Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt w

Bericht door roos » vr 23 jul 2010, 18:34

Ik laat Ekdal inrijden. Het liefst aan het eind van de zomer september oktober of november of in het vroege voorjaar dan is hij 3.5 /4 jaar.
Ekdal begint steeds meer op paps te lijken, klopt! Janna of Annabel zei dat Ekdal ook echt trekjes in zijn hoofd heeft van mams(zijn moeder is ingereden bij vd Berg vandaar)

Mooie trouwfotos he! Ben ook heel blij ermee!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Elvis

Bericht door Elvis » vr 23 jul 2010, 18:57

Mooie Jurk Roos... :))

Nancy gaat er vologend jaar ook nog niet op hoor,en nu met haar aankomende operatie is het nog af te wachten of ze zelf Emy ik kan gaan rijden.Het brengt nogal een risico met zich mee dan.
Ik wil wat wat gaan doen met Elvis,ieder geval zadelmak maken.Beleren voor de wagen zal nog een jaartje moeten wachten.Tot Emy groot genoeg is :D
Elvis vind ik echt Jeskim worden.Met de trekjes van paps.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 23 jul 2010, 19:03

Een zadel erop en hangen durf ik wel aan, maar ik wil gewoon dat Ekdal een goede basis krijgt en daar heb ik gewoon niet genoeg ervaring voor.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » vr 23 jul 2010, 19:08

Wat ik precies wil doen en hoe ik het aan ga pakken zie ik volgend jaar wel.Bedoelde in ieder geval dat ik hem wel zadelmak wil maken en verder aan kijk hoe hij er tegen die tijd aan toe is.
Als je het zelf niet wil of kan,is het toch prima om hem weg te brengen.
Doen wij ook met het laten beleren voor de wagen.Daar hebben wij ook te weinig ervaring voor.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 23 jul 2010, 19:20

Elvis schreef:Wat ik precies wil doen en hoe ik het aan ga pakken zie ik volgend jaar wel.Bedoelde in ieder geval dat ik hem wel zadelmak wil maken en verder aan kijk hoe hij er tegen die tijd aan toe is.
Als je het zelf niet wil of kan,is het toch prima om hem weg te brengen.
Doen wij ook met het laten beleren voor de wagen.Daar hebben wij ook te weinig ervaring voor.
Nou Dees zadel mak is hij na vandaag al wel. En Emy al helemaal haha. Elvis vond het wel appart een zadel op zn rug. Had mn western zadel even te voorschijn gehaald om hem op Elvis te leggen we hadden het erover dat Dees hem kort vind. Maar vond het mee vallen. Hij is er natuurlijk nog lang niet qua groei. Bij Emy was het wel een beetje he zadel waar ga je met dat paardje naar toe :o Maar goed die moet nog twee worden... Emy vind het trouwens allemaal wel best. Lag dat zadel op dr rug en ze stond gewoon los ze reageerde niet eens! En toen heb ik de singel die aan de andere kant op de grond hing gepakt en om dr buik heen gedaan nou dat was ook prima hihi gekke pony!

En vandaag is ze weer uit wandelen geweest. Lekker als handpaardje, goh was is het een braaf ding. En Imka ook, lekker met mn twee meiden op pad geweest :+:
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » vr 23 jul 2010, 19:41

Er komt bij Ekdal geen zadel op zijn rug voordat hij 3 jaar is, ook niet om op te leggen. Oefen wel met dekjes, voor de rest komt het wel
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 23 jul 2010, 19:52

Het is een heel licht zadeltje, en dekjes hadden ze vorig jaar al op in de hoop dat ze het griezelig vonden maar nee het was grappig en gingen echt niet op zij als je met Imka bezig was. Er word niks aangesingeld en ik heb liever dat het spelenderwijs gaat als straks alles in een keer achter elkaar. Buiten dat denk ik dat er volgend jaar toch nog niks met Emy gedaan gaat worden. Zoals het er nu naar uit ziet vind ik haar nog erg jeugdig en ze is natuurlijk pas 30 juli 3 dan dus als je dan kan beginnen is het al najaar en wij hebben geen bak! Dus zal het jaar erop wel komen denk ik!
En de paardjes vonden het zo vervelend nog niet hoor aandacht is het meest geweldige wat er bestaat dus een zadel op je rug boeiend :P
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » vr 23 jul 2010, 20:06

Ik veroordeel niemand hoor, als het zo overkwam, zo bedoel ik het helemaal niet maar het is niet mijn ding.
Ieder moet lekker zelf doen wij hij of zei wil ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 23 jul 2010, 20:35

@ Roos, dat kan! Ieder zn ding. Maar het is ook niet zo dat ze iedere week een zadel op krijgen. Het ging nu ff in het gesprek zo dat ik Emy kort vind en ik Elvis dus niet. Dees vind het juist omgedraait, dus toen pakte ik mn zadel die ik voor Emy heb en heb hem op Elvis gelegd om te kijken hoe het stond. Meer niet. Bij Emy had ik hem erop gelegd omdat ze voor me stond om aandacht en omdat ze zo los bleef staan slapen heb ik de singel ook tegen dr buik aan gehouden. Meer is er niet gebeurt.
Mijn motto is alleen wel alles wat ze nu meemaken hebben ze alvast maar geleerd voor later!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 23 jul 2010, 21:09

Hoe graag ik ook zou willen, ik ga nog niet op Evita zitten. Ws zal ze in het najaar of zo zachtjes worden betuigd. En dat rustig uitbouwen. Of mss wachten we wel tot volgend voorjaar. We hebben het er eigenlijk nog niet over gehad.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
roos

Bericht door roos » za 24 jul 2010, 05:43

Ik snap het Nance.Wat voor zadel heb je? Of moet je nog een speciaal zadel kopen ivm jouw eigen lijf na de operatie?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 24 jul 2010, 10:24

leoensuzanne schreef:Hoe graag ik ook zou willen, ik ga nog niet op Evita zitten. Ws zal ze in het najaar of zo zachtjes worden betuigd. En dat rustig uitbouwen. Of mss wachten we wel tot volgend voorjaar. We hebben het er eigenlijk nog niet over gehad.
Ik ga ook niet op Emy zitten hoor denk dat dat arme dier door dr rug heen gaat met mijn gewicht := En volgend jaar, denk dat ik eerst maar goed moet gaan revalideren na mn operatie in november! Heb nog zo lang de tijd met haar!

@ Roos, ik heb een western zadeltje. Heb ik overgekocht het was eerst het zadel van Cas de vader van Emy. Mocht het niet goed zijn voor haar dan kan ik hem verkopen en altijd nog een goed zadel voor haar kopen. Voor me zelf heb ik geen appart zadel. zou niet weten wat een fijn zadel voor mij zou zijn! Ik heb een heel fijn zadel voor Imka maar dat is veel te groot voor Emy op dit moment en denk dat dat ook wel zo blijft
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » za 24 jul 2010, 11:34

Ik dacht misschien bestaan er zadels ivm je operatie dat het misschien fijner is voor je benen ofzo? Geen idee of dat bestaat??

Ekdal begint te wennen aan de vliegenspray, braaf peerd!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » za 24 jul 2010, 13:07

hier heeft Jalenka ook al 1 keer een zadel op gehad, gewoon om te zien wat ze erop doet (niks O:) )
was dat van Githa, paste voor geen meter :=
we hebben zelfs kunnen aansingelen zonder een trap of zo gezien te hebben, ze liep er ook mooi mee door, was niet dat ze opeens geen voet meer durfde te verzetten, liep mooi in stap en draf

en aangezien het voor geen meter past, zal ze het ook nooit meer op krijgen, don't worry

dus 'zadelmak' is Jalenka al, wat doet het toch veel dat ze Githa altijd ziet staan als Githa opgezadeld wordt, ze is al totaal aan dat idee en gedoe gewoon nog voor het voor haar er tijd voor is

we hebben haar toen ook eens haar touwhoofdstel opgedaan (van FRA model Igor, maatje paard in natuur en zwart) en wij met haar naar de piste om te zien wat ze zou doen, wel niks
dus hier wordt ze volgend jaar zelf ingereden en zal er in april een barefoot zadel voor haar besteld worden, dat we dan dus al geheel kunnen passen op haar maat, dat het zeker past, en dat we zeker zijn dat we haar daarmee zullen kunnen inrijde
een westernmodel zal ze nog niet op haar rug krijgen direct, denk eerder aan de lexington, aangezien Jalenka mijn rijpaardje moet worden
Githa heeft de arizona maat 2 gekregen dit jaar, en denk dat Jalenka nog veel zal moeten groeien als die zou moeten passen ...
roos

Bericht door roos » za 24 jul 2010, 13:36

Ik heb een KN voor Danc en hoop stiekem dat Ekdal die ook gaat passen en anders krijgt hij een eigen zadel, wat eigelijk beter is.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 24 jul 2010, 20:04

Desire@, dat vliegennetje waar je het over had, is dat een dun netje, of zo'n gazenkap zegmaar, want dat zou wel handig zijn omdat je het zonder halster kunt gebruiken. Naja, denk dat het toch een fiasco is ons vliegen-bestrijdings-plan, wij hebben hier echt terror-vliegen in Zwaanshoek.
En stoute paarden, hihi. Alle maal hadden ze hun vliegennetjes gemolestreerd, in flarden lag het in de weide, hihi, behalve meneer zonder alibi, Eachann, die had hem nog op...... Gesnapt dus...
Nu dus maar weer zonder op de weide, maar met een dikke laag antivliegencreme en spray.

Keandra@ Ja, dat klopt, de Mogly zoon, wat leuk!! Kun je niet eens een foto van Githa plaatsen, ben benieuwd of ze op elkaar lijken.

Over het wel of niet een zadel op een 2 jarige leggen ben ik inzoverre mee eens, in de trant van mak/vertrouwd maken. Eachann en Ewald hebben tijdens het poetsen dit voorjaar denk ik 3 keer een zadel opgehad, zonder singel oid. Gewoon even opleggen, net zoals de deken, of een keer een landbouwzijl oid. In mijn optiek hoort dat gewoon bij het desensibiliseren. Dat werkt erg prettig vind ik!! Eachann en Ewald hebben met hun 2 jaar een behoorlijke voorsprong in hun vertrouwen naar de mens toe daardoor (niet dat dat puur door er iets op te leggen is, vooral met het er mee omgaan dan he). En dat werkt voor hun denk ik ook veel prettiger bij het echte beleren straks als ze daar aan toe zijn met ruim 3.
Wat kan een zadel opleggen dan kwaad?
Als het gaat om het gewicht van het zadel... Wat zal het wegen als de ene met zijn benen vol op de andere zijn rug springt en lekker gaat hangen...
En denk is aan de tijd toen je 6 was, en met een vriendinnetje al paardjerijdend op je rug rondsjouwde, daar zijn we ook niet van vergroeid..
(denk nu niet dat we E en E afmatten, die staan gewoon lekker 24 uur per dag puppy te zijn, en 1 a 2 maal per week halen we ze naar voren voor een poetsbeurtje of een wandelingtje oid, en ik ga er ook nog lang niet opzitten, ik wou het gewoon even kwijt :o )

Roos@ Over het beleren weet ik ook nog niet zeker hoor, zie wel hoe het loopt, en dat heb je snel genoeg door. De ene is de andere niet. Eachann en Ewald gaan denk ik wel lukken door het voorwerk, daar stap je denk ik zo op. Maar denk ik ook maar even, dit kan misgaan, gelijk stoppen en het uitbesteden, maar dat kan ook later in het stadia, bv, pas na het zadelmak maken, als er bv problemen ontstaan bij het bevestigen van de hulpen voor de gangen oid.
Met Comeetje besteden we het 100% uit, die is nog te onzeker, en dat moet gewoon gelijk goed gebeuren, en daarbij moet je prefect kunnen schakelen en ervaring hebben om niet gelijk min-1 te komen.
(en zo kom ik gelijk weer aan bovenstaand verhaal, dat het heerlijk is voor een paard zelf (E&E), dat het niet meer onder de indruk hoeft te zijn van 'dingen' oid omdat het niet anders weet dat mensen lief en leuk zijn, dat scheelt ze een hoop stress)
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » za 24 jul 2010, 20:15

Iedereen heeft zijn of haar mening over wel of niet een zadel opleggen, als iemand het wel doet prima, maar ik doe het niet bij Ekdal, maar verder even goede vriendne hoor, wie ben ik op te oordelen?
Ik vind het gewoon niet nodig, ben allang blij dat Ekdal nu wat braver wordt, dus dat eerst maar uitbouwen en dan zien we verder
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 24 jul 2010, 20:21

http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... em/115003/
Hier kan je de vliegennetjes vinden die je zonder halster om kan doen
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Jilly

Bericht door Jilly » za 24 jul 2010, 20:24

Ik kom ook even inbreken hoor (er staat hier tenslotte toch ook nog een J'tje hihi), wat leuk Daphne dat Harold nu bij jullie staat! Heb hem destijds wel op de HK gezien en nadien nog een keer bij die mensen thuis. (Sven is een goeie kennis/mijn hoefsmid)
Vond hem toen wel wat uitstraling verloren hebben t.o.v. op de HK, maar dat kon er ook aan liggen dat hij al maanden zonder iets te doen op de wei stond te vreten :D ben wel erg benieuwd naar recente foto's :+

Om er dan ook maar een verhaal aan te plakken. Het enige J'tje dat hier nog overblijft (andere is vd winter overleden) staat met hele erge jeuk en wordt momenteel behandeld en dient tegelijkertijd als oppas voor een veulen. Gaat haar goed af :D verder vind ik haar nog heel erg puppy, als ik foto's zie van jullie E'tjes lijken die mij al een stuk volwassener...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 24 jul 2010, 21:55

Geeft niet Roos, inderdaad ieder zijn eigen ding. Uiteindelijk doen we het allemaal met liefde en plezier en een hart voor onze rakkers,hihi.

Bedankt voor de tip Nancy, (bedenk me nu, heb nog helemaal mijn Hyves niet gecheckt, ben te druk hihi, over Dordrecht..

Heey Jilly, leuk dat je hem gekend heb, ik ben meteen benieuwd naar verhalen van Harold, of ken je hem puur oppervlakkig. Sven je hoefsmit, leuk, vond het een hele aardige jongen!
Geen idee hoe Harold er uitzag op de HK buiten de foto's om dan. irl kennen we hem natuurlijk pas kort. Het gaat heel goed met hem, stoere man is het!!
Ik zal wel eens foto's plaatsen.
Wat naar voor je J-tje dat ze jeuk heeft, bbrrr, met dat warme weer altijd ook. Nare mugjes enz.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Plaats reactie