Het F-jes topic deel 2!
Re: Het F-jes topic deel 2!
Wat zien de F-jes er allemaal goed uit zeg! Ze groeien hard.
Fenna was zo lief vandaag, in de wei kan ze nergens aan vast staan, maar ze blijft keurig staan als ik haar poets. Zelfs hoeven krabben ging goed.
Fenna was zo lief vandaag, in de wei kan ze nergens aan vast staan, maar ze blijft keurig staan als ik haar poets. Zelfs hoeven krabben ging goed.
Odette&Fenna
Ik zal maar niet vertellen hoe mijn F-je zich gedroeg bij de hoefsmid

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik hoop dat ze morgen enorm veel spierpijn heeft Grietje
en dat het met jouw blauwe plekken meevalt 

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ze is nog steeds best licht, maar als je het vergelijkt met de kleur van één maand geleden is ze een wat donkerder geworden, vooral de 'zebrarstrepen' op haar benen zijn duidelijker geworden (moeilijk te zien op foto's):Suzanne schreef:wat is ze licht! Tis net zo'n Spookie als Kootje![]()
aaaaaaaaaah ik heb lekker tegen een liggende Kootje aangezeten net![]()
![]()
lekker lui droppie
![]()

@ grietsje; sterkte met je pols! Fresia zal hier in ieder geval wel van geleerd hebben denk ik

Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Ik vind Faira netjes geknipt hoor!
Was Finnea wel braaf bij de hoefsmid? Arme Grietsje.....
Ik moet Fatoush nodig leren achterbeentje geven. Ik durf het zelf niet zo goed omdat ik met die gehandicapte hand zit. Als hij eenmaal doorheeft dat hij makkelijk loskomt omdat ik totaal geen grip heb met die hand. Zal JW eens vragen. heb eigenlijk in mijn hoofd vanavond even weer met hem te wandelen. Ik zal hem nog even opgeven voor de keuring.
Was Finnea wel braaf bij de hoefsmid? Arme Grietsje.....
Ik moet Fatoush nodig leren achterbeentje geven. Ik durf het zelf niet zo goed omdat ik met die gehandicapte hand zit. Als hij eenmaal doorheeft dat hij makkelijk loskomt omdat ik totaal geen grip heb met die hand. Zal JW eens vragen. heb eigenlijk in mijn hoofd vanavond even weer met hem te wandelen. Ik zal hem nog even opgeven voor de keuring.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Was Fresia zo stout Grietsje? 
Ik heb mooie fotos van gister maar ik krijg ze niet geplaatst hier

Ik heb mooie fotos van gister maar ik krijg ze niet geplaatst hier

Grietsje
, sterkte met je pols 

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Faira ziet er super uit zeg!
Fresia was niet een beetje stout gister, nee ze was gewoon verschrikkelijk dwars
Uiteindelijk is ze aan een stevige paal vastgebonden, met d'r lichaam tegen een hek geparkeerd, terwijl Anne d'r voorkant onder controle hield en Grietsje haar vader de achterkant... En dan nog was het aanpoten af en toe
Finnea deed het best braaf vond ik. Ze was het er alleen niet zo mee eens dat de hoefsmid haar voorvoetjes wat naar buiten wilde draaien, zodat ie er beter bij kon. Toen ging ze mooi de lucht in. Niet 1x, nee constant
Dus hij heeft het uiteindelijk anders opgelost. Komende tijd dus lekker met de voorvoetjes oefenen. Achter ging een stuk beter, behalve het laatste voetje, toen was het geduld op. Maar ze staat er nu weer super op!
Hulde voor onze nieuwe hoefsmid trouwens, wat heeft die man een geduld!
Het heropvoeden van Finnea gaat ook top
Inmiddels loopt ze heel fijn met me mee van de wei naar stal. Met vaststaan is ze nog wel wat onrustig, maar het gaat al veel beter. Terugweg ook gelukkig 
Ze is trouwens héngstig, niet normaal
Loopt de hele tijd om Ezra heen te pissen en aan z'n zaakje te snuffen. Ezra heeft vooralsnog weinig interesse gelukkig, die vindt haar kleffe gedrag gewoon vervelend
Oh en net nog even een verjaardagscadeautje voor madam gekocht, want ze is zaterdag jarig
Ze moet er alleen nog even in groeien, tis maatje cob...vond op de groei kopen wel zo makkelijk. http://www.qualityhorseproducts.nl/images/1003_000.JPG Als ze hier niet mee inburgert in het Friese land, dan weet ik het ook niet meer 
Fresia was niet een beetje stout gister, nee ze was gewoon verschrikkelijk dwars

Finnea deed het best braaf vond ik. Ze was het er alleen niet zo mee eens dat de hoefsmid haar voorvoetjes wat naar buiten wilde draaien, zodat ie er beter bij kon. Toen ging ze mooi de lucht in. Niet 1x, nee constant

Hulde voor onze nieuwe hoefsmid trouwens, wat heeft die man een geduld!
Het heropvoeden van Finnea gaat ook top

Ze is trouwens héngstig, niet normaal

aaah dr 1ste hengstigheid reinou 
en een geduldige hoefsmid is zo belangrijk

en een geduldige hoefsmid is zo belangrijk

nou, niet de 1e hengstigheid van Finnea hoor
. Ze heeft hier ook wel al lopen pissen...... 

Baranna 13-5-2006
Je beschrijft het helemaal goed Reinou, ze was echt verschrikkelijk dwars. Aan de andere kant kan je het haar ook niet helemaal kwalijk nemen, aangezien ze nog niet veel kent. Hoefsmid ging gelukkig geduldig met haar om en uiteindelijk is ze hartstikke netjes bekapt! Ga gewoon lekker met dr oefenen dan zal het vanzelf beter gaan 
Hoort hier niet te staan, maar ben stiekem hartstikke trots op mn E-tje en ook op de beide dames. Had Ezra vanavond er even weer uitgeplukt om zn staart te wassen. Meestal zijn de beide dames dan aardig onrustig en hinniken tot Ezra weer terug is. Vanavond niet hoor! Scheelt ook wel dat Fresia en Finnea nu wat meer naar elkaar toe trekken denk ik. In het begin moesten ze amper wat van elkaar hebben en wist Ezra niet hoe hij z'n aandacht moest verdelen haha
Ezra was ook ontzettend relaxt. Stoute schoenen aangetrokken en hem meegenomen naar voren. Is een vrij drukke weg (doorgaande weg waar je 80km per uur mag, dus verkeer genoeg ) Ezra is nog nooit ergens van het erf af geweest maar hij keek niet op of om van alle auto's
Dus maar een stukje over het fietspad gaan wandelen. Na 100 meter maar weer omgekeerd en terug naar huis
Staartje gewassen en had zoiets van het ging zo fijn, we kunnen ook best een stukje verder. Dus hup Essie weer mee en lekker wandelen. Hij was zo relaxt, we kwamen een paar keer iets tegen waarvan ik dacht nu zullen we het krijgen maar nee hoor netjes bij het vrouwtje blijven
! Topper! Al vond ie het wel nodig om naar de koeien te hinniken 

Hoort hier niet te staan, maar ben stiekem hartstikke trots op mn E-tje en ook op de beide dames. Had Ezra vanavond er even weer uitgeplukt om zn staart te wassen. Meestal zijn de beide dames dan aardig onrustig en hinniken tot Ezra weer terug is. Vanavond niet hoor! Scheelt ook wel dat Fresia en Finnea nu wat meer naar elkaar toe trekken denk ik. In het begin moesten ze amper wat van elkaar hebben en wist Ezra niet hoe hij z'n aandacht moest verdelen haha

Ezra was ook ontzettend relaxt. Stoute schoenen aangetrokken en hem meegenomen naar voren. Is een vrij drukke weg (doorgaande weg waar je 80km per uur mag, dus verkeer genoeg ) Ezra is nog nooit ergens van het erf af geweest maar hij keek niet op of om van alle auto's

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ik geloof dat er niet zoveel stroom op de draden hier staat, Fjella staat er gewoon overheen te vreten, dan komt ze dus gewoon tegen het draad aan.. Digai volgt het voorbeeld.. Moet eens even nalopen of er niets tegenaan hangt ergens..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Weer even naar Fugo geweest, hij stond heerlijk te slapen bij het hek, toen hij mij hoorde gingen de oortjes erop en heb ik snel een foto gemaakt vanuit de auto.
Ik heb nog heerlijk met hem wezen kroelen toen kwam de Fries en het ponyhengstje erbij toen bleef hij ook nog staan. Nadat de andere twee erbij waren gekomen werd het voor Fugo weer even te druk en ging hij maar weer eten.
Binnenkort maar even meten en manen knippen

Ik heb nog heerlijk met hem wezen kroelen toen kwam de Fries en het ponyhengstje erbij toen bleef hij ook nog staan. Nadat de andere twee erbij waren gekomen werd het voor Fugo weer even te druk en ging hij maar weer eten.
Binnenkort maar even meten en manen knippen

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Top dat Finnea eindelijk een keer rustig doet als er een paard de wei uit gaat
Kan sowieso merken dat ze wat relaxter wordt met alles, duurt natuurlijk ook wel even voordat ze zich helemaal aan een nieuwe omgeving hebben aangepast!
Wat is Ezra ook een superpaard zeg!
Ken er weinig die zo koel zijn als hij, heerlijk joh. Kan Fin een voorbeeld aan nemen 
Dit weekend maar oefenen voor de keuring denk ik...schiet al aardig op.

Wat is Ezra ook een superpaard zeg!

Dit weekend maar oefenen voor de keuring denk ik...schiet al aardig op.

Hier is de 2e ook de ziekenboeg in, zucht
...
Fiorano heeft aan 1 kant een dikke koker en als ik eraan kom is het goed maar zacht in knijp geeft hij aan dat het niet fijn is, andere kant is er niks aan de hand. DA gebeld en kan zijn dat hij is gestoken ofzo (2 weken terug wel die teek). Dus moet het afspuiten met koel water en stappen met hem...

Fiorano heeft aan 1 kant een dikke koker en als ik eraan kom is het goed maar zacht in knijp geeft hij aan dat het niet fijn is, andere kant is er niks aan de hand. DA gebeld en kan zijn dat hij is gestoken ofzo (2 weken terug wel die teek). Dus moet het afspuiten met koel water en stappen met hem...
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Arme Fio! Hopelijk knapt ie snel weer op Natas !
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Was denk ik ook de eerste keer dat ze die zaggrietsje schreef:Ik zal maar niet vertellen hoe mijn F-je zich gedroeg bij de hoefsmid![]()

Geluk is de vrucht van intens werk
Haha het was de 2e keer Annabel! Eerste keer was nog dramatischer
Dus er zit vooruitgang in! Ach het komt vanzelf.. Daymar is nog erger geweest heb ik verder ook nooit mee geoefend, zou het dan toch niet van dr winnen en die tilt nu haar voetjes op of is het niks!

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)