Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Fotos komen vast wel een keertje..toch 

ja ben wel weer benieuwd naar rijfoto,s van onze E´tjes!
Moet ook maar weer eens van edgard laten maken!
zaterdag krijg ik een zadel check!
iikheb ook nog alles zwart, maar wil ooit alles bruin hebben voor Edgard! maar idd, nu nog niet!
Moet ook maar weer eens van edgard laten maken!
zaterdag krijg ik een zadel check!
iikheb ook nog alles zwart, maar wil ooit alles bruin hebben voor Edgard! maar idd, nu nog niet!
-
Wat gaan de E'tjes goed zeg!
Ben ook benieuwd naar foto's van de dames en heren, beginnen ze ook al wat dikker in de vacht te komen?
Voortaan ga ik met Evian en Eskil meedoen aan de les van rechtrichten. Afgelopen donderdag eerst met Evian aan de gang geweest voor zo'n 10 minuutjes en daarna Eskil in de les. Maar oh.. wat gaan ze gelijk op in hun gedrag, ze zijn zo hortig!!
Allebei graag alles in de mond willen pakken en het grappige is dat ze exact hetzelfde reageren, sommige dingen snappen ze nog niet, terwijl ik zo gewend ben dat Minouk gewoon doet wat ik vraag.
Ik heb leuke oefeningen gekregen om met ze te doen, en dan de komende 2 weken proberen telkens 10 minuutjes oefenen, eens zien of ze over 2 weken alweer een stapje verder zijn

Voortaan ga ik met Evian en Eskil meedoen aan de les van rechtrichten. Afgelopen donderdag eerst met Evian aan de gang geweest voor zo'n 10 minuutjes en daarna Eskil in de les. Maar oh.. wat gaan ze gelijk op in hun gedrag, ze zijn zo hortig!!
Allebei graag alles in de mond willen pakken en het grappige is dat ze exact hetzelfde reageren, sommige dingen snappen ze nog niet, terwijl ik zo gewend ben dat Minouk gewoon doet wat ik vraag.
Ik heb leuke oefeningen gekregen om met ze te doen, en dan de komende 2 weken proberen telkens 10 minuutjes oefenen, eens zien of ze over 2 weken alweer een stapje verder zijn

Klinkt erg gaaf Yvette!
IK rijd met Ekdal nog met het zadel van Danc. Hij krijg wel een eigen zadel, maar pas volgend jaar als ik wat meer ga doen. Hij veranderd nog zo erg. hij doet het er maar even mee.
Vacht;wel wat meer vacht maar niet extreem, heeft ie ook nooit gehad. Danc wel
IK rijd met Ekdal nog met het zadel van Danc. Hij krijg wel een eigen zadel, maar pas volgend jaar als ik wat meer ga doen. Hij veranderd nog zo erg. hij doet het er maar even mee.
Vacht;wel wat meer vacht maar niet extreem, heeft ie ook nooit gehad. Danc wel

-
Oh dat scheelt wel een boel met rijden Roos!
Moet zeggen dat ik het grondwerk ook wel erg leuk vindt! Als ik zelf met ze bezig ben, is het erg leuk om reactie te krijgen. Ik moet mijn opdrachten wel aanpassen nu. Niet langdradig oefeningen vragen, maar kort en afwisselend. Met weinig tevreden zijn, veel belonen als ze het goed doen. En ze pikken stiekem toch heel snel dingen op. Hoop dat ze straks over een jaar als we gaan rijden als mooi wat bespiering hebben opgedaan, fijn los zijn in het lijf en al veel hulpen kennen vanaf de grond. Dat scheelt straks weer met rijden! Je kan ze namelijk heel fijn gymnasticeren, stelling en buiging leren, zijgangen en wijken voor druk of aanwijzing.
Moet zeggen dat ik het grondwerk ook wel erg leuk vindt! Als ik zelf met ze bezig ben, is het erg leuk om reactie te krijgen. Ik moet mijn opdrachten wel aanpassen nu. Niet langdradig oefeningen vragen, maar kort en afwisselend. Met weinig tevreden zijn, veel belonen als ze het goed doen. En ze pikken stiekem toch heel snel dingen op. Hoop dat ze straks over een jaar als we gaan rijden als mooi wat bespiering hebben opgedaan, fijn los zijn in het lijf en al veel hulpen kennen vanaf de grond. Dat scheelt straks weer met rijden! Je kan ze namelijk heel fijn gymnasticeren, stelling en buiging leren, zijgangen en wijken voor druk of aanwijzing.
Ik moet zeggen dat Ekdal niet veel doet hoor. Als ie van stal kmt is het 10 min longeren 10 min rijden, dan is het ook klaar.
ALs ie van het alnd komt is het 20 min rijden of soms 25, maar meer echt niet.. Dan is ie ook op en ik ook haha
ALs ie van het alnd komt is het 20 min rijden of soms 25, maar meer echt niet.. Dan is ie ook op en ik ook haha
Met Eros rijdt ik ook niet meer dan 20 min per keer, dit is een beetje afhankelijk van wat hij de rest van de week gedaan heeft en we rijden ook niet meer dan 2x per week
. Wil het niet te overhaasten, al zou Eros wel meer willen...
Eros komt ook al weer redelijk in zijn vacht te zitten. Mensen adviseren me om hem te scheren, of nu een deken op te gooien, zodat ik van de winter door kan met het rijden. Maar ik zie de winter juist als een pauze, dus hij mag lekker verder werken aan zijn wintervachtje.
Ik hoop snel iemand te kunnen regelen om rij foto's te maken. Hihi.

Eros komt ook al weer redelijk in zijn vacht te zitten. Mensen adviseren me om hem te scheren, of nu een deken op te gooien, zodat ik van de winter door kan met het rijden. Maar ik zie de winter juist als een pauze, dus hij mag lekker verder werken aan zijn wintervachtje.

Ik hoop snel iemand te kunnen regelen om rij foto's te maken. Hihi.
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Geen rij foto's, wel Emily foto's!
Doordat ik op vakantie ben geweest staat Emily dus al een tijdje stil, maar we zijn weer rustig begonnen.
Ze doet het heerlijk op haar nieuwe plekje, ook al kan ze momenteel niet de weide op door vele regen!
Even showen, mijn E'tje!
Lekkere rond appeltje!

Met je kuif in de wind..

Even poseren!!

Dit was mijn lieve merrie voor nu, zoals je ziet worden haar haren ook weer lang!!
Doordat ik op vakantie ben geweest staat Emily dus al een tijdje stil, maar we zijn weer rustig begonnen.
Ze doet het heerlijk op haar nieuwe plekje, ook al kan ze momenteel niet de weide op door vele regen!
Even showen, mijn E'tje!
Lekkere rond appeltje!

Met je kuif in de wind..

Even poseren!!

Dit was mijn lieve merrie voor nu, zoals je ziet worden haar haren ook weer lang!!
Emily (v. Balony, m. Justy)
Wooww wat een kanjer!
-
Wat een appeltjes heeft Emily!!
Evita staat nog lekker niets te doen. Al is ze regelmatig de anderen aan het plagen, dus binnenkort wordt ze zachtjes aan het werk gezet.
Evita staat nog lekker niets te doen. Al is ze regelmatig de anderen aan het plagen, dus binnenkort wordt ze zachtjes aan het werk gezet.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
!
wat een leke foto,s van emily!
edgard komt al dik in de vacht! idd zie ik het ook als een winterstop voor hem. misschien af en toe een rondje buiten stappen maar verder wil ik hem wat op rust zetten straks!
trouwens, edgard heeft zijn eerste buitenrit gemaakt!!!!
echte enorm gaaf! had de heenweg geen stuur/ rem, alles was leuk! nergens bang voor maar wel enorm nieuwschierig, vloog alle kanten op wilde alles ruiken en bekijken!
later kwam mijn rem en stuur terug! hij werd ook moe! lekker gestapt en gedraafd op een enorm breed zandpad hier in buurse kun je echt super mooi buiten rijden!
edgard komt al dik in de vacht! idd zie ik het ook als een winterstop voor hem. misschien af en toe een rondje buiten stappen maar verder wil ik hem wat op rust zetten straks!
trouwens, edgard heeft zijn eerste buitenrit gemaakt!!!!

later kwam mijn rem en stuur terug! hij werd ook moe! lekker gestapt en gedraafd op een enorm breed zandpad hier in buurse kun je echt super mooi buiten rijden!
Wat Leuk Edgard op ze eerste buitenrit!!
Gaaf is dat he..En ik herken het moe worden van alle indrukken haha...Elvis heeft dit ook.
Emily ziet er super uit!!
Elvis is op dieet..We vonden hem zelf al te dik maar als een hoefsmid het dan ook nog eens tegen je zegt is er wel werk aan de winkel.Dus minder gras,wat meer bewegen en geen brood of extra's meer
...
Elvis kweekt ook al een behoorlijk vachtje.Zal binnenkort ook weer is wat foto's maken.
Wij zijn nog steeds op de kunstjes toer.Ga Elvis nu kusjes leren geven
Gaaf is dat he..En ik herken het moe worden van alle indrukken haha...Elvis heeft dit ook.
Emily ziet er super uit!!
Elvis is op dieet..We vonden hem zelf al te dik maar als een hoefsmid het dan ook nog eens tegen je zegt is er wel werk aan de winkel.Dus minder gras,wat meer bewegen en geen brood of extra's meer

Elvis kweekt ook al een behoorlijk vachtje.Zal binnenkort ook weer is wat foto's maken.
Wij zijn nog steeds op de kunstjes toer.Ga Elvis nu kusjes leren geven

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Ekdal is juist helemaal niet dik, is ie ook nog nooit geweest vind ik dan.
Danc is juist te slank, de jaartjes gaan echt tellen helaas.
Danc is juist te slank, de jaartjes gaan echt tellen helaas.
Ik vind edgard ook absoluut niet te dik! zo zo wel ff wat foto,s maken van mijn teddy! want dat is het al!
edgard krijgt in de winter wel altijd een beetje z,n rood/ bruine gloed over zijn vacht! zomers is hij weer erg licht!
edgard krijgt in de winter wel altijd een beetje z,n rood/ bruine gloed over zijn vacht! zomers is hij weer erg licht!
- nancy imka
Emy was bij ons als enige niet te dik. Al vind ik dat ze een beste buik heeft. Ik wil dus ook twee keer in de week wat met haar doen. Een keer wandelen aan de hand naast Imka en de andere keer weet ik eigenlijk nog niet. Mn fiets is kapot op stal dus fietsen gaat niet. Van de hoefsmid moest ik haar wat aan de longe laten lopen maar 1 vind ik dat toch wel vrij belastend voor de benen en 2 vind k het voor me zelf ook ontzettend belastend. Ik kan het gewoon (nog) niet. Dus ik heb besloten omdat ze toch (nog) niet te dik is om gewoon in ieder geval haar weer wat meer mee te nemen aan de hand tot zo ver dr hoefjes het toe laten. En hopelijk kan ik er zelf ook weer mee gaan wandelen straks!
Vandaag was ik nog wel even boos op die gele draken van mij! Imka die heb ik nu 12½ jaar en al 12½ jaar dramt en dribbeld ze naar huis. Het is wel wat minder als Emy en Elvis erbij zijn maar toch gaat ze harder terug naar huis. Elvis begon wat moe te worden van het klieren om zich heen kijken gek met zn koppie zwaaien enz maar Imka niet! Dus oke we mochten Elvis wel even inhalen kon die rustig aan op zn eigen tempo lopen. Ik wilde een klein drafje proberen en dat ging super goed ze draafde allebei echt super relaxt. Maar toen.... Elvis was natuurlijk achterop geraakt want Dees had het volgens mij best warm van dat lopen laat staan er nog een drafje uit te trekken. Dus ik vond dat we even moesten halthouden tot ze weer aardig bij waren gelopen. Maar Imka pikt dit niet. Gaat staan draaien en vervelen waardoor Emy aan een te lang touw kwam en ik haar niet anders kon als los laten. Emy is dan ook nogal stug namelijk duikt met haar giegel in het gras en komt er niet meer uit. Imka even op dr donder gegeven en Dees was zo lief om Emy weer aan te geven want die waren eigenlijk al weer bij ons toen Imka ging draaien. Maar omdat ik vond dat ze gewoon moest stil staan Imka heb ik het nog een paar keer geoefend en dit ging prima (het is trouwens allemaal op een polderweg achter ons weiland geen vekreer hooguit af en toe een fietser). Maar toen de laatste keer dat ik even stil stond duikt Emy met haar kop weer het gras in en weer was ze los grr rot pony! Dees kon haar meteen weer pakken en weg lopen doet ze niet ze gaat alleen eten. Maar de volgende keer doe ik haar mooi een ketting onder haar kinnebakkie
Verder zijn ze zo braaf! Echt twee toppertjes. Hopelijk is het er ook snel weer uit dat ze weet dat ze sterk is als ze met haar koppie laag gaat. Ze doet het ook alleen als ze denkt dat haar maag rammeld van de honger haha... Eenmaal weer thuis waren ze super braaf, netjes saampjes over het bruggetje. Netjes bij ons stalletje door het hekje saampjes echt super! Daarna hoefjes verzorgd en lekker zelf nog wat gedronken en daarna eten gegeven en weer het weiland op! Je kan wel echt zien dat ze na een ritje/wandeling echt moe zijn van de indrukken.
Ik was vandaag bij de action en heb ik een heuptasje gekocht daar wil ik dan stukjes wortel in doen als we kunstjes gaan doen. Emy kan nu voetje geven schudden met haar koppie en een klein beetje flemen. Met dank aan Desire! Oh ja ik ben haar nu zelf aan het leren om haar achter voetje op te tillen als ik dat vraag beetje het zelfde als met haar voorbeentje. Ze pikt het best snel op! Super pony
Vandaag was ik nog wel even boos op die gele draken van mij! Imka die heb ik nu 12½ jaar en al 12½ jaar dramt en dribbeld ze naar huis. Het is wel wat minder als Emy en Elvis erbij zijn maar toch gaat ze harder terug naar huis. Elvis begon wat moe te worden van het klieren om zich heen kijken gek met zn koppie zwaaien enz maar Imka niet! Dus oke we mochten Elvis wel even inhalen kon die rustig aan op zn eigen tempo lopen. Ik wilde een klein drafje proberen en dat ging super goed ze draafde allebei echt super relaxt. Maar toen.... Elvis was natuurlijk achterop geraakt want Dees had het volgens mij best warm van dat lopen laat staan er nog een drafje uit te trekken. Dus ik vond dat we even moesten halthouden tot ze weer aardig bij waren gelopen. Maar Imka pikt dit niet. Gaat staan draaien en vervelen waardoor Emy aan een te lang touw kwam en ik haar niet anders kon als los laten. Emy is dan ook nogal stug namelijk duikt met haar giegel in het gras en komt er niet meer uit. Imka even op dr donder gegeven en Dees was zo lief om Emy weer aan te geven want die waren eigenlijk al weer bij ons toen Imka ging draaien. Maar omdat ik vond dat ze gewoon moest stil staan Imka heb ik het nog een paar keer geoefend en dit ging prima (het is trouwens allemaal op een polderweg achter ons weiland geen vekreer hooguit af en toe een fietser). Maar toen de laatste keer dat ik even stil stond duikt Emy met haar kop weer het gras in en weer was ze los grr rot pony! Dees kon haar meteen weer pakken en weg lopen doet ze niet ze gaat alleen eten. Maar de volgende keer doe ik haar mooi een ketting onder haar kinnebakkie

Ik was vandaag bij de action en heb ik een heuptasje gekocht daar wil ik dan stukjes wortel in doen als we kunstjes gaan doen. Emy kan nu voetje geven schudden met haar koppie en een klein beetje flemen. Met dank aan Desire! Oh ja ik ben haar nu zelf aan het leren om haar achter voetje op te tillen als ik dat vraag beetje het zelfde als met haar voorbeentje. Ze pikt het best snel op! Super pony
-
Oeh wat een draak die Emy, ik zou daar ook gek van worden, die snoet die constant het gras induikt.
Heb van een vriendin geleerd, dat als je je voet onder de mond door haalt, dat ze makkelijk weer naar boven te krijgen zijn (niet trappen, maar gewoon rustig de voet eronderdoor
)
Ik gebruik nu ook een heuptasje met paardenbrokjes erin, wel handig om ze iets te leren. Ze zijn alleen zo hortig! Probeer ze nu eerst te leren dat ze afstand moeten houden, dan krijgen ze pas iets. En het woord 'terug' dat ze uit zichzelf een pas terug doen, met een aardige afstand ertussen.
Heb van een vriendin geleerd, dat als je je voet onder de mond door haalt, dat ze makkelijk weer naar boven te krijgen zijn (niet trappen, maar gewoon rustig de voet eronderdoor

Ik gebruik nu ook een heuptasje met paardenbrokjes erin, wel handig om ze iets te leren. Ze zijn alleen zo hortig! Probeer ze nu eerst te leren dat ze afstand moeten houden, dan krijgen ze pas iets. En het woord 'terug' dat ze uit zichzelf een pas terug doen, met een aardige afstand ertussen.
- nancy imka
Het lastige is alleen dat ik op Imka zit dus niet bij haar snuitje kan. Ze heeft dit eerder nog niet gedaan het ging al 2 jaar super en ze taalt ook niet naar het gras zolang we gewoon lopen maar zodra ze wat langer moet wachten dan denk ze tijd voor een versnaperingYvette_Minouk schreef:Oeh wat een draak die Emy, ik zou daar ook gek van worden, die snoet die constant het gras induikt.
Heb van een vriendin geleerd, dat als je je voet onder de mond door haalt, dat ze makkelijk weer naar boven te krijgen zijn (niet trappen, maar gewoon rustig de voet eronderdoor)

Eerder deed ik stukjes wortel op het konijnen hok (wat klaar staat om weg te gooien maar tot die tijd daar voor dient) maar je moet constand na een paar stukjes wortel weer terug lopen dus dacht ga eens proberen met een heuptasje, kijken of het werkt. Ik wil nml geen voer in mn zakken doen ivm bedelen. Als dit niks is is dat tasje zo weer weg voordeel van dat het niks kost bij de action hihi

op 2 oktober ga ik met Jalenka een les centered riding volgen, heb er zin in
verder is gisteren de smid geweest
hij had goed nieuws, Jalenka haar voeten zijn merkelijk aan het verbeteren, aan haar achtervoeten i niks meer op te merken en de voorvoeten zijn ook bijna in orde, nog 1 keer laten bekappen en haar voeten zijn weer super
(heeft nieuwe smid en paar maand tijd gekost)
verder heeft Jalenka zich als een braaf volwassen paard gedragen bij de smid
ze was keibraaf, hij verstond het zelf niet
de eerste keer (was nu 3e keer dat hij kwam) had ik hem gewaarschuwd voor haar wegens niet lief, niet blijven stil staan en tja lastig
nu is ze het braafste paard dat je je kunt voorstellen
ze kijkt gewoon even om naar hem van 'he wat doe je met mijn voeten?', maar daar blijft het ook bij
ben zo blij
nu nog een beetje werken op braaf meelopen aan het touwtje op elk moment (zijn we op aan het oefenen want dat is nog heel moeilijk als ze juist van de weide komt)
verder is gisteren de smid geweest
hij had goed nieuws, Jalenka haar voeten zijn merkelijk aan het verbeteren, aan haar achtervoeten i niks meer op te merken en de voorvoeten zijn ook bijna in orde, nog 1 keer laten bekappen en haar voeten zijn weer super

(heeft nieuwe smid en paar maand tijd gekost)
verder heeft Jalenka zich als een braaf volwassen paard gedragen bij de smid
ze was keibraaf, hij verstond het zelf niet
de eerste keer (was nu 3e keer dat hij kwam) had ik hem gewaarschuwd voor haar wegens niet lief, niet blijven stil staan en tja lastig
nu is ze het braafste paard dat je je kunt voorstellen
ze kijkt gewoon even om naar hem van 'he wat doe je met mijn voeten?', maar daar blijft het ook bij
ben zo blij
nu nog een beetje werken op braaf meelopen aan het touwtje op elk moment (zijn we op aan het oefenen want dat is nog heel moeilijk als ze juist van de weide komt)
Stoute draak Emy hihi
Jalenka goede hoeven, fijn!!!
Jalenka goede hoeven, fijn!!!
ja, werd eens tijd ook
maar vind ook wel dat ze nu super staan, continu buiten, altijd gras (of toch een beetje gras)
ze staan gelukkig, en dit kun je direct aflezen van hen gezicht/hoofd
de smid vond ook dat ze heel positief veranderd was
kwa groei, proportie enzo
hij vond haar echt een mooi paard, juist op gewicht, en mooi voorkomen (allert, braaf, presence)
vergeleken met vorige keer is ze enkel gegroeid en erop vooruit gegaan
heb al veel spijt dat we toch niet naar de keuring gegaan zijn, wil ze nu nog eens horen over haar
maar vind ook wel dat ze nu super staan, continu buiten, altijd gras (of toch een beetje gras)
ze staan gelukkig, en dit kun je direct aflezen van hen gezicht/hoofd
de smid vond ook dat ze heel positief veranderd was
kwa groei, proportie enzo
hij vond haar echt een mooi paard, juist op gewicht, en mooi voorkomen (allert, braaf, presence)
vergeleken met vorige keer is ze enkel gegroeid en erop vooruit gegaan
heb al veel spijt dat we toch niet naar de keuring gegaan zijn, wil ze nu nog eens horen over haar