ik wil er ook niet speciaal oppas voor regelen. nou, ja hopelijk komen er weer lekker veel huifkarfeestjes dan krijg ik er nog voor betaald ook en is de oppas sowieso al geregeld. volgende week dus weer even genieten van een mooi tochtje.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Ootje

Bericht door Ootje » do 05 mei 2011, 07:04

Fijn dat Imka niet meer zo benauwd is. Wel vervelend dat ze nog steeds wondjes heeft.

Lyn heeft vast nog even tijd nodig om een mooie zomervacht aan te maken. Komt vast goed.
Als ze lekker buiten staat, krijgt ze vast wel genoeg beweging. Heerlijk als je paarden zo aan huis staan.

Odette heeft het druk deze week, want ik heb vakantie :D . Straks gaan we lekker buiten rijden met twee vriendinnen en morgen is de proefjesdag.
Volgende week moet ik weer werken, dus dan komt er vast niet zoveel meer van rijden.
Odette&Fenna
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 05 mei 2011, 09:05

Speciaal voor Ivonne foto's van de date van Timor en Marga. Foto's zijn gemaakt door Ilona die een paar daagjes bij mij op bezoek was. We zijn samen naar de menavond in Wanneperveen geweest en waren daar getuige van de 2e dekking van Marga door Timor.

De bink komt uit de stal.
Afbeelding

Hij heeft er zin in.
Afbeelding

Eerste poging, niet gelukt.
Afbeelding

Even stoer doen.
Afbeelding

Gelukt, het gat gevonden, hihi.
Afbeelding

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 06 mei 2011, 06:17

aan de nattigheid op de grond te zien was Marga nog wel goed hengstig toch :=
Hoop dat ze gauw weer thuis kan komen, drachtig :D Ik mis haar
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 06 mei 2011, 11:51

Die nattigheid kwam pas toen hij er al een keer opgezeten had. Op de eeste foto is het nog niet nat. Maar ik heb intussen begrepen dat ze vandaag weer naar huis mag. Ben je haar nog geen week kwijt geweest, valt mee toch?

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 06 mei 2011, 11:52

Meline is vandaag 19 jaar geworden. Het is haar nog steeds niet aan te zien dat ze de 20 nadert.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » vr 06 mei 2011, 15:57

die meline ziet er top uit, wat ook een heerlijk veulentje erbij! lekker stevig ding.

@ ootje: ja ze staan dag en nacht buiten dus ik troost me ook aan de gedachte dat ze wel beweging krijgt ook zonder mij. ze is ook niks niet ontevreden hoor hahah een heerlijk paardenleventje zo.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Ootje

Bericht door Ootje » vr 06 mei 2011, 18:04

Fijn dat Marga weer naar huis kan. Nu maar hopen dat ze drachtig is.

Gefeliciteerd met Meline! Ze ziet er nog prima uit voor haar leeftijd.
Wat is Hindra toch een mooi veulen.

Odet heeft vandaag d'r proefje gedaan. Ze was heel braaf, behalve in galop. Iris liet d'r flink doorlopen, dus toen gaf ze een bok :o . Ze is het ook heel niet gewend dat ze zo hard in galop moet.
Odette&Fenna
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 06 mei 2011, 20:02

Meliene ziet er goed uit hoor zo met dat jonge ding erachteraan. Doet haar goed zo te zien!

Imka heeft me vandaag weer goed laten schrikken! Toen we aankwamen stond ze al te hangen, vreemd maar oke ze hangen allemaal wel eens. Op een gegeven moment dacht ik ik ga haar eens goed borstelen. Toen was ze ook al zo duf als een konijn! Normaal draait ze heel wat af heen en weer heen en weer hihi. Maar nu stond ze stil, stond af en toe wat te schrapen en verder niks. Toen ik op stal kwam ondekte ik al snel dat ze een rare harde bult onder dr kaak had. Die was ook pijnlijk... Allemaal maar vreemd. Ik wilde dr eigenlijk afspoelen de dierenarts heeft me gezegt dat dat veradement kan werken als ze het erg warm heeft en benauwd maar durfde dat eigenlijk niet aan omdat ze zich zo raar gedroeg.
Toen we weg gingen hebben we ze nog wat verse wilgen takjes gegeven vonden ze heerlijk en weer ging Imka staan hangen. Ik vertrouwde het niks en ben vanavond nog een keertje terug gegaan maar ze stonden rustig met zn drieen in een box die zotten! Maar ja wel fijn dat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden! Imka was best wakker en oke. Die bulten zitten er nog maar heb sterk het gevoel dat dat opgezette klieren zijn. Alleen heeft ze dat nog nooit op die plek gehad....
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 07 mei 2011, 07:45

Meline zou je nog zeker geen 19 geven. Marga is inmiddels ook 19. Gelukkig gisteren weer thuis gekomen *o/* Hopelijk drachtig. Fatoush was wel zo blij, wijkt geen seconde van mama's zijde. Hoe gaat dat volgend jaar als er en broertje of zusje is vraag ik me af
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » za 07 mei 2011, 13:27

Zo, vanochtend weer grondwerkles gehad. Ara aan de DLL en Li met de enkele leadrope, we gaan steeds weer een stapje vooruit, leuk!
Wel zag mijn instructrice dat Li waarschijnlijk zomereczeem heeft, zo naar, ik voelde allemaal bobbeltjes. We wilden al de dierenarts eens vragen, want dat maffe schuren van haar, neemt echt ernstige vormen aan en ze schuurt zich echt open. Maar eerst dachten we nog dat het aan het verharen lag. Nu een vliegendeken opgedaan en eens kijken of die de aankomende paar dagen heel blijft. Dan een eczeemdeken kopen. Mensen nog adviezen, tips? Die zijn nu heel erg welkom, vind het zo ellendig voor haar als je ziet hoeveel last ze ervan heeft.

zo, nu even bijlezen!
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » za 07 mei 2011, 13:34

gefeliciteerd Ootje, met Odette!!! Heb je nog een lekere buitenrit met je vriendin gemaakt? En hoe ging het proefje?

Nisko ziet er prachtig uit, en al helemaal in zijn zomervacht zo te zien, mooi!!

Wat gaaf Anita, dat je zo'n compliment kreeg, altijd leuk als je dat wordt gezegd! Hoe gaat het nu met Hindra haar navel? En nog gefeliciteerd met Meline!!

Nancy, heb je de dierenarts nog advies gevraagd? Vervelend dat die wondjes steds open gaan, misschien ook omdat het precies op een plek zit, die ze steeds buigt zeg maar (gewricht)?

Cowgirlwillie, bezig om je draai te vinden lees ik. En wanneer heb je volgende week een huifkartocht? Wel super, kan je het nuttige met het aangename verenigen!

En Timor en Marga die mooi op de foto zijn gezet door Anita!

En nog even een plaatje spammen van het fluitekruid, dat staat de laatste tijd zo hoog hier! Tijdens het rijden heeft Li een snackje tussendoor ;)
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 07 mei 2011, 14:03

Haha, niet te veel eer hoor voor mij. De foto's van Timor en Marga zijn gemaakt door Ilona maar omdat zij hier logeerde zijn ze op mijn computer beland om op FW te zetten.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Gesloten