Jeuk, kriebels, mugjes, ed... helaas het exceemtopic
Re: Jeuk, kriebels, mugjes, ed... helaas het exceemtopic
kan het dus bij veertje ook van minder gras komen?
ik heb het idee dat het hier ook de betere kant op gaat met karev. weidegang is gereduceert van 24/7 naar 6/7 uur daags. Ander voer, magnesium en vitaminekorrel erbij.
ik heb het idee dat het hier ook de betere kant op gaat met karev. weidegang is gereduceert van 24/7 naar 6/7 uur daags. Ander voer, magnesium en vitaminekorrel erbij.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
nou ik had 2 jaar terug al zo'n vermoeden, toen moest ze op een kaal stuk omdat ze toen dachten dat ze tegen bevangenheid aan zat. Bleek later dus dat ze niet goed op haar hoeven stond, veel te plat. Maar goed dat terzijde, toen had ze dus ook ineens een heel stuk minder jeuk.Tamara schreef:kan het dus bij veertje ook van minder gras komen?
En nu staat ze dus echt op een behoorlijk kaal land en het gaat ontzettend goed, ik smeer amper nog, alleen als ze net weer op een ander stuk komen waar wat meer gras staat. Dan wordt haar kam weer even wat harder en dikker, maar dat is dan 1 of 2 dagen (dan smeer ik haar dus ook) en daarna gaat het weer goed.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... on/101848/
Derfen nu ook bij de paardendrogist te koop.
Nu Danc op het land staat geen ZE klachten meer..die heeft het veelste druk met eten!
Derfen nu ook bij de paardendrogist te koop.
Nu Danc op het land staat geen ZE klachten meer..die heeft het veelste druk met eten!
Vera ziet er goed uit zeg! Super!
Met Hay gaat het momenteel ook super. Hij staat sinds vorige week bij Louis op een zandstuk met alleen hooi. Hij heeft genoeg schuurgelegenheid aan de palen van het afdak, maar hij doet er niks mee. Echt heerlijk om zo'n jeukvrij paard in z'n blootje te hebben!
Morgen gaat hij weer terug naar huis en dan wel weer deken op.
Dat het bij Hay ook met gras te maken heeft wisten we al jaren. Als ik 'm nu ergens laat grazen gaat het meteen weer mis, ik ben dus stiekem wel blij dat ze geen weidebeleid doen waardoor er niet veel meer staat
Liefst van al zou ik 'm een 20 uur op een paddock willen hebben en de rest op gras, maar dat gaat bij ons helaas niet.
Met Hay gaat het momenteel ook super. Hij staat sinds vorige week bij Louis op een zandstuk met alleen hooi. Hij heeft genoeg schuurgelegenheid aan de palen van het afdak, maar hij doet er niks mee. Echt heerlijk om zo'n jeukvrij paard in z'n blootje te hebben!
Morgen gaat hij weer terug naar huis en dan wel weer deken op.
Dat het bij Hay ook met gras te maken heeft wisten we al jaren. Als ik 'm nu ergens laat grazen gaat het meteen weer mis, ik ben dus stiekem wel blij dat ze geen weidebeleid doen waardoor er niet veel meer staat

Liefst van al zou ik 'm een 20 uur op een paddock willen hebben en de rest op gras, maar dat gaat bij ons helaas niet.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Na een paar weken proberen met smeren toch maandag de deken op gedaan. Ze had toch meer jeuk dan tegenop te smeren was, en drie echt open plekken. Nu met deken en smeren gaat het een stuk beter. De manenkam is minder dik en hard en ze heeft duidelijk veel minder jeuk. Met een paar dagen kan ik stoppen met smeren denk ik, als alle jeuk weg is. Ik smeer nu hippo itch-care, wel aardig spul.
Laatst toen ik naar Orlinde toe fietste, fietste er achter mij een gezinnetje (moeder, vader, 2 jochies). Terwijl ik m;n fiets parkeer rijden ze langs me en hoor ik het ene jochie zeggen "Mam, ik zag net een spookje in de wei!"
. Daarmee bedoelde hij Orlinde met haar deken om (lichtgrijze Boett)! Wel schattig. Dus Orlinde haar nieuwste bijnaam is 'spookje'. 
Laatst toen ik naar Orlinde toe fietste, fietste er achter mij een gezinnetje (moeder, vader, 2 jochies). Terwijl ik m;n fiets parkeer rijden ze langs me en hoor ik het ene jochie zeggen "Mam, ik zag net een spookje in de wei!"

Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Whaaa, een hele zomer heeft sjors vrijwel nergens last van.
Heeft hij nu toch in een week een dikke manenkam/hals gekregen, echt typisch een eczeemhals. Open plekken, ook op andere plekken dan zijn hals... verdorie.
Ik heb ook niet trouw gesmeerd de laatste tijd want het ging zo goed

Heeft hij nu toch in een week een dikke manenkam/hals gekregen, echt typisch een eczeemhals. Open plekken, ook op andere plekken dan zijn hals... verdorie.
Ik heb ook niet trouw gesmeerd de laatste tijd want het ging zo goed

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

Ik sprak laatst met iemand over de producten van Silverlinde. Kent iemand die, heeft iemand ervaring? www.silverlinde.com Ze kunnen ook olie voor je mengen op bestelling. Bijvoorbeeld jojoba met wat levendel en geranium zou (kunnen) helpen bij zomereczeem.
Hoewel het hier rustig is wil ik het toch even plaatsen. Ben naar Garderen gereden voor een nieuwe fles en ik heb weer een jeukvrij paard, manenkam herstelt zich weer goed.saskia schreef:Whaaa, een hele zomer heeft sjors vrijwel nergens last van.
Ik heb ook niet trouw gesmeerd de laatste tijd want het ging zo goed![]()

Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

wat smeer(de) jij dan Saskia?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Huidemulsie van Aphythom

Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

Fijn zeg, dat dat spul zo goed werkt bij Sjors.
Die huidemulsie kun je toch ook via internet bestellen?
Die huidemulsie kun je toch ook via internet bestellen?
Odette&Fenna
Ik dacht van wel ja, maar waar weet ik niet.
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

hier hetzelfde als bij Sjors, gelukkig niet zo erg, maar die mooie brede staart heeft mevrouw in 1 dag een stuk smaller gemaakt
Heel vreemd, heel de zomer geen last gehad en nu ineens die staart. Terwijl haar manenkam gewoon soepel is en geen plooien vertoond.

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Ulvy staat al twee weken dekenloos en dat gaat goed. Vind het nu te koud om haar met een natte eczeemdeken op te laten. Ze schuurt alleen het stukje achter haar oren, nou ja dat is dan maar zo.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Sjors is echt weer op de goede weg, enorm smerig, langharig en winters, maar dat mag de pret niet drukken.
We gaan weer voor een vol jaar zonder dekens
Wendy: nee, zo'n natte deken is nu niets. Voor je het weet staan ze te hoesten en te proesten.
We gaan weer voor een vol jaar zonder dekens

Wendy: nee, zo'n natte deken is nu niets. Voor je het weet staan ze te hoesten en te proesten.
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

- Ilonka
Vandaar dat Ilonk met een Bucas en Boett op staat.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Orlinde staat sinds eind september zonder deken (want slopende weidegenootjes; kon nu niet anders). Afgelopen week 1x derfen moeten smeren, maar verder heeft ze geen jeukplekken. Het is hier lekker winderig de laatste tijd, dat helpt blijkbaar heel wat tegen de mugjes. En misschien deels door de nieuwe anti-vliegenspray die ik heb.... met veel citronella, de boer moppert al dat het hele erf er naar ruikt!