Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Bailey » za 14 aug 2010, 19:38

Ah, daar is Blos weer eens een keer! Ziet er goed uit zeg.

Bjorn zit trouwens ook lekker in z'n velletje zo te zien! Knap paard hoor :) Wat heeft hij een mooi gaaf huidje zeg. Bailey heeft altijd een aantal krassen en bijt- of schopwondjes. Nooit ernstig, altijd klein en oppervlakkig, hij is gewoon afentoe een wildebras in de kudde.
Veel plezier op alle feestjes Anouska!

Bailey was vandaag duidelijk een beetje in de war vandaag. Mijn schuld, ik heb stress en dat voelt hij. Hij was extreem aanhankelijk en heel vlot met commando's opvolgen, maar tegelijkertijd met wandelen steeds bezig me voorbij te lopen of grasjes proberen te eten. Doet hij normaal nooit, ik straal blijkbaar minder zelfverzekerdheid uit nu en daar reageert hij heel sterk op.
Heb wat gewandeld, met alleen een neckrope wat door de bak gehobbeld en verder gewoon genoten en geknuffeld.

Nog een paar daagjes... nu in de weer met linnen, kapiteelbandjes, bankschroeven en boekbindlijm om m'n boek te binden.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 15 aug 2010, 14:32

Afbeelding
Jeehj, Beer!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 15 aug 2010, 14:41

Knappe Beeremans! :D Het zag er chic uit hoor!

Vanochtend Benth weer eens hard getraind, heeeeeerlijk paard :D Nog wel stijf in haar nek en achterhand wilde er ook nog niet helemaal onder... Maar voor na 4 weken 'pret' (ik had een 'bijrijder' die met haar buiten heeft gereden) ging het prima!

Grappig he, dat paarden zo goed kunnen voelen wat je stemming is. Zodra je stress weer voorbij is gaat het vast ook weer beter met Bailey ;) Ik merk dat ook altijd als ik Benth even 'snelsnel' wil rijden, als ik haast heb gaat ze juist irritant doen zodat het niet opschiet := 't Peerd heeft nog groot gelijk ook ;)

Leuke foto van Bjørn, Anous! Wat een feesten dit weekend!
Ik ga ook even kijken naar een andere foto, dat is wel zo leuk ;)

Danique die foto's zijn erg leuk! Ziet er goed uit als kersverse moeder! Hoe gaat het met de kleine? Blijft die dan gewoon op het land/in de stal oid?
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Elvina

Bericht door Elvina » zo 15 aug 2010, 14:54

Dat halster is gaaf Sterre!! Die wilde ik eerst ook :)) Heb toch voor paarse CRB gekozen :P

Als ik ermee ga rijden is het zonder zadel en dan rijd ik toch met los teugeltje dus lijkt me geen probleem verder..

Wat een mooie foto's van alle fjordjes! Zien er allemaal zo goed uit!

Ik hoef Beauty voorlopig niet op de foto te zetten want ik heb d'r zelf geknipt := Arm peerd ziet er niet uit!

Vandaag weer gerden, ze heeft inmiddels een week stil gestaan (als in niet rijden, wel grondwerk en stappen enzo..) Heb eerste kwartier met losse teugel gereden. Lekker d'r spieren los maken en op eigen benen lopen. Heb overigens geen enkel probleem met sturen als teugels in een boog hangen, zelfs in galop kon ik overal een volte rijden zonder de verkeerde kant op de schieten!! Daarna heb ik d'r 10 minuten nog opgepakt en daarna vond ik het wel genoeg. Beetje rustig aan doen.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 15 aug 2010, 15:07

Gut arme Beauty :P Haha! Nu wil ik juist een foto zien! Benthe ziet er nu ook niet uit maar dat komt niet door mijn knipkunsten... Ze heeft een deken met hals op dus dat is tien keer niets qua boog...
Zo'n training tussendoor is altijd goed Tessa, helemaal als ze stil heeft gestaan natuurlijk. Lekker rustig opbouwen :D Staan er nog wedstrijden in de planning?

Ik heb niet zoveel leuke foto's helaas.... Ja wel van veel ijslanders :P Maar niet van Benthe....

Afbeelding
Deze is het meest recent! Deze mag wel op de beginpagina, Anouska.

nou okee, ook nog wat leuks van vlieland
Afbeelding

Afbeelding
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Elvina

Bericht door Elvina » zo 15 aug 2010, 17:01

Ohhh dat wil ik ook, lekkerin het water en op het strand rijden!!

Voorlopig geen wedstrijden, we zijn op het moment niet bepaald B waardig :P
En jij? :)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 15 aug 2010, 19:07

Ik dacht huh? Heb ik wat gemist? Jij niet meer B-waardig? Heb dus wat gemist toen ik op Vlie was! Maar heb eventjes geneust in je topic bij het dagboek over je dip met Beauty en nu snap ik hem weer.
Wat ontzettend rot dat je in zo'n dip zit/zat! Maar aan je berichtje te zien over het rijden vandaag gaat het dus wel beter, dat is fijn!

Nee geen wedstrijden voor Benthe en mij voorlopig... Jammer! Maar heb ik nu gewoon geen tijd voor, moet mijn opleiding afronden en daarna ga ik naar Duitsland..... Daar ga ik keihard trainen met Benthe en dan kom ik terug en vlieg ik door de B, L, M, zo naar het Z hahah! Nee gekheid := .
Maar over een jaartje dus pas weer wedstrijden voor mij |(

Ik doe zaterdag mee met een clinic, van Hanneke Gerritsen. Via de ruitervereniging! Ik ben benieuwd!
Elvina

Bericht door Elvina » ma 16 aug 2010, 04:47

Ja moest even m'n verhaal erui gooien :P Komt zo misschien net over alsof het het een dominant paard is waar ik niks mee kan maar dat valt ook wel mee hoor :P Alleen met dressuurmatig rijden wil het wel eens botsen. Als ze dan iets moeilijk vindt probeert ze eronderuit te komen of ze wordt heel boos :P Dus doen we het maar rustig aan met dressuur en wat meer freestylen en zonder zadel rijden ;) Heb wel het idee dat ze daardoor aanhankelijker is geworden. Als ik haar uit paddock wil halen staat ze al te wachten en komt ze meteen naar me toe :) En ik was zaterdag even in de wei aan het grazen met haar omdat ze niet buiten waren geweest. Ik op een krukje met een boekje en zij aan een lang touw aan het grazen. Als ze te ver weg ging hoefde ik alleen d'r naam te zegen, kwam ze meteen naar me toe hihi. Even een knuffel halen en dan weer verder eten.

Jammer van je wedstrijden maar wel leuk dat je straks naar Duitsland gaat! En Benthe doet het zo goed dus de B en L vlieg jij sowieso wel door! :) Gaaf een clinic! Wel foto's plaatsen he ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 16 aug 2010, 10:43

sorry even niet bijgelezen, was afgelopen week druk met werk en het klaarmaken van mijn auto voor de APK en als ik thuis was, dan zat ik achter hyves om happy harvest te spelen :o
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 16 aug 2010, 13:18

Ik heb net een heeerlijke lange bosrit met Rosanna en Banjer gemaakt..leuk paard is dat zeg! Fries x Fjord..goed gelukte mix!
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » ma 16 aug 2010, 15:04

Wat een mega foto zeg, maar wel een mooie!

En die beer toont ook behoorlijk onder het zadel, staat hem goed dat bruin kristel!

Als ik die foto zie met al die paarden op het strand, heb ik daar ook gelijk weer zin in:)

@elvina... komt wel weer goed.
Me instructrice zei zaterdag nog tegen me:"je hebt hem voor de lol toch?" (als antwoord omdat ik zei dat ik die week had gesprongen, en buiten gereden en helemaal niets actiefs voor mijn les (doe ik toch braaf 1 keer in de week).
Dus dat je een beetje doet wat jullie leuk vinden, en geen zware arbeid is toch ook geen drama?

Zaterdag heeft mijn instructice op bo gereden. Erg leuk om te zien! :)
Ze was zoiezo al erg over hem te spreken, maar nu ze ook met hem heeft gereden is ze dat gelukkig nogsteeds. Ben zo trots op Bo'tje!
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 16 aug 2010, 16:24

Leuk Kristel, jij hebt het maar druk met al die visite :D

En Bernadette je instructrice heeft gelijk, je hebt je paard toch voor de lol?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » ma 16 aug 2010, 18:25

Thnx Sterre! Bjørn heeft ook wel kale plekjes van de wei hoor en ook 2 ontstoken ogen door die rot vliegen :(. Hoe is het nu met je afstuderen?

Gave foto Kristel! Heb hem in de begin post gezet. Rosanna lekker met vrachtwagentje naar jou toe gescheurd.

Is Benthe al wat soepeler Marleen? Jou foto staat ook in de begin post. Wanneer ga je naar Duitsland?

Leuk om te zien als er een ander op je paard zit he Bernadet? En dan vooral hoe ze dan lopen, hihihi.

Ben behoorlijk kapot na al die feestjes. Zaterdag was echt super gezellig, BBQ erbij. 200 meter verderop hadden ze feest in een tent met een band, dus de muziek was goed. Gister verjaardag van mijn broer.
Yvonne van Nina, Zhellie en Kjearre is zaterdag nog even bij Bjørn komen kijken ivm de keuring. Was ook gezellie, 's middags onverwacht ook nog visite gehad. Tja, dan is het weekend om voor je er erg in hebt.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » ma 16 aug 2010, 19:29

hier kan ik ook nog eens iets van mij laten horen

een aantal maanden terug hadden we een verzorgster gevonden voor de pony's (wegens tijdgebrek kan er telkens maar 1 iemand gaan, vinden we niet ok) maar dat is op niks uitgedraaid
nu had ik vorige week een zoekertje geplaatst, en heb ik mail gekregen van een meisje, Katrien, dat zij wel geïnterresseerd was

dus die is donderdag de eerste keer geweest, en zaterdag en vandaag ook al, en woensdag komt ze terug

dus wel al een goed teken
ze gaat nu dus nog met ons samen bij de paarden (wegens gevaarlijk met de stalhond, en vertrouw de paarden niet met vreemden O:) := )

zijzelf (18jaar) heeft een hafje van in de 20, dus daar kan ze niet overdreven meer mee rijden, dermee dat ze zo iets zoekt, dat ze kan blijven rijden. en ze hetzelfde type karakter wel al gewoon, is ook wel een pluspunt

donderdag heeft Leslie haar even getoond hoe Githa is als ze een off-day heeft
Katrien zei toen dat Githa precies heel vlot was (was dus relatief kalm := )
maar deze commentaar was gedaan toen leslie Githa even liet exploderen in galop, toen was duidelijk dat Githa meer in haar mars had dan 'vlotjes'
ook was ze heel verbaasd van wat voor zetel Githa is, dat ze nog nooit zo makkelijk kon doorzitten zonder veel poespas uiteindelijk
ook heeft ze een join-up moeten doen met Githa, maar daar heeft Githa een stokje voor gestoken, is dus voor Katrien op een klein fiasco uitgedraaid. Dus dat zal ze later nog een keer moeten over doen.

zaterdag heeft ze dan ook nog even mogen rijden, buiten
hebben we ook even direct getest of Githa er met haar vandoor gaat (deed ze dus met vorige verzorgster, blokkeerde het bit en weg was ze), nu hebben we dat probleem niet. Maar wel dat ze heel lui is qua opvolgen van bevelen. dus bij een klein beetje druk niet willen wijken ofzo (bij het nemen van bochten) Moest ik even ingrijpen, heb ik even getoond waar ze gerust haar been mocht plaatsen, en toen reageerde ze super.
is wel grappig, denk je dat ze naar de ruiter aan het luisteren is en braafjes haar werk doet, gaat ze op zo'n momenten toch nog even de ambetanterik uithangen en zulke kleine simpele dingen mis doen of niet goed doen

vandaag moest Katrien slalommen tussen kegels. ging het in het begin niet. Leslie even gedemonstreerd, dan lukte het beter.
kreeg ik net een mailtje va Katrien dat ze soms een beetje stout was vandaag maar dat het wel meeviel. Lol, hehe, Githa wou dus niet reageren vandaag op gewichtshulpen _-:( (elke keer iets nieuws, lol :roll: )

woensdag ga ik samen met haar wat grondwerk oefeningen doen

nu ga ik onder de douche
Bailey

Bericht door Bailey » ma 16 aug 2010, 21:45

Wat een leuke foto's allemaal!

Sofie, wat spannend, een nieuwe ruiter. Zo te horen kan ze Githa's gebruiksaanwijzing wel leren en haar streken wel waarderen :=

Even geen tijd om op iedereen te reageren, sorry...

Anouska: Lief dat je daaraan denkt! Afstuderen gaat goed, geloof ik. Ik ben in ieder geval heel tevreden met hoe het is geworden. Morgen is de dag, ben erg nerveus. Boel ligt al klaar, nog een paar dingen printen om mijn proces duidelijk te maken.
Elvina

Bericht door Elvina » di 17 aug 2010, 05:48

Succes vandaag Sterre!! Ik ga voor je duimen! *o/*
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 17 aug 2010, 05:55

:wave:
Is al weer even terug dat ik langs kwam in het B-tjes topic, ben een paar daagjes op stap geweest met mijn vriend.
Hier alles goed, Brass is braaf maar momenteel onwijs druk. Als ze 'schrikt' gaat ze er van tussen en moet ik echt wel alle zeilen bij zetten om haar weer normaal te laten doen. Maar volgens mij is ze gewoon aan het puberen, ze vind het erg grappig van zichzelf. Verder is ze wel braaf want toen ik weg was heeft Floor (weidegenoot die Brass niet echt kent) haar ogen ingesmeerd met zalf omdat die onwijs ontstoken waren en heeft Miriam (die voor mijn paarden zorgde) haar de Boett een keer goed gedaan en een keer af. Net een normale pony :))

Sterre succes!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 17 aug 2010, 09:12

Ik duim mee Sterre!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 17 aug 2010, 12:49

Jeej ik heb vervoer en alles voor Rolde :D Dus toch naar de keuring dit jaar!
Ik heb Leo en Suzanne gevraagd of Leo Benthe wil voorbrengen. De vorige keer (2 jaar terug) heb ik haar zelf voorgebracht, toen kwam er daarna een man naar me toe die mij even vertelde dat ik een prachtig paard had maar dat ik haar niet goed genoeg had voorgebracht, waardoor de punten lager waren :x

Nu nog even goed oefenen ;) Ik doe ook mee met de bestgaand!

Zijn er nog mee B-tjes die meegaan?

Hoe was het op stap met je vriend Annalynn?? Erg grappig dat ik je tegenkwam op de keuring, stond al de hele tijd achter je maar wist niet dat jij het was! :=
Brass is druk momenteel? Lekker in de puberperiode zo te horen!
Wat vervelend dat haar ogen ontstoken waren, maar wel super dat je zoveel hulp hebt +:)+

Sofie wat spannend!! Hopelijk is het een blijvertje nu. Githa probeert haar vast even uitgebreid uit maar dat komt vanzelf goed ;) Is voor jullie ook wel een leuke test om te zien hoe ze er op reageert.

Anous, ja Benthe is al wel weer wat soepeler, wordt telkens beter! Gister rustige oefeningen gedaan en wilde vandaag weer hard aan de bak maar wát een rotweer!!! Kan helemaal niets zo... :n
Ik ga in oktober naar Duitsland! Eerst mijn opleiding afmaken.
Anouska

Bericht door Anouska » di 17 aug 2010, 12:57

Lekker genoten Annalynn?

Hoop dat deze verzorgster een blijvertje is Sofie!

Leuk dat je toch met Benthe naar de keuring kan Marleen! Leo brengt netjes voor.

Hoe zou het met Sterre zijn? Zou ze al weten of ze het gehaald heeft? Duim nog ff verder.

Jjjááá, mijn cowboy magic (greenspot) is binnen! Heb zondag besteld en vandaag binnen gekregen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie