Het A-tjes Topic deel 4!!
Re: Het A-tjes Topic deel 4!!
Ik denk vanavond les en dan met Anka naar de manicure. En morgen de zadelmaker. In 2 dagen weer op to date.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
oh ja, zadelmaker morgen! hoe laat?
wij hebben gister de leukste les tot nu toe gehad. 3 verschillende kandidaat lesgevers gehad, de laatste was de beste.
we begonnen met lang en laag, neus over de grond, hand volgen naar beneden. Na het ontspannen rijden, oppakken, en warempel, eerst ontspanning erin rijden, en van de voorkant af blijven werkt! daarna dus op gepakt, en meestal wil karev dan wat tegen de hand zijn, maar nu as ze zo fijn.
wij hebben gister de leukste les tot nu toe gehad. 3 verschillende kandidaat lesgevers gehad, de laatste was de beste.
we begonnen met lang en laag, neus over de grond, hand volgen naar beneden. Na het ontspannen rijden, oppakken, en warempel, eerst ontspanning erin rijden, en van de voorkant af blijven werkt! daarna dus op gepakt, en meestal wil karev dan wat tegen de hand zijn, maar nu as ze zo fijn.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Haal hem om 6 uur op dus ongeveer om half zeven/kwart voor 7 bij stal gok ik.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Schuilt er een ware Bonfire in Karev? hihi.. Leuk dat jullie nu ook wa\t dressuurmatig bezig zijn!
Succes met zadelmaker morgen Annemarie!
Ik heb Ad vanmorgen weer gelongeerd met pessoa, hij pakt het netjes aan alleen vinden we er beide weinig aan geloof ik haha. (ik had hem alleen ooit toen ik hem net had 1 keer aan de longe gehad)
Ik durf hem alleen niet aan te sporen tot galop, ben veel te bang dat hij op zijn snuit gaat!
Succes met zadelmaker morgen Annemarie!
Ik heb Ad vanmorgen weer gelongeerd met pessoa, hij pakt het netjes aan alleen vinden we er beide weinig aan geloof ik haha. (ik had hem alleen ooit toen ik hem net had 1 keer aan de longe gehad)
Ik durf hem alleen niet aan te sporen tot galop, ben veel te bang dat hij op zijn snuit gaat!
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008
L2 Fjordsport
Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
L2 Fjordsport
-
passoa mag toch alleen in de dressuur / hoge stand galoperen?
ik mag ook weer gaan longeren, 2x per week!
we zijn net bij de kliniek geweest voor nieuwe schoenen!
hele mooie equilibiri (of zoiets) met zooltjes, ze liep als een trein!
we gaan alleen niet naar de keuring komen.
heb haar net afgemeld, ze loopt wel prima, maar vind het wat te veel voor haar. ze is nog snel moe enzo.
we gaan ook nu pas weer wat doen dus ze is ook erg arm bespierd... (maar wel mooi slank)
tamara, wat lekker dat jullie zo goed bezig zijn! werd ook wel tijd na al dat zadel geklool.
caro, longeren is ook niet mijn hobbie, maar ach, we moeten maar even he!
ik mag ook weer gaan longeren, 2x per week!
we zijn net bij de kliniek geweest voor nieuwe schoenen!
hele mooie equilibiri (of zoiets) met zooltjes, ze liep als een trein!
we gaan alleen niet naar de keuring komen.
heb haar net afgemeld, ze loopt wel prima, maar vind het wat te veel voor haar. ze is nog snel moe enzo.
we gaan ook nu pas weer wat doen dus ze is ook erg arm bespierd... (maar wel mooi slank)
tamara, wat lekker dat jullie zo goed bezig zijn! werd ook wel tijd na al dat zadel geklool.
caro, longeren is ook niet mijn hobbie, maar ach, we moeten maar even he!
Azalie :: Isabeau
ik vind longeren erg leuk om te doen. En dan vooral omdat karev zoo op de stemhulp is. Ik kan bijna fluisteren dat ze in draf of galop moet, en dan gaat ze al.
Nou bonfire wil ik niet meteen zeggen, maar is zeker weer leuk om op te pakken.
Alleen zitten de kilo´s haar momenteel wat n de weg om echt fijn te kunnen bewegen. Vind het allen weer zo fijn dat ze weer durft te ontspannen ohz. dat was lang geleden na alle ellende
Nou bonfire wil ik niet meteen zeggen, maar is zeker weer leuk om op te pakken.
Alleen zitten de kilo´s haar momenteel wat n de weg om echt fijn te kunnen bewegen. Vind het allen weer zo fijn dat ze weer durft te ontspannen ohz. dat was lang geleden na alle ellende
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
heerlijk!
nou tegenwoordig is het longeren wel wat leuker, voorheen crosde ze de helebak door!
nou tegenwoordig is het longeren wel wat leuker, voorheen crosde ze de helebak door!
Azalie :: Isabeau
Zeur ik als ik zeg dat ik op een enoooooooooooooooooorme roze wolk zit??
Super lekker gelest vandaag. Ze wordt echt heel mooi recht en loopt nu echt netjes. We zijn wat begonnen met achterwaarts en wijken. Achterwaarts gaat netjes aan de teugel en heel mooi diagonaal. Alleen mag het tempo nog iets meer onder controle. Wijken is nog lastig, maar goed we zijn net begonnen.
Daarna naar de hoefsmid geweest en haar voeten zijn weer prachtig. Ben alleen met Anka heen en were geweest in de trailer en het opladen en afladen alleen ging heel goed. Ben zo trots op haar en blij met haar.
Valt niet op he die roze wolk hier

Super lekker gelest vandaag. Ze wordt echt heel mooi recht en loopt nu echt netjes. We zijn wat begonnen met achterwaarts en wijken. Achterwaarts gaat netjes aan de teugel en heel mooi diagonaal. Alleen mag het tempo nog iets meer onder controle. Wijken is nog lastig, maar goed we zijn net begonnen.
Daarna naar de hoefsmid geweest en haar voeten zijn weer prachtig. Ben alleen met Anka heen en were geweest in de trailer en het opladen en afladen alleen ging heel goed. Ben zo trots op haar en blij met haar.
Valt niet op he die roze wolk hier

-
Ik zit op een klein lichtroze wolkje. Ik wil nog niet te hard juichen, want het kan nog veranderen. Vanaf maandag begonnen met druppels te geven aan Anca. Heb er gisteren even opgezeten, nadat we Biélla aan haar hadden gebonden. Er moet geoefend worden voor de keuring nl. Ze leek wat te drammen. Dus later zadel erop en rijden. Ik was bang dat ze heet zou zijn, doordat ik achter hen heb gelopen met zweep, maar niets was minder waar. Ze kwam al vrij snel rustiger terug en ook was ze niet zo drammerig! Ik zat in de wolken, maar wilde nog niet te enthousiast doen.
Vandaag ook weer gezadeld en gereden. Nou ja alleen maar gestapt. Ook nu stapte ze flink door, maar was goed terug te pakken. En niet dat echte drammen! Ik heb weinig teugel in mijn handen zo. Braaf paard... Ik hoop dat het zo door blijft gaan in ieder geval, want zo krijg ik weer zin om te rijden.
Vandaag ook weer gezadeld en gereden. Nou ja alleen maar gestapt. Ook nu stapte ze flink door, maar was goed terug te pakken. En niet dat echte drammen! Ik heb weinig teugel in mijn handen zo. Braaf paard... Ik hoop dat het zo door blijft gaan in ieder geval, want zo krijg ik weer zin om te rijden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Klinkt goed Suzanne, hopelijk zet deze trend zich voort.
Fijn Suzanne! Hopen dat het doorzet en je straks een lekker relaxt paardje hebt.. Al zal het altijd ook wel aard van het beestje blijven? Ach en ze wordt ook ouder natuurlijk. Zal het ook wel beter van worden misschien.
Lekker Fabienne, dat je paardje weer rad loopt. Goed beslag is goud waard!
Lekker Fabienne, dat je paardje weer rad loopt. Goed beslag is goud waard!
Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
-
Ik ben ook blij daarmee, maar nog wel voorzichtig.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Anka is flink breder geworden van het werken (en een paar extra pondjes). Mijn zadel gaat inderdaad scheef omdat het wat te smal is nu. Volgende week woensdag zadel brengen en dan na de vakantie weet ophalen. Leuk gepland dacht ik
.

Annelisa is donderdag dagkampioen geworden in Wijk bij Duurstede, wat ben ik trots op mijn meid!

http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Van harte gefeliciteerd. Dat zijn hele leuke dingen!
Klinkt ook zo lekker stoer haha..
Ik zit nu midden in het weekend (werkweek) en dan mis ik Adanco zo haha... Morgenvroeg moet ik hem even verweiden en daar verheug ik me gewoon op, lekker simpel
maar even lekker knuffelen... Met mijn lieve zieltje. Ik ken hem zo goed en hou zo van hem om wie hij is! Whaha gekker moet t niet worden
Klinkt ook zo lekker stoer haha..
Ik zit nu midden in het weekend (werkweek) en dan mis ik Adanco zo haha... Morgenvroeg moet ik hem even verweiden en daar verheug ik me gewoon op, lekker simpel

maar even lekker knuffelen... Met mijn lieve zieltje. Ik ken hem zo goed en hou zo van hem om wie hij is! Whaha gekker moet t niet worden

Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
- fjordjelover
Gefeliciteerd met je (dag)kampioen!
Heb van de keuring niet veel meegekregen, Moest Apollo losrijden voor ons B diploma.
Maar het is ons gelukt, dus mochten we meedoen aan bestgaand en daar zijn we 6e (van de 7) geworden!
Ben trots op hem.
Heb van de keuring niet veel meegekregen, Moest Apollo losrijden voor ons B diploma.
Maar het is ons gelukt, dus mochten we meedoen aan bestgaand en daar zijn we 6e (van de 7) geworden!
Ben trots op hem.
Dank je wel, ik heb naar Apollo staan kijken hij was samen met mijn ruin aan het losrijden leuke fjord met een lief hoofd.
Alinde heeft super veel geleerd en was super braaf tijdens de paarden 4 daagse!!! Zeker voor herhaling vatbaar!! Helaas volgend jaar niet ivm veulen, maar dat jaar erop ga ik zeker weer een 4 daagse rijden!
Nu nog met haar naar de chiropractor en dan lessen!!!
Nu nog met haar naar de chiropractor en dan lessen!!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
- fjordjelover
Welke ruin was dat? en als hoeveelste moest hij?
Zaterdag zijn we met Annelisa in het water geweest, wat vindt ze dat geweldig zeg ze begint lekker op het water te slaan en iedereen om haar heen moet nat.
Het doorkomen is wat moeilijk want het water beweegt nou als ze er eenmaal in staat heb je een golfslag bad en dat vindt ze niet eng.
Heerlijk als paarden zo kunnen genieten.
Het doorkomen is wat moeilijk want het water beweegt nou als ze er eenmaal in staat heb je een golfslag bad en dat vindt ze niet eng.
Heerlijk als paarden zo kunnen genieten.