In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!
Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee
Dat ze kracht mist kan zeker wel kloppen. En dat kort lopen had Ek ook als bemerking. Komt vaak door het gemis aan kracht in de spieren, de leeftijd he.
Danc heeft een witte vlek en daar zijn ze idd niet van gecharmeerd(linkerschouder)
Danc heeft een witte vlek en daar zijn ze idd niet van gecharmeerd(linkerschouder)
Tea is zelfs dagkampioen geworden met haar kleine kolletje.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Kol mag wel toch Esther, maar Danc heeft echt een vlek ach het is toch een vuilnisbakken fjord 

-
Het is geloof ik meer dat als je twee even goede paarden hebt, dat degene met kol op de tweede plaats komt te staan.
Het hoort niet tot de raskenmerken, zoals beschreven in Het Fjordenpaard.
Je kunt het protocol van graag geziene raskenmerken ook teruglezen in dat boek geloof ik. Daarmee krijg je een indicatie of je fjord voldoet aan het rastype (en welke punten misschien niet). De juryleden zijn meen ik zo opgeleid dat ze kijken naar de vast beschreven punten zoals het ras zich dient te ontwikkelen.
Het hoort niet tot de raskenmerken, zoals beschreven in Het Fjordenpaard.
Je kunt het protocol van graag geziene raskenmerken ook teruglezen in dat boek geloof ik. Daarmee krijg je een indicatie of je fjord voldoet aan het rastype (en welke punten misschien niet). De juryleden zijn meen ik zo opgeleid dat ze kijken naar de vast beschreven punten zoals het ras zich dient te ontwikkelen.
Maar mijn ervaring is dan weer dat persoonlijk voorkeur er bij komt kijken 
Ekdal is bijvoorbeeld meer het sporttype. De ene keurmeester vindt het geweldig en de andere niet, maar ach...Ekdal is voor mij wel heeeeeeel knap

Ekdal is bijvoorbeeld meer het sporttype. De ene keurmeester vindt het geweldig en de andere niet, maar ach...Ekdal is voor mij wel heeeeeeel knap

Emily heeft 2 hele kleine vlekjes net onder haar pony, op deze foto kan je het wel zien:

@ Anita; Dus als ze 3 is moet ze opnieuw DNA getest worden?

@ Anita; Dus als ze 3 is moet ze opnieuw DNA getest worden?
Laatst gewijzigd door Emily op ma 04 apr 2011, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Emily (v. Balony, m. Justy)
Of Emily is DNA getest als veulen al, of er zijn alleen haren afgenomen of ze moet nog DNA getest worden(dus wel haren afgenomen, maar niet de DNA test ondergaan)
Ik zeg weghalen die witte haren...nee zonder dollen. Ik weet niet of ze hier tegenaan lopen?
Ik zeg weghalen die witte haren...nee zonder dollen. Ik weet niet of ze hier tegenaan lopen?
Ik heb een rekening van het DNA onderzoek (is betaald op 20 september 2008: 45,22)
En een briefje waarop wordt vermeld dat ik bijgaand het nieuw ontworpen DNA- certifikaat van Emily aantref ,weet alleen niet waar dit certifikaat is.
EDIT: Certifikaat is gevonden, zit in het paspoort.. (Stond ook op het briefje
)
En een briefje waarop wordt vermeld dat ik bijgaand het nieuw ontworpen DNA- certifikaat van Emily aantref ,weet alleen niet waar dit certifikaat is.
EDIT: Certifikaat is gevonden, zit in het paspoort.. (Stond ook op het briefje

Laatst gewijzigd door Emily op ma 04 apr 2011, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een sticker die je in je paspoort moet plakken op een aangegeven blz. Als je deze kwijt ben vrees ik....dat je het opnieuw moet laten doen
Zo te lezen is Emily dus al DNA getest en dan hoeft het uiteraard niet nog weer opnieuw. Die hindernis is dus al genomen om naar de keuring te gaan met haar.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Dus Emily gaat ook 
Hoe gaat het met Hindra Anita?

Hoe gaat het met Hindra Anita?
Haha, misschien volgend jaar..
Moet dan in ieder geval vervoer regelen en dus even lid worden, maar denk wel dat ik dit jaar even ergens ga kijken bij de keuring..
Moet dan in ieder geval vervoer regelen en dus even lid worden, maar denk wel dat ik dit jaar even ergens ga kijken bij de keuring..
Hoe meer E'tjes...hoe meer vreugd! 
Dit jaar voor het eerst bij de oudere fjorden lopen, maar Ekdal zal ze wel een E'tjes poeppie laten ruiken hoor

Dit jaar voor het eerst bij de oudere fjorden lopen, maar Ekdal zal ze wel een E'tjes poeppie laten ruiken hoor

-
Vandaag is Eskil door de draad gelopen
Hij stond tussen de draad en Evian in, Olette kwam achter hem staan en hij kon geen kant meer op. Van de ene kant begrijpelijk, van de andere kant denk ik kluns, die had je ook kunnen zien aankomen en je eerder weg kunnen maken
Heb nu wat in elkaar geknutseld.. Ze hebben braaf beide nog een paar rondjes gestapt en gedraafd, dus zij waren ook weer blij dat ze iets mochten doen
Morgen komt de DA voor de drie oude dames..
Gaby heeft een gigantisch bult/opgezette klier die niet over wil gaan. Minouk die moet nagekeken worden of er verbetering is met haar kissing spine. En Olette moet nagekeken worden of de cyste terug is gekomen in de baarmoeder. Zo heb je ineens drie paarden waar wat aan is..

Heb nu wat in elkaar geknutseld.. Ze hebben braaf beide nog een paar rondjes gestapt en gedraafd, dus zij waren ook weer blij dat ze iets mochten doen

Morgen komt de DA voor de drie oude dames..
Gaby heeft een gigantisch bult/opgezette klier die niet over wil gaan. Minouk die moet nagekeken worden of er verbetering is met haar kissing spine. En Olette moet nagekeken worden of de cyste terug is gekomen in de baarmoeder. Zo heb je ineens drie paarden waar wat aan is..
Dat is toch wat Yvette, 3 paarden tegelijk!
En stoute Eskil!Ekdal zou dat ook zo kunnen doen hoor, als hij zich opgejaagd voelt dan kijkt ie ook nergens meer voor uit. Het schijnt zelfs dat Flam de baas is over Ekdal haha
En stoute Eskil!Ekdal zou dat ook zo kunnen doen hoor, als hij zich opgejaagd voelt dan kijkt ie ook nergens meer voor uit. Het schijnt zelfs dat Flam de baas is over Ekdal haha

@Tamara: Lid worden zou je dit jaar al kunnen. Je ontvangt dan 4x per jaar het boekje van het stamboek met allerlei info. Zo kun je je al vast wat inlezen van hoe of wat.
@Roos: Met Hindra gaat het prima maar die hoort hier eigenlijk niet thuis. Ik zal proberen bij babynieuws haar vorderingen een beetje bij te houden.
@Roos: Met Hindra gaat het prima maar die hoort hier eigenlijk niet thuis. Ik zal proberen bij babynieuws haar vorderingen een beetje bij te houden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

je hebt gelijk hoor Anita, maar ik was wel nieuwsgierig 

- nancy imka
Jeetje voor het zelfde geld halen ze zich helemaal open aan het draad... Gelukkig niks aan over gehouden dus!
Wij gaan sowiezo dit jaar niet naar de keuring. Ik wil dat Emy eerst echt uitgegroeit is voor ze nu opgenomen word in het hulpstamboek. Laat haar dan nog maar even veulen zijn hihi. Is toch leuk als ze nog een paar centimeter groter word en dat staat ook in dr paspoort.
Van de week had ik een beetje een baal dag, maar Emy had dat wel weer helemaal goed gemaakt. Ik was gaan wandelen en ondanks dat ze twee keer op mn voeten stond heeft ze echt super dr best gedaan. Ik oefen altijd heel veel ho sta stil en dan moet ze stil staan en geen stap meer verzetten en dat doet ze zo super goed! Ze was braaf alleen toen we thuis kwamen werd ze even druk...
Over keuringen en witte vlekken heb ik geen verstand ben nog nooit bij de keuring geweest eigenlijk! Straks weer lekker naar stal toe paardjes los laten in het weiland...
Wij gaan sowiezo dit jaar niet naar de keuring. Ik wil dat Emy eerst echt uitgegroeit is voor ze nu opgenomen word in het hulpstamboek. Laat haar dan nog maar even veulen zijn hihi. Is toch leuk als ze nog een paar centimeter groter word en dat staat ook in dr paspoort.
Van de week had ik een beetje een baal dag, maar Emy had dat wel weer helemaal goed gemaakt. Ik was gaan wandelen en ondanks dat ze twee keer op mn voeten stond heeft ze echt super dr best gedaan. Ik oefen altijd heel veel ho sta stil en dan moet ze stil staan en geen stap meer verzetten en dat doet ze zo super goed! Ze was braaf alleen toen we thuis kwamen werd ze even druk...
Over keuringen en witte vlekken heb ik geen verstand ben nog nooit bij de keuring geweest eigenlijk! Straks weer lekker naar stal toe paardjes los laten in het weiland...
Leuk he paarden op je voet en vooral als ze nog even blijven staan.....
Ekdal zal wel 1.52 of groter zijn op de keuring, maar you never know
Ekdal zal wel 1.52 of groter zijn op de keuring, maar you never know

-
Daar ben ik gelukkig niet zo heel bang voor. Bij de maak van de weides/paddock is er eerst goed uitgekiend wat het meest veilig zou zijn.nancy imka schreef:Jeetje voor het zelfde geld halen ze zich helemaal open aan het draad... Gelukkig niks aan over gehouden dus!
De isolatoren schieten gelijk open bij druk (of in dit geval kapot

Regelmatig hebben we paarden door de draden heen gehad, veulens die eronder door schoten en de draad meenamen, of ander geintjes. Maar de paarden hebben er nog nooit iets aan over gehouden. Het schiet gelijk los.
Tot nu toe hebben ze er nog geen misbruik van gemaakt.. hopelijk blijft dat zo