Zomereczeem topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bernadet_Bo

Re: Zomereczeem topic

Bericht door Bernadet_Bo » wo 21 jul 2010, 15:08

Ik kan het inderdaad een keer proberen...

Wat bo niet heeft zijn rimpels in de manenkam. Hebben echt alle eczemers dit?
Ga namelijk steeds meer twijfelen of het wel eczeem is.. misschien kan hij gewoon niet goed zijn afvalstoffen kwijt en heeft hij daarom jeuk..
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 21 jul 2010, 15:09

ik heb vanmiddag een soort van bevestiging gekregen over mijn vermoeden dat het bij Vera van binnenuit komt, daar zij met boett ook nog schuurde en ze ook in de zomer altijd van die "koeievlaaien" mest.
Wilrieke van bokt is geweest en zij doet aan Quantum Touch (soort van Reiki om het even kort door de bocht te vergelijken).
Het hele verhaal ga ik nog in een ander topic zetten, maar toen Wilrieke bij de nierstreek van Vera kwam, voelde ze reactie, Vera ging toen ook reageren, terwijl ze daarvoor in een soort van slaapstand stond.
Ik wil haar dus binnenkort een reinigingskuurtje gaan geven om te kijken of dit bij haar verlichting gaat geven.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 21 jul 2010, 15:40

Ik heb er ook veel over zitten lezen en het schijnt zo te zijn dat bij eczemers (of andere huidaandoeningen) vaak de nieren en alvleesklier niet goed functioneerd.
Hierdoor kan ook jeuk ontstaan omdat de afvalstoffen onder de huid ophopen.
Ik geef bo ook drainage compositum en dit ondersteund de afvoer van zijn afvalstoffen. Vandaar dat ik ook het idee heb dat de druppels werken..
En het inderdaad van binnenuit komt...
Want hij kriebelt af en toe ook met zijn deken. (maar dan alleen zijn manen)

Wel interesant om te horen dat dit eigenlijk ook weer word bevestigd bij vera.
Jilly

Bericht door Jilly » wo 21 jul 2010, 16:25

Hay heeft ook geen ribbels meer. Voor zijn behandeling waren die heel duidelijk, en nu af en toe nog licht voelbaar, maar niet meer zichtbaar. Zijn hele nek is soepel en ik voel nergens korstjes of wondjes.

Hier is het deken alleen maar tegen het schuren op stal. We hebben van die ruwe betonnen wanden, 1 nacht schuren en de staart is er aan, frustrerend!
De afgelopen 2 dagen zijn we bij Marloes geweest en deken thuis gelaten omdat die wel een wasbeurt kon gebruiken. Op de wei schuurt hij niks en zie ik 'm ook nooit aanstalten maken of onrustig zijn. Op stal schuurt hij wel wat (heel weinig van te zien door de houten wanden van de stallen bij Marloes), denk dat het bij hem dan eerder gewoonte of verveling is dan echt nog hele erge jeuk. Toen hij nog veel jeuk had liet hij zich echt vallen tegen de muren en deuren, ging hij hangen bij het poetsen en ging meermaals per dag ten gronde om z'n buik helemaal aan gort te schuren...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 21 jul 2010, 16:52

Vera presteerd het om met haar achterhoef in haar manen te graven en voor haar staart heeft ze ook niet echt wat nodig hoor, ze gaat gewoon op haar kont zitten en rondjes draaien :?
Maar ik ga echt wat doen met deze info, kan om te beginnen haar brandnetel thee over haar eten geven, dat reinigt ook
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 21 jul 2010, 18:17

Ik vind het voordeel met producten uit de natuur... Als het niet werkt, kan het ook niet zoveel schade aanrichten...
Zou het gewoon proberen... Ik geef trouwens ook zeewier voor de celstofwisseling....
Heb net foto's van bo gemaakt... even uploaden en zal ik ze plaatsen...
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 21 jul 2010, 18:29

ja ik ben benieuwd naar de foto's van Bo

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 21 jul 2010, 18:31

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer eens op de foto. Me baasje kwam me lastig vallen terwijl ik net rustig stond te grazen.. Ik heb een heerlijk deken waardoor ik geen last heb van de vliegen, hij is heel mooi wit van kleur geweest :=

aanschouw mij in mijn ridderpak....
Afbeelding

Afbeelding

Baasje wilde ook mijn manen op de foto, dus mij vliegenkap en halsstuk af...
Afbeelding

Getver, mijn haar zit plat, even schudden..
Afbeelding

Vorig jaar had ik nog heel de bovenkant van mij staart afgeschuurd, vinden jullie hem niet goed groeien?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu van opzij... Vinden jullie mijn manen niet gegroeid? Vorig jaar mei had ik nog stekels( en geen voorpluk meer)...
Afbeelding

Afbeelding

Dit was ik weer....
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 21 jul 2010, 19:06

echt super die manen van 'm Bernadette, ben er best een beetje jaloers op als ik ze vergelijk met die van Vera :o

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 21 jul 2010, 19:09

Dank je! :)
Ben ook super blij met hoe hij het doet van het jaar...
Hierom durf ik ook eigenlijk niet zijn deken af te doen... Zou het zo zonde en ook sneu voor hem vinden als hij ineens jeuk krijgt...
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 21 jul 2010, 20:33

Ziet er goed uit Bernadette!

Claudia je schreef onlangs dat de Derfen niet het gewenste effect had maar jij hebt toch alleen het proefmonstertje geprobeerd? Dat is ook wel heel weinig natuurlijk. Ik smeer Ilonk inmiddels nog maar eens in de 4 dagen en *knock on wood* het lijkt harstikke goed te gaan. Ze heeft wel wat plekjes die kaal zijn (en vast heel wat meer dan de meeste paarden hier maar het valt ook meer op nu omdat ik haar helemaal heb geschoren vorige week) maar niet die dikke pusbuik die ze normaal aan het begin van het seizoen al een keer heeft. Dan krabt ze hem in een nacht helemaal open, wordt het helemaal dik en druipt het wondvocht er uit, zo zielig :'(

Ilonka ik heb het idee dat het dit jaar wat meevalt met het eczeem, nou geloof ik ook direct dat je het beter onder controle (leert) krijgen naarmate de jaren verstrijken dat je een eczemer hebt, maar ik heb echt het idee dat het dit jaar mee valt. Hoor het veel om me heen en zie het ook veel bij ons op de wei (25 IJslanders en 2 Fjorden waarvan 10 eczemers).
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 22 jul 2010, 04:46

Ilonka schreef:Ziet er goed uit Bernadette!

Claudia je schreef onlangs dat de Derfen niet het gewenste effect had maar jij hebt toch alleen het proefmonstertje geprobeerd? Dat is ook wel heel weinig natuurlijk. Ik smeer Ilonk inmiddels nog maar eens in de 4 dagen en *knock on wood* het lijkt harstikke goed te gaan. Ze heeft wel wat plekjes die kaal zijn (en vast heel wat meer dan de meeste paarden hier maar het valt ook meer op nu omdat ik haar helemaal heb geschoren vorige week) maar niet die dikke pusbuik die ze normaal aan het begin van het seizoen al een keer heeft. Dan krabt ze hem in een nacht helemaal open, wordt het helemaal dik en druipt het wondvocht er uit, zo zielig :'(
ja klopt Annalynn, misschien had ik het langer moeten proberen, maar ik wilde de jeuk echt gestopt hebben en aangezien ik afgelopen weekend toch naar Limburg moest ben ik mijn vertrouwde middel gaan halen, waarvan ik weet dat het gewoon super werkt bij Vera.
Ze heeft weer een lekkere soepele manenkam, ze trilt niet meer als je haar bij haar manen bij haar schoft aanraakt en ik zie ook geen nieuwe plekken meer verschijnen. Dus ik blijf hier maar weer mee doorgaan, vorig jaar en het jaar daarvoor ging het ook zo goed

Ilonka

Bericht door Ilonka » do 22 jul 2010, 07:48

Fijn Claudia!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 22 jul 2010, 13:21

ja ik ben er echt heel blij mee

DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 22 jul 2010, 18:07

Ulvy staat er ook zo bij als hierboven. Alleen een vliegenmasker met oren. Er zitten enorm veel vliegen in het bos waar zij staat namelijk en die kruipen in haar oren. Om die reden heeft RB ook een masker op.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 23 jul 2010, 22:15

Heeft ulvy dat masker op wat erbij zat?
Bo had echt mega veel ruimte over, krijg hij van die flapjes aan zijn oren :)..

Durf toch niet zijn deken af te doen, maar besloten zo door te gaan...
Gaat nu toch wel erg goed. En weet zeker dat meneer ook helemaal gek word van de vliegen, hij is niets meer gewend. Heeft al stres als er een normale vlieg op hem zit tijdens het poetsen...
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » za 24 jul 2010, 10:57

i8k ben nu aan de Hippo Ex-Cema! heel fijn spul! werkt goed! alleen de creme stinkt een beetje!!
Azalie :: Isabeau
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 24 jul 2010, 17:52

Met Raya gaat het ook echt super goed, door dat de stallen deze week zijn schoongespoten stonden ze dag en nacht buiten, ik hield mijn hart vast...
Maar ze gaat echt goed, in tegenstelling tot de tinker die in de weide loopt, die heeft echt veel jeuk, ook vooral rond de navel.
Gisteren lag ze ook weer op de grond met haar achterbenen tegen de buik aan te schuren. Zielig..

Het enige wat Raya krijgt is Appel Azijn.. maar of dat het is :?
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 25 jul 2010, 08:04

ik denk dat Appel Azijn een reinigende werking heeft, dus zou best kunnen hoor, zeker na de QT behandeling van Wilrieke ben ik bij Vera ook meer bezig om het via die kant aan te pakken.
Als wij onze afvalstoffen niet goed kwijt kunnen, krijgen we ook huidproblemen.

DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 29 jul 2010, 21:29

Bernadet_Bo schreef:Heeft ulvy dat masker op wat erbij zat?
Bo had echt mega veel ruimte over, krijg hij van die flapjes aan zijn oren :)..

Durf toch niet zijn deken af te doen, maar besloten zo door te gaan...
Gaat nu toch wel erg goed. En weet zeker dat meneer ook helemaal gek word van de vliegen, hij is niets meer gewend. Heeft al stres als er een normale vlieg op hem zit tijdens het poetsen...
nee masker van Bucas, maar die erbij zat wordt binnenkort door mijn schoonmoeder vermaakt (en dus ook de oortjes ingekort) en dan vind ik dat wel een fijne want die is wat langer.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Plaats reactie