Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Bericht door Jilly » wo 17 nov 2010, 09:52

Ik ben helaas wel wat zadelpas ellende verder. Eerst een veel te krappe Knight Rider gekocht (was iemand bijgeweest, maar die kon het blijkbaar niet verkroppen dat ik niet voor een duur zadel ging en 'maar' voor een zadel van een paar 100 euro)
Daarna zelf maar op de gok een Wintec gekocht en die heeft eigenlijk nooit 100% goed gelegen.

Ondertussen zit ik al een paar weken met een dure Massimo die helemaal niet goed ligt. Moet mij weer net lukken dat die zadelmaker op vakantie is en z'n vader zou laten bellen. Na 2 weken wachten zelf maar gebeld en zo over de telefoon vind ik 'm al totaal niet klantvriendelijk of sympathiek.
Wat een service ook, in het weekend werkt hij niet en 's avonds ook niet. Dus iedere normale mens die overdag werkt kan al beter geen zadel bij hem kopen 8)7
Na wat aandringen toch een afspraak vast gekregen voor donderdag om 17.30. Ben erg benieuwd....

Werk zelf bij een bedrijf wat erg service minded is en als er iets is waar ik niet tegen kan is leveranciers die afspraken niet nakomen of maar tevreden zijn met half werk. Dat trekt zich ondertussen ook door naar zadelmakers e.d. dus die hebben het echt geweten als iets me niet aanstaat :x

Ik hoop echt heel erg dat ik vanaf volgende week weer kan starten met een gekeurde trailer en een passend zadel, want ik word flink ziek van al dat aanmodderen. Zo zit er totaal geen ritme in :n
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
claudia

Bericht door claudia » wo 17 nov 2010, 10:38

Oh Jilly dat is wel heel erg balen.
Ik dacht dat jou nieuwe zadel goed was.
Als ik het zo hoor dan zijn die zadelmakers echt kl**tviolen, dit is echt al de zoveelste waar ik vervelende dingen van hoor.

Nu maar hopen dat hij zijn afspraak nakomt en ook iets voor je kan betekenen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jilly

Bericht door Jilly » wo 17 nov 2010, 11:25

Het testmodel lag ook wel goed, maar de zadelmaker vond het toch wel beter om er Franse kussens onder te doen (van die korte he), dat was normaal een meerprijs van een paar honderd euro en die kreeg ik er nu gratis bij. Dus maar gewoon aangepakt natuurlijk!
Blijkt de ligging van het zadel helemaal anders te zijn met die korte kussens, balen!

Het is dat de liefde voor zo'n dier zo diep zit, maar af en toe heb ik echt zin om er helemaal mee te kappen (zeker als er een paar tegenslagen op rij volgen). Ik hoop dat ik nog minstens 20 jaar van Hay kan genieten, maar ben er vrijwel zeker van dat Hay mijn eerste en laatste eigen paard is :o
Ilona

Bericht door Ilona » wo 17 nov 2010, 14:20

Ik heb tot nu toe gelukkig ook niet zoveel zadelproblemen gehad. Wintecje erop en ligt prima. Westernzadel gekocht en ook dat ligt prima.
Balen als je er een kenner bij haalt die er dan een potje van maakt. Je verwacht toch wel iets goeds van zulke personen. Zeker wat service en garantie aangaat zoals bijvoorbeeld bij jou Jilly. Hopelijk maakt hij het nog goed met je (met je zadel bedoel ik dan he).

Castor lijkt echt van zijn water-haat af te zijn. Het kan ook bijna niet anders na al dat water van afgelopen tijd. Hij lijkt voor nu wel vriendschap gesloten te hebben met het water en drinkt nu zelfs uit een plas :+
Een paar maanden geleden liep hij nog wat meters om, om maar niet met zijn voetjes door het water te hoeven lopen om vervolgens met moeite bij de drinkbak te komen om eruit te drinken 8)7

Maar zie hier: plons plons plons
Afbeelding
(paarden poetsen is zoooo 2009 :x :P )
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 17 nov 2010, 14:27

Viv schreef:
pjotr_nientje schreef:[Zal blij zijn als het gaat vriezen O:)
Maar dan wel pas als je uit de blub bent neem ik aan _O-
*kuch* O:)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Jilly

Bericht door Jilly » wo 17 nov 2010, 14:29

Ilona schreef:(paarden poetsen is zoooo 2009 :x :P )
~~}> :n

Wat een schattige foto, met de oogjes dicht drinken!

Hay staat eigenlijk met plezier in een grote plas in de wei, en in de bak gaat hij na een beetje morren ook wel door plassen, maar buiten?! Ohneee hoor!
En hij houdt het allemaal strak in het oog, vaak neemt hij een mega jump over een klein plasje (die ik niet zag natuurlijk). Ziet er vast zeer charmant uit :+
Ilona

Bericht door Ilona » wo 17 nov 2010, 14:55

Castor staat sinds een aantal maanden nog met een andere fjord in de wei. Dit is helemaal zijn vriendinnetje geworden.
Die merrie kijkt nergens van op of om en dendert overal net zo makkelijk doorheen (natuurlijk typje ;) ). Ik denk dat Castor daarom nu zelf ook 'gewoon' door een plas loopt. Buiten de wei moet ik ook nog maar zien, maar dit is vast een grote stap in de goed richting hahaha.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 17 nov 2010, 16:53

Dit jaar doe je het met de hoge druk reiniger 8)7
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Jilly

Bericht door Jilly » wo 17 nov 2010, 17:30

Orion1996 schreef:
Dit jaar doe je het met de hoge druk reiniger 8)7
Is onderhand nodig zo te zien :+ (grapje, valt nog best me haha)

Moet zeggen dat ik dat wel heerlijk vind aan het deken gedoe, nooit een nat of vies paard!
Ilona

Bericht door Ilona » wo 17 nov 2010, 21:32

Haha ik ben ook al een beetje aan het rond kijken voor een regendeken.
Als ik straks weer kan rijden zou wel lekker zijn als ik me niet eerst helemaal suf hoef te poetsen voordat ik met een beetje toonbaar paard de weg op kan ;)
Moet er nog even over nadenken wat handig is. Aangezien hij 24/7 in de wei staat.

Op deze foto valt hij best nog mee. Van de week stond ik met iemand te praten bij de wei en ik zag Castor zo naar een lekker blubber plekje lopen en plof even lekker rollen.
Toen was hij echt zwart! Ach hij doet maar lekker. Maar moest wel lachen. Helemaal in de stemming voor Sinterklaas denk ik. Zal hem eens zo'n pietenpakje aantrekken :P
wendys

Bericht door wendys » wo 17 nov 2010, 22:45

Balen Jilly, hopelijk komt het snel goed. Ik ken je probleem helaas ook, Heino is al aan zijn 4e zadel bezig en die ligt ook al niet meer goed. 2 december komt de zadelmaker ook bij hem weer kijken.
Haha Castor het moddervarkentje :D

Hier weinig nieuws, nog 5 dagen en dan moet Heino de proeven doen en daarna komt hij eindelijk weer naar huis *o/* Kan bijna niet wachten!
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Jilly

Bericht door Jilly » do 18 nov 2010, 07:11

Spannend Wendy!

Wil je hem permanent een deken op doen Ilona? Vorig jaar deed ik Hay de avond voor ik bv. les had ofzo een ongevoerde deken op zodat ik 's anderendaags zeker een schoon en droog paard had.
Weet niet of hij een sloper is of met slopers staat? Als dat meevalt zou ik wel investeren in een goede deken. Ik heb altijd van die goedkope uitverkoopdekens gehad en heb nog geen een gehad die het langer dan een winter volhoudt (of stuk, of doorregenen)
Heb nu nog een paar nieuwe HH's liggen die ik maar op gebruik, maar tegen volgende winter ga ik toch voor een Bucas ofzo denk ik.

Gisteren hebben de paarden heir onverwachts toch weer buiten gestaan, Hay lekker met z'n staldekentje :=
Gelukkig is hij keurig op z'n benen blijven staan en was het droog
Ilona

Bericht door Ilona » do 18 nov 2010, 11:53

Spannend Wendy! Wel heerlijk als hij weer naar huis komt.

Hayco was anders wel een paar kilo zwaarder geworden als hij in een plas was gaan rollen of als het was gaan regenen 8-)

Ik denk niet dat ik Castor permanent een deken op wil leggen. Als ik dat doe moet het echt een hele goede deken zijn die echt waterdicht is.
Denk dat ik eerst eens met een goedkopere ga proberen om te zien of hij heel blijft en om te zien of het bevalt.
Nu (omdat ik al 8 weken niet gereden heb) denk ik dat ik hem echt dagelijks ga rijden zodra het weer kan := . Maar waarschijnlijk gaat dit in de praktijk straks toch weer anders. Normaal reed ik hem 1 of 2x per week O:)
Als ik hem wel met regelmaat ga rijden (of karren) dan is het wel zo lekker om hem elke dag een deken op te doen.
dees1980

Bericht door dees1980 » do 18 nov 2010, 14:37

Hahaahh leuke foto van Castor :D

Viv dat is inderdaad de zorgboerderij daar heb ik eerst Rambo gekocht en daarna na alle ellende Hummer gekregen.

Jilly wat vervelend zeg van je zadel :(

Wendy spannend hoor !

Aria wat heb je een ontzettend leuke fjord +:)+

Brigit fijn dat jullie weer wat mochten doen , wel fijn dat hij de volgende keer klaar is met de behandeling !
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 18 nov 2010, 16:24

Bedankt dees! Hij kan nog veel meer van VD trukjes ook :D
Maar wat gaat het hier hard, ik moet even bijlezen
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Viv

Bericht door Viv » do 18 nov 2010, 17:09

Okeej ik maak het maar bekend voor jullie het in de media lezen: Totilas is NIET verkocht!
Hij staat in Bergschenhoek op stal omdat Edward beetje gek werd van de media aandacht na het WEG. Hij is geblondeerd (zijn alleen streepje op zn rug vergeten zag ik) en door het hete wassen wat gekrompen, maar ala.......

Vanochtend les op hem gehad en Edward kan het shaken, hij krijgt hem niet meer terug. Galop moeten we nog even wat meer aan de ontspanning werken maar ohohoh wat kan dat beestje toch lopen. Juffie was blij verrast dat het zo super ging.

We hebben hem maar even omgedoopt tot Cadizilas voor we hele hordes fans voor zijn stal hebben lopen :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » do 18 nov 2010, 17:38

Vandaag heeft Annemarie haar vuurdoop op een (heule gevaarlijke) fjordenhengst gehad.

Annemarie heeft Coen gereden. Coen heeft alweer maanden niets gedaan en marie kon zo opstappen, 2 rondjes aan de longe en los. stapje, drafje, galopje, samen konden ze alles.
Was echt leuk om te zien, morgen hem toch maar weer eens zelf proberen.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Viv

Bericht door Viv » do 18 nov 2010, 17:50

Owwwwwwwwwwww wat zijn die Ctjes toch heerlijke diertjes he? Zo makkelijk allemaal.
Had je nou zelf die proef met Dessa gereden? of toch maar niet?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » do 18 nov 2010, 18:01

Viv schreef:Owwwwwwwwwwww wat zijn die Ctjes toch heerlijke diertjes he? Zo makkelijk allemaal.
Had je nou zelf die proef met Dessa gereden? of toch maar niet?

Nee, Annemarie heeft haar gereden.
Ze stond sinds het voorjaar bij Sandrien en Annemarie heeft haar later deze zomer gereden.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jilly

Bericht door Jilly » do 18 nov 2010, 18:07

Annemarie heeft geen plaats op stal voor een hengst zeker? :D
Staat Dessa nu weer bij Rien?

Mag ik weer eens even heel hard balen??? Vandaag speciaal een kwartiertje vroeger doorgegaan op het werk om zeker op tijd te zijn (je weet nooit met het verkeer). Ben ik op een km van de stal en krijg telefoon van die man dat hij nog niet voorbij Gent is en dat hij op de radio hoorde dat in Antwerpen alles vast stond :( :(
Als je om half 6 een afspraak hebt en je moet zeker 80 km rijden, hoe kan het dan dat je om kwart na 5 nog niet eens 20 km gereden hebt? Op zo'n uur kan je toch wel voorspellen dat je er dubbel zo lang over zal doen!!!
Enfin, how surprising heeft hij heel volgende week 's avonds geen tijd. Lekker dan... :r (dat wil ik nu graag op z'n hoofd doen, als we toch kinderachtig bezig zijn)

Maar Hay was wel erg lief, om het toch nog een béétje positief te houden!
Plaats reactie